Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Ja moeheid heb ik ook last van, maar laatste dagen gaat het wel iets beter. Ik ga iets vroeer slapen nu.

2. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    dames wat zijn jullie kletskousen :D

wil ook graag bv geven zolang het kan.

3. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lies: bedankt voor de uitleg over je situatie. Als je wat kwijt wil, kun je je hart altijd luchten hier op het forum! Genoeg meiden die je snel even kunnen steunen, mocht je het even nodig hebben.

@kimmeding: och, die vogel toch..:(

@danielle: Heeee, een mede-boerder!:D Dat is bij mij het eerste teken dat ik zwanger ben! Ik hoor het anderen bijna nooit noemen, maar is echt een zwangerschapsverschijnsel. Ik heb het bij elke zwangerschap, heel duidelijk.
    Erg vervelend trouwens als je misselijk begint te worden, dan komt alles zo naar boven.

MVM: informatrice is langs geweest vanmorgen. Was even zenuwachtig of de test wel weer positief zou zijn, aangezien ik maar 1 test heb gedaan, maar meteen een mooie streep! En natuurlijk van die lekkere stinkpotten. Had ik al verteld dat ik de vorige keer niet wist dat je ze van tevoren mag luchten, zodat de stank er wat uit gaat? Ik heb al een pot open staan boven in de badkamer met het raam open, ik zal zo eens proberen hoe het is om daar te zijn...
    Oh ja, misschien stom, maar had stiekem ook weer gehoopt op leuke cadeautjes voor de kleine waar je uit mag kiezen, maar ze hebben nu alleen iets voor de mama en het past eigenlijk niet zo bij mij (zal nog niet verklappen wat het is voor de meiden die het straks ook krijgen).... Ach, nou ja, dat cadeau is ook niet de reden dat ik meedoe natuurlijk!:p

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Oh maar dat boeren dat heb ik ook. Mijn vriend lacht zich rot. Ik werd altijd boos als hij het deed en nu loop ik het zelf de hele tijd te doen. Probeer het wel een beetje beschaafd te doen, hahaha.

5. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik moet trouwens ook veel vaker naar de wc. Om de 3 uur ongeveer! :$ Voor ik zwanger was had ik dat niet!

Ah, flessen open zetten om te luchten, dat is een goed idee, zal ik hier na het weekeind ook eens doen als ik start met MvM. Als je de urine over hebt gegoten doe je ze wel dicht neem ik aan?
    Cadeautje was wel grappig.... maar ja, ligt hier in de lade... hihi

6. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aislyn: haha, jij dus ook!:D
    Hier krijg ik al commentaar van mijn zoontje (2,5) Mama boer!:D

Danielle: Ja, potten wel dicht doen zodra je eerste plasje erin zit! (ze adviseerde mij om ze 30-45 min voor de eerste urine de pot te luchten.)
    Haha, ze waarschuwde mij ook dat als anderen het cadeau zien, ze kunnen weten dat je zwanger bent. Ik heb 'm even afgedaan toen een buurvrouw/vriendin vanmorgen nog even langs kwam. (Ook het testje en de andere papieren even snel weggeborgen.

Oh ja, en vaker plassen is ook erg herkenbaar, volgens mij hebben de meeste vrouwen daar last van.

7. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @vaker plassen: is ook heel herkenbaar, ik moet elke nacht mijn bed minimaal 1 keer uit,heb ik normaal geen last van.
    @boeren: Heb ik ook wel last van maar ik heb meer last van de andere kant waar de lucht uitkomt, ook erg genant:)

8. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    ik ga even een tukje doen, ben zooo moe :)

9. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb trouwens ook een heel eg droge huid.... Jullie ook? Gebruiken jullie daar iets speciaals voor?

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik had een heel droog plekje dat erg jeukte en daar heb ik dagcreme waar ik wat rozenolie doorheen heb gemengd op gesmeerd.

11. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Strijkkraal: gênant en lastig lijkt me!;)

Droge huid: vaseline cetomacrogol of vaseline lanette is hier favoriet (kun je redelijk goedkoop bij apotheek halen). Ik heb het hier trouwens niet over crème voor op het gezicht, als dat is wat je bedoelt.

Ik heb hier veel te veel gezeten nu, ga nu even zondigen en chips eten:)
    Heb wel al gezond gekookt voor vanavond, pompoensoep gemaakt. Hoop dat 'ie smaakt, nog nooit eerder gemaakt.

Oh ja, nog wel een tip: open de pot van MVM NIET in de badkamer/op het toilet. De hele ruimte stonk ernaar, ook al stond het raam open. BAH! Heb met ingehouden adem zitten plassen. Hihi, volgende keer dus even buiten in de schuur luchten of zo.;)

12. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Even een dag niet geweest en meteen 15 pagina's kunnen bijlezen!

@ Geheim houden: Gaat tot nu toe nog erg goed. Gister gehoord dat een nichtje zwanger is en het vandaag aan mijn moeder en zus verteld. Beide vroegen of ik het rot vond, omdat wij al 1,5 bezig waren. Heb gezegd dat onze tijd wel komt en dat het rust geeft dat we bezig zijn met onderzoeken. Ze moesten eens weten dat ik al zwanger ben :D:D

@ Sweetchocolate: Raar dat je zus meteen vraagt of je zwanger bent omdat je een afspraak hebt!

Ik ben tot nu toe nog niet aangekomen, eerder wat afgevallen! Totaal geen probleem mee, aangezien ik al wat zwaarder ben.

