Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Negen weken vandaag. :D

Wat ik alleen niet snap, ik ben anderhalve kilo afgevallen (weinig eetlust, alles smaakt vies) maar ik zie nu aan mijn banner dat de baby in mijn buik zou nu zo'n 3 cm moeten zijn? Wat groeit dat hard zeg. Ik kan het haast niet geloven dat dat zich in mijn buik verstopt?? Soms dan kijk ik naar mijn buik en dan vraag ik me af hoe daar in hemelsnaam een kindje in kan zitten.

Hebben jullie dat gevoel ook wel eens?

Ik kan niet wachten tot ik een dikke buik begin te krijgen!

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Patty, nee ik heb geen last van rusteloze benen. Lijkt me erg vervelend!

Hadassa, vind je het jammer dat het een keizersnee wordt of maakt het je niet uit?

3. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen last van rusteloze benen, wel af en toe dat ik me lekker uitstrek, en mijn buikspieren protesteren, en dan mag ik mezelf in een balletje rollen :p
    Ik sproei wel steeds mijn benen met koud water als ik douche, om de circulatie te bevorderen.

Aislyn: ik heb dat soms ook hoor, ik zit nu aan 11 weken, dus baby zou 5 a 6cm moeten zijn. Dat dat nog allemaal onder mijn schaambeen zit :$
    En mijn vriendin vroeg gisteren 'voel je de baby al?' Euh? Is dat niet véél te vroeg? Iemand ervaring mee? :)
    En ik wil ook zo'n mooi rond buikje :D

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Volgens mij is dat voor een eerste kindje véél te vroeg. Meestal pas rond de 18 a 20 weken. Als je al eerder zwanger geweest ben meestal wat eerder, rond de 16 weken ofzo. Niet met 11!

5. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat dacht ik dus ook, maar zij is er 100% van overtuigd dat ze met haar twee kinderen op 12 weken al 'bubbels' kon voelen. Ik ga haar niet tegenspreken, maar ik voel nog niks hoor :D

Ik heb trouwens eens terug geteld om te zien wanneer ik nu juist verwekt heb. Als ik 11 weken en één dag terug tel... zit ik midden in de periode waarbij mijn man in het buitenland zat voor zijn werk :(
    Nu ben ik wel de tweede keer vier dagen vooruit gezet. Zonder die vier dagen zat ik aan zijn thuiskomst dag. Kindje zal een groeispurt gemaakt hebben zeker? Hoop ik? :D

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ach, ik hoor zo vaak dat mensen dat weer eens naar voren en dan weer naar achter worden geplaatst. Tenzij je IVF/IUI hebt gehad is het allemaal giswerk wanneer dat eitje precies is gesprongen. Ik ben ook twee dagen vooruit geplaatst, zou volgens de vorige echo dan nu 9 weken en 2 dagen zijn. Het is maar een schatting natuurlijk. En ik neem aan dat je geen gekke dingen hebt gedaan toen je man er niet was. :D

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.539
    14.058
    113
    Vrouw
    Hier ook geen rusteloze benen gelukkig.
    Kindje rond de 12 weken voelen hoor je wel vaker. Zelf voelde ik mijn zoontje voor het eerst met 14.5 weken, het geen ook redelijk vroeg is.

Syrse, heb je wat te vertellen aan je man? :p

Vandaag was er een kraam-markt in het ziekenhuis speciaal voor zwangeren. Dus maar weer een echo laten maken. In 24uur tijd is ons kindje 0.5 cm gegroeid! Wist wel dat het snel ging, maar als je dan de feiten ziet, gisteren 3.3cm en vandaag 3.7 cm, pfft wat gaat dat snel.

Mijn baarmoeder komt trouwens al boven het schaambot uit, kan hem duidelijk voelen en de gyn bevestigde dit gisteren. Geen idee of het komt doordat dit mijn 2e kindje gaat worden of doordat ik geen vetjes op mijn buik heb?

8. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leukerds, niet beginnen he! :p
    Mijn zus daarjuist aan de telefoon ook. 'Ja het is toch wel van je man?' ;) Heb dan maar gevraagd of ze graag wil dat ik aan de gyne een vaderschapstest vraag, 'voor de zus'. :D

Maar nu vraag ik het me wel af: hij is maandag vertrokken tot en met maandag. 11 weken en 1 dag terug (min 2 weken) kom ik uit op vrijdag. Dan is de kans dat het van maandag avond dat hij terug kwam toch groter dan van toen hij nog thuis was, nee? Komt ook overeen met de eerste echo.
    Ik kan daar zo onhebbelijk in zijn he, ik wil het weten :D

Cin85, hoe voelt dat dan, je baarmoeder? Ik durf niet zo goed in mijn buik te zitten porren :)

9. Maia

Maia Niet meer actief

Hi,

ik ga m'n best doen weer wat meer te reageren :) lange dag gewerkt, ben weer verkouden dus slaap slecht en zit minder achter het forum. Misselijkheid lijkt minder, vooral 's ochtends maar niet meer constant de hele dag en dat maakt me erg onzeker ;) het is ook nooit goed hihi.

