Even eruit, de muren komen anders op je af hè. Herken ik ook hoor. Vind het ook heerlijk dat dat kon. Op de elfde dag zijn wij naar buiten geweest, even een klein rondje gelopen idd. Alles verder goed bij jullie? Ben je zelf al beetje opgeknapt?
Voorkeurshouding is niet echt handig, kunnen ze afgeplat hoofdje van krijgen. Ik leg haar altijd gewoon op haar rug te slapen en dan draai ik haar hoofdje de ene keer naar de linkerkant en de andere keer naar de rechterkant toe. Als ze erg beweeglijk is, kan je dit doen als ze slaapt. Dan zijn ze ontspannen en blijft ze ook wel zo liggen met haar hoofdje. Succes met de strijk hihi... Hier kom ik ook niet altijd aan alles toe wat ik zou willen, vooral niet met een klein twee jarig mannetje om me hee. Die mama's aandacht erg graag wilt vangen en nodig heeft. Acht, tja, dan maar ff niet, komt later wel. Hij slaapt net, baby ook en ik dacht ff het e.e.a. te gaan doen, maar nu ben ik ook moe, dus kruip denk ik even op de bank zo. Vandaag ben ik voor het eerst alleen, mijn man is een dagje weg voor zijn werk, is sinds gisteren weer begonnen te werken na twee weken vakantie. Maar hij werkt thuis, dus dat is wel erg lekker. Ik mis hem wel en vind het vreemd, maar ik red me prima zo met de kleintjes. Momenteel grijpt de verhuizing me heel erg aan. Van alles en iedereen afscheid gaan nemen en naar het buitenland vertrekken. Ik heb het er ff moeilijk mee en zie er behoorlijk tegenop. 27 en 28 december wordt ons huis door de verhuizers leeggehaald, en 5 januari vertrekken wij zelf naar Dubai. Ik vind het echt ff helemaal niks... Hopelijk wen ik daar.....
@Hadassa dankjewel. Denk dat dat ook zo is. Met je 1e kindje is het allemaal zo niuew en onzeker en wennen. Oke dan probeer ik het wat meer los te laten. Je wil het allemaal gelijk goed doen he, maarja als de kleine niet zo meewerkt Naar buiten gaan zie ik helemaal nog niet zitten. @Cin85 Wat leuk dat Saar al wat babbelt en lacht!! En wat klinkt dat erg pijnlijk dat wegbranden... @Syrse He bah wat naar. Hopelijk zet t niet door en knap je gauw weer op! En nee heb geen flesvoeding als extra voeding achter de hand. Hoe doe jij dat toch dat je zo snel weer alles kan? ik strompel nog maar wat door het huis zeg maar.. @Maia Hopelijk is je exceem gauw over dan. Getsie. @Hadassa Even een dikke knuffel voor jou!! De verhuizing komt zo wel dichtbij he. Ik snap dat je er flink tegenop ziet en het er echt moeilijk mee hebt, Het is ook niet niks!! Geniet nog zoveel mogelijk van het leventje hier. Straks komt het daar ook wel weer op gang! Dikke knuffel!
@ hadassa, opzich wel genieten ja als ze lekker ligt maar tvoelt ook zo vermoeiend als dat de enige plek is waar ze slaapt. begrijpelijk dat je met de verhuizing zit! je hebt al zoveel te verduren gehad de laatste maanden. knuf! ik voel me ook wel een echte melkkoe. overdag komt ze hier al vaak na 1,5 - 2 uur. dan is het ook nog hopen dat ze dan in der bed wil slapen. ikheb ook helemaal geen regelmaat. wanneer moet ze inbad? als ze net gegeten heeft of als ze ligt te huilen van honger? pff wist niet dat een leven met baby zo moeilijk is. kan ook niet erg genieten ofzo, als ze ligt te drinken is het meer de tijd wegkijken dan een gezellig onderonsje.
