goedemorgen. Hier nauwelijks misselijk, dat maakt me echt heel onzeker. Ben blij dat het weg is maar ben zo bang dat het dan misgaat. Zou soms wel een luikje willen hebben ofzo om te kijken of het goed groeit. Nog 2,5 week tot de echo, zenuwslopend.
nou, ik neem het terug. Hoef nog niet boven de wc te hangen maar m'n emmertje staat weer even naast me. Wij gaan zondag trouwens naar de negenmaandenbeurs. Ik ben inmiddels zo onzeker en aan het stressen en toen bedachten we gisteravond dat het misschien wel leuk zou zijn om even echt met zwanger zijn bezig te zijn. Dus we gaan zondag even lekker daar struinen en als we het zat zijn nemen we de tram en gaan we de stad in.
Zooo jammer dat ik zover weg woon.. Lees overal over die 9maandenbeurs en zou er erg graag heen willen. Al heb ik ook het idee dat het misschien te vroeg is? Maar dat zal wel het gebrek aan besef zijn hier. hahaha! Nu zijn de kwaaltjes even heel erg welkom, ook omdat je ook de foute verhalen leest en het nog onzekerder maakt. Pff wat zal ik blij zijn als ik die eerste echo heb gehad, en echt die bevestiging heb..
Ik herken het. Ik ga dus juist daarheen om er even mee bezig te zijn want anders duurt het wachten erg lang, ondanks dat het nog maar 2 weken zijn.
Hier ook heel herkenbaar, laatste tijd veel last van mijn borsten, maar elke ochtend check ik doen ze nog wel zeer Maar weinig misselijk, wel nog steeds super moe Ik ben zo bang dat het mis gaat, daarom ga ik juist weer niet naar de 9 maandenbeurs. Ik vind het nog iets te vroeg, net 5 weken zwanger en er kan noo zo veel mis gaan..Daarnaast ben ik bang dat ik collega's tegen kom die zwanger zijn.
En dan lees je in boeken dat het maar 1 op zoveel misgaat.. Maar hier dan toch al een aantal gezien. Pfff 1e keer zwanger zijn brengt toch wel heel veel onzekerheid met zich mee zeg. Misschien moet ik gewoon niet meer alles lezen? 23 maart mag ik pas voor de echo, en 5 maart eerste bezoek vk. Hoop dat het besef dan al iets meer komt.
Goedemorgen allemaal, SC, echt super die knaltest! Hier de hele morgen al bezig om me goed te voelen. Ik dacht dat ik minder misselijk was maar sinds gister avond is het weer helemaal terug! Jippie nee . Het is echt verschrikkelijk. Ben inmiddels 8+2 weken zwanger en het schijnt dat je baarmoeder dan al zo groot als een sinaasappel is Dat verklaart wel denk waarom ik dan buikkrampen heb en waarom mn lijf van slag is. Vandaag nog precies 2 weekjes tot de echo!! En morgen al weer weekend. De tijd gaat toch best snel dus Zijn jullie al begonnen in een 9 maanden boek?
Ja ik heb de zwnangerschapsbijbel van Anne Deans en Krijg nou tieten van Cladia de Breij, die is echt super grappig
Ja die van Claudia is zo leuk! Heb echt hardop liggen lachen in bed De zwangerschapsbijbel ken ik niet, is het wat?? Heb hem gelijk maar ff gereserveerd bij de bieb Ben nog niet met een 9 maanden dagboek begonnen, wist ook niet van het bestaan eigenlijk. Wel ben ik woensdag begonnen met mijn verhaal op te schrijven, maar weet niet of ik dat vol ga houden. Ben nooit zo van het dagboeken schrijven
Dagboek bijhouden bij Prenatal ben ik laatst wezen kijken maar daar hadden ze geen leuke. Wil graag die van Pauline Oud. Heb daar het eerste jaar van de oudste een boek van. Leuk boek. Ben best emo dit is mijn laatste zwangerschap. Hier alleen 's ochtends tussen 8 en 11 erg misselijk. Niet spugen. Daarna is het te handelen.