@ Esmeralda: Ik wil weer borstvoeding gaan proberen, maar door de keizersnee is het bij mijn dochter pas laat op gang gekomen en toen
    en daardoor heeft zij niet goed geleerd om bij mij te drinken. Ze kreeg na een week een flesje en toen ik zag hoe snel ze die dronk
    was het voor een makkelijkere keuze om te gaan kolven. Dat heb ik twee maanden volgehouden en toen is ze helemaal op flesvoeding over gegaan. Als het deze keer niet meteen goed lukt, dan ga ik zonder moeite zo over op de fles!

@ Minnieme: Goed dat je nu even de tijd neemt voor jezelf en je kleine meid!

@ Maia: Balen dat de misselijkheid toch nog steeds langs komt!

@ Danielle: Hoop dat je snel opknapt!

@ Trotter: Balen dat je zo misselijk bent meid. Hoop dat de medicatie snel helpt!

Nu mijn meisje maar uit bed halen en energie gaan verzamelen om vanavond lekker te gaan zwemmen!

13. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    En weer 3 pagina's moeten bijlezen:$ Gaat snel hier zeg!!

@Lentekriebeltje, Thnx voor je lieve reactie hier en op "mijn" topic.

@MvM Toen ik vk belde vroeg ze mij of ik ook mee wilde doen, ik heb gezegd dat ik twijfel.
    Ik twijfel namelijk erg omdat ik héél erg slecht in een potje/ maatbeker kan plassen. Alles blokkeerd dan, en ik weet niet of ik daar dan wel mee wil zitten. Kost mij dan toch weer extra energie en die kan ik echt ff heeeeeel goed voor mezelf en beeb gebruiken.

Vind het verder wel een heel goed iets hoor, maar ze zullen het denk ik zonder mijn plasjes moeten doen...

@Hier, alles gaat nog prima! Niet misselijk en nu ik over dat boeren lees... dat heb ik ook! :D Heerlijk ongeneerd boeren :cool: Verder alleen 'savonds extra moe en 'sochtends vroeger wakker dan normaal.
    Gelukkig kan ik als het moet s'middags vaak nog wel ff slapen.
    Behalve nu dan... Zit me te vervelen op mijn vrijwilligerswerk, en zit heeeeelemaal alleen. Lang leve de laptop:D

14. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Zoo net een lekker tukkie gedaan, ik zou zo nog een uur kunnen slapen, maar dan slaap ik vanavond weer niet, dus ik blijf nu maar wakker.
    Verder een beetje misselijk

15. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Net even de vk gebeld omdat ik toch wel zeurende pijn in mijn schouder, schouderblad en arm houd en dit toch wel vervelend aanvoelt. De vk adviseerde om even een paracetamol in te nemen en als de klachten niet afnemen, weg zijn over een uur moet ik terug bellen en dan wordt er waarschijnlijk op korte termijn een echo gemaakt om te kijken of het vruchtje wel in de baarmoeder zit.

16. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

@ Danielle oei dat klinkt niet goed!!! Hoop dat het niks is. Laat even weten.

Verder niet bijgelezen want hier wéér bloedverlies. Meer dan vorige keer. Heb het vies opgevangen met wc papier. Geen krampen. Heb vk gebeld maar met 6 weken is de kans op kloppend hartje klein. Ik ben net vreselijk wezen janken. Waarom weer die onzekerheid?????!!!!:(

17. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

En weet je wat ik zo rot vind nu? Dat ik dit met NIEMAND van mijn familie en beste vrienden kan delen:(

18. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Net de vk teruggebeld: vanavond om half 9 een echo om te kijken. Dat is fijn en stelt me gerust.
    Het gekke is wel dat ik me ergens ook gewoon heel rustig voel en zoiets heb: het zit allemaal goed....

@SC... wat balen meis!!! Ik hoop zo en duim zo voor je dat het allemaal erbij hoort en niets is!!! Sterkte!

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    SC: Wat vervelend zeg!! Ik hoop dat het snel over gaat en dat alles goed gaat! Sterkte!

Danielle: Heel veel succes vanaaf, de duimen draaien hier dat alles goed mag zijn.

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Zo hehe, ben door de 10 laatste pagina's heen....
    Weet niet meer wie wat heeft gezegd hoor, dus zal voornamelijk in het algemeen reageren ;)

@ Sweet: He nee, niet weer die onzekerheid! Hoop dat het bloeden snel stopt en waar is je familie dan? Dikke knuf voor jou!

@ Danielle: He, hoop dat de pijn snel over gaat en dat t niets ergs betekent! Ook een dikke knuf voor jou!

MvM Ja ik ben raar...ik vind de flessen gewoon lekker ruiken alleen mn urine lucht, blegh!
    Was trouwens blij dat de ophaaldienst net kwam aangereden toen ik mn huis uitstapte vanmorgen, was het straal vergeten om buiten te zetten!!

Borstvoeding/flesvoeding Ik heb altijd gezegd dat ik nooit bv wilde geven, maar aangezien mijn man astma heeft en ik ook wel wat kleine allergieen wil ik het toch maar proberen. Alleen wel gelijk in combi met flesvoeding. Heb dit nagevraagd aan de voedingsdeskundige en dit is ook gewoon mogelijk :)

Kwaaltjes Voel me echt een verschrikkelijk slechte vrouw. Sjaggerijnig, misselijk, sex doet pijn dus gebeurt niet.....hoop voor mn man maar ook voor mezelf dat dit snel over is!

Deel Deze Pagina