Hoi meiden Lees hier regelmatig mee. Hier ook erg misselijk en vreselijk moe. Ik moet nog twee weken wachten tot volgende echo. Meiden die morgen een echo hebben heel veel succes!! En het komt wel goed!!! Ik ga weer voor bv mijn jongste voed ik nogsteeds en kolven op het werk is voor mijn geen probleem. En voor mijn baas trouwens ook niet. Slaaplekker meiden Liefs rosa
Meiden met een echo morgen, succes! Nekplooimeting/combi test krijg je ook in sommige andere gevallen vergoed in NL, als er bijv. bepaalde ziektes in de familie zitten of bij medicatie gebruik. Zelf ben ik nog lang geen 36 maar krijg hem ook vergoed, volgende week is het zover! Voor de combi test nemen ze behalve het 'normale' bloed af, zo als hier eerder is genoemd, en daarnaast krijg je een soort plastic enveloppe die men naar het RIVM moet sturen met ik dacht 2 buisjes bloed. Bij mij namen ze de hele reutemeteut wel in 1 keer af, was ik gelijk klaar. Bedenk wel van te voren, als je voor de test kiest, wat je wil doen als de uitslag 'fout' is. Een hoop mensen gaan er altijd maar vanuit dat het toch wel goed is, maar het is van te voren echt belangrijk om met je partner te bespreken wat jullie willen als het niet goed is. Borstvoeding, bij mijn zoontje heb ik de eerste weken met een tepelhoedje gevoed, dat wens ik niemand toe, wat een gedoe is dat! Kwamen we met 6 weken bij de kinderarts, en ik dacht dat meneertje krampjes had, wat bleek, waren het hongerkrampjes, ik had te weinig productie. Dus sinds die tijd fulltime gekolfd en wat ik te kort had aangevuld met flesvoeding. Omdat ik zelf een chronische darmziekte heb werd mij aanbevolen om minimaal een jaar bv te geven omdat mijn zoontje dan minder kans heeft dat ook te ontwikkelen. Heb dus tot en met zijn verjaardag fulltime gekolfd en toen was ik er echt klaar mee. Bij de 2e weet ik eerlijk gezegd niet of ik fulltime kolven vol kan houden met nog een peuter erbij. Maar ik hoop dat de bv deze keer makkelijker gaat, want live voeden is toch heel wat prettiger dan voor melkkoe te spelen. Dacht vanavond heel even de baby te voelen, heel zachtjes. Nog meer meiden die de baby al voelen? Moet er wel bij zeggen dat ik door mn darmziekte een heel gevoelige buik heb, mijn zoontje voelde ik met 14.5 weken ondanks dat de placenta vooraan lag.
Dames die echo hebben suc6 en veel plezier. Borstvoeding: Ja zou ik heel graag willen geven mocht het goed lukken.
@barb: succes met de echo zometeen @syrse: hier ook meer last van avondmisselijkheid dan ochtend. @nekplooimeting: daarom doen we het niet, we zitten nu al aardig in de stress en idd, wat als de kans wel hoog is, zit je nog meer in de stress. nou hier straks ook echo, eerst werken en dan even snel naar het ziekenhuis op en neer, vind het supereng, ondanks dat we al een kloppend hartje gezien hebben.
Hallo allemaal! Gister had ik m'n afspraak bij de vk. Ze ging op zoek naar het hartje met de doptone, maar het lukte niet. Ik zat niet echt in de stress want ze had gezegd dat het wel even kon duren voor ze het gevonden had. Maar het bleek, m'n baarmoeder zit nog onder het botje, vandaar. Dus toch maar een echo gehad wat ik natuurlijk helemaal niet erg vond, haha En ja hoor daar was de beeb!! Al echt een stuk groter dan 2 weken geleden. Nu is de beeb 5,3 cm en 2 weken geleden nog 3,17. Wat groeit dat snel zeg! De beeb was salto's aan het maken haha en met de beentjes trappelen. Ook zie je echt al meer de vormen van het hoofd enzo, echt mooi! Ben al helemaal in love haha Omdat we nu nog steeds het hartje niet gehoord hebben (wel weer gezien) mag ik al over 3 weken terug komen ipv 4, bof ik ff! haha Ook m'n bloeduitslagen waren binnen en het was allemaal goed, ook weer mooi. Nu lekker genieten van het weer. Dames met echo's, veel plezier!!
Oh dus ik zal ook het hartje nog niet horen want ik ben nog niet zo ver als jij. Hmzz... Dank je Maia, hoelaat moet jij? Ik 11.15 intake en 12.30 echo. Tijd gaat echt langzaam. Is mn eerste keer!
14:30 sta ik gepland voor de echo maar omdat het een spoedplek is ga ik er vanuit dat het uitloopt, was 2 weken geleden ook zo, toen was ik pas om 15:15 aan de beurt.
Hallo meiden, Net terug van de vk, goede echo hartje klopt, alleen was ik nog niet zover als ze dachten, dus mag over 2 weken weer ipv bijna 9 weken ben ik 7 weken. Maar we zijn helemaal blij...
@Patty: Fijn om te horen dat alles goed is gefeliciteerd! @anderen: Succes met de echo's Hier gaat alles nog goed, ik ben zoo moe, ik hoop dat dat snel over gaat. De misselijkheid is nu wel iets minder geworden en heb nog emt vlagen last van mijn darmen. Alleen de borsten worden steeds pijnlijker..
