Een vraag, weten jullie al of je borst of flesvoeding wil gaan geven? Ik heb bij mijn zoon 5 weken bv gegeven, maar ik heb daar zoveel stress van gehad dat ik het nu niet ga doen. Mijn zoon was heel driftig, had reflux en hapte niet goed aan. Ook heb ik een hele gevoelige huid (eczeem) en met zelfs kolven gingen mijn hele tepels kapot en kreeg ik hele diepe kloven. Ik werd er heel ongelukkig van en werd al zenuwachtig als het bijna voedingstijd was. Daarom wil ik nu flesvoeding gaan geven, ik voel me hierdoor alleen wel 'schuldig', want ze zeggen dat bv het beste is. Maar ik wil dit gewoon niet opnieuw. @Brondy: 2,5 jaar ertussen is leuk denk ik, zo hebben ze veel aan elkaar. Ik scheel net zoveel met mijn broertje als mijn zoon en de baby straks schelen en ik heb altijd heel leuk met mijn broertje kunnen spelen.
Ik ga proberen borstvoeding te geven. Jayden hapte goed aan maar liet steeds los (au!) Hij dronk wel en kwam wel gewoon aan in gewicht. Daarnaast had ik stress (werkloos). Lactatiekundige hebben wij destijds niet ingeschakelt waar ik tot op de dag van vandaag enorm veel spijt van heb gehad. @ Esmeralda fijn he dat gillen? Not! Zou het niet weer zo'n stomme fase zijn? Jayden gooit tegenwoordig met dingen als hij zijn zin niet krijgt. Zit dus ook soms paar keer per dag op de gang! Soms ook dagen niet hoor.
Ik heb er nog geen ervaring mee maar wil graag borstvoeding gaan geven zolang ik verlof heb. Daarna krijgt de kleine de fles, ik ga niet kolven dat zie ik niet zitten. Een vriendin van mij heeft helemaal geen borstvoeding gegeven. Zij zegt dat je je echt niet schuldig hoeft te voelen als je dat doet. Tegenwoordig is flesvoeding toch ook best goed????
Brondy flesvoeding is net zo goed hoor. En heeft wel zo zijn voordelen (ook papa kan het geven onder andere). Mijn jongen is er ook groot op geworden!
@sweetchocolate: Dat gillen is echt fijn :S Om alles is het gillen, de buren zullen wel denken :S haha @Bv/Fv: Ja zo denk ik er ook over. Daarnaast krijg ik een keizersnee, en vond dat samen behoorlijk pittig. En Brondy en sweetchocolate jullie hebben ook wel gelijk, fv is ook goed, mijn zoon deed het er heel goed op.
Als het lukt wil ik voor Bv gaan maar als het niet lukt jammer dan, ik wiler geen halszaak van maken. Ik heb dat gezien bij mijn schoonzus en die heeft de eerste dagen zo veel gehuild omdat het niet lukte en het zo veel pijn deed. Daar ga ik echt niet aan beginnen. Ik zou mr ook niet schuldig voelen hoor. Als je zo gestresd wordt van Bv is dat ook niet goed voor de baby
Dat de test negatief is kan komen dat het potje in het verleden met zeep is afgewassen of dat mijn urine gewoon al te oud was.... En ik heb daarna met middag urine gedaan, maar ja, die is natuurlijk al veel minder geconcentreerd.... en ze vertelde dat de negatieve uitslag ook kon komen door de vrieskou. Dat de tests heel gevoelig zijn en dat het daardoor voorkomt dat hij niet positief is. De tweede gelukkig toch, ondanks de middagurine, een licht streepje.
Ik zou wel graag bv willen geven, maar ik heb 4 jaar geleden een borstverkleining gehad dus de kans dat ik borstvoeding kan geven is heel klein. Mijn lichamelijke klachten waren destijds zo aanwezig en ik had geen relatie dat ik niet wilde wachten tot ik wellicht ooit een relatie zou krijgen en in verwachting zou willen en kunnen raken... Ik heb daar toen heel bewust voor gekozen. De jaren daarop wel veel bevestiging gekregen dat flesvoeding ook oke is. Allereerst heb ik zelf flesvoeding gekregen want mijn moeder had niet voldoende (kwam niet) en ik bleek ook allergisch voor het één of ander, dus kreeg speciale flesvoeding. Mijn zusje is 3 maanden te vroeg geboren dus die kreeg ook flesvoeding. Mijn nichtje is 2 jaar geleden bevallen van de eerste en borstvoeding ging ook niet... en bij de tweede heeft ze het ook niet meer geprobeerd.... Mijn kinderen worden ook lekker groot gebracht met flesvoeding!
BV Bij mijn oudste geprobeerd maar in de kraamweek op advies van mijn kraamhulp en de vlos maar gestopt. Het kwam niet op gang en had naast het voeden en kolven elke keer maar anderhalf uur tussen de voedingen om te slapen. Ik ging kapot... Bij mijn jongste niet eens meer geprobeerd, twijfel nog bij deze.
BV De oudste heeft een jaar bv gekregen en de jongste ben ik nog niet mee gestopt, die krijgt de ochtendvoeding nog van mij tot haar eerste verjaardag. Bij de oudste moest ik wel eerst kolven om de boel op gang te krijgen na een keizersnede, ook omdat hij nog te zwak was om bij mij aan de borst te kunnen drinken. Ik moet zeggen dat ik het erg fijn vind om dit de kindjes te bieden. Als het een drama is, zoals bij jou, Esmaralda, dan begrijp ik wel erg goed dat je ermee stopt. Je moet voor jezelf een grens bepalen, denk ik. Tip voor de dames die zelf willen voeden: als het in het begin moeilijk gaat, laat een lactatiekundige langs komen. Heb ik bij de eerste 1 keer 15 a 30 min bij een voeding gehad met advies/tips en dat heeft erg goed geholpen. Sindsdien liep de bv als een tiet!
