Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje vond het ook altijd heerlijk om gedragen te worden. Heb er eerst eentje van chico gehad, deze was ideaal omdat hij er zo met spreidbroekje en al in kon.
    Later hebben wij een bondolino gekocht, ideaal! Mn man en ik schelen nogal in lengte maar je kan hem heel snel wisselen en aandoen. Verder zat er een mooi rugzakje om heen om dat ding te vervoeren als je hem niet gebruikt. Momenteel zit mijn zoontje er nog steeds met veel plezier in.

Hadassa, ik zou het haar ook eerder vertellen, dan komt het iets minder hard aan als wanneer je het haar gelijk met de rest verteld. Een vriendin van me zit nu ook voor dr 2e IVF poging. Heb het haar gelijk verteld toen ik een vmk had, en toen ik nog geen maand later weer zwanger was heb ik het ook eerlijk gezegd. Best lastig voor beide partijen, maar stelde mijn open en eerlijkheid juist op prijs. Er zijn ook genoeg mensen die het niet aan haar durven te vertellen of proberen om het te vermijden, daar heeft zij juist meer moeite mee.

Spulletjes kopen durfde ik pas na de 12e week. Heb nu zelf ook nog niets voor de baby gekocht, denk ook niet dat ik veel nodig heb. Maar heb al wel het een en ander van mensen gekregen, zo schattig en klein allemaal weer!

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goedemiddag allemaal!

@ Draagdoeken, geen idee het lijkt me wel heel leuk om te doen dus ga me er tegen die tijd wel in verdiepen.

@ Spulletjes kopen, hier gaan we na de echo maar eens opzoek naar wat leuke dingen pas dan zal het echt voelen dat we echt een kindje krijgen. Nog ff wachten dus..

@ Kwaaltjes, Hier heb ik steeds minder last van misselijkheid, soms maakt het me wel onzeker maar ik peper mezelf maar in dat veel vrouwen geen kwaaltjes hebben dus dat misselijkheid geen must moet zijn. Ook m'n buik voelt minder opgezet. Misschien went het langzaam? Nog wel genoeg andere kwaaltjes dus het zal toch wel goed zitten?!
    Ik heb ook nog helemaal geen last van enige bloedverlies gehad. Maar of dat een goed teken is?

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

@ Sammie, hier op enkele keer na vandaag geen enkele vorm van misselijkheid. Het zegt niks hoor. Morgen kan je je weer hondsberoerd voelen;) Het hoeft inderdaad niks te zeggen. Je hebt immers geen bloedverlies en krampen gehad. Dus ga er maar gewoon lekker vanuit dat het goed zit hoor. Maar snap je wel. Ik ben blij met mijn goede dag. Mijn boobs zitten nog even vol als eerst en vandaag ook nog geen bloedverlies gespot.

@ Hier: Net op MP een groot pakket positiemode gevonden. Stond bieden bij. Gevraagd wat ze er voor wil hebben. Ze woont redelijk bij mij in de buurt. Aangezien ik nu al 's avonds vooral sommige broeken echt niet meer lekker vind zitten zal ik snel over gaan op positiekleding :)D). Vind het zonde van mijn geld om bij wijze van €40 uit te geven voor 1 zwangerschapsbroek terwijl dit mijn laatste zwangerschap zal zijn (mocht beebje echt blijven plakken natuurlijk he) Ben benieuwd of ik reactie krijg;)

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    @hadassa ik zou ook een goed moment afwachten en het haar eerder vertellen. Moeilijk hoor.

@sandana jij bent er vroeg bij haha. Welke heb je? Maar eerlijk is eerlijk, wij zijn gister wel kinderwagens wezen kijken;) Hadden geen idee hoe of wat. Nog steeds niet echt hoor. Want wat veel merken!!! Welke is fijn? In de winkel lijken ze allemaal wel fijn.

En wat bestaan er toch ontzettend veel babyspullen. Echt geen idee wat handig is en wat onzin is haha.

Morgen de echo! Zin in!!

5. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Bailey: Veel plezier morgen met de echo!

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Dag dames,

Ik kom weer even buurten. Moe, moe, moe. Gisteravond mijn broer op bezoek en heb het hem verteld. Hij en zijn vriendin waren helemaal blij voor ons. Vandaag een verjaardag gehad en onze vrienden vroegen hoe het ging met de IVF en of ik het nog een beetje trok.... Dus die heb ik ook maar verteld dat de IVF niet is doorgegaan. Ik kan niet goed liegen haha. Wel leuk, maar thuis heel moe, dus heb nog een paar uur geslapen. Niet meer gekookt maar pizza besteld. Wel slecht, maar morgen ga ik weer gezond koken.

Maia, wat grappig dat je dochter dat zei van baby in buik. Misschien heeft ze wel wat opgevangen ja. Slimme meid hoor.

Draagdoeken: Ja dat wil ik ook! Heb veel vriendinnen die van die doeken gebruiken. Je moet goed opletten of je kindje genoeg ondersteuning krijgt anders is het heel slecht. Babybjorn is geloof ik heel slecht maar wordt wel veel verkocht!

