Goedemorgen allemaal! Vandaag ben ik alweer 9 weekjes Hoe is het met jullie? Nog mensen voor echo's vandaag?
Wauw 9 weken alweer!! Wanneer heb jij de 1e echo??? Ik moet nog iets meer dan een week wachten. Maar morgen de intake, vind dat al spannend Heb vandaag behoorlijk veel last van steekjes @ syrse wat een vervelende situatie zeg, pffff Nou maar wel leuk dat vrienden het wel leuk vinden toch?? Ah snap dat als je ver moet reizen naar familie je even belt. Onze ouders wonen max 1 uur rijden van ons vandaan, hebben nu dus al een afspraak met ze gemaakt wanneer we langskomen. Want zij zijn net als ons ook altijd druk schoonzusje woont ook zo'n 1 uur rijden van ons vandaan. Die zien wij een week later. @ maia 3 taartjes gebakken zijn ze mooi geworden?? (en lekker natuurlijk)
@brondy: die 3 taartjes zijn samen 1 taart. Ben nog niet klaar, heb ze vanochtend gevuld, als Fleur slaapt ga ik ze afsmeren en alvast 1 bekleden en als ik puf heb nog 1 bekleden. Manlief mag even helpen voor de grootste want daar heb ik echt geen puf voor. Dan nog wat versieringen maken vanavond en morgen en hij wordt zaterdag opgehaald. Maar het gelukkig mijn laatste taart voorlopig want ik word aardig misselijk van die geuren. @sammie: 9 weken, gaat snel zeg. Ik ben pas 7 bijna als het goed is, weet het volgende week
Hoi Dames, Mag ik hier ook meeschrijven? Ik zat al op het andere topic in oktober en las daar dat deze er ook is. Ik ben Bailey. Woon samen met mijn vriend en we zijn heeeeel erg blij met onze eerste zwangerschap. We hebben twee weken geleden een eerste echo gehad omdat ik totaal niet wist hoever ik was. Aanstaande maandag weer een echo. Ik vind het zoo spannend. Het lijkt me leuk om ook hier ervaringen en dergelijke te delen. Het is voor mij allemaal zo nieuw en ik heb geen idee wat me te wachten staat en wat we allemaal moeten doen. We hebben het alleen onze beide ouders verteld nog. We wilden de 12 weken eigenlijk afwachten. Ik weet niet of we dat volhouden, maar toch.. groetjes Bailey
Ohh ik vergeet weer de helft te zeggen.. Ben 5 oktober uitgerekend volgens de berekening bij mijn echo. 5 maart mijn echo. Enne ik ben 32 jaar.. En ik las in jullie lijst over ziekenhuisbevalling of thuis? Weten jullie dat al? Moet je dat nu al weten?? Pff alles is zo nieuw en onwerkelijk. Wil iemand mij op de lijst erbij zetten? Ik weet niet hoe dat moet
Hoi Baileyy Welkom hier meis en geniet van het zwanger zijn. Je hoeft nog niet echt iets te weten maar bij je intake zullen ze het wel vast vragen. Als je het nog niet weet kun je dat natuurlijk aangeven en dan zelf een rondleiding in het ziekenhuis bijwonen en je laten voorlichten door je vk. Ik wilde graag thuis bevallen alleen mijn man had er moeite mee omdat hij het eng vond als er iets zou gebeuren. Ik ben opgeleid kraamverzorgster dus ik weet wat ze mee hebben dus heb tijdens de intake gevraagd of ze dat kon vertellen. Nou de koffer ging open hoor hahaha. @Maia lekker dat het nu bijna klaar is zodat je niet meer met je neus in die voor jou stank hoeft te hangen. Ben je de hele dag misselijk of alleen de ochtend?
