@ boeken: Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt is erg leuk! @ vertellen: Wij vertellen het na de 1e echo als ik mijn verjaardag vier voor de familie. @ symptomen: wat last van mijn borsten, slecht slapen en daardoor erg moe! Gelukkig nu een weekje vakantie om bij te tanken! @ cin en miep: Welkom meiden!
@Danielle; wat ontzettend kut meid! Heel veel sterkte en een dikke knuffel ! @Nieuwe dames; welkom ! Ik lees druk mee, maar meeschrijven komt er niet zo van, vind het wel moeilijk om allemaal bij te houden, hahah. @Kwaaltjes; mijn borsten zijn wat zwaarder maar de gevoeligheid valt eigenlijk heel erg mee. Maakt weer erg onzeker. Heb ook telkens last van een wat zeurende buikpijn, gewoon van die steekjes ofzo, moeilijk uit te leggen. Het voelt opzich niet eng maar toch vind ik het wel eng. Dagen aftellen tot dinsdag, zou blij zijn als ik het achter de rug heb en hopelijk natuurlijk goed nieuws..
Goede avond! Zoon ligt uitgetelt op bed. Heeft maar 1.5 uur geslapen op de dag. Dus die was om 19:15 echt kapot en ligt lekker te slapen. Vanavond mannen avond. Top gear vanavond. Nog maar 9 dagen tot wij ons Uk2 kunnen bewonderen. Ben zoooo nieuwsgierig. Vriend overigens ook natuurlijk. Mijn ouders zijn wezen oppassen. En mijn vitamines plus een positieve zwangerschapstest lagen boven op onze slaapkamer met slaapkamerdeur dicht. Kom ik net boven staan alle deuren wagenwijd open. Hoe kan dat nou??? Ben best bang dat ze test gezien hebben. Nou weer 2 minder waarbij wij het mogen vertellen. Scheelt weer tijd. Geen idee wat ze in onze kamer te zoeken hadden.
Nieuwe dames Welkom en gefeliciteerd! Echo Vandaag toch maar de vlos gebeld dat ik een vitaliteitsecho heel graag wil. Geen enkel probleem, kon de verwijskaart meteen komen halen. Maandag 12 maart dus de echo... ik kan nu al niet wachten. Dagboek In eerste instantie het 9 maanden dagboek van M. Amelink willen kopen, maar die hadden ze niet meer bij de Prenatal, dus die van Pauline Oud gekocht. Nu via MP toch ook die andere besteld want die heb ik bij mijn andere 2 kindjes ook gehad en ingevuld. Vertellen Onze families weten het al en onze allerbeste vrienden ook. Na de 8 weken echo vertellen we het de rest en op mijn werk.
Vandaag weer een slechte dag gehad. Heb maar veel geslapen om te voorkomen dat ik nog misselijker werd. Ik vroeg me af of jullie ook zo veel dorst hebben de hele tijd? Ook s'nachts moet ik nu drinken en dat had ik eerst nooit! Ik heb zwangerZAPnotities, ik vindhet wel leuk om een beetje te pennen en dat kan mooi in dat boek. Vroeger wilde ik nooit kinderen omdat ik doodsbang was voor de bevalling, maar ik heb nooit beseft dat je zoveel last kan hebben tijdens de zwangerschap van al die kwaaltjes. Dan ben je juist blij als je mag bevallen denk?! zodat je je weer een beetje normaal voelt. Ik voel me wel een groentje hoor tussen jullie.
@sammie1 Veel drinken is normaal gesproken vaak een teken dat je suiker te hoog is. Misschien die voor de zekerheid ff laten prikken?? Succes!!
@ Sammie, het KAN dat je suiker hebt, maar weet niet of dat nu al kan ontstaan. Maar ben geen VK en ik heb het nooit gehad. Ik herken het overigens niet, het vele drinken. Zwangerschapssuiker heeft niks te maken met "gezond" of "ongezond" eten. Je hebt het, of je hebt het niet. De kans is wel groter als je ongezond eet. Maar ook iemand die gewoon gezond eet kan zwangerschapssuiker ontwikkelen. Al ligt het risico in het laatste geval vele malen lager. Met 1 week ongezond eten (hooguit 3) ontwikkel je echt nog geen zwangerschapssuiker hoor. Ik at bij Jayden maanden ongezond (niet continu hoor) en heb ook geen zwangerschapssuiker opgelopen. Ik ga op bol.com eens kijken voor een dagboek.