Ik wil graag BV proberen, omdat ik toch alleen ben kan ik niemand anders een fles laten geven. Dus dan maar gewoon bedje naast mijn bed en lekker warm in bed blijven Nu maar hopen dat het ook gaat lukken. En als ik echt uitgeput ben, dan maar de magnetron in de slaapkamer
Dames, ff snel n berichtje van hier. Ik ben non stop moe, kom niet aan slapen toe overdag, en uitslapen s' ochtend zit er ook niet in. Daardoor merk ik dat ik snel gepikeerd ben, en wil dat niet. Niet voor mn kleine meid, en niet voor mezelf en de baby in mij. Daarom neem ik voorlopig ff afstand van zp. Ik merk dat ik het (nu ff) niet bij kan houden. Maar ik kom wanneer ik me weer wat beter voel weer terug om gezzelig mee te kletsen.
Rustig aan doen Minime! Lekker ff je rust pakken en aan je gezinnetje denken en aan dat kleintje in je buik.
@Lies: ik geef je groot gelijk, lekker warm in bed! Is er geen kans meer dat je het samen kan gaan doen, is het definitief over? (of had ik dat al kunnen lezen?) @minnieme: rustig aan, neem waar kan rust en neem het jezelf niet al te kwalijk. Hoort erbij. (Heb vandaag de tv even ingezet om zelf ook wat rust te hebben, ben ook moe-moe-moe). Tot later!
We waren pas bezig om het op te bouwen, en sinds ik de uitslag van de test heb doorgegeven, nu een week geleden, heb ik hem niet meer gesproken. Op 3 zinnen na dan... En mocht het alsnog beter gaan, dan gaat hij denk ik niet verhuizen. Woont 2 uur reizen van miij vandaan :S Dus denk dat het lekker warm in bed gaat worden met BV
Iemand van hier gaf de tip cola bij misselijkheid. Die gene wil ik bedanken want ik heb eindelijk normaal kunnen eten! 2,5 opscheplepels groente en 2 opscheplepels aardappelen en een heel stuk vlees. Yes. Maar... normaal heb ik een riem om en die zit nu zelfs op eerste gaatje te strak. Ik ontplof!
Jaaaa ik kende de cola tip ook van horen zeggen. Gelukkig nog niet nodig gehad Sterkte voor de misselijke dames!
@minime herken het heel erg meis, ik ben ook zo vreselijk moe sochtends best geirriteerd als dochter weer hard MAMA blijft roepen en ik niet rustig wakker kan worden .. smiddags even slapen als zij naar bed gaat en geirriteerd als ze niet wil slapen haha.. ik hou het ook wat minder goed bij dus ook mijn excuses ervoor maar heb ook een shop te runnen en prive dingen te regelen ivm nieuwe baan... druk zat dus.. valt me ook even pittig momenteel.. @borst voeding.. ik heb de vorige keer een ks gehad, heb toen heel lang getwijfeld of ik bv of fv wou geven ik was na de ks zo misselijk en voelde me zo beroerd en suf dat ik voor de fles koos, ik kon haar namelijk de eerste uren amper zelf vasthouden zo misselijk was ik dat ik het maar eng vond na 1,5 dag kreeg ik twijfels doe ik er wel goed aan krijg ik geen spijt wilde het toch meemaken... was bang dat ik anders spijt zou krijgen en me er rot om ging voelen.. tot de verbazing van de vp en mijzelf hapte ze de eerste keer goed aan en werd ze een natuurtalent genoemd.. heb er 2 mooie fotos van alleen toen begon het alle voedingen en pogingen daarna was een drama, ze wilde niet werd onrustig en ook kolven leverde amper iets op, dus ik werd zelf ook onrustig en savonds laat heb ik het opgegeven... Nu heb ik gezegd dat ik bij een 2e vanaf het eerst moment wel wil proberen bv te geven om te kijken of het wel lukt, het lijkt me gewoon zo speciaal bovendien vond ik het bij de eerste ook niet zo prettig dat iedereen haar maar de fles wou geven en zo heb ik mijn eigen momentjes met de kleine kan ik me lekker terug trekken.. alleen mijn vriend wil het niet :S hij zegt dan kan ik de kleine nooit fles geven en dat vind ik eht niet leuk, maar ja ik heb zoiets van ik kan toch kolven? of gaat dat niks worden in begin dat je ook een flesje af en toe kunt geven? ik weet niet of hij er begrip voor gaat hebben als ik dus wel de borst wil geven of het in elk geval wil proberen om te zien of het goed op gang komt en het bij de 2e wel lukt.. wil niet zeggen dat ik een jaar lang bv ga geven maar wil het zeker de eerste 3 tot 6 maanden gaan proberen en zien of het lukt... meer mensen ervaring daarmee? dat vriend het liever niet wil? en hoe ging dat bij jullie op het moment na geboorte ? ik hoor het graag
@ Stampvamp ik zou het niet doen. Borst afwisselen met (afgekolfde) melk uit fles. Vanwege tepel-speen verwarring. Aldus kraamhulp van mij. Ik zou óf de borst doen óf de fles maar geen combi.