Stampvamp Geeft niks hoor. Nu is het ook een veel begrijpelijkere reactie van je man. Speelt bij mijn man ook wel mee denk ik. Die herinnert mij er ook wel eens aan als ik het borstvoeden door een te roze bril zie.
haha ik denk het eerlijk gezegd ook want ik weet nog wel hoeveel pijn de stuwing een aantal dagen na geboorte deed.. en wat ik idd hoor van mensen die bv geven is dat je ook echt op springen staat als kind ineens overslaat maar goed het hoort erbij he.. komt allemaal wel goed, hoop gewoon dat het ook echt lukt deze keer
ja ik ben gewoon soms een muts met iets neerzetten maar daarom leg ik het ook even wat beter uit want echt geen kwaad woord over mijn vriend nu hoor hij is echt te lief voor me.. veel relaxter en vrolijker dan bij 1e zw.. toen was hij ook blij maar was het toch een andere situatie nu is hij echt mega begripvol en lief en daardoor zit ik ook wat beter in mijn vel hij doet zoveel voor me de schat! misschien zie ik het ook door een te roze bril ik weet het niet maar heb echt een beetje het gevoel van falen gehad naderhand .. zo van de bevalling lukte me niet zelf (geen ontsluiting na dagen inleiden) en dan de bv die ook nog eens niet lukt.. ben toen ook aardig depressief geweest en denk dat deze dingen ook meegespeeld hebben..
ja elke zw is toch weer anders he, kunt er niet vanuit gaan dat het hetzelfde loopt, ik zie het allemaal wel.. alleen is misselijkheid natuurlijk wel fijn als het wat later begint want leuk is anders.. vind het niet erg als ik moet overgeven en voel me daarna beter, want die dagen had ik dan meestal, maar er waren ook dagen dat ik gewoon zo misselijk bleef of ik nou iets at of niet dat niks hielp en dat is wel vervelend zon hele dag je zo voelen.. en dat van je man kan ik goed begrijpen, ach ja zo leren we allemaal toch bij de eerste vond ik veel dingen in begin ook onwennig hoor maar nu heb je al wat meer kennis en kijk je misschien toch wat anders tegen dingen aan.. ook wel prettig
Ik herken het wel een beetje. Heb bij de oudste Hellp gehad en ook ingeleid en dan kwam de bv ook nog eens niet op gang.... Voelde me zo'n slecht exemplaar van een vrouw. Maar gelukkig verdwenen die hormonsters snel en kwam ik weer bij zinnen. Nu voel ik me juist heel goed. Ondanks de Hellp & PE weet mijn lijf toch kei gezonde kindjes te bakken. En dat niet alles perfect gaat...so be it. Dat is bij bijna niemand.
Goedemorgen! Zo heel wat bijgekletst hier! Weer teveel om op te reageren . @BV/FV; Ik heb bij mijn dochter fv gegeven en ga dat nu ook weer doen. Ik ga me niet verdedigen in een eindeloze discussie van dat bv beter is want ik geloof dat fv tegenwoordig net zo goed is . Ik ben gewoon geen bv mama, het lijkt me niets en er is mij altijd verteld dat als je er zelf niet 100% achter staat, je het ook niet moet doen. Met de fles worden ze ook wel groot .