@hadassa: fijn dat de echo goed was

@cin: ook al een mooie echo, super :D

@sc: hopelijk voel je je nu wat beter :)

@balleke: fijn dat jullie ook een goede echo gehad hebben!

@syrse: wat ontzettend jammer dat ze toch geen meter wil worden :(
    En baby voelen bij een eerste zwangerschap? Ik voelde haar rond week 16 1x (denk ik), maar daarna heeft het tot week 19 geduurd voor ik haar echt vaker voelde. Met 12 weken is wel heel erg vroeg.

@patty: wel herkenbaar, ik draai erg veel in bed daardoor, heb geen tips.

@aislyn: jee 9 weken alweer, wat gaat de tijd toch lekker snel he! Ik ben het ook al bijna.
    En dat gevoel herken ik wel hoor en voor jou is het extra speciaal denk ik als je een dikke buik gaat krijgen.

o, we gaan eten, ik reageer straks wel verder ;)

10. Maia

Maia Niet meer actief

@syrse: maar is het dan niet zo dat als je nu 11w1d zwanger bent dat de conceptie 9w geleden is geweest? ;)

11. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maia, ik tel 9 weken terug hoor ;)

12. Maia

Maia Niet meer actief

o dat had ik even gemist ;)

13. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik dacht dat ook hoor. Je zegt als ik 11 weken terug tel.. Zie hierboven jouw tekst. De conceptie is negen weken geleden idd. Tel anders nog eens! Maar maak je er niet druk over zeg, misschien hebben de zaadjes lekker lang rondgezwommen, je weet het maar nooit.

14. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Bij mijn tweede wilde ik toch ingeleid worden omdat ik graag natuurlijk wilde bevallen. Dit ging weer niet goed en weer een keizersnede. Nu maakt het me niet veel meer uit, het is jammer, maar heb me erbij neergelegd. Gezond kindje is belangrijker vind ik.

15. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Hoi allemaal

Ik ben weer terug van weg geweest, ik heb een week in San Diego gezeten voor mijn werk. Alles gaat goed, morgen de eerste echo, vind het echt super spannend.
    Vorige week in de VS veel misselijk geweest en 1 nacht overgegeven en diarree, tegelijk :$

Verder gaat alles hier goed, ik ben wel zenuwachtig voor de echo voor morgen..

16. Maia

Maia Niet meer actief

spannend hoor SuzieQ :)

hier is de misselijkheid echt een stuk minder (nu wel weer even nu ik heb gegeten), maar niet meer de hele dag door. Heel vreemd, maar ik probeer er maar blij om te zijn hihi.

17. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hadassa: ik heb effectief 9 weken terug geteld hoor :)
    Ach, vrijdag opnieuw binnen, eens benieuwd of ze mij vooruit of achteruit zetten.

Hey Suzie, succes voor morgen!

Misselijkheid is hier voor het grootste deel over, de pijnlijke borsten ook, tenzij ze ergens tussen knel zitten :D
    Nu zijn het vooral de buikspieren die beginnen op te spelen.

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Kwaaltjes,

Hier ook weinig last meer van misselijkheid. Heb wel flink last al van mn rug. Verder weinig te klagen :D
    Veel naar de toilet haha

Morgen maar eens bloedlaten prikken :$:$

19. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sammie, gewoon voor je bloedtesten, of iets speciaals?

Ik heb 5 maart bloed laten prikken, mocht een week later terugbellen voor de uitslag... en ben dat dus straal vergeten ;) Morgen toch maar eens doen.
    Moest er nu serieus iets mis zijn hadden ze zelf wel gebeld zeker? :p

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.539
    14.058
    113
    Vrouw
    Hier een rotnacht gehad omdat zoonlief elke keer huilend wakker werd. Gevolg is dat ik van 14.00-18.00 op bed heb gelegen en nu weer kan slapen. Nu ik zwanger ben trek ik dat soort nachten dus kennelijk helemaal niet meer.

Sysre, je baarmoeder voel je door ontspannen op je rug te gaan liggen en dan met je vingers vanaf je schaamheuvel richting je buik te duwen. Op een gegeven moment voel je een soort waterballon, weet niet hoe ik het anders moet beschrijven, en dat is dus je baarmoeder. Klinkt een beetje vaag, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ik ga niet meer zeggen dat de misselijkheid iets minder wordt, dat deed ik vrijdag bij de gyn en toen ik die avond aan de telefoon zat kon ik dat ding net op tijd in de hoek gooien om naar het toilet te rennen...

Deel Deze Pagina