@ayslin: balen dat je zo misselijk bent. Ik ook, net op m'n werk over m'n nek gegaan. Maar ja... @meerdere clubs: er is bij bevallingslijst een club waar de meesten ook hier schrijven, dus over die hebben we het. Verder zijn er inderdaad nog 2 of 3 andere clubjes, bizar eigeniljk hihi. Maar ik ben voor het plan girafje, scheelt weer reageren en lezen
Oh jee, VerlosKundige, natuurlijk, nu voel ik me dom Niet iedereen hier gaat bij de gyne hoor, je kan ook bij een vroedvrouw gaan Maar gyne is wel zo wat de standaard. Ik wou eerst liever thuis bevallen, maar mijn man is nogal zenuwachtig, dus toch maar gyne en ziekenhuis. Het is indertijd bij zijn ex enorm mis gegaan bij de bevalling, dus ik snap de stress wel. Kostgewijs komt het ongeveer hetzelfde uit hoor. En de gyne heeft een echo machine staan, handig. @brondy; nee hoor, niet iedereen gebeld Veel langsgegaan, maar mijn ouders wonen wat ver, dus die wel gebeld. Vanavond nog langs de schoonouders dus, en de meter werkt tot 9. En mijn broer woont ook ver, maar die nam niet op. Stress! Als die meteen vraagt om peter te worden gaat die toch een koude douche krijgen @sammie: ik dacht ook dat mijn ouders negatief gingen reageren, maar toch ineens héél blij, raar hoor Ach, gewoon van het slechtste vanuit gaan, en in het ergste geval de auto laten lopen buiten?
Brondy Ja, heel erg aan het aftellen. Gelukkig dat ik zelf om deze echo heb gevraagd anders had ik dus rond de 10-11 weken pas een echo gehad. Ik ga er wel vanuit maar wil gewoon graag zien dat het allemaal goed zit, dan kan ik het ook aan mijn werk vertellen, voordat ze het gaan raden. Echo's Ik denk hier met 8 weken op eigen aanvraag dus, daarna rond 12 weken een termijnecho, 20 weken de 20-weken echo, rond de 30 weken denk ik ook een groeiecho. Ik ga wel vragen of ze het een beetje in de gaten willen houden omdat mijn jongste dus 3700 gram was met 37 weken. Dat was al een mooie stevige dame. Ik wil niet weten wat er gebeurt als die nog eens 3 of meer weken blijven groeien ... Verder doe ik zelf bij 16 weken nog een 2D pretecho om het geslecht te bepalen en rond de 28 weken een 3D echo. Syrse Van harte met je mooie echo! Leuk dat jullie het nu iedereen gaan vertellen. Waarom verwcaht je een minder leuke reactie van je ouders? 3D hebben de meeste gyn's/vk's niet eens.
@iedereen Allemaal bedankt en gefelicteerd! Haha. Ik hou het nu al niet meer bij hier Pff ik vind het allemaal zoooo spannend!! Heb pas sinds een paar dagen dat ik echt even de knop heb omgezet dat ik vooral moet proberen te genieten in plaats van me zorgen te maken of het hartje wel klopt enzo! Herkennen meer mensen dit? Ik heb trouwens ook het gevoel dat mijn buik harder aan het worden is, maar dan kan ik me verbeelden natuurlijk haha.
Hoi meiden, Een tijdje niet geweest en nu weinig tijd, maar wil even wat van me laten horen. Hoe is het met SC en Danielle? En met de rest alles nog goed, hoop ik? Zag op de laatste pagina iets over een goede echo... zijn die er al??!!! Wow, iedereen met een goede echo: van harte! Hier op zich nog alles goed, behalve dan dat ik echt misselijk begin te worden met overgeven. Bah! Zag dat anderen hier ook mee zitten. Niet leuk... Voor het goede doel zeggen we dan maar. Hoop niet dat het net zo lang gaat duren als bij de eerste twee zwangerschappen, want toen heb ik rond 18 weken voor het laatst overgegeven, dus dan duurt het nog wel een tijdje... (Stel me er maar wel op in, hopelijk gaat het meevallen.)
@collo: gek, hier is 8 weken de termijn, en de 12 noemde de secretaresse de nekplooimeting? 20 is dan geslachtsbepaling. Ach, zolang beebje maar gezond is En de ouders van mijn man? Goh... zijn vader zal wel blij zijn, maar zijn moeder heeft het niet zo met mij. Het was al grote ambras toen ik vroeger voor de deur stond, toen gingen we samen wonen, en toen we gingen trouwen was ze hélemaal van haar melk, en dat we maar niet aan kinderen beginnen! Ach, we zien wel. @Madelyn: heel herkenbaar hoor Probeer gewoon te ontspannen, en niet te veel internet opzoekingen doen, veel te veel horror verhalen. De kans is groot dat het allemaal gewoon goed gaat, en stress is slecht voor beebje. Proficiat! Hoever ben je denk je? @lente: ja, ik heb vandaag mijn 8 weken echo gehad, met kloppend hartje Zo blij!
@ Brondy: Heb het plan daar ook voorgesteld! Wacht nog even een paar dagen de reakties af. Word vervolgd......
@Syrse Gefeliciteerd met je echo, mooi dat alles goed is! Ik ben nu 7 weken en 3 dagen volgens de secretaresse van de gyn
Vlieg voorbij.. Kom snel weer reageren, maar internet op mob doet irritant... grrr... Vlieg weer verder...