Hadassa, lastig om aan je collega te vertellen. Hangt er vanaf hoe goed je met haar omgaat. Maar ze kan het beter van jou horen dan via via. Dus ik zou haar wel als een van de eersten vertellen. Ik heb het nog niet aan collega's verteld, heb ook een collega die een miskraam heeft gehad. Ik wil in ieder geval wachten tot na de echo, die is maandag. Daarna even afwachten wanneer ik haar zie. Zij is al jaren bezig om zwanger te raken, geloof sinds 2006. (onverklaarbaar onvruchtbaar) Vorig jaar rond deze tijd had ze een miskraam na IUI. Ze gaat er redelijk goed mee om, maar ik kan niet in haar hoofd kijken.

Sweetchocolate, ik heb geen bloedverlies, maar het schijnt vaker voor te komen dat vrouwen er lang last van blijven houden en toch hele gezonde kindjes krijgen. Geen krampen is in ieder geval goed. Ik weet niet hoe hard jouw douchestraal is, misschien voortaan washandje gebruiken en kijken of dat beter gaat? Inwendig spoelen moet je niet doen hoor, dat is volgens mij heel slecht.

Sammie kwaaltjes kunnen wisselend zijn. Ik voelde me vanochtend helemaal niet misselijk, vond het best eng. En toen ineens overviel het me weer en was ik super misselijk. Wie weet is je lichaam wel gewoon gewend aan de hormonen inmiddels?

7. sweetchocolate

Pffff can't sleep. Zenuwen voor vandaag? Nog 6 uur te gaan om de kleine spruit te bewonderen:)

8. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ sweet: geniet van de echo! Hoop dat je een mooie spruit ziet!

@ maia: nog 3 nachtjes en wij mogen ook :D!

Vandaag weer werken na een weekje vrij...
    Werk ze allemaal en anders geniet lekker van je vrije dag!

9. Maia

Maia Niet meer actief

@sc: spannend vandaag :)

@girafje : jaaa nog maar 3 nachtjes

goedemorgen
    hier belabberd geslapen en.weer aardig misselijk.

10. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    @Sc Heel veel plezier vandaag!!!

Ik ga zometeen om 9h30 voor de intake, ben benieuwd hoe dat zal gaan :) Dan nog 2,5 week wachten tot ik voor de echo mag.

Fijne dag allemaal!!

11. sweetchocolate

Dames die afspraak hebben vandaag: ENJOY IT!!!:)

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    @ SC Ik denk dat je een aderstje of zwakke plek open spoelt met die hand douche dus laat dat de aankomende tijd even tot je weet dat het allemaal goed zit.

@ draagdoek, heb een rekbare doek gehad en die vond ik oke maar erg warm. Ik ga zelf een ringsling maken en wil kijken voor een andere doek.
    We hebben een draagzak maar doe heb ik alleen voor kleine stukjes gebruikt omdat het zo slecht is voor de kleine.

@ Pfffff moe moe moe moe moe moe moe lijkt wel een virus bah. Zo gaar voel ik me en als dochter lief nou nog lekker ging slapen in de middag maar nee dat wil ze niet meer.
    Normaal sport ik op maandag en woensdag ochtend maar ik heb er geen puf voor. Wil eigenlijk de hele dag in bed liggen.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ SC, spannend zeg!!!! Ben heel benieuwd hoe het gegaan is, geniet ervan!

Hier nog 4 nachtjes slapen, pff wordt al helemaal zenuwachtig haha. Als alles goed is dan weten binnen een week onze families het :D En dan te bedenken dat we het al een maand geheim hebben gehouden haha best grappig eigenlijk.

Jullie stellen me wel gerust hoor w.b.t. de kwaaltjes en vanmorgen was het weer raak haha. Er is gewoon geen peil op te trekken.

Mijn man is ook zo blij en happy, ik had nooit gedacht dat hij zó blij zou zijn, dat is wel erg leuk! Hij zal ook helemaal kapot zijn mocht het niet goed zijn. Ben helemaal blij met hem :)

14. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Zo meiden, jullie hebben weer flink gekletst zie ik.
    Iedereen een goed weekend gehad??

@ draagdoek
    Wij gaan dat niet halen, manlief ziet dat helemaal niet zitten. Ik ben er nog niet overuit, maar denk niet dat ik eraan ga beginnen :)

@ nieuwe dames
    Welkom en natuurlijk gefeliciteerd!!!

15. sweetchocolate

I'm back van vk. Denk ook adertje. Heb er nu ook geen last van meer. Sinds paar dagen bloed ik ook niks meer.

Echo was goed. 2 dagen vooruit gezet. Ben nu 8+4 met uitgerekende datum 11 oktober. De sterfdag van vriend's opa in 2009.

Hartje zien en horen kloppen. Plaats vanmiddag foto's.

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ SC gefeliciteerd met de goede echo!
    heel veel baby's worden niet op de uitgerekende dag geboren ;)

17. sweetchocolate

Weet ik;) de oudste van mij wel!:)

18. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    @sc goed nieuws!! En altijd fijn het hartje te zien kloppen lijkt me.

Hier ook terug van intake, ik wist dat mijn oude buurvrouw in het team zat waar ik geplaatst was en nu blijkt ze mijn vaste vk te zijn :D Altijd fijn, praat toch net ff iets makkelijker. Helaas zal ze niet de hele zwangerschap er zijn, want ze gaat verhuizen. Maar in ieder geval de eerste maanden :)

19. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel

Ah dat is goed om te horen :)
    Ben benieuwd naar de foto's

20. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    sc gefeliciteerd met je mooie echo,
    ben benieuwd naar de andere meiden die ook een echo hadden vandaag.

Deel Deze Pagina