Goeiemiddag! Ik kan bijna niet bewegen van de rugpijn, verdorie! Ik weet ook wel dat mijn ligamenten aan het ontspannen zijn, maar amai, ik ben blij dat ik een kersepit kussentje heb. Misschien moet ik toch maar stoppen met mijn rug te veel te laten werken. Borsten doen ook wel pijn, al merk ik het alleen als ik er aan zit. Dus insmeren savonds is lekker pijnlijk Wie van jullie is al aan het smeren tegen zwangerschaps striemen?
Ik ben daar helemaal niet bekend mee, wat gebruik je dan tegen de striemen en waneer is het beste om daarmee te beginnen en helpt het echt?
Wat stom, schrijf ik per ongeluk een berichtje in dit topic zonder me eerst even voor te stellen... Ik lees al een tijdje mee maar had nog niet eerder gereageerd... Ik ben 3 oktober (denk ik) uitgerekend van ons eerste kindje, ben vrij onverwacht zwanger geraakt, in de tweede ronde zonder dat we aan het proberen waren, we hadden zoiets van "we zien wel wat er gebeurt". 29 februari heb ik de intake bij de verloskundige, daarna snel afspraak maken voor een echo (moet nog even kiezen voor ziekenhuis of echobureau, wil advies van vk welke te kiezen, hebben jullie ervaringen?) De komende 5-6 weken zijn we druk bezig met een megaverbouwing, maar gelukkig (deze keer) niet zoveel zelf doen, alleen afwerking... Verder werk ik net als Primavera in het onderwijs, alleen ik sta voor de klas in het voortgezet onderwijs. @boeken: ik heb Krijg nou tieten gekocht voor mezelf, Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt voor mijn vriend en De grote geboortegids als naslagwerk (al heb ik er tot nu toe nog niets in gevonden wat ik ook nog niet op internet had gelezen) Mijn schoonmoeder kwam nog met een boek aan waar zij toen zij zwanger was alle informatie uit heeft gehaald met _hele_ expliciete geboorteplaatjes... @buik: hele week lekker joggingbroek/legging aangehad, nu weer een spijkerbroek omdat er mensen over de vloer komen. Blijkbaar toch een beetje verder gegroeid deze week, want het zit voor geen meter! Knoop los en stiekje erdoor dus, en hopen dat mijn shirtjes lang genoeg zijn om daaroverheen te blijven zitten... @smeren: ik smeer met amandelolie van de kruidvat, was laatst 1+1 gratis (waar ik overigens pas achter kwam toen ik al buitenstond waardoor ik terugmoest om er eentje bij te halen) vind het gewoon lekker om mijn huid vet te houden, ik krijg altijd snel jeuk als mijn huid te droog wordt. Hopelijk helpt het ook tegen de striemen straks, maar dat is afwachten. Ik heb trouwens ergens gelezen dat het erfelijk is of je veel striemen krijgt. Bij mijn moeder viel het wel mee... duim duim... @vakantie: hier alweer bijna voorbij, zit nu na te kijken, straks voorbereiden voor volgende week. Voor degenen die nog een weekje hebben: geniet ervan!
Hey meiden ik zal mezelf hier ook maar even melden. Heb zojuist de 2e echo gehad en alles is goed! Op 9 oktober ben ik uitgerekend. Momenteel ben ik erg snel vermoeid en erg misselijk, mn borsten vallen vergeleken mn vorige zwangerschap gelukkig nog mee. Het lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen. Vorige keer heb ik zowel mn borsten als buik ingesmeerd met iets van mamacreme van zwitsal, dat heeft prima geholpen!