Lief dat je het vraagt! Mijn miskraam is afgelopen zaterdag begonnen en nu wachten tot het bloedverlies over is en dan weer klussen voor de volgende ronde... we zullen zien!
@Syrse Ik mocht deze week eigenlijk al een echo, maar mijn gyn is op vakantie en ik wilde het liefst bij haar dus nu heb ik 13 maart de eerste echo. Dan ben ik 9 weken.
@nub: dan kan je aan de hand van een uitsteeksel zien of het een jongen of meisje is. Moet je maar in het echo onderdeel kijken. Kan alleen tussen week 12 en 14 geloof ik. nou ik ben me toch moe. Dat ging wel op mijn werk (buiten de misselijkheid om) maar ik kom thuis, eten ging er niet in en lig nu op de bank te hangen, ben echt moe.
@ Danielle je bent nu wel echt alles verloren? Ook al omo witte test in handen? @ Syrse geen idee wat een NUB is. Wie kan het ons uitleggen? @ Lentekriebels lief dat je het vraagt. Gaat goed hoor. Bloeden alweer paar daagjes écht helemaal gestopt. Afgelopen zondag nog een knaltest dus zal goed zitten. Ben ook nog lekker misselijk (fijn... not) en boobs zijn fors gegroeid dus dat zit goed @ samenvoegen ja is goed. Ik ben voorstander. Al snap ik wel Minniemouse's reactie. Maar volgens mij heb je dat echt op ieder forum. Ik denk zelf ook dat ik druk ben met 2 kinderen onder de 2 jaar die de nodige aandacht opeisen dat ik hier weinig nog kom. Ook dan zullen er maar weinig dames om mij vragen (overigens niet negatief bedoelt want ik vind het logisch. Je hebt het zelf dan ook erg druk om je maar over de hele groep te bekommeren). Wat ik alleen niet hoop is dat het een egotopic gaat worden. Hier: kotsmisselijk en heel moe! Ben blij dat Jayden op bed ligt. Lief, vriend heeft een chocolade paashaas voor mij gekocht. Ach ben toch kilo afgevallen denk ik dan maar (ik val niet bewust af hoor. Verloor bij Jayden eerst zelfs 7 kilo voor ik aan kwam. Kon niks binnenhouden of eten toen).
o getsie, een chocolade ei, moet er nu niet aan denken ja het wordt erg vroeg vanavond denk ik, saai maar helaas pindakaas dan maar.
Syrse Ik dacht dat ze voor de 9 weken eigenlijk geen goede termijn konden meten omdat het dan nog zo klein is, dat elke miniscule afwijking in het meten grote gevolgen heeft. Ik laat in ieder geval geen nekplooi doen, maar ga er wel vanuit dat ze nog een termijn echo doen. Ik heb deze echo ook echt gevraagd als vitaliteitsecho. Madelyn Een collega van mij is daar zo lekker simpel in. Als het niet goed is kun je daar niets aan doen, zegt ze. Je kunt daar zelf niks aan doen, dus maak je er niet druk over.... Moet zeggen dat ik dat wel heel erg probeer aan te hangen, maar het blijft wel moeilijk om er niet aan te denken.
Termijn echo, ik had bij J met 8 weken de termijn echo. Je zag alleen n kleine pinda, maar god wat was ze mooi! Met 12 weken hadden wij de (zo noemde de vk het) nekplooimeting. Weet niet hoe ze dat nu gaan doen, want zit nu bij n andere vk. Kraamzorg, ik heb bij J wegens verhuizing de aanvraag 1 week voor de bevalling pas kunnen doen. Toen de intake was zat ik al met gebroken vliezen en lichte weeën. Volgens mij moet je dat in het 2e trimester (dus na de 12weken) regelen. Anders ff je vk vragen.. Danielle, nogmaals n dikke knuffel meid! Samenvoegen, vind t prima, al kan ik nu nouwelijks bij houden wie wat vraagd. Vandaar dat ik ook per onderwerp reageer. Moet er wel bij zeggen dat ik alleen via mob bij kan.lezen en reageren, en dat maakt het een stuk lastiger.
Van mij mogen de topics samengevoegd worden, als het elkaar toch al overlapt. Het is inderdaad soms lastig bij te houden, maar dan reageer ik gewoon op de laatste pagina's. Ik lees wel alles. Syrse, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Super! Madelyn, iedereen is in het begin wel eens onzeker. Ik probeer me maar vast te houden aan de kwaaltjes, ze zijn vervelend maar ook geruststellend. Sweetchocolate, goed te horen dat het bloeden helemaal weg is gebleven. Hopelijk gaat alles vanaf nu normaal. Nog zes nachtjes slapen tot de echo! Maia, vervelend dat je hebt moeten overgeven, en dan ook nog op je werk! Weten ze het daar al? Hopelijk wel een teken dat het allemaal goed zit bij je! Ik heb het allemaal nog weten binnen te houden gelukkig. Zijn er meer meiden die al hebben moeten overgeven? Hier is moeders voor moeders vanavond langs geweest. Was toch weer zenuwachtig voor de test, maar hij knalde er weer lekker af. Duidelijker dan de controle streep. Nu heerlijk plassen voor het goede doel.