Sammie Hier ook in een kameel verandert hoor. Drink wat af. Ze gaan sowieso een bleodtest doen en daar testen ze ook je glucose dus als je zw diabetes zou ontwikkelen komt het daar ook wel uit naar voren. Niet meteen te onzeker worden. Als je je zorgen blijft maken even je vk bellen om je gerust te laten stellen. Bevallen Leek mij ook echt het einde van de wereld. Dacht dat al die andere vrouwen veel sterker waren en ik echt veel te kleinzerig voor zoiets. Heb nu twee bevallingen achter de rug en kijk er op terug met goede herinneringen. Je het doet pijn, maar de echte pijn is meestal maar kort en de euforie erna zo groot. Voor mij was het ook een hele geruststelling dat ik in het zh beviel zodat ik als ik het niet meer zou trekken ik een ruggeprik of andere pijnmedicatie zou kunnen krijgen. Uiteindelijk twee keer niet nodig gehad (wel gevraagd, maar elke keer binnen een half uur daarna bevallen). Probeer nog niet te denken aan de bevalling maar concentreer je op het zwanger zijn.
Zeg ook niet dat het suiker is, maar dat is vaak een eerste symptoom van suikerziekte. Moeder en oma hebben het, en dus van dichtbij meegemaakt. Hoe snel je zoiets in de zwangerschap kunt krijgen weet ik dan weer niet. Heb ook nergens gelezen dat het bij de zwangerschap hoort, maar ik ben ook maar een nieuwe mama to be
Breekt ff in.. Wij gaan t morgen aan mn schoonmoeder vertellen. Ze heeft deze week echt n klote week achter de rug, dus vinden dat ze wel n leuk nieuwtje kan gebruiken. Wou eigenlijk een slabbertje en n speentje halen, dat mooi inpaklen en dan n kaartje erbij met iets in de zin van: alvast een klein cadeautje voor als J.... en ik over 9 maanden komen logeren.. Maar aangezien onze band net lek blijkt, kan ik niet naar de winkel, dus zoek morgen ff n setje bij elkaar van J. Heb speentjes sowieso nog nieuw in verpakking, en slabbertjes hebben we ook veel nooit gebruikt. Ben alleen nog niet helemaal uit over de tekst. Breek weer uit. Kruipen lekker mn bedje in.
Pfff hier een opgeluchte dame hoor... net een heel goed gesprek gehad met de aanstaande vader, en het ziet er iets rooskleuriger uit dan ik anderhalve week geleden dacht. Het zal altijd een lastige situatie blijven, maar hij wil er heel graag in betrokken worden. Heeft zelfs aangegeven dat ie bij de bevalling wil zijn en als het mag helpen een naam te bedenken. We zullen zien hoe het allemaal gaat lopen en of er ooit iets meer zal zijn tussen ons dan de ouders van ons kindje. Maar ik ben in ieder geval erg blij dat we eindelijk gepraat hebben. Nu kan ik dan, veeeeeeeel te laat, rustig gaan slapen Sweet dreams all!
Liesblitz, super nieuws! Pff, ik kan niet slapen. Was ik vanavond uitgenodigd om te gaan eten bij vrienden. Kreeg ik mijn bord niet leeg.. en zij maar plagen. En daarna waren we een spelletje aan het spelen en ben ik even moeten stoppen omdat ik zo mottig als een krab werd, ik dacht écht dat ik naar de WC ging moeten rennen. En ja, begin het dan maar uit te leggen. Dinsdag echo, dinsdag echo... nog éven en ik mag het zeggen. Tanden bijten!
goedemorgen. Ik heb sinds gisteravond bruine afscheiding dus we zitten hier inmiddels aardig in de stress, omdat vorig jaar mijn miskraam ook zo begon. Ik ben nog wel misselijk, maar ja. Ik ga maandag de vk bellen en ik wil komende week een echo (als het zo blijft of minder wordt, als ik ga bloeden is het duidelijk natuurlijk) want ik word gek van deze onzekerheid.