Welkom Bailey! Leuk, we hebben dezelfde uitgerekende dag Goh, nu vraag je me wat, geen idee wanneer je dat moet beslissen... en ik kan je ook niet helpen met de lijst, sta er ook nog niet in Lieve mensen allemaal, ik vertrek op weekend, ik zie jullie maandag weer, kans is groot dat ik dan een 30 tal pagina's oversla als jullie dit tempo volhouden
Bevallingsdata: 04-10-2012: Sammie1 (21), 1e kindje 05-10-2012: Baileyy (32), 1e kindje 08-10-2012: Charity2010 (20) 2e kindje, liefst thuisbevalling 09-10-2012: Cin85 (26) 2e kindje, verplicht ziekenhuis 10-10-2012: Engeltje23 (25) 1e kindje 12-10-2012: Brondy (27), 1e kindje, liefst thuis 12-10-2012: Primavera (27) 1e kindje 12-10-2012: Lentekriebeltje (31), 3e kindje, ziekenhuisbevalling 15-10-2012: Beebiewens (29), 1e kindje, ziekenhuisbevalling 15-10-2012: Sweetchocolate (25), 2e kindje, ziekenhuisbevalling 16-10-2012: Kimmeding (28), 2e kindje, thuisbevalling 18-10-2012: Melanie1986 (25), 2de kindje, thuis bevallen 18-10-2012: Juul (34) 1e kindje, ziekenhuisbevalling 18-10-2012: Barb (30) 1e kindje, liefst ziekenhuisbevalling 19-10-2012: Marieke (28), 1e kindje, ziekenhuisbevalling 19-10-2012: Liesblits (32) 1e kindje, liefst ziekenhuisbevalling 20-10-2012: Ilayda (28), 1e kindje, ziekenhuisbevalling 20-10-2012: Aislyn (31), 1e kindje, liefst thuis 20-10-2012: Maia (28), 2e kindje, ziekenhuisbevalling 20-10-2012: Esmaralda (24), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (keizersnee) 21-10-2012: MinnieMe (21), 2e kindje, liefst ziekenhuisbevalling 21-10-2012: Collo003 (34), 3e kindje, ziekenhuisbevalling 22-10-2012: Girafje (31), 2e kindje, ziekenhuisbevalling 32-10-2012: Mandyilana (29) 2e kindje, ziekenhuisbevalling 24-10-2012: Stampvamp (28) 2e kindje, ziekenhuisbevalling 25-10-2012: SuzieQ (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling 26-10-2012: Balleke (28), 3e kindje, thuisbevalling 30-10-2012: Greet85 (26), 2e kindje, ziekenhuisbevalling Afspraken: 27-02-2012: Melanie1986: intake & 1e echo 28-02-2012: Charity2010 Eerst echo 01-03-2012: Ilayda: echo 02-03-2012: Brondy: intake vk 02-03-2012: Lentekriebeltje: 1e afspraak vk 05-03-2012: Aislyn: 7 weken echo 05-03-2012: Baileyy: echo 05-03-2012: Sweetchocolate: 1e echo & Intake VK 05-03-2012: Engeltje23: 1e echo en intake vk 05-03-2012: Liesblits: Eerste afspraak VK 05-03-2012: Juul77: Eerste afspraak VK 06-03-2012: Esmaralda: Eerste afspraak vk 08-03-2012: Ilayda: gyn 08-03-2012: Kimmeding: termijn echo 08-03-2012: Girafje: 1e echo & intake 08-03-2012: Maia: echo 09-03-2012: Sammie1: 1e echo & intake 12-03-2012: Brondy: 1e echo 12-03-2012: Collo003: 1e echo 12-03-2012: Kimmeding: intake vk 16-03-2012: Primavera 1e echo 16-03-2012: Cin85 3e echo 16-03-2012: Lentekriebeltje: 1e echo 19-03-2012: SuzieQ: 1e echo & intake 20-03-2012: Maia: intake 23-03-2012: Esmaralda: 1ste termijnecho 23-03-2012: Liesblits: 1e termijn echo 23-03-2012: Barb: intake & 1e termijn echo 27-03-2012: MinnieMe: 1e echo & intake 29-03-2012: Cin85: nekplooimeting
baileyy je staat er bij hoor Syrse gewoon quote doen Dan [quote.hefdgys] weg halen voor bevallingslijst en onderaan de lijst ook. En jezelf er tussen plaatsen
@baileyy: welkom ook hier @kimmeding: ik ben de hele dag door misselijk. Gisteren was het de hele dag heftig, nu is het de hele dag redelijk (vanochtend viel het mee maar het komt net even flink opzetten) en het gaat door tot 's avonds laat. Was ik met mijn eerste ook.
Goede middag! Wat schrijven jullie toch veel zeg. Haha, en als ik druk ben kan ik het dus niet echt bij houden @ Iedereen die moe was gisteravond, hebben jullie al weer energie? Of zijn jullie wéér moe? Hier gisteravond ook languit op de bank. Vriend zat Nederland Engeland te kijken. Viel ik in slaap... Maakt Nederland een doelpunt, vriend schreeuwen uit enthousiasme. Grrrr! Ik ben me een partij boos geworden toen zo van "het is maar een spelletje" en blablabla. Vriend's droge reactie: Zwanger? @ Hadassa weer een rib uit jullie lijf Je kan zeggen wat je wilt, maar boxspring's liggen wel goed (mits je een goede hebt natuurlijk). Pfff, groots in gekocht dan! Zijn jullie aan het verbouwen of gewoon aan het vernieuwen ofzo dan? Hier overigens geen boxspring, wel heel goed matras (ik had vaak last van mijn rug met het oude matras. Vorig jaar ergens een duurdere matras gekocht wat echt goed lag, sindsdien geen rugklachten meer). @ Sammi, jeeeeeeeh 9 weekjes alweer. Gaat snel he? Nog 31 te gaan (of eerder, of langer, je weet het nooit). Haha. @ Maia, vandaag heb jij toch je echo? Je bent er maar druk mee, met je taarten. Gelukkig wel de laatste