Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ baileyy
    ik houd het zwangerschapsdagboek bij van www.baby-op-komst.nl
    Kun je later af laten drukken

Ik ben weer een beetje bekomen. Vandaag de kinderwagen gekocht, dus met goede moed ertegen aan! Ukkie blijft lekker zitten waar die zit :)

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

@ Sandana zoooi jij bent er vroeg bij met de kinderwagen:) Haha.

@ hier pfff 2 avonden laat naar bed en volgende ochtend vroeg eruit sloopt mij. Vanavond half 9 dan lig ik languit in mijn bed. Gezellig, op de zaterdagavond. Not. Gisteravond verjaardag van schoonmoeder. Vind het nogsteeds geen handige dag.

Heeft iemand luciferstokjes voor mij?

3. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Mag ik ook luciferstokjes, heb de afgelopen 2 nachten belabberd geslapen (zieke man *zucht*). verder weer wat misselijk maar het is wel houdbaar (voor het moment). Straks wel werken.

4. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Maia: Suc6 met werken vandaag! Hoop dat je vanavond wat beter kunt slapen!

@ Sandana: Dat is zeker positief denken als je al een kinderwagen hebt gekocht ;)!

@ Sw: Slaap lekker als vast voor vanavond! Hoop dat het je lukt om vroeg naar bed te gaan!

Mijn weekje vrij is weer voorbij. Nu nog even lekker genieten van het weekend!

5. sweetchocolate

@ girafje lekker weekje gehad?

@ maia ook al zo brak. Werkse vandaag

Hier op werk. Maak veel fouten vandaag. Te moe. Ik kan niet meer ben op. Nog 4 uur. Daarna plof ik op de bank en kom er niet meer vanaf. Boodschappen mag vriend zelf gaan halen.

6. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Hier ook te moe! Zit erover te denken om lekker weer terug in bed te kruipen. Laptopje mee, films kijken :D Misschien ga ik het ook wel gewoon doen!

Verder denk ik nog steeds dat mijn lichaam een heeeele grote grap met me aan het uithalen is, en ik helemaal niet zwanger ben. Pfff! Ik wil die echo!!!!!
    Maandag eerst maar eens op intake, en dan hopen dat hun die onzekerheid weg kunnen nemen en dan nog tot de 23e wachten op de echo tot ik het echt met zekerheid weet.

@sandana is vroeg met de kinderwagen, ik heb gister al de box gekregen van vrienden omdat ie daar uit de woonkamer ging. Over vroeg gesproken... Staat nu nog maar ff opgeslagen bij ouders, zodat de buren niet gaan kletsen. :)

Fijn weekend allemaal met veel rust en zonder al teveel klachten!

7. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ liesblits: handig toch alvast een box!
    Ken het gevoel van onzekerheid. Ik mag donderdag gelukkig al op echo en hoop een mooi kloppend hartje te zien. Dan zal het besef pas echt goed doorbringen denk ik!

@ sweetchocolate: Wel een lekker weekje gehad, enkel is mijn dochter vanaf maandag snipverkouden en regelmatig hangerig en mopperig.
    We zijn allebei toe aan een lekkere zonnetje zodat we lekker buiten kunnen zitten/spelen!
    Lang leve onderwijs, want de volgende vakantie is alweer in zicht!

8. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond! wat een rust hier zeg. Hoe gaat het met iedereen? Iedereen last van misselijkheid en andere kwaaltjes of valt het nog mee bij sommigen?

vandaag ging redelijk, heb zo'n misselijkheids/honger gevoel, dus dat is irritant want juist als ik eet word ik misselijk, maar als ik niet eet ben ik het ook flink. Hier thuis weer een zieke (man) en een dochter die aandacht wil. Wel grappig trouwens, we hebben haar helemaal niets verteld en verder hebben we het ook niet echt erover als zij in de buurt is, maar ik was me gisteren aan het aankleden en ze kwam er even bij en zei zo mama baby in buik (en borsten). wel bizar, hoe ze dat nu weer van ons heeft opgevangen??? geen idee.

@liesblits: ik snap je helemaal. Ik heb hem gelukkig ook donderdag al, maar zit nu al in de stress. Het hoort erbij.

