Meiden, ik ben me toch misselijk. Ik had me zo voorgenomen om niet te gaan klagen als ik eindelijk zwanger zou zijn, maar ik voel me nu zo beroerd. Natuurlijk ook nog steeds heel blij, maar pfff.
Haha, wie niet? Hoeveel echo's krijgen jullie eigenlijk? Hier weet ik eigenlijk niet precies of ik hier op korte termijn nog een tweede echo krijg, bij de 10-12 weken (zal 8 weken zijn bij eerste echo). Dan vraag ik een SEO aan (niet alleen om onze Uk te zien). Dan krijg ik rond de 30 weken een groei echo en nu las ik op de website van VK dat ik rond de 36 weken ook een liggingsecho ga krijgen (dat laatste is nieuw, heb dat bij vorige niet gehad). Willen jullie ook een 3D echo? Wij hebben het bij de oudste wel gedaan en denk dat wij dat nu ook weer gaan doen. Andere kant is wel, ik weet nu wel dat we bij de 30 weken wéér een echo krijgen en bij de 36 weken. Maar 3D echo is zooooo mooi
@ Aislyn irritant zeg! Sterkte. Soms lucht klagen ook op, vind ik. Dus lucht je hart meis. Daar zijn we ook weer voor vind ik Alleen kan je tegen de misselijkheid weinig doen Behalve cola werkt hier ook helemaal niks. Maar ja, ga niet steeds cola drinken.
Geen idee eigenlijk, ik denk 4 echo's Termijn, 20 weken, groei en ligging. Maar als ik de 1e echo heb ben ik net 9 weken en wil dan echt nog wel een echo als ik 12 weken ben, ga ik dus ook wel naar vragen. 3D echo, geen idee, denk afhankelijk van waar het kan en wat de kosten zijn.
Terug van de echo! Shrimpy heeft een hartje en het klopt zoooo mooi! Gyne zet het apparaat op mijn buik en we zagen het al meteen zitten, ik ongerust zoeken naar een hartje... beweegt het ding al. Zo lief! We hebben het hartje zelfs kunnen horen, echt leuk Ik ben herberekend, vandaag 8 weken en 4 dagen. Uitgerekende dag; 5 oktober. En we mochten het van de gyne aan de grote klok hangen. Dus zijn we maar beginnen rond rijden. De grootouders van mijn man zijn in elk geval al enthousiast. Wat onze ouders denken wordt nog een vraagteken... ga straks de mijne bellen, en vanavond naar die van mijn man langsgaan. Ook langs de meter passeren. Is de 3D echo niet standaard dan? Onze gyne zette het gewoon uit zichzelf even aan, vond het wel een bizar zicht Goed, ik ga even op zoek naar een leuke banner...
Goed nieuws Syrse! Kan me voorstellen dat je helemaal in de wolken bent nu Lekker ervan genieten! @echo Hier doen ze het pas met 10 weken, was nieuw zei de telefoniste. Best jammer, had graag komende maandag bij intake al echo/bevestiging gehad. Nog ff volhouden tot de 23e dus
Hier is 8 weken standaard de eerste. Binnen 4 weken opnieuw voor de nekplooimeting. Weet er iemand waar je die banner vind met de meloen? Vond die zo lollig
Sysre, goed nieuws! Toevallig hoorde ik van een vriendin die ook zwanger is dat ze hier bij de vk ook sinds kort pas de echo's vanaf 10 weken doen. Zal wel een reden voor zijn? 3D echo hebben wij vorige keer niet gedaan, elke keer als ik bij de gyn kom heb ik namelijk al een een echo. En dan nog eens de nekplooimeting en de 20 weken echo extra. Heb net maar alvast kraamzorg aangevraagd, kunnen ze in elk geval niet zeggen dat ik te laat ben!