@ Danielle en Noorus sterkte meiden. @ veel drinken doe ik ook en heeft niet meteen iets met suiker te maken. Ik dronk bij de eerste liters en liters water per dag en heb extra bloed controle gehad op suiker omdat mijn moeder dit heeft gehad toen ze zwanger was van mij. Alles was top maar het dorstige verdween pas toen ik op de helft was. @ Maia ik duim meid, heel hard @welkom nieuwe dames @liesblits dat klinkt hoopvol meid. Bovenop mijn vitamine drink ik iedere ochtend roosvicee ferro voor mijn ijzer. Vind het niet te drinken maar ach.
@ Maia: Oh wat vervelend meid @Liesblitz: Wat ontzettend fijn neiuws, volgens mij begin ik last te rijgen van mijn hormonen, ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik het las @hier; Gaat alles nog steeds goed, pijnlijke boobs, niet misselijk en erg moe. Ook ik drink meer, voornaleijk 's nachts
@ Lies: Oh, wat fijn zeg! Sta je er misschien toch niet helemaal alleen voor! Fijn dat jullie zo goed gepraat hebben @ Maia: Hoop zo voor je dat het goed blijft gaan! @ Syrse: Lastig he je mond moeten houden! Aan de ene kant baal ik dat we het al zo vroeg bekend moesten maken aan een hoop mensen, maar aan de andere kant heb ik nu tenminste genoeg mensen om erover te praten. Vertellen Mijn collega's, onze ouders, mn broertje en mn beste vriendin zijn dus al op de hoogte. De rest van de vrienden en familie nog niet. Die gaan we t op de verjaardag van mn broertje bekend maken door middel van een tshirt die we aan mn broertje geven. Shirt is trouwens klaar, dus even kijken wanneer we hem op kunnen halen. BoekenHeb ook het 9 maanden dagboek van Pauline Oud en aan mn man heb ik ook t boek van Kluun gegeven: Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Als hij erin leest zit hij alleen maar te lachen en een hoop te bevestigen haha SmerenBen nu ook begonnen met smeren. Heb de buik en de borsten creme van zitsal. Kwaaltjes (.)(.) -> AU!!, misselijk (wordt nu wel minder nu ik niks meer drinken tijdens de maaltijden) en stront verkouden al 6 weken....
Meiden bedankt voor het welkom! Liesblitz, fijn dat de aanstaande vader er zo over denkt! Maia, ik hoop echt dat het bij een beetje afscheiding blijft en dat het niet weer fout gaat, duim voor je. Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom krijgen jullie allemaal pas zo laat een echo? Vertellen, gister al familie en een paar vriendinnen verteld, vandaag de rest en erna zet ik de echo's op facebook, dan weet gelijk heel de wereld het. Mocht het fout gaan (nu nog 1% kans aldus de gyn), dan is het ook wel fijn om niet constant de vraag te krijgen wanneer we voor een 2e gaan. Straks even naar de prenatal, heb 1 nieuwe zwangerschapsbroek nodig, bij een broek van mn vorige zwangerschap is de band dusdanig uitgerekt dat deze er onderuit komt haha. Verder pas ik momenteel nog maar 1 gewone broek en ook die krijg ik steeds moeilijker dicht. Nog meer dames die al zo snel over moeten stappen op zwangerschapskleding?
@ dorst, thanks voor de geruststelling dames. Ik maak me niet te veel druk dan erom en als het toch getest wordt komt het dan evt. wel naar boven. @ Liesblits, fijn dat je gister een goed gesprek heb gehad! @ Maia, hopen dat het snel stopt en niks betekend! Sterkte in ieder geval. Hier, nou ben vanochtend opgestaan en ontbeten met een banaan en met heeel veel moeite een boterham. Zit nu maar aan de rijst. Dat is het enige wat ik nu kan verdragen. Nu eindelijk weekend, we gaan denk lekker een wandeling maken oid, het is zulk lekker weer!!
@ Maia, Ik hoop zo voor je dat het allemaal goed blijft gaan dit keer! @goed gesprek, Thnx! Heb in ieder geval een rustige nacht gehad nu het moeilijke gesprek was geweest @SuzieQ die hormonen en tranen heb ik nóg geen last van, terwijl ik normaal overal om kan huilen. Zou ik dan toch net als mijn moeder een kreng worden tijdens de zwangerschap?? Of alle kwaaltjes gaan straks in sneltreinvaart komen...