En een box is heel handig hoor ;) mijn man was bij onze dochter zo enthousiast dat hij hem in juni al had staan :D (en ze is pas oktober geboren ;)) en een kinderwagen hadden we bij Fleur ook redelijk vroeg (wel na de eerste echo maar denk rond week 10). Denk dat ik met het tweede kindje wat meer wil dragen, heb Fleur ook wel in de draagdoek gehad, maar denk dat ik het met dit kindje wat meer wil doen, we zullen het zien.

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ga ook voor een lekkere drager, denk dat ik de Bondolino ga aanschaffen. Heb hem op proef gehad bij mijn jongste dochter, dat was alleen echt geen type om gedragen te worden, jammer. Maar deze gaat koste wat het kost gedragen worden..haha

10. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Jaaaa een draagdoek wil ik ook graag. Ik vind ze alleen zo duur, en vaak zien ze er zo ingewikkeld uit :S Of ben ik daar nog gewoon te nieuw voor hahaha! Iemand tips voor een goede en niet al te dure? En wat is "beter" draagdoek of zo'n ander ding (zo'n hesje?) Benieuwd naar ervaringen... kan ik alvast nog een spaarprojectje opzetten ;)

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb verschillende dragers/doeken gehad. Ik heb een rekbare doek van ByKay gehad. Vond ik wel een heel geworstel om aan te krijgen en behoorlijk warm, maar wel erg comfortabel als ze erin zat.
    Verder divserse dragers van Babybjorn en Maxi Cosi, maar daar kreeg ik snel last van mijn rug van.
    De Bondolino vind ik snel aan en uit te trekken met het comfort van een draagdoek. Ook steunt die deels op je heupen door de brede band en de brede zachte schouderbanden zorgen dat het niet snijdt ofzo. Hij is alleen wel 100 euro, dus hier ook even op het verlanglijstje. Ik heb trouwens ook nog een Ringsling, maar daar heb ik altijd ruzie mee en heb ook een MiniMonkey gehad en die raad ik echt niemand aan, daar lag ze helemaal in opgevouwen, rotding.
    Zit te twijfelen om een dunnere, misschien niet-rekbare draagdoek te proberen of toch gelijk voor de Bondolino te gaan.

12. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hier wilde mijn jongste ook echt niet in de drager, hij vond het niks om daarin te liggen. Ik heb hem uitgeleend aan mij vriendin en haar zoontje ligt er heerlijk in...

Is denk ik heel verschillend per kind.

Zo net een late dienst gehad, ben moe en ga snel slapen. Morgenochtend een vroege dienst, om 07.15 uur begint die al. Moet er ff niet aan denken.

Mijn collega die al lang bezig was om zwanger te worden heeft een paar weekjes terug een mk. gehad. Ze was 12 weken zwanger en is zo verdrietig. Logisch natuurlijk... Ik wil haar persoo lijk op de hoogte brengen van mijn zwangerschap, wat ik ook erg moeilijk vind. Wanneer kan ik de het beste doen? Wil nog geen bekendheid geven eigenlijk aan mijn zwangerschap, alleen mijn buik begint te groeien en ik zie af en toe al een blik erop vallen..... Ik vraag raad..... Vanavond werkte ik met haar, heel gezellig en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het haar te vertellen...

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hadassa
    Ik zou het haar gewoon vertellen als de gelegenheid zich een keer voordoet. Ik heb het ook al diverse mensen verteld, alleen maar omdat er gewoon een goede gelegenheid voor was. Ik zou het iig wel vertellen voordat de rest het weet. Miskraam bij 12 weken lijkt me ook echt zo K, dan denk je bijna dat je "veilig" bent. Vriendin van mij heeft dat ook gehad, heel sneu.

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @sweetchocolate, girafje en liesblits
    ik kwam de kinderwagen tegen op internet, voor een super prijs en in goede staat. Ik kon het niet laten.
    Verder hadden ze nog een voedingskussen en een mooi boxmobiel van de serie waar ik mijn oog op de 9 maanden beurs al had laten vallen... ook maar meteen ingeslagen.

Ik zit nu in de nachtdienst... morgen de laatste. Gister had ik het echt zwaar, nu valt het mee gelukkig. Maandagochtend kom ik eruit en dan zal ik maar even opblijven... tussen 9 en 10 uur is het vk spreekuur en dan wil ik mij aanmelden. Zzzal zzwwwaarzzzzzzzzz wordenzzzz.