Ik wil ook zooooo graag een 3D echo, maar vind ze toch ff te duur. Dus stiekem hoop ik op een meevallertje zodat ik alsnog al dat geld bij elkaar te kunnen schrapen en dan een mooie 3d echo kan laten
@ Hadassa, Marieketing en Madelyn: Welkom meiden! @ Geurtjes: Ruik ook alles beter! @ Melanie: Balen dat je minder lang zwanger bent volgens de vk. Hoop dat ze bij de volgende echo meer duidelijkheid heeft voor je! @ Suzie: Fijn dat je minder misselijk bent! @ Madelyn: Lekker dat je zonder medische hulp toch zwanger bent geworden. Ik zou een baarmoederfoto krijgen deze maand, maar bleek lekker zwanger te zijn! @ SW: Echo rond 8 weken is niet vroeg hoor, dat doen ze bij mij ook. Het hartje gaat kloppen in week 6. @ Maia: Balen dat de misselijkheid weer erger is geworden. Wel een goed teken volgens mij hoor! @ Syrse: Hoera voor Shrimpy! Super dat alles oke was meid! Geniet van het goede nieuws en alle reakties op het leuke nieuws! @ echo: Bij mijn dochter kreeg ik met 8 weken bij de vk, 12 en 20 weken bij een echobureau en met 33 weken een liggingsecho. Doordat ze in stuit lag met 36 weken nog een echo voor een draaipoging. Vanochtend een vriendin op visite gehad die nu 15 weken zwanger is. Natuurlijk kwam de vraag of wij ook bezig zijn. Heb gezegd dat de wens er is, maar dat het nog niet lukt en dat we nog geen jaar bezig zijn. Zij bleek vorig jaar al een mk gehad te hebben met 7 weken en sindsdien nauwelijks ongi. Met behulp van medicatie ineens toch zwanger. Wilde nog niet vertellen dat wij al bijna 1,5 jaar bezig waren en al met onderzoeken bezig waren, want dan weet binnenkort iedereen dat. Ben benieuwd naar haar reaktie als ik over een week of 6 vertel dat ik al 12 weken zwanger ben!
Welkom nieuwe dames! Echo, ik ben ook aan het aftellen Nog... 10 nachtjes slapen... Ik heb geen idee welke echo' s we allemaal krijgen. Dat horen we vast tijdens de intake. Syrse, wat fijn zeg die goede echo!! Geniet ervan!
hoi, ik ben ook in oktober uitgerekend. Ik ben nu bijna acht weken zwanger. Wij krijgen volgende week woensdag onze eerste ecjo en gaan dan kijken of het hartje klopt... spannend. Ben wel heel erg misselijk, nog tips?
Welkom bloemetje! Nee geen tips, eet waar je zin in hebt, dat doe ik om het een beetje draaglijk te houden.
He meiden, Er is nog een oktober club en een aantal van ons schrijven daar ook in mee. Vinden jullie het goed als we alle meiden van de andere club bij deze voegen? Dat scheelt voor sommige meiden hier een heleboel leeswerk en dubbel reageren. Mijn ervaring is dat er straks toch actief schrijf clubje overblijft en een grote groep meelezers. Ik wil de lijsten met bevallingsdata en afspraken wel samenvoegen. Wat vinden jullie ervan?
Dank jullie wel allemaal! Tot zover zijn alle reacties positief, zelfs van mijn ouders, val nu om. Toch nog wat schrik voor die van die van mijn man... Eens een stomme vraag; waar staat vk voor? Ik ga gewoon bij de gyne, maar misschien is het systeem hier anders? Ben uit België
@ girafje opzich prima, maar voordat je alles overschrijft vraag dan eerst of zij dat ook wel willen. Het is nu al niet bij te houden hiero @ syrse vk staat voor verloskundige Dat zou dan inderdaad kunnen, hier ga je niet standaard naar de gyna. Jullie hebben iedereen gewoon gebeld??? Wij hebben nu al afspraken staan voor na de echo om het te vertellen, moeten aalleen nog een presentje kopen. Wil juist de gezichten wel eens zien.
@ Syrse, verloskundige? Wat fijn dat ze positief reageerde!!! Nu nog je schoonouders Het idee om het m'n ouders te vertellen vind ik te spannend, bang voor negatieve reacties. We zullen zien!