Sammie, herkenbaar hoor, als ze hier een uur aan de fles hangt is het ook niet zo schattig meer Of als ze ineens uur na uur honger heeft, niet wil drinken, dan meteen terug honger... Hier gaat ze meestal smorgens in bad, een half uurtje voor de voeding, al zit ze vaak dan al op zeephandjes te sabbelen Hadassa, succes met de hele verhuis, lijkt me aartsmoeilijk, zeker met zo'n kleine kindjes. @voorkeurshouding; ze is nogal koppig ik zal ze snachts eens proberen te herleggen, maar ze draait zelfs slapend terug. @baileyy; niet vergeten dat ik 5 dagen ziekenhuis heb gehad om op te knappen he, met Alexis op de couveuze en strenge bezoekuren. Dag 2 stond ik te draaien op mijn benen, wilde persé alle voedingen doen en dan nog kolven en had nog niet bijgeslapen, mijn man heeft toen met de zusters afgesproken dat ik de voeding van 6 uur smorgens moest overslaan daarna ging het beter. Mijn man had ook 2 weken verlof, dus eens thuis hebben we rustig een ritme kunnen uitzoeken. Sinds hij terug werkt doe ik wel alle nachtvoedingen, maar ze slaapt door van 12 tot 6, en laat meestal 3 uur tussen de voedingen, slaapt goed... ik kan echt niet klagen. En mezelf dwingen me smorgens om te kleden en af en toe buiten te durven komen helpt ook Echt, als ik een paar dagen binnen zit voel ik de stress gewoon opstapelen, en al ga ik dan maar even naar de supermarkt, dan voel ik de stress na 5 minuten al wegsmelten. Nu is Alexis wel héél braaf buiten, ze slaapt overal door
Hadassa, meestal krijgt ze 2 keer flesvoeding. In de nacht vind ik het een uitkomst want ze slaapt er langer op en drinkt het sneller op. En manlief kan het ook geven we hebben flesje en voeding boven in de badkamer staan dus het is zo geregeld Dubai lijkt me ook superspannend! Heb je vd week Waar is de mol gezien dat was in Dubai. Je kunt er wel gave dingen doen zeg Hier ook niet altijd een roze wook hoor!! Ohja in bad, na de luier verschonen en als ze dus geen honger heeft en niet huilt. Qua tijd gewoon hoe het uitkomt.
Ik heb geen poeder in huis als backup, de borstvoeding is goed op gang want ze drinkt goed en heeft genoeg volle luiers. Als ze vier, zes weken oud is begin ik met kolven en dan bouw ik daar ook een voorraadje van op. Ze is in haar eerste week 230 gram aangekomen, dus met groeien gaat het goed. Ze drinkt als ze maar één borst heeft gehad om de anderhalf uur, anders zit er wat langer tussen, dus ik probeer haar tussendoor wakker te maken en een tweede boob te geven. In de nacht zit er wat langer tussen, dan ben ik dus aan het wachten en ligt zij nog lekker te slapen. Maar ik heb tussen negen en elf nog wat uurtjes gepakt. Vriend en kind liggen boven te slapen en ik probeer even wat voor mezelf te doen. Sammie, ik heb een boobytag, zo'n strikje, om bij te houden welke kant aan de beurt is. Maar ik schrijf het ook nog op, omdat ik ook een beetje bij wil houden hoe vaak ze drinkt. Hadassa, lijkt me inderdaad moeilijk om nu te gaan verhuizen. Heb je net een warm nest gemaakt voor je kleine, dan zit je er niet op te wachten om daar verandering in te brengen natuurlijk! De kraamhulp was vandaag voor het laatst, jammer hoor. Nu moet ik weer zelf mijn boterhammen smeren en wassen en strijken enzo. Ik krijg haar overdag bijna niet weggelegd, ze is dan of aan het drinken of ze moet verschoond worden of ze is ontzettend wakker en dan wil ze alles bekijken en zeker niet saai in haar wiegje gelegd worden. Dus ik heb haar dan vaak in de draagdoek, alleen dan kan ik niet alles doen natuurlijk.
ja het was zo lekker om even buiten te zijn ik ben fysiek helemaal opgeknapt, nergens meer last van. Heb alleen een week niet geslapen (vannacht eindelijk 3 uurtjes) dus in dat opzicht ben ik een beetje moe. en daardoor continue hoofdpijn. Maar wij hebben besloten dat rooming in echt niets voor mij is. Bij Fleur al niet, maar nu weer, ik lig gewoon de hele nacht wakker en heb dus al een paar dagen niet geslapen. Tim slaapt aardig luidruchtig (kraak, steun, puf enz ) en ik kan er gewoon niet door slapen. Dus vannacht was manlief het zat en heeft hij het wiegje op de babykamer gezet met beide deuren open. Kon ik hem nog wel horen, maar niet meer zo luidruchtig en ik heb voor het eerst in dagen weer geslapen. 3 uurtjes, maar toch. Ik vind het wel rot, want ik wil hem het liefst bij me hebben, maar dit is denk ik wel de beste oplossing. @hadassa: kan me voorstellen dat het nu toch wel spannend begint te worden nu Dubai dichtbij komt. Het zal flink wennen en omschakelen zijn denk ik. Is er eigenlijk een bepaalde tijd dat jullie daar blijven of is het (nog) onbepaald? Het is wel een heftige verandering hoor, leuk en spannend maar toch. @aislyn: ik vond het ook erg jammer dat de kraamhulp weg was @sammie: eerste tijd is zwaar he. het wordt echt beter, dat probeer ik mezelf echt voor te houden want dat wordt het ook. de onderonsjes gaan snel steeds meer komen, ritme gaat ook binnenkort echt wel wat meer komen (m.b.t. wanneer badje enzovoorts), maar tot die tijd is het soms echt afzien vind ik. @syrse: fijn dat Alexis lekker slaapt buiten. Tim gisteren ook in de wagen, heerlijk! ik ben wel aardig trots op mezelf trouwens. Manlief moest vroeg weg vanochtend en Fleur moet naar het kdv en om kwart over 7 was Tim gevoed, Fleur en ikzelf aangekleed en we zitten nu broodje te eten. Ik zag er erg tegenop, maar ik vind het meevallen tot nu toe. Met Fleur had ik dagen dat ik om 11 uur nog niet aangekleed was.