@Hadassa, krijg jij nu al een buikje? Ik zou het haar gewoon vertellen rond de tijd dat je het al je collega's wilt vertellen. Vertel je het haar als eerste even apart.

15. Maia

Maia Niet meer actief

@drager: ik ben toen begonnen met een doek van bykay, het was een lange winter en daar echt wel plezier van gehad, maar het was inderdaad wel warm. Ik ben juist helemaal fan van de ringsling, daar hebben haar echt nog best lang in gedragen. Maar ik denk dat ik nu ipv de bykay een geweven doek wil. De bondolino hoor ik idd ook goede verhalen over.

@hadassa: het is moeilijk. Ik zou het ook denk ik pas vertellen als je het je andere collega's gaat vertellen, maar dan iets eerder en even apart.
    Ik heb ook een collega, vorig jaar hebben we ongeveer tegelijk een mk gehad, maar zij is inmiddels al 3 jaar bezig voor een kindje. Nu heeft ze per 1 april ontslag genomen want ze gaan de mmm in en daar wil ze zich gewoon op richten, maar ik zal het haar als ik volgende week de echo heb gehad toch ook eerst vertellen. Zou het niet leuk vinden als ze het via de roddels hoort (en die gaan erg snel bij ons).

nou ik heb weer een nachtje niet echt lekker geslapen en ben verkouden aan het worden denk ik dus ben een beetje gaar. Vanmiddag verjaardag, heb ik echt geen puf voor maar ja ;)

16. sweetchocolate

Goede morgen!

@ Hadassa moeilijk. Maar denk wel dat ik het met mijn voorgangers eens ben. Hier al wel vertelt aan 1 collega maar dat is ook een goede vriendin van mij. En daar deed de situatie zich voor.

@ dragen hier ga ik de kleine dragen. Jayden had erge mamahonger. Veel krampen etc. En kan niet steeds hem zelf dragen. Dus in de draagzak gedaan na 2 maanden. Mama handen vrij, kind tevreden bij mama. Wat wil je nog meer? Hier gaan wij overigens bij onrustig slapen ook inbakeren. Jayden was zo moeilijk in slaap te krijgen totdat we gingen inbakeren met Swaddle me. Ideaal. Sliep beter en was minder aan het huilen.

@ buikje hier ook al een buikje hoor:) Weet niet of het een darmenbuik of een zwangere buik is.

@ maia veel plezier vandaag.

17. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ hadassa: ik sluit me aan bij de andere meiden. vertel het haar voordat je het aan je collega's vertelt.

Ik heb ook een collega die in de mmm zit en ze heeft rond sinterklaas een bbz gehad en is daarbij een eileider kwijt geraakt. Ze heeft laatst weer een nieuwe inseminatie poging gedaan. Ik vertel het pas na de 12 weken echo aan alle collega's en dan iets eerder aan haar.

@ maia: balen dat je slecht geslapen hebt! hoop voor jou dat de verkoudheid niet door gaat zetten. suc6 met energie verzamelen voor de verjaardag!

18. sweetchocolate

@ dames met bloedverlies hebben jullie ook steeds terug kerende bloedverlies? Ik wel in ieder geval. Geen krampen. Heb wel een idee waar het vandaan komt. Ik maak. down under schoon met straal water uit de handdouche. Na paar uur zie ik bloed in inlegger. Zal het kwaad kunnen? Dat met straal down under schoonmaken?

Nog precies 24 uur!!!:):):)

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    SC
    Als je echt inwendig alles schoonsproeid op die manier zou het best kunnen omdat alles wel heel gevoelig is daar.

Sandana
    Groot gelijk hoor om bij een mooie aanbieding ervoor te gaan. Ik was ook niet te houden met het kopen van alles... Nu heb ik alleen bijna alles al, dus nauwelijks meer iets te kopen (behalve als het een jongen wordt). Dat is wel jammer hoor. Ik stort me nu maar eerst even op de nieuwe kamer van mijn oudste dochter, want in haar huidige kamertje komt de baby straks te liggen.
    Voor mijn oudste dochter wil ik graag een heerlijke bonte pip-achtige meisjeskamer.

20. Maia

Maia Niet meer actief

@sc: ik zou daar dus mee stoppen met zo schoonmaken. Ik heb zelf geen bloedverlies meer gehad.

Deel Deze Pagina