@Baileyy: een dikke proficiat!!! En nu genieten @Sammie: hoera, eindelijk! Succes!! Hier is het even een rare dag geweest: ik weet niet wie het verhaal nog weet, maar mijn man zijn moeder heeft sinds dat we 8 weken waren niets meer van haar laten horen, en we mochten niet meer binnen, ze had er 'geen behoefte aan'. Wel... ze stonden hier ineens onaangekondigd voor de deur. Deed alsof haar neus bloedde. Hadden een kadootje bij, mijn man's vader heel trots de baby vastgehouden, zij te zenuwachtig om nog maar te gaan zitten. Mij grotendeels genegeerd en tegen mijn man 'ze is te warm aangekleed, ze heeft een nieuwe pamper nodig', enz. En achteraf denk je natuurlijk 'godver ik had ze niet binnen mogen laten', maar ja, sta je daar helemaal verbouwereerd. :x
Baileyy, van harte gefeliciteerd!!! Ik begrijp dat de bevalling pittig was, ga eerst maar lekker uitrusten en genieten en dan horen we later je verhaal wel. Syrse, daar snap ik echt niets van. Wat een lef om onaangekondigd voor de deur te staan na zo'n lange tijd. Laat het niet je kraamtijd verpesten hoor meid. Ik denk dat ik heel bot had gevraagd wat ze kwamen doen, maar mijn hormonen gieren door mijn lichaam op het moment, en als je net bevallen bent heb je daar waarschijnlijk de energie niet voor. Mijn moeder is er van overtuigd dat ik morgen ga bevallen, omdat ze van mij ook de 20e was uitgerekend en de 15e is bevallen. Op de verjaardag van mijn zus heeft ze het wel zes keer gezegd tegen wie het maar wilde horen. We zullen zien, maar ik voel nog niets aankomen, dus ik denk van niet. Het wordt haar eerste kleinkind, tenzij mijn zus (die is 7 nov uitgerekend) eerder bevalt. Dus ze is zo mogelijk nog bijna ongeduldiger dan ik!
Aislyn, dus jij bent morgen aan de beurt? Ik zal duimen Ik denk eerder dat mijn man's vader persé wou langskomen, en die weet volgens mij niets van de kwestie af, dus had ze geen andere keuze dan mee te komen? Mijn man is in elk geval van slag... pff. Alexis slaapt vandaag ook moeilijker. Zeurt veel, geen idee of het nu krampjes zijn of gewoon jengelen. Het is gek, ze sliep zo goed door tussen de voedingen door, zouden ze nu gewoon teveel prikkels gehad hebben vandaag? Twee keer bezoek, en deze middag hebben we ze meegenomen om te gaan stemmen. Nu zijn we er gisteren ook mee naar de winkel geweest, de dag ervoor ook, was haar allemaal best. Misschien het bezoek dan? Nu ligt ze prinsheerlijk op de borst van papa te slapen, daar en bij mij valt ze wel meteen in slaap. Misschien gewoon wat extra contact nodig?
@Syrse: wat stom zeg van je schoonouders. Kan dat Alexis te veel prikkels heeft gehad of last heeft van krampjes. @Aislyn: spannend zeg! Zelf heb ik iets met de 15e, al weet ik niet wat, ik heb gedroomd dat de baby d 21e geboren wordt, dus we zulle zien
Hm, Alexis lag een dik uur goed diep te slapen bij de papa. Hij heeft ze toen terug gelegd, dat ging een kwartiertje goed, begon ze weer te huilen. Pakt hij ze terug op zijn borst... valt ze meteen in slaap. Hiervoor sliep ze echt altijd braaf alleen tussen de voedingen... maakt niet uit waar we ze legden, overdag slaapt ze hier in het park, 's nachts op onze kamer in het eigen bedje. Misschien met het bezoek niet diep genoeg kunnen slapen vandaag? Of zou dat nu door die skin to skin contact uurtjes komen? Hopelijk gaat het na de voeding van 12 weer beter.
Je hebt toch ook regeldagen, is dat het misschien? Of misschien heeft ze toch wat van de spanningen van het onverwachte bezoek opgepikt.