dan ja voorlopig. @ Baileyy welkom! Jullie hebben geluk zeg, met 6 weken al een echo. Was er wat op te zien? Gelukkig mogen jullie binnenkort weer. Anders duurt het tot de volgende echo wel heeeeeeel lang Je hoeft het nog niet te weten of je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen. Ik wou bij de eerste tot ik zo'n 28 weken zwanger was thuis in mijn eigen huis, eigen omgeving etc bevallen. Maar dat leek ons niet zo'n strak plan na de 28 weken; Wat als het mis gaat? (Ziekenhuis is hier gelukkig wel op 3 min (als je niet alle stoplichten tegen hebt) rijden vandaan. Plus we hebben tapijt boven. Tja, bij een bevalling komt bloed bij kijken, wat als dat bloed op ons tapijt komt, kunnen we ook weer een nieuwe vloer leggen. Wij vonden het dus echt prettiger om in het ziekenhuis te bevallen. En achteraf maar goed ook. Ik had een totaal reptuur en moest op de OK gehecht worden, had veel bloed verloren (bijna 1 liter!) en doordat de kleine tot 2 keer toe de navelstreng om zijn nek heen had, werd de navelstreng LETTERLIJK LOS GERUKT. Gevolg: Vieze boel daar op de grond. Nee, voor mij écht geen thuisbevalling. Hell no! De autorit naar het ziekenhuis was wel een ellende, ook al was het maar 3-4 minuten rijden. Ik zat in een mega weeenstorm (kleine is met 4 uur en een kwartier geboren sinds begin bevalling) en dat zal met een tweede nog sneller zijn. Dus hoop enigsinds wel het ziekenhuis te halen @ Syrse, fijn weekend! Geniet ervan. En begin inderdaad maar met reageren en lees vooral niet de 30 pagina's terug maandag ofzo @ Ilayda, hoe was de echo? Zie dat veel meiden op 5 maart een afspraak hebben staan, waaronder ik. Nog maar een paar dagen geduld Hier, deze week is het 26 uur (3.5 dag) werken per week begonnen. Zoonlief zit nu wel op KDV, volgende week donderdag zal zijn laatste donderdag zijn op KDV. Daarna gaat hij enkel nog maar op de woensdag. Vind het eigenlijk wel even goed zonder hem. Vanmorgen ben ik zonder hem naar de tandarts geweest. Daarna zonder hem luiers gaan halen, straks ga ik zonder hem het huis schoonmaken. Ook wel weer lekker even. Vanavond moet ik dan wel weer werken. Had gehoopt even te gaan liggen, maar dat zit er niet in, want moet de hond ook nog uitlaten. En het huishouden. En eten koken. Drukdruk dus maar weer
@ Brondy, ja het gaat zeker snel! Volgende week vrijdag heb ik de eerste echo, dan weten we ook pas precies hoever ik ben, misschien wordt ik nog wel terug gezet. We zullen zien! Welkom Bailey! Ik weet ook nog niet of ik in het ziekenhuis wil bevallen of niet, maar ik weet niet of ik een bevalling zonder pijnbestrijding doorkom. (m'n pijngrens is niet zo hoog) Maar we laten ons wel voorlichten en dan pas beslissen. Vandaag heb ik vooral buikpijn, en tegenwoordig ben ik pas halverwege de ochtend misselijk dus het ontbijt gaat er wel in. Ik smeer wel m'n brood de avond ervoor alvast want ik kan niet tegen die lucht sochtends haha. Eten geen probleem, smeren wel. Raar hoor!
@ baileyy welkom @ dames had vanochtend een echo, wat is dat toch prachtig om het te zien. en hartje was ook aan het kloppen, ben helemaal in de wolken.
Syrse Raar schizo mens! Idd lekker laten gaan en focussen op de mensen die jullie het beste wensen. Baileyy Welkom meid! Wat fijn dat je al een echo hebt gehad en zo snel nog 1! Was er al iets te zien op die eerste echo? Plaats bevalling: Ik heb niet veel meer te kiezen, zal in het zh moeten op medische indicatie. Ilayda Wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad!
@iladya Leuk zeg! Heerlijk nieuws! Op mijn eerste echo was zeker wat te zien. Voor de vk dan, voor ons was t meer een boontje hihi. Maar.. Het hartje gehoord en dat was super!! Alles zag er keurig uit volgens de vk. Hopelijk is dat maandag ook zo!!
Even mezelf maar op de bank laten ploffen. Nog 20 minuten en dan eten koken. Bleh geen zin om te werken. Ben moe! Volgende week donderdag las ik 1.5 uur slaap tussendoor.
@ilayda: fijn dat je een mooie echo had! @sc: nee volgende week donderdag. hier een lekker dagje, erg misselijk maar goed te doen, heb in elk geval mijn emmertje niet perse nodig.
Jeetje wat ben ik moe haha. Tot 17:00 uur gewerkt en nu zo naar een verjaardag. Wat zal ik daarna heerlijk slapen Kan iemand mij trouwens ook op de lijst zetten? Ben 13 oktober uitgerekend en heb 13 maart afspraak voor de 1e echo. @sammie1 Jeetje 9 weken alweer, gaat best snel he! Voel je je nog goed? @Baillyy Welkom! Moeilijk om je stil te moeten houden he? Ik heb het zelf ook! Aan de ene kant wil ik het van de daken schreeuwen, maar aan de andere kant wil ik toch graag eerst die 12 weken door!