ja het hakt erin he als het niet wil meewerken je lichaam.. ik zat er ook echt doorheen op het laatst door de bekkenpijn en rugpijn maar ook de hele situatie hakte erin. baan verloren in zwangerschap dat gaat je oko niet in koude kleren zitten.. woonden particulier en konden dat niet meer opbrengen urgentie hadden we door de situatie met mijn baanverlies recht op maar dit ging niet zo snel allemaal.. pas een aantal maanden na geboorte kregen we urgentie dus dit speelde allemaal wel mee ook in hoe ik me voelde.. godzijdank is dochter verder kerngezond en is het een makkelijk kind altijd geweest, nu zit ze in de peuterpubertijd maar dit is ook niet meer continue moet zeggen dat ze de laatste weken juist heel erg lief is verder voelde ik me tijdens de zwangerschap ondanks de lichamelijke klachten ook heel goed hoor, en nu ben ik eigenlijk ook erg vrolijk vriend zei gisteren nog vind je een stuk vrolijker en relaxter dan in begin bij F. en dat klopt wel.. wel erg fijn natuurlijk bij F was ik echt soms een hormonenbom haha hopelijk is dat nu in wat mindere mate door dat de situatie gewoon beter is dan toen ik had ook te hoge bloeddruk op het laatst en eiwitten.. werd ook goed gecontroleerd, en op het laatst zat ik ook tegen het randje vandaar dat ze me opnamen en gingen inleiden.. HA zei ook gisteren dat het goed kan dat ik dat straks weer krijg maar goed .. de eerste tijd had ik juist een perfecte bloeddruk, volgens mij zelfs beter dan wanneer ik niet zwanger ben haha.. ach ja het hoort er allemaal bij vind het zo leuk dat F een broertje of zusje krijgt... en dan ook precies op d eleeftjid dat ik in mijn hoofd had haha Gisteren weer wat namen doorgekeken en tot mijn verbazing al een jongens en meisjesnaam die we allebei leuk vinden.. niet dat het dat perse gaat worden hoor maar ben verbaasd dat we zo snel al een naam beiden leuk vinden
en terecht hoor, ik vind ook dat ieder dat voor zich moet weten ik vind het prachtig om bv fotos te zien en super als mensen bv geven maar als het niet je ding is om wat voor reden dan ook ook prima toch.. mijn dochter heeft dus op die ene dag na fv gehad en is ook prima gegroeid hoor gelukkig heb ik daar ook eigenlijk niet mee te maken gehad dat mensen me veroordeelden.. maar je leest het wel vaak idd... doen jullie trouwens mee aan mvm? weet niet of er al wat over gezegd is hoor.. maar ik twijfel omdat ik slecht tegen die lucht kan, als ik de luier van mijn dochter ruik moet ik al de andere kant op draaien urine lucht vind ik echt vreselijk nu en ik denk dat als ik zon fles steeds moet vullen ik helemaal over mn nek ga... ben benieuwdh oe jullie daar mee om gaan als je goed misselijk bent en dan je urine in die flessen moet doen
Hoi meiden, Wat zielig van je biedt.... Hopelijk voelt hij zich gauw beter. Ben benieuwd wat de dierenarts zegt. Ik voel me vandaag niet echt lekker. Raar gevoel in buik, hele zere armen, spierpijn in me schouders en armen. Steeds opboeren, blegh!
Goede morgen stelletje kletskousen! hihi Ik heb heel wat bij te lezen zeg! Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat? @Carity, vast wel en je moet doen wat voor jou goed voelt. Ik mag straks geen bv geven door dat ik medicijnen moet gebruiken dus ik vertrouw volledig op de techniek en weet zeker dat mijn kleine prima groot word met de fles
Er wordt hier een hoop geschreven zeg! Ik kan het nauwelijks bijhouden . Ik heb nog helemaal niet nagedacht over al die vragen over borstvoeding etc. Ben zelf een flesvoeding-baby en daar niet slechter van geworden (denk ik...). We'll see, maar het is allemaal nog zo ver weg! Het niet kunnen bijhouden van alles hier komt denk ik ook doordat ik voor mn gevoel meer bezig ben geweest met overleven dan leven . Onwijs misselijk, inmiddels heel de dag door. Ook veel overgeven en in rap tempo aan het afvallen! Zijn er ook anderen die daar last van hebben? Ik was het vanmorgen zo zat dat ik de HA gebeld heb, heb nu medicatie gekregen ervoor. Net eerste pil genomen en nu afwachten of het helpt. Misschien dat als ik me wat beter voel ik wat meer kan lezen/schrijven. Op deze wijze is er geen lol aan. Ze hebben trouwens ook mn bloeddruk opgemeten bij de HA en die is wat aan de hoge kant. Iemand die daar ervaring mee heeft? Het is voor mij allemaal nieuw .. fijne dag iedereen!
@Trotter, vervelend van dat afvallen en die misselijkheid! hoopt helpt hetgeen je van de dokter hebt gekregen! Ik voel in me linkerschouder wat pijn, en in mijn linkerarm, maar ook een beetje in mijn nek aan beide kanten. Voelt gewoon vervelend, verder niets. Ik denk zelf dat ik verkeerd heb gelegen, het is ook beetje irritante pijn en niet echt hevige pijn. Hoef me denk geen zorgen te maken om een bbz he?
