@ Giraf veel plezier met zwemmen! Leuk zo'n zwemparadijs. Waar gaan jullie? @ Suzie leuk spoorwegmuseum! Jullie ook veel plezier. En succes met vertellen. Hier auto even van binnen schoonmaken en dan vanmiddag naar mijn oom en tante. Die hebben zowel Jayden als mijn vriend nog nooit gezien. Andersom ook niet trouwens. Ben benieuwd.
SC, zo'n test zou idd wel weer een geruststelling zijn.. Edit: Spannend straks naar je oom en tante!! Hoe lang hebben jullie elkaar niet gezien??? Danielle, hoe is het nu met jou meid??
@ Minnieme wat lief!!! Uk's eerste cadeau! Lief he al die kleine kleertjes. Haha hier hoeven wij schoonouders enkel te zeggen dat wij nieuws hebben (goed of slecht hoeven we er niet eens bij te zeggen) of het is al "ow is het eeeeeecccchhhttttt? Krijgt Jayden een broertje of zusje????" Euhm er is ook ander nieuws hoor.
SC, hahaha... Zo denk mijn oma ook bij iedere bak koffie die ik oversla dat ik zwanger ben. Edit, Zo, 7 jaar is nogal n tijd!! Hier heeft vriend sins n half jaar ook weer contact met zijn moeder. Ze hebben elkaar 15 jaar niet gezien, dus weet n beetje hoe zenuwachtig je dan kan zijn haha.. Veel plezier iig!!!
Mijn buik ziet er nog bijna hetzelfde uit. Ik was net wat kilo's afgevallen, dus ik denk dat het niet echt op gaat vallen als ik de komende maanden weer wat aankom. Soms heb ik ook echt geen honger, of dan heb ik wel honger maar dan word ik halverwege misselijk.
@Maia; ja ik LARP, al zal het dus deze keer zonder vechten zijn Is op zich geen ramp, ik speel niet op de deze. In de zomer dan weer wel, dus zal ik dan eens lief aan de organisatie moeten vragen of ik wel mee mag. Succes nog, ik duim voor je volgende echo! Doet iedereen hier aan meters en peters? En wat is bij jullie zo wat de traditie? Hier was het twee generaties geleden 'eerst de grootouders, dan de andere twee grootouders.' Generatie later was het meer 'je broers en zussen natuurlijk.' Wij kiezen er elk eentje; mijn man wil voor zijn zus gaan, ik heb gewoon mijn beste vriend gekozen. Dus ik verwacht nog wel wat ruzie binnen mijn familie, maar dan mogen ze allemaal de boom in
Hier geen peters en meters. J is ook niet gedoopt, en dat willen we bij de volgende ook niet doen. Vind het persoonlijk allemaal onzin zonder toegevoegde waarde.
@ Syrse, ik ben nu 8+4 dagen. Het zijn vooral m'n darmen denk ik, maar het is toch sneller dan verwacht! Maar je ziet het echt. Jullie kletsen al weer lekker door Fijn SC, die knaltest! En Maia hopen dat je snel voor een echo mag. Hier niet zo veel bijzonders, lekker rustig aan gedaan.
Nu lekker languit op de bank, terwijl mijn meissie bij papa boven speelt. Het zwembad Holle Bolle Plons was wel leuk voor een keertje, maar niet super. Bijna een uur rijden en het was vooral gericht op kleine kinderen. Het was wel erg gezellig met alle vrienden en meissie heeft genoten en daar gaat het om.
@ Minnieme; ik bedoelde het ook helemaal niet in kerkelijke zin Ik ga mijn kinderen niet dopen hoor. Voor mij is een meter en peter hélemaal niet iemand die 'moet toezien op de goede godsdienstige opvoeding van het kind.' Voor mij is meter en peter die personen die je kind bijstaan en toffe dingen leren, en in het slechtste geval, ze in huis nemen als je zelf onder een auto stuikt. Al hopen we natuurlijk dat dat niet nodig is @ Sammie; Ik denk dat jij dan het verste staat van ons allemaal? Leuk zo'n buik Tenzij je het nog niet wil zeggen natuurlijk.
@ Syrse, ja ik ben nu als eerste uitgerekend van de dames hier We willen het nog niet vertellen haha. Maar m'n man vind het wel leuk al m'n bolletje. Hier minder last van misselijkheid vanmiddag. Ook wel lekker, gewoon een bord warm eten kunnen eten zonder na 1 hap al genoeg te hebben Ik vroeg me trouwens nog iets af, doet het zeer als ze de navelstreng doorknippen? (beetje vroeg nog om daar over na te denken maarja haha) Ik droom trouwens ook over van alles en nog wat, dat m'n familie het al wist, hoe de eerste echo verliep etc. Hebben jullie dat ook?
