Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Denk idd dat jij het in jouw situatie het niet erg vind om zo misselijk te zijn hè, na al je vloeien. Dit geeft goede hoop idd. Sterkte ermee... En spuug je collega's niet onder haha

2. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik ben en blijf onder controle van de gyn en elke keer een korte echo... Ik krijg idd uitgebreide groeiecho's vanaf een week of 30 denk ik... Dus echo's genoeg. Maar wil toch ook een 3/4D echo, zoooo leuk!

3. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @collo: mij werd juist verteld dat je het beste voor de 12 weken de termijn kan berekenen, de gyne hier doet het altijd rond de 8 weken, omdat dan inderdaad elke millimeter telt. En later begint het beebje soms al wel krom te liggen.
    Maar het blijft maar een datum he :) Kans dat die blijkt te kloppen...

Wat ben ik moe, heel de dag rondgereden, mensen verteld...
    En dan eindigen met de schoonmoeder, wat was mijn man bang :D Maar ze is heel rustig gebleven, heeft heel neutraal 'da's goed dan he' gezegd, onderwerp veranderd, en niet beginnen roepen ofzo. Let's call it a win ;)

@sweetchocolate en Hadassa: ik ben geen fan van de 3D echo ;) De gyne zette het hier even aan, en ik vond het maar lelijk, geef mij die 2D maar :p Ik ben een rare.
    Voor zover ik weet krijg ik er eentje op 8 wken (termijn), 12 weken (nekplooi), 20 weken (geslachtsbepaling), en geen idee of ik er daarna nog krijg of niet. Het toestel staat hier wel gewoon in de praktijk, dus wie weet.

4. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen

@ayslin: toch prettig he, zo'n mooie streep op de MvM test.
    En nee, mijn collega's op die vestiging weten het nog niet, maar dat gaat als het zo blijft niet lang meer duren. Collega's van een andere vestiging weten het wel omdat dat een erg kleine vestiging is en het wel duidelijk is als ik over de wc hang. Dus die hebben het zelf geraden.

@syrse: toch 'fijn' dat ze zo reageerde.

@hadassa: ik ben er stiekem wel blij om maar toch ;)

nou hier weer wc pot geknuffeld zojuist. Nu moet ik deze week dus weer een taart bakken voor iemand, bah. Heb manlief maar weer even ingeschakeld want ik word al misselijk bij het idee. Is gelukkig mijn laatste op bestelling en dan ben ik er weer vanaf en ik neem voorlopig ook niets meer aan als ik zo misselijk ben de komende tijd.
    Straks weer werken.

5. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hee meiden, ff snel hoor..... WIJ KRIJGEN EEN VIERLING! Vannacht een echo gehad en plop, plop,plop en plop... Vier kleintjes in mijn buik.

Euhhh...

Mijn man denkt dat hij nu in zware onderhandelingen moet met zijn werkgever... En ik moest dan toch fulltime thuis zijn volgens hem...

En toen werd ik wakker.... Pffffffftt, het waren mijn eerste woorden tegen mijn man. We krijgen een vierling...

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Tja wat kan ik vertellen....niets eigenlijk.
    Nog 8 dagen tot de eerste echo.

Hier krijg ik maar 2 echo's in principe.
    Een termijn echo met 9 weken al ben ik volgends mijn banner 8 weken volgende week en volgends de vk 9 dus ik weet het niet meer.
    En met 20 weken nog een echo.
    Nekplooi laten we niet doen.

En met 16 weken willen we een geslachtsbepalende echo laten maken.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    waaaaaaaaaaah een vierling

8. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Komt vast doordat ik naar Oeps.... We krijgen een zelling hebt gekeken op tv. Komt er op zo dag avond op.... Haha... Nou dan heb je echt je handen vol hoor. Ik moet er echt niet aan denken!

9. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Bij wie begint de buik al te groeien trouwens? Ik heb zoals ik ook bij mijn andere twee kindjes had, nu al zichtbare buikgriep, en dan het gedeelte van onder mijn borsten naarling navel.... Heel vreemd, dat stat nu weer helemaal bol naar voren en kan ik ook niet verdoezelen. Sjaaltje eroverheen laten hangen dus maar, mijn broeken zitten allemaal niet goed meer. En in dat gedeelte zit geen kind, ik begrijp er niks van.... S'avonds zwelt mijn buik vanonderen op, voelt zwaar en mega aan... Broek moet helemaal open...

Zou het dan toch een vierling zijn...???:$:$:$

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goedemorgen allemaal!

@ Hadassa, whaa een vierling:D! Ik heb hem een paar keer moeten lezen voor ik hem snapte ;)

M'n buik is ook al wat opgezetter dan eerst, maar ben niks aangekomen. Nu hebben mn darmen het wel zwaar dus het zal daar wel door komen.

@ Aislyn, ik moet er niet aan denken om boven de wc te hangen dus dan maar in elke kamer een emmertje ;) Erg lekker is het niet maar het hoort erbij haha. Hopen dat het snel over gaat die misselijkheid.

@ Maia, succes vandaag hopen dat het vandaag meevalt.

Hier vanochtend niet eens m'n emmertje nodig gehad. Het ging allemaal goed! Maar nu ben ik dan weer wel misselijk...
    Morgen alweer 9 weken!! Wat gaat de tijd toch snel! Echt niet normaal.

M'n zusje vroeg of ik langskwam vandaag, maar weet toch echt niet waar ik het over moet hebben haha. Ben zo bang dat ik me verspreek..
    En dat ze m'n buik ziet...

11. Maia

Maia Niet meer actief

@hadassa: ooo dat lijkt me schrikken als het in het echt zo zou zijn ;)
    je moet ook niet meer dat soort programma's kijken dan he hihi

@sammie: fijn dat de misselijkheid meeviel maar ja, elke dag is weer anders. Hier is het weer flink aanwezig.