@Baileyy: gefeliciteerd! Fijn dat jullie naar huis mogen. Geniet ervan en probeer nog wat rust te nemen @syrse: vreemd hoor dat ze dan zo maar op bezoek komen en je dan nog negeren ook Moet zo ter controle naar de kinderarts (is hier standaard na 10 dagen). Ben benieuwd naar zijn gewicht. Ga hem eerst maar eens wakker maken en eten geven anders is hij straks bij de dokter niet te genieten
Sammie, ik ben benieuwd hoe het met je gaat! Eekje, als hij genoeg luiers volmaakt zal het wel goed zitten! Hier is nog niets op gang. Dacht gisteren wat menstruatie-achtige krampjes te hebben, maar dat werd niets.
Hier ook benieuwd hoe het met Sammie gaat @Eekje: spannend zo'n bezoekje aan de kinderarts, je wilt toch dat jouw kindje het goed doet Hier ook nog niks, vorige week veel krampen 's nachts, nu komen de krampen overdag. Verder sinds gisteren ineens verkouden, gisteren keelpijn en nu alleen nog een beetje snotterig
@SuzieQ: beterschap! Hopelijk voel je je snel weer in orde. @Aislyn: aan volle luiers geen gebrek Alles prima in orde bij de kinderarts. Tibo weegt nu 3,510 en is 51,5cm. Hartje, ed gecontroleerd en prima in orde bevonden. Hebben verder nog iets gekregen tegen de krampjes (gisteren heeft ie het ganse huis bij elkaar gekrijst, erg zielig). Ga dus ook maar letten op wat ik eet (gisteren: rode kool), want mogelijk heeft ie daar dus last van gehad.
Baileyy, gefeliciteerd met jullie zoon! Sysre, wat een #%^ streek van je sm! Kan me voorstellen dat je te verbouwereerd was om er iets van te zeggen. Kan zijn dat Alexis gewoon huidhonger heeft dat hebben een hoop baby's. Hier namelijk ook eentje. Aislyn, als je snel begint kan het nog wel vandaag hoor. SuzieQ, hoop dat je niet ziek gaat worden! Eekje, zo Tibo is dus goed gegroeid! Wat heb jij gekregen tegen de krampjes? Hier zijn we van t weekend maar begonnen met inflacol omdat Saar de boel bij elkaar krijste en terwijl ik dus zit te typen ben ik weer een half uur weggeweest omdat het weer drama was, zo zielig! Hoop dat Sammie niets van zich laat horen omdat ze ondertussen lekker aan het genieten is van haar dochtertje? Heb vanmorgen van een vriendin een tas vol meisjes kleding maat 62/68 gekregen wat van haar dochter is geweest, altijd leuk om te krijgen!
Nou denk dat het vandaag niet meer gaat lukken. Of het moet wel een hele snelle bevalling worden. Ik hoop ook dat Sammie lekker aan het genieten is, zou ik ook doen. We horen het hopelijk snel. Toch handig hè, om kleertjes te krijgen van mensen. Zo'n kleintje kost al genoeg. Ze kunnen het maar zo kort aan, meestal ziet het er nog prima uit.
@sammie; ik ben heel benieuwd hoe het met je/jullie is hier alles wel goed. Vannacht iets beter geslapen dan gisteren, was kwart over 5 wakker dus wel netjes. Fleur bleef heerlijk liggen tot kwart voor 9 dus heb wel uit kunnen rusten. flup heeft nog niet heel veel haast om naar buiten te komen volgens mij dus we wachten aardig af. maar het aantal dames dat hier nog moeten bevallen worden er steeds minder
Vannacht voor het eerst een serieuzere voorwee gehad, helaas bleef het er maar bij 1 en zette het niet door. Wel de rest van de nacht wat krampjes gehad en net weer een flinke pijnlijke voorwee. Hopelijk komt de kleine nu snel. Is het toevallig bij 1 van jullie ook zo begonnen?