Sammie Hihi, navelstreng doorknippen voel je niks van hoor, zowel jij als je kindje niet. Het is nog wel even goed kracht zetten volgens mijn man, tis nogal een taai ding. Peter/Meter Ik geloof dat het principe van een peter en meter is dat ze mocht er iets met de ouders gebeuren zorgen dat het kindje zo goed mogelijk terecht komt. Of dat nu bij de peter en meter is of ergens anders. De thuissituatie van een peter en meter kan nl ook veranderen, misschien is opvang bij iemand anders dan beter. De peter en meter moeten hierbij in het belang van de kinderen handelen. Het is overigens wel handig om je Peter en Meter de verwachtingen kenbaar te maken want dat heeft hier al wat scheve ogen opgeleverd. Ik ga nl voor mijn petekind geen grotere kado's kopen dan voor zijn zusjes of anders behandelen en dat werd schijnbaar wel van ons verwacht. Dus duidelijk zijn in wat je van een peter en meter verwacht kan zoiets voorkomen.
goedenavond. Nou hier een leuke dag gehad met manlief, we zijn even A'dam ingedoken, gewinkeld en hebben Fleur bij mijn ouders gedropt. Het bloedverlies is vandaag gelukkig niet meer voorgekomen, bruinverlies minimaal, daarnet wel weer wat meer maar de hele dag eigenlijk niets en ik ben ontzettend misselijk al de hele dag dus we zijn weer gematigd positief. Maar morgenochtend bel ik nog wel de vk voor een vroegere echo. @Minnieme: lief van je schoonmoeder en zus. @syrse: leuk hoor. Mag ik vragen wat je bent tijdens larp? @meters: Fleur heeft 2 peettantes (zo noemen wij het) en ze is gedoopt, ondanks dat we niet heel veel met ons geloof doen (2x per jaar naar kerk) en ook ons 2e kindje zal gedoopt worden. Verder wil ik haar van alle religies wat leren, ik ken het christendom uit m'n eigen opvoeding, islam en (beetje) jodendom uit mijn studie enzovoorts. @sammie: het is inderdaad kracht zetten maar jij en je kindje voelen niets van het doorknippen.
Syrse, volgens mij is dat idd t hele doel van een peter en meter ja. Maar daarvoor hebben wij ook wel onze mensen zonder ze so te noemen kan nou ook niet echt zeggen dat mijn peter en meter me stoffen dingen hebben geleerd, me bij hebben gestaan, of dat ik er zou willen wonen mocht er iets met mn moeder gebeurd zijn in mn jeugd. Maar mocht mijn broer of zusje ooit n kleine krijgen zou ik me erg vereerd voelen wanneer ze mij als meter vragen Sammie, haha (sorry vind t n erg grappige vraag) nee, daar voel je niks van. Vond t wel heel bijzonder dat mn vriend m door heeft geknipt. En die eer krijgt hij bij deze ook!
Weer thuis! Wat was het toch super leuk. We waren er om 14 uur en dachten "even" te blijven. Dat even bleek tot 20:30!En Jayden? Die stuiterde door hun huis. Pas in de auto viel hij in slaap. Vooral mijn jongste neefje van die kant (nu bijna 17) was erg leuk. En de kat he. Jayden heeft vandaag maar 1 uur geslapen overdag. Rest was hij super vrolijk! Geen puf om bij te lezen. Morgen weer een dag
@Sammie: wanneer ben je dan van plan het te zeggen? @MinnieMe: Ook weer waar, maar ik vind dat die mensen het verdienen om meter en peter te worden Het is niet omdat mijn broer toevallig dezelfde ouders heeft dat die automatisch peter wordt, ik zou mijn kinderen daar zelfs niet bij durven achterlaten. En ik ben eerlijk gezegd van plan om het bij de notaris te laten optekenen dat zij zeggenschap hebben over voogdij. @collo: dat is nu precies waarom ik nooit meter zal worden van de kinderen van mijn broer. Ik verwacht eigenlijk half en half dat die vraag zal komen, én dat hij op zijn tenen getrapt zal zijn dat ik hém niet ga vragen voor de mijne. Maar mijn meter/peter beeld is anders, en ik kan moeilijk zijn kinderen godsdienstig gaan opvoeden (hij is voor de kerk getrouwd en heeft daar heilig gezworen zijn kinderen godsdienstig op te voeden), want ik geloof zelf niet echt De peter van shrimpie heeft hetzelfde beeld als ik van een peter heb, daarom ook dat ik niemand anders het zag doen @Maia: de LARP van dit weekend speel ik niet, ik zit mee in de organisatie is een fantasy/medieval setting. Degene die ik wel speel is een oosterse setting.
Syrse Is dat LARPen een grote scene? Anders ken je misschien nog wat mensen die ik ook ken; Vincent van Beurden? SC Wat leuk dat het zo goed bevallen is!
Sc, super dat het zo goed ging!! Syrse, broer is eigenlijk de eenige waar ik ze bij achter zou durven laten. Zusje is nog iets te jong (11). Dus puur toeval als dat t me echt om fam gaat. Maar kan me voorstellen dat t zo overkwam. Hier, duik mn bedje in. Was weer n lange dag. En kan morgen ook niet uitslapen of s' middags ff bij tanken.