@Sammie Heel herkenbaar wat je zegt over badje en de tijd met voeden. Ik heb dat ook. Constant de kleine op schoot. En geen tijd voor andere dingen zoals t badje. Voor de voeding in bad wordt t niet leuker met het gehuil. Erna valt ie in slaap.. @Syrse en toch vind ik t knap van je hoe jij t doet Wij hebben nog geen ritme..
Tis rustig hier haha! Iedereen druk met de baby's?! Ik heb gister dus samen met de kleine gedouchet. Dat vond ze wel erg leuk, maar ze zat de hele tijd op mn arm te sabbelen. Ja daar komt geen melk uit haha. En ik heb echt een tepelhoedje nodig. Maar denk dat ik dat dan maar voortaan doe. Verder vandaag een beter dagje dan gister. Ik ben vanochtend met haar naar de supermarkt gegaan en ze sliep gewoon! Twas wel iets te inspannend voor mezelf maar ja, even buiten zijn was ook wel weer goed. Verder heb ik er nu vaker in de kinderwagen gelegd, daar slaapt ze beter in merk ik dan in haar bed. (overdag). Hopelijk slaapt ze vannacht ook weer lekker ---------- Hierbij nog mijn bevallingsverhaal: Za 13-10 om 20.00 zit er een beetje bloedslijm in mn ondergoed. Heb ook al de hele dag buikpijn. Ik ga toch lekker slapen, en vaag in mn slaap merk ik dat ik weer lekker 'voorwerk' meemaak. Zo 14-10 om 04.00 wordt de pijn me toch te erg van het 'voorwerk' en besluit ik maar uit bed te gaan, want in bed is het niet te doen. Ik tel de ween wel en kom uit op elke 5-7 minuten en dan 1,5 lang. Nog altijd denk ik aan voorwerk en ik kom de nacht door met mn laptop, lekker forummen en de katten om me heen. Vriendlief slaapt lekker door. Om 10.00 besluiten we toch maar even de VK te bellen, want we zouden vanmiddag nog naar het ZH moeten voor controle. En wie weet is dat toch niet meer nodig?! De VK is er om 11.00 en ze meet al 5 cm!! Ik had gedacht, nou misschien 1 of nog niet eens. Ze zegt: je gaat vandaag bevallen, en dat kan ik amper geloven. De ween zijn nog goed te doen, nou ja vooral focussen om mezelf. Vriendlief hoeft niet in mn buurt te komen of me aan te raken. De VK gaat weg en komt om 13.30 weer terug. Ze heeft de kraamhulp al gebeld. Ik ga onder de douche en dan worden de ween heftiger. Om 14.00 wordt het nu toch wel erg pijnlijk allemaal en mag vriendlief gezellig naast me zitten en toekijken. De VK is weer terug om 14.00 en meet 7 cm. Ze breekt ook de vliezen. Ze gaat samen met de kraamhulp in de andere kamer zitten en laat ons achter in bed. Na een ruim half uur zijn de ween amper meer te houden van de pijn en komt ze week kijken. Nou volledige ontsluiting. Ik mag dus zachtjes mee gaan persen, maar weet totaal niet hoe dat moet haha. Na een half uur?! heb ik dat pas een beetje door haha. Zo komt het dat ik toch een ruim uur heb geperst voor S.carlett eindelijk geboren werd. Ze werd op mn buik gelegd maar binnen 15 minuten aan mn man gegeven omdat de placenta geen zin had. De VK heeft een uur lang op mn buik geduwd om hem los te krijgen. Dit lukte niet. Toen heeft ze de Ambu gebeld. Ik moest met spoed naar het ZH. Ondertussen was ik al aardig wat bloed verloren. Toen ik aanstalte moest maken om naar de brancard te komen ging ik gelijk nockout. De rit naar het ZH was een helse rit. Lekker aan de weenopwekkers, met flinke ween dus, over allerlei hobbels met volle kracht. Sirenes aan. In het ZH wilde ze toch nog dat ik het zelf zou proberen. En met nog ongeveer 10-20 keer uit alle macht persen, kwam hij er eindelijk uit. Dit deed dus net zo zeer als een hoofdje eruit persen. Toen nog geruime tijd in de beugels gezeten om gehecht te worden. Om 21.30 werd ik dan eindelijk weer herenigd met S.carlett. Uiteindelijk was ik ruim een liter bloed verloren, en heb ik een bloedtransfusie gehad om mn HB weer wat op te krikken. Ik ben nog een aantal keer flauwgevallen daardoor. Na 2 dagen mochten we dan eindelijk naar huis. Nu nog altijd erg moe en last van dat lage HB. De bevalling zelf is me alles meegevallen maar daarna was toch minder leuk..