@kimmeding: bij mijn eerste kregen we ook maar 2 echo's, de termijn en 20 weken echo. Ik las nu op de site van de vk dat er tegenwoordig ook standaard rond 30 weken een echo is. En ik krijg er misschien nog 1 rond 12 weken omdat ik nu een vroege heb, krijg ik hem niet standaard wil ik hem zelf laten maken, kan nog een extra echo bij mijn zorgverzekeraar declareren.

@buik: eerst was het vooral 's avonds dat hij enorm bol werd (darmen), maar nu begint het overdag al. Ik loop nog niet met een knoop open, maar het zal niet lang meer duren denk ik.

12. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ Madelyn
    Dat heb ik ook hoor ;)
    Gelukkig over 2 weken de echo, dan kan ik denk ik pas echt genieten.

@ collo
    Dat kan ik mij voorstellen. Ik wilde eigenlijk ook graag een vroege echo, maar de vrouw die de afspraak maakte (wordt bij ons niet bij de vk gedaan) die zei dat dat echt alleen bij uitzonderingen kan, dus nu met net 9 weken. Zij denkt dat ik dan 10 weken ben, naja we zien wel.

@ buik
    Hier ook al iets, vooral 's avonds. Dan werken mijn darmen ook echt zeg, vooral als ik iets te vet gegeten heb, zoals patat ofzo :(
    Verder hoef ik ook nog niet mijn knoopje open te doen. Ben blij dat t nog 'winter' is, dan valt het bij mijn collega's helemaal niet op, omdat je dan nog van die 'slobber' truien aan kunt (ik hoef gelukkig niet in het net)

@ misselijk
    hier wel af en toe misselijk, maar hoef er gelukkig geen emmer bij te pakken. En heb ook nog niet overgegeven. Wel irritant is dat na alles wat ik eet een vieze smaak inmijn mond heb, bleeegh.

13. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @echo: hier nog twee en een halve week wachten tot de echo, dus dat duurt nog wel even. Gelukkig zit ik 1 week daarvan in de VS, ik hoop alleen dat mijn collega's niks merken in die week. Ik zit samen met 2 collega's op 1 kamer.

@misselijk; hier ook bijna de hele dag sinds 2 dagen, maar nog niet overgegeven gelukkig.

@buikpijn: afgelopen nacht zo'n ontzettend last gehad van buikkrampen, gelukkig bleek het lucht in mijn darmen te zijn. Ik had het afgelopen zondagavond ook al, toen liep ik ook al krom van de buikpijn, ook mijn darmen. elke keer schrik ik weer... Hebben anderen hier ook last van?

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    whahhaha hadassa ik dacht even dat het serieus was hahahaha ik moest echt nog een keer lezen :p
    zou wel schrikken zijn tweeling ok maar 4 ooef dan zou ik toch wel ff in shock zijn hoor :eek:

topics samenvoegen prima maar denk wel dat ik het dan helemaal niet meer bij kan houden.. zit nu al tussen een paar topics steeds heen en weer en het is al zoveel bijlezen.. maar goed dan reageer ik wel op de laatste berichten ofzo, komt ook omdat ik nu echt moe ben steeds, en bezig met voor mn nieuwe baan en nog wat dingen moet regelen wat veel tijd vreet, dan mn webshop er nog bij en niet te vergeten mn gezin haha.. moet even aan de nieuwe situatie wennen nog :)

15. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hadassa: Oh neeee ik kan er niet aan denken, vier tegelijk! Gelukkig was het maar een droom :)
    Ik was al héél blij toen de gyne zei 'en het is er maar eentje.'

Pfff... het hele schoonmoeder verhaal heeft een staartje gekregen. Vandaag had manlief een mail in zijn inbox. 'Ik heb er eigenlijk geen behoefte meer aan om jou te zien, als je met je vader wil afspreken doe je dat maar als ik niet thuis ben.'

... kan ik van iemand even een sloophamer lenen? :x

16. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @Syrse: Wat een rot reactie zeg! Heeft je man zo'n slechte relatie met zijn moeder. En heeft ze dan geen behoefte om haar kleinkind te leren kennen?

17. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @ syrse
    inderdaad wat een rotstreek en dat per mail :$:x

18. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij blijft er zelf vrij kalm over, maar ik vind dat dus niet kunnen he, en dan nog via mail. Zeg het dan tenminste in zijn gezicht! Ik ben echt razend. Dat is al aan de gang sinds hij mij mee naar huis nam als lief. Sinds we gingen samen wonen leek het beter te gaan, maar sinds de trouw is het weer steil naar beneden gegaan. Leuk hoor...

Misschien moet ik maar eens een notitieboekje starten met dingen die ik mijn kinderen nooit later wil aandoen.

Maar goed, het blijft zowat de enige negatieve reactie uit heel de familie, dus aan ons zal het niet liggen, verdomme.

19. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Kom ff zwaaien! Ben erg moe en mijn dochter is snip verkouden en wil continu aandacht :x
    Knuffel voor iedereen!

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Oh Syrse das een laffe streek zeg. Via de mail wat een dom wicht.
    @ Hadassa ik heb het opgenomen maar nog niet kunnen zien. Lijkt me hellllllll om er 6 in 1 keer te krijgen. Gelukkig komt dat via de normale manier niet snel voor.

@ Misselijk nee beetje mottig af en toe maar heb wel een giga gat in mijn maag. Kan een brood van kap tot kap opeten en nog heb ik trek. Ik dim mezelf in want anders heb ik heel veel kilo's te verliezen straks.

Deel Deze Pagina