Hoera voor de fijne echos! Gek, ik heb het hartje gehoord op 8 weken, baby zat toen ook nog onder het bot? Gewoon via de echo laten horen toen. Mijn afspraak vandaag is niet doorgegaan Hij had een uur vertraging, en toen het eindelijk aan ons was werd hij met spoed naar een bevalling geroepen. Woensdag pas terug. Bah.
Hey dames, Hier ook vanochtend de echo gehad, werd wel inwendig zoals ik al had gedacht. Toch teveel spek op de buik En wel heul volle blaas. Dus eerst snel plassen en daarna het spannende moment. Hartje klopt, alleen was het veel te klein voor de bijna 10 week. Zij komt op 7.4 weken Over 2 weken een nieuwe echo om te zien of het nog goed zit en het levensvatbaar is. Wel spannend hoor, ze feliciteerde me wel en en voor nu was ik in ieder geval zwanger. Kon aan haar meting liggen of toch groeiachterstand. Omdat ik natuurlijk maar 1 weekend sex heb gehad, en dan had ik nu op 10 week gezeten. Vaaaaaaag en onzeker! Maar er zit in ieder geval iets in!!
Hallo Dames, Sorry paar dagen niet geweest. Was zoo druk en had echt geen puf meer op achter de laptop te zitten. @Cin85 Voel je echt je baby al?? Kan dat?? Wauw! @Borstvoeding Ik heb echt geen idee nog of we dat gaan doen of niet. Ik denk het wel, maar ik weet er eigenlijk te weinig vanaf nog. @Sammie Wat leuk toch een echo! Gefeliciteerd! @Barb je kan het hartje el horen hoor. Tenminste bij mij was dat al bij de bijna 7 weken het geval. Hoeft natuurlijk niet he @Patty80 gefeliciteerd met de goede echo! Maar jeetje wel 2 weken verschil zit er dus in. Best veel toch. @Syrse wat balen dat je echo niet doorging. @Liesblits Wat spannend hoor! misschien een foutje in de berekening dan? Maar er zit iets en ze feliciteerde je! Dus positief denken hoor! Wij zijn gisteren voor het eerst naar kinderkamers wezen kijken. Maar niks gevonden wat ons echt aanspreekt nog. haha Of wij zijn zo moeilijk of de winkel had niks. Van het weekend maar verder kijken. Heb ook mijn eerste zwangerschapsbroek en spijkerrokje gekocht. Durf m nog niet aan naar het werk. Maar hij zit wel stukken beter dan mijn eigen spijkerbroek met de knoop open.. Heb over 4 weken een bruiloft. Jeetje kan echt niks vinden wat en past en geschikt is voor een bruiloft.. Wie heeft er een hele goede tip?? Steps en dat soort winkels ben ik al geweest. Bij de Noppies was ik geweest, maar die had ook niet echt wat. Heb bij de wehkamp en de otto al wat besteld, kan ook weer terug.. Raak een beetje in de stress zo. haha
De babykamer is hier al zo goed als af We zitten op een appartement met 3 slaapkamers, eentje is voor ons, eentje is de bureau, en de derde was altijd al opzijgezet Dus meteen al het juiste kleurtje erop gezet, en we hebben al schappen (overschot vroeger), kast (overgekocht), kribbe (gekregen omdat ze in de weg stond ) Tegen dat het zover is ga ik de gemakkelijke stoel er ook bijzetten voor nachtvoedingen, maar voor de rest... wat heeft een babykamer zo nog nodig? Van meubilair ben ik vrij rond denk ik De pampertafel komt in de badkamer. Ik heb binnen 6 weken een bruiloft, geen idee wat ik ga aandoen. Al een geluk dat het casual is (de zus trouwt)
@ hartje luisteren, Ze heeft het met de doptone gedaan en dat kon nog niet. Toen de echo gehad, en daar konden we het hartje zien, dus ik denk dat ze het onnodig vond om de speaker aan te zetten ofzo
Bekijk bijlage 232589 Het werd een inwendige echo waarschijnlijk vanwege buikspieren zei ze. Maar geen probleem voor mij. Het was veel duidelijker met de inwendige echo! En het hartje gehoord en gezien. Ik dacht ik moet vast huilen maar ik moest alleen maar lachen omdat de baby zo aan het bewegen en dansen was. Ik had dit niet verwacht echt PRACHTIG! Ik blijf op 18 oktober staan jeetje wat was dit bijzonder!
Bij mijn echo zei ze dat het nog niet zeker is dat hartje laten horen via echo onschadelijk is, omdat er dan energie gefocust moet worden, dus dat ze dat liever niet doen. Bij de vk met behulp van doptone was volgens haar wel veilig.
Zal ook ff foto plaatsen van mijn Fraggle Of paps heeft erg trage zwemmers of er zit iets niet goed, maar kindje is in ieder geval stukken kleiner en onherkenbaarder dan die van jou @barb. Ik hoop op heel langzame zwemmers
Hoi allemaal, Ik had vanmiddag ff baal middag, alles zat tegen misselijk eten/drinken hielp niet kon niet van de zon genieten en was saggo, moe..... Pfff dus ff uurtje geslapen glas cola gedronken paar keer flink geboert en ik was weer een stuk happyer... Morgen ga ik een wiegje ophalen die koop ik via MP (marktplaats) Ik had hem al gereserveerd toen ik 4 weken zwanger was.... Ik vond hem zo leuk! Fijn weekend allemaal