Sammie, wat een heftig verhaal! Toch sneu dat je na je kindje alsnog naar het ziekenhuis moest. Maar gelukkig is alles nog goed gekomen. Hier zijn we vandaag voor de eerste keer langer dan tussen twee voedingen weg van huis geweest. Flesjes mee, luiertas mee, wieg mee en hup, naar Breda met de tante en de overgrootmoeder Om 12 uur vertrokken en om half 7 terug. Ik moet zeggen, ik vind het super geweldig dat in Nederland vrouwen gewoon borstvoeding kunnen geven waar ze willen. We zaten bij een koffietje de voeding te doen, en de dame naast mij had haar zoontje aan de borst. Hier gaat dat ook wel hoor, en ik zou het ook gewoon doen, maar er zou altijd minstens één oud vrouwtje boos kijken denk ik We waren iets te laat terug thuis, een half uurtje na haar normale voedingstijd, maar ze sliep heel braaf in de auto tot we thuis waren, dan was het ineens moord en brand, haha. Twee nieuwe outfitjes voor haar gekocht, nog eens twee gekregen, en super leuke washandjes en hydrofiele luiers gevonden met draakjes op
@Syrse, Fijn dat het allemaal goed ging! BV geven in het openbaar, nu nog maar even niet haha, misschien heb ik er later wel schijt aan Ben je bij de prenatal geweest daar hebben ze toch die draakjes? Hier verbaas ik me er ook wel eens over dat ze buiten en de auto zo in slaap vallen!
Haha, inderdaad naar prenatal geweest, betrapt Heb haar dit gekocht; Prenatal - babykleding - Baby jurkjes en rokjes - Prenatal - Meisjes overslagjurkje met bloemen en dit Prenatal - babykleding - Newborn - Prenatal - Broekje met printje en dit Prenatal - babykleding - Newborn - Prenatal - T-shirt met printje
O wat een super schattige kleren zeg!! Ik heb een nieuwe tik ontwikkeld, haha, ik wil van elk leuk pakje dat ik voor der heb, een foto maken als ze het aanheeft. Voor ze het niet meer past... Maar dat is nog best lastig want hoe de pakjes officieel gekocht zijn, nu krijgt ze vaker een mix match combi aan haha.
ohhh, wat een leuk idee! Ga ik ook proberen Vind het ook zo jammer dat ze er zo snel uitgroeien. Heb het jurkje gekocht in maatje 62, gaat bij kerst misschien nog te groot zijn, maar 56 leek me te krap om de feestdagen nog te halen. Alexis is 3cm gegroeid in 3 weken!
Hier zit ze nu in maat 50 en 56. Ben benieuwd wanneer het te klein is. Ik ga vrijdag naar het CB om haar te wegen, ben benieuwd hoeveel ze is aangekomen.. Misschien kunnen ze haar dan ook meten. Ik vind Alexis toch zon verschrikkelijk gave naam trouwens! Lekker stoer maar ook lief. Tis dat wij S.carlett eerder hadden Ik zou trouwens haar nu vast eventjes het jurkje aantrekken, dan kan je vast zien hoe het staat haha. Je moet dan nog zo lang wachten tot de kerst! Mn baas was laatst op kraambezoek en hij heeft een romper met koeienvlekken gegeven haha. Echt zo grappig. En ik heb ook al 2 kaarten gehad van 2 boeren waar ik normaal altijd kom. Wel leuk om zo waardering te krijgen!
@sammie: jeetje meis, wat een verhaal zeg. @syrse: lekker dagje dus. En niet overal is bv geven in het openbaar geaccepteerd hoor helaas. Maar leuke kleertjes gekocht! leuk he, meisjeskleding kopen hoewel ik jongenskleding kopen nu ook leuk begin te vinden hihi nou wij hebben gisternacht Tim op zijn eigen