Volgens mij merk je echt wel het verschil tussen spierpijn en zenuwpijn in je schouder. Het kan geen kwaad om de dokter of verloskundige te bellen, al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen. Maar een bbz gaat ook gepaard met bloedverlies, pijn in je buik, neiging tot flauwvallen. Hier misselijk, dus heb mezelf even pauze gegeven van het schoonmaken. Vandaag lekker een vrije dag.
Trotter wat vervelend dat je zo'n last hebt van de misselijkheid. Je bent natuurlijk al wat verder in de zwangerschap, maar hopelijk nog maar een paar weekjes en dan is de ergste misselijkheid voorbij.
@BBZ, oke dan ga ik me gewoon geen zorgen maken dat ik het heb. Heb ook geen exztreme pijnen ofzo maarja, je weet nooit he!? Echt meebabbelen over bv kan ik niet haha voor mij ist allemaal nieuw De misselijkheid wordt hier gelukkig steeds minder! Ik ben wel van de thee afgestapt en eet zodra ik honger krijg, maar moet zeggen dat ik me nu veel beter voel dan van het weekend! Morgen is de beeb alweer 8 weekjes! Gaat snel zeg die tijd
Hier nog niet zo heel veel misselijk geweest, 2 keer een ochtend maar niet overgegeven. Wel ben ik nog niks aangekomen, alleen maar afgevallen van 62kg naar 60kg. Hebben jullie nog last van krampjes of vollere borsten of andere kwaaltjes buiten de misselijkheid om?
@ SuzieQ Ja zat andere kwaaltjes haha; - pijnlijke borsten, - opgeblazen buik gevoel, - vermoeidheid, - buikpijn, - stoelgang, - veel puistjes ineens, - vet haar genoeg dus! maar deze neem ik allemaal voor lief
Hoi Suzy, ik ben ook nog niet echt heel misselijk geweest. Soms met vlagen. Ik heb niet echt veel eetlust, dus ook hier afgevallen hoe erg ik probeer om normaal te eten. Soms wat opboeren of het gevoel van kokhalsen. Van me borsten heb ik niet veel last, af en toe steken in me linkerborst... Ook last van me darmen! Vraag me steeds af of ik ook moeier ben dan anders, maar dat weet ik niet. Omdat ik maar 2 dagen in de week een paar uur werk (eerst 32 uur, onregelmatig) en nu zo weinig denk ik dat ik daar om die reden niet zoveel van merk. Lig wel elke avond rond 10 uur in me bed en slaap tot ongeveer half 8/8 uur... dus maak veel nachturen en merkte gisteravond om 8 uur ook dat ik echt heel moe was.
Grrr, heel verhaal getypt, opeens alles weg :x! @Stampvamp; Ik heb ook getwijfeld of ik dit keer weer mee zal doen met mvm. Heb het bij mijn dochter wel gedaan maar bij de miskramen niet, mede door de lucht maar ook omdat het me na 2 weken al begon te vervelen om telkens maar in die maatbeker te plassen. Toch besefte ik door mijn miskramen maar wat meer hoe belangrijk zoiets eigenlijk is. Er zijn genoeg vrouwen die zonder pregnyl niet zwanger kunnen worden en als ik met mijn urine het tekort aan pregyl al een beetje kan verhelpen, waarom dan niet?! Ik heb me dus aangemeld en de informatrice vertelde me dat ik met mijn bijdrage 1 op de 6 stellen help met zwanger worden. Best veel hé?! De lucht valt me momenteel nog heel erg mee. Ik heb een plankje boven de wc, waar de fles en de maatbeker op staan. Als tip tegen de lucht kan ik je geven om de fles van boven je hoofd te vullen. Zoals ik zei staat de fles hier op het plankje en als ik op die manier giet, heb ik geen last van de lucht omdat je zo boven je hoofd werkt en niet op gelijke hoogte staat met de fles, ruik je het een stuk minder. Snap je een beetje wat ik bedoel? @kwaaltjes; Buikpijn, opgeblazen buik, ontzettend moe en ontzettend vaak plassen, soms wat duizelig, met vlagen misselijk en vollere borsten. Ook veel last van pukkeltjes helaas. (iemand daar een wondermiddel voor?)