@ miepmiep en Cin Welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap Moest ik toch weer 2 pagina's lezen. Zag ik weer vervelend nieuws Danielle, mocht je het nog lezen, heel veel sterkte meid!! @ boeken Manlief had voor zijn verjaardag in september van goede vrienden het boek 'help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' gekregen, zij wisten dat we bezig waren. Maar ze weten nog niet dat het nu eindelijk gelukt is zelf heb ik het 9 maanden dagboek van Pauline Oud gekocht, lekker makkelijk, beetje vragen beantwoorden. Ben niet zo goed in het bijhouden van een dagboek. @ 9 maandenbeurs Wij gaan zondag ook Maar wij wonen (in het oosten, dus) ook absoluut niet in de buurt hoor!! Gaan met de trein, aangezien de kruidvat de treinkaartjes weer in de aanbieding had kon dat mooi Heb er wel super veel zin in. Ondanks dat we nog niet zover zijn heb ik er wel goed vertrouwen in. @ kwaaltjes Elke ochtend als ik opsta heb ik ontzettend veel last van mijn borsten, dus weet ik dat het nog goed zit. Ben zo nu en dan misselijk, gelukkig niet zo erg dat een emmer naast me neerzetten nodig is. @ smeren Moet je nu al smeren??? Ik heb ergens gelezen dat je sowieso striemen krijgt, dat je het toch niet volledig kunt voorkomen. Maar dat het wel goed is om je huid soepel te houden. @ vakantie vakantie???? had ik maar vakantie Volgende week vrijdag lekker een dagje vrij, dan hebben wij eindelijk de intake, dan nog 1 week werken en dan de echo.... spannend..... @ vertellen Gisteren hebben wij het mijn ouders en zusje vertelt ivm hun geplande jubileum (huwelijks) reis. Zij wilden heel graag in september/oktober weg en moesten deze week een beslissing maken ivm kosten van de vliegtickets. Dus gisteren toch maar even langs geweest dat dat niet zo handige planning is. Gelukkig waren ze wel blij verrast. Mijn schoonouders en schoonzusje krijgen het na de 1e echo te horen, dat was initieel ook de planning voor mijn ouders. Ach ja, ze weten dat ze het absoluut nog niet verder mogen vertellen. Wanneer gaan jullie het vertellen???
@miepmiep en Cin: Welkom en gefeliciteerd @vakantie: ik heb helaas geen vakanite, nog 2 weken werken en dan ga ik een weekje naar San Diego in de VS voor mijn werk @vertellen: Ik heb het nog helemaal aan niemand verteld, aankomede zondag komt mijn vader langs, we hebben een smoes verzonnen zodat hij alleen komt zonder mijn zusje en dan gaan we het aan hem vertellen. Hij vroeg laatst al of ik soms zwanger was omdat ik zo weinig at, achteraf blijkt dat ik toen inderdaad al zwanger was maar het nog niet wist. Volgende week woensdag ga ik het aan mijn vrienden op de manege vertellen, omdat ik ga stoppen met paardrijden en geen wijn meer drink weten ze meteen hoe laat het is (en ze weten dat we al meer dan een jaar aan het proberen zijn) dus dan vertel ik het hun maar gewoon. En via hen zou het bij mijn zusje (die rijdt bij dezelde manege) en mijn vader terecht kunnen komen. Nou vind ik het niet zo erg dat mijn zusje het via hen hoort maar wel als mijn vader het op die manier hoort, dus vandaar dat ik het as zondag aan mijn vader ga vetellen. De rest mag allemaal wachten tot na de eerste echo die ik gelijk heb als ik terug kom uit de VS
@Brondy en SuzieQ: dankjewel @vertellen: hier de (schoon)ouders en zwager+vriendin wel verteld, vooral mijn ouders vinden het ontzettend lastig om het voor zich te houden, die zijn zo enthousiast (heb geen broertjes of zusjes, dus ik ben hun enige hoop op kleinkinderen) maar het gaat ze lukken (het is ze geraden!) In de vriendenkring wordt er wel steeds vaker naar gevraagd wanneer wij nou aan kinderen gaan beginnen, ik vind het ook wel lastig om het nu voor me te houden maar voor collega's en vrienden houden we het tot na de echo/12 weken geheim (als dat lukt...)