Nu is Sammie toch al wel een tijdje stil, hopelijk is dat goed nieuws! @SuzieQ: bij mij was het smorgens begonnen met af en toe een wee, en dan weer een hele poos niks. Dan rond de middag ineens regelmatig. Maar ik heb weken op voorhand ook al oefenweeën gehad die een viertal uurtjes bleven doorzetten, en toen weer wegzakten. @Cin: we pakken ze nu af en toe lekker bij ons Ik probeer ze nu twee keer per dag lekker naakt op me te leggen, maar ze kan ook enorm genieten van op de papa te slapen. S' nachts slaapt ze heel braaf in haar eigen bedje, en tijdens de dag heel braaf in de box, maar dan kan ze zo momenten hebben dat ze wakker ligt rond te kijken. Tegen de avond durft ze al wel eens jengelen om aandacht. Erg dat we dat vinden hoor, knuffelen voor de TV Gisteren had ik ze naakt bij mij... was ik haar navelstreng ineens kwijt. Paniek! Lag hij netjes op de zetel, haha. @Maia: rust nog maar goed uit nu het nog kan Ik kan me echt niet voorstellen hoe het hier zou gaan moesten we al een spruit hebben... ik heb mijn handen nu al vol! @kleertjes: inderdaad heel handig. En hier kopen we heel vaak leuke dingetjes in de zeeman. Daar heb je soms voor 7 euro al een heel outfitje, en er zitten echt leuke dingen bij. Hier zijn we gisteren nog eens gaan winkelen, we hebben al heel veel kleertjes, maar maatje 50 niet zo omdat we niet wisten hoe groot ze nu ging zijn. De grootmoeder was mee, en we hebben welgeteld één ding zelf mogen betalen zucht. Wel super mooie dingetjes gekozen Zo, ik ga mijn twee lieve schatten eens wakker maken, tijd voor een badje
Volgens mij is meer dan de helft nu al wel bevallen. Ik ben benieuwd wie de volgende wordt. Je kunt er zo weinig over zeggen hè, de één loopt eerst weken te rommelen en bij de ander begint het ineens. Ik heb nog helemaal niet het gevoel dat het gaat beginnen. @Syrse, ja Zeeman, H&M, Hema, kun je allemaal hele goedkope dingetjes kopen. Ik let wel een beetje op de kwaliteit want die is nogal wisselend. Soms kijk je zo door de stof heen, en ik let er ook op dat het wel van katoen is. Ik heb ook niet zo veel maat 50 gekocht, maar heb gelukkig ook nog wat gekregen. We zullen zien of we het daarmee redden. Onze kleine wordt tussen de 6 en 7 pond geschat, maar ja dat is zo lastig te zeggen vantevoren. Ze kunnen er zomaar een kilo naast zitten.
Mijn kleintje wordt ook tussen de 6 en 7 pond geschat En ik heb geloof ik maar 2 pakjes maat 50 en 2 pakjes maat 50/56, de rest is allemaal maat 56. Woensdagavond zie ik ene vriendin van me die nog een heleboel babykleertjes heeft voor een jongen en ik mag uitzoeken wat ik wil hebben Hier rommelt het wel wat meer dan eerder, maar dat kan natuurlijk ook zomaar nog een week aanhouden, we zullen zien
Hier ondanks dat ze 3840 woog toch echt maatje 50 nodig. Ben maar wat gaan bijkopen, maar zelfs 50/56 is te groot. Ben zo benieuwd naar Sammie!!
@Cin: hier ook infacol gekregen tegen de krampjes. Deze nacht was het weer prijs, wenen/krijsen van 4u tot 6u. Zo zielig. Voelde veel gerommel in zijn buikje, maar ook tekenen van reflux. Dat ga ik wel goed in het oog houden. Vandaag al heel voortreffelijk geslapen, hoop niet dat ie het geween opspaart voor vannacht. Ga hem maar wakker maken, het is tijd om te eten en daarna de meisjes halen
Mijn moeder zei dat ze nooit in maatje 50 zou passen als ze geboren wordt en tussen de 6 en 7 pond weegt. Ik was zelf dan ook maar 5 pond. Maar ik denk dat de maten tegenwoordig wat anders zijn, tegenwoordig is een geboortegewicht van 7 pond toch vrij gemiddeld.