Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Bekijk bijlage 227185
    Gister eindelijk dan de eerste echo gehad, trillend van top tot teen gaan liggen en na 5 sec. zei de echoscopiste het verlossende woord; er is hart activiteit :D! Onze uk is 1,5 cm 'groot' en omdat ik moeite had om het hartje te zien kloppen en ze ook zag dat ik ontzettend bang was, heeft ze het ons heel even laten horen. Wat een hemels geluid zeg :D! Over 2 weken intake vk en dan hopelijk snel een volgende echo. Begin langzaam aan er in te geloven dat het deze keer écht goed gaat komen, maar echt vertrouwen zal ik pas hebben bij een volgende, goede echo. Eerste miskraam is het kindje ergens in de 8 weken gestopt, dus ondanks de goede echo is het toch nog erg spannend en eng.

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Syrse, Wat een vreselijke reactie zeg!! Hopelijk trekt ze nog bij, doe je wel rustig? Voor je beeb?;)

@ Charity, WOUW!! Wat goed zeg. Je hebt het hartje ook gehoord dat moet echt fantastisch zijn. Geniet er van en de duimen draaien dat alles goed blijft gaan.

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb veel bijgelezen en zal proberen een beetje te reageren.

@Kwaaltjes; nog steeds erg weinig! Ik ben helemaal niet misselijk maar heb wel telkens uit het niks dat ik moet kokhalzen. Gister ook en toen is alles er van de gehele dag weer uitgekomen. Gek hoor, spugen zonder misselijk te zijn.

@Syrse; wat een rot reactie indd!

Hier ook een slechte relatie met schoonmoeder. Het is een ontzettend lang verhaal maar laten we het er maar ophouden dat ze niet de leukste en niet de makkelijkste is. Na ruim 2 jaar geen contact te hebben gehad, is het sinds een half jaar (ongeveer) weer opgepakt. Na een paar weken leek het de goede kant op te gaan, maar sinds een paar weken word het ook weer steeds minder. Heb geen zin om er een verhaal aan vuil te maken maar het komt er op neer dat we beiden helemaal klaar met haar zijn. Ik wil liever helemaal geen contact meer maar ik vind ook, dat dat een keus is die mijn vriend moet maken en ik dat niet mag doen. Het is tenslotte zijn moeder en ik ben (vind ik) niet de persoon om hem te verbieden haar niet meer te zien. Maargoed, voorlopig wil hij haar sowieso niet zien en hij denkt er nu (gelukkig :)) zelf ook over om het contact te verbreken..

Toevallig heeft ze me net ook nog gebeld zag ik. Had een gemiste oproep, misschien dat ik straks maar even terug bel..

4. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @charity: hoera met je echo!! Leuk he, dat hartje horen :D
    Mijn man zat halvelings in tranen, ik zat daar maar van 'huh, zit dat écht in mij??'
    Mijn man zag ook heel goed het harthe kloppen, ik zag het beebje wel bewegen, maar zag het hartje niet meteen, dus toen heeft de gyne er een filter over gelegd zodat het hartje rood aftekende, weet niet hoe het juist heet? Toen kon ik het héél goed zien!

@sammie: ik doe rustig hoor, ben al véél meer van haar gewoon. Ik vind het gewoon laf en zo erg voor mijn man, die blijft maar proberen een goede band terug op te bouwen.
    En nu vertrek ik morgen op weekend, zit hij alleen thuis, voel me er wel wat schuldig over.

@charity: ai, succes met jou schoonmoeder. Hier is het na het samenwonen terug opgepikt, maar dus na de trouw terug ineen gestuikt. En het is heel jammer, maar uiteindelijk moet je inderdaad beslissen om er mee te kappen, je kan er geen energie blijven insteken, daar ga je gewoon aan kapot.

@kwaaltjes: hebben jullie dat ook, zo een plakkerige mond? En soms maak ik echt véél te veel speeksel aan ;)

5. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Syrse: Gefeliciteerd!! Echt mooi dat jullie nu al een goede echo hebben gehad!:)
    Kom op, dames, dit is het goede voorbeeld, laten we dat met zijn allen volgen!:)
    Jammer trouwens, Syrse, dat je schoonouders niet blij zijn met jou en jullie kindje. Lijkt me een erg vervelende situatie.
    Lees nu de reactie van je s.moeder. Klinkt erg enthousiast, verheugd en blij!;)
    *Leest nog verder* ???? Wat een rare s.moeder heb jij... Sneu voor je man. (En natuurlijk ook voor jou, maar als je eigen moeder zo reageert op wat fijn nieuws hoort te zijn.... lijkt me pijnlijk)

@Danielle: och, wat jammer zeg! Had gehoopt op beter nieuws. Gaat het met je? Hoop het. In elk geval hoop ik voor je dat het weer snel raak mag zijn! Sterkte ermee.

@Maia, jij ook zo misselijk.. Was dat bij Fleur ook zo?
    Vind het zelf ook vervelend worden, begin nu ook met overgeven. Hoop maar dat deze zwangerschap goed verloopt, want heb het dan wel gehad met die matige eerste weken. (Overgeven hield bij mij steeds op rond 18 weken zwangerschap)
    *Leest verder* Hee, lees ik nu dat jij ook al bloed verloren hebt? (had zoveel gemist dat ik niet alles meer gelezen heb) Onzeker maakt je dat, of niet? Kan me voorstellen dat het dan ergens ook een geruststelling kan zijn om zo misselijk te zijn.

@SC: goed zo, jij in elk geval goed nieuws! Klinkt inderdaad goed. Ik duim voor je.

@Aislyn: Goed zo, we plassen voor een goed doel!;)
    Toch ook fijn dat je zo'n mooie test had!

@Hadassa: Hahahaha, dat was even schrikken!:D Ben benieuwd, misschien is het een voorbereiding op wat de echo zal uitwijzen?!;)
    Denk trouwens dat het je darmen zijn die je buik wat sneller doen uitzetten.

@Charity: Gefeliciteerd met de goede echo! Erg fijn! Komt vast helemaal goed nu, maar kan me je onzekerheid wel erg goed voorstellen. (Tja, spreek uit ervaring...) Hoop dat je er wel van kan genieten dat je zo'n mooie echo hebt gehad!

Hier snel een huilend meisje uit bed halen. Zoonlief heeft deze week besloten geen middagslaapje meer nodig te hebben... Lekkere timing van hem;). Tot snel maar weer!

6. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Een meisje en Fabio is de vader hahahahaha

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Charity:

Wat fijn dat je de beeb hebt kunnen zien en het hartje klopte!!
    Is de echo inwendig of uitwendig gemaakt?

Op mijn echo was helaas niks te zien maandag.
    was wel een uitwendige echo en volgens mijn vk ben ik ook korter zwanger dan ik zelf denk.
    over 2weken mag ik terug en kijken ze nog eens...pff...spannend!!

9. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @charity: zag je echt niks niks, of een vruchtzakje?
    Bij mijn eerste bezoek dacht ik ook al 7 of 8 weken te zijn, bleek achteraf bekeken 5 weken 4 te zijn, dus als de vk zegt dat je minder ver kan zijn, dan zal het zo wel zijn :)
    Ik duim alvast voor binnen twee weken!

10. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Charity2010
    Wow gefeliciteerd met je echo.. lijkt me geweldig om dat hartje te zien/horen kloppen.

Pff.. ik ben doodmoe.. nu al. Hele dag gewerkt en daarna nog een werkoverleg gehad.
    Denk dat ik niet al te laat mijn bedje induik. Morgen weer een lange dag!

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.051
    113
    Vrouw
    Charity, mooie echo! Fijn dat je het hartje hebt gehoord.

Hier heeft mn zoontje de waterpokken, hoop maar dat hij er niet te veel last van krijgt.
    Kreeg vandaag op mn werk ook van een klant de vraag of en hoe lang ik nu zwanger ben, want ze vond dat ik plots uit het niets een behoorlijk buikje had gekregen.

12. Maia

Maia Niet meer actief

@syrse: wat een laffe en rottige actie van je schoonmoeder zeg. Ik snap dat soort mensen echt niet, je wilt toch dat je kind gelukkig is??? :( wat ontzettend naar voor je man (en jou natuurlijk)

@girafje: beterschap voor je meisje.

@charity: wat fijn, je echo! Kan het me helemaal voorstellen, ik ga volgende week ook die spanning hebben of het dit keer wel goed zit.

@lentekriebeltjes: ja, met Fleur was ik ook enorm misselijk, dit lijkt erop in elk geval, ik hoop dat het wat minder blijft, toen was ik week 9 & 10 echt doodziek, was rond week 14 voorbij maar we gaan het merken. Sterkte met de misselijkheid en overgeven, is ook niet mijn favoriete bezigheid, maar ja, we doen het voor een goed doel. En ja, had bloedverlies, is nu wel gestopt, maar omdat ik een mk/ma heb gehad zit ik aardig in de spanning.. nog een week..
    En sterkte met de niet meer middagslaapjes... ;) hier doet ze ze gelukkig nog wel en daar ben ik erg blij om, want ik heb ze nog erg nodig hihi

zo, ik ben echt kapot. Hele dag gewerkt, net nog 3 taarten gebakken (mn laatste voorlopig) en hang nu op de bank. Misselijkheid is de hele dag flink aanwezig geweest, gelukkig alleen vanochtend hoeven spugen. En het was enorm benauwd op mijn werk zodat ik een uur eerder ben weggegaan. Fijn die frisse lucht. En ga maar weer vroeg naar bed vandaag.

13. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Even een korte reactie.

@ Syrse Nou ja zeg! Wat een laffe actie en dan nog wel via de MAIL. How low can you go?!?! Wat een trien. Nou dan heeft dat mormel pech zeg. Ziet ze haar kleinkind ook niet. Zou daar niet over twijfelen. Wat een raar mens. Dacht dat mijn schoonmoeder en vader raar zijn. Mijn vader heeft al aangegeven toen wij nog niet bezig waren met deze zwangerschap niet blij te zijn als ik weer zwanger zou zijn. Heel rot want de wens was er destijds wel.

@ Charity woooow wat een mooie echo zeg:) Gelukkig hebben jullie het hartje al gehoord. Leuk joh. Echt mooie foto.

@ Haddassa whahaha nou dat beloofd wat meis;) Gelukkig zijn de meeste dromen bedrog zegt men. Je moet ook maar niet zulke programma's kijken. Dan krijg je zulke dromen;)

@ Speeksel maak ik niet veel aan. Heb wel vaak een vieze smaak in mijn mond. Vooral na tandenpoetsen. Dat plak ken ik van vorige zwangerschap.

Jaaaaah Jayden loopt los!!!! Wel met loopbeest in zijn hand maar zonder onze vingers. Ik ben zo enorm trots. Nog geen 14 maanden en loopt al los!

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    dames, wel gelezen maar ben doodmoe... kruip op de bank... Morgen een uitgerbreide reactie.

15. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Zoooo hier ook helemaal kapot! Ben bang dat zelfs mijn paar uurtjes vrijwilligerswerk per week op dit moment teveel is. :S
    Hier dus ook lekker languit op de bank, met mijn fruitmomentje van de dag... Fijne avond allemaal!

16. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    SC. Super stoer dat Jayden loopt, wat kan je dan trots zijn hè.

Hier, vandaag hebben we een nieuw bed gekocht. Een heuse mooie (en dure :$) boxspring. Over vier weken krijgen we hem geleverd, ben er zo blij mee en ligt zo super lekker! Daarna nog een lamp voor in de hal gekocht en nu ben ik nog op zoek naar mooie bedtafeltjes, soort sidetables in barok stijl en met zilver met een laatje erin.

Lampen, wat een ramp zeg om iets te vinden wat je mooi vind en ook niet te duur is. Want wat zijn lampen duur:$:$: niet normaal meer. Moet er nu nog 1 voor in onze slaapkamer, heb er al 1 gezien die mooi is, alleen de prijs is nog ff slikken en over denken of ik dat het wel waard vind.
    Dan vrijdag nog bekleding voor de trap bestellen en afspreken wanneer ze hem komen bekleden....

Ben nu bij mijn moeder, ga haar ff helpen met haar bedgang, ze is net geopereerd en nog zwak...

Tot later

17. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Klopt hoor dat het mijn darmen zijn die opzetten. Sinds een week voor nod heb ik al last van obstipatie, ik kan echt bijna niet naar de wc momenteel, heel vervelend.

Ik las over een goede echo van iemand, superrrrrr, mijn man keek mee naar jouw echofoto en vond het helemaal super om te zien... Spannend allemaal hoor en kan me jouw opluchting voorstellen. Zelf zou ik ook blij zijn als ik een goede echo heb hoor en kan zien dat het kindje het goed doet en er een goede hartactie is.

Tja een vierling hahaha was idd een droom gelukkig. Ach liever zo'n droom dan nachtmerries...

Slaap lekker allemaal en een misselijkloze en kotsvrije dag morgen allemaal!

18. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Syrse, wat vreselijk van je sm zeg. Dat kan ik me niet voorstellen, dat ik mijn eigen kind niet meer wil zien en niet blij ben met mijn aanstaande kleinkindje. Ongelofelijk, wat vind ze dan het probleem met jou?

19. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moest het probleem echt met mij zijn zou hij nog wel binnen mogen hoor, zo'n periode hebben we ook al gehad.
    Ik denk niet dat het door de beeb komt, een paar weken geleden kreeg hij ook al berichtjes zoals 'kom je sleutel maar teruggeven', maar dan deed ze later alsof ze zich vergist had ofzo.
    Misschien is dit net een druppel in de emmer geweest, ik weet het ook niet meer. Ach, we proberen het ons niet aan te trekken, wij willen een baby en daarmee uit verdorie ;)

En de vrienden zijn wél blij, nah! :p

20. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Heel vervelende en verdrietig allemaal. Sterkte ermee en idd probeer je er niet teveel van aan te trekken. Dit gaat je anders eindeloze energie kosten!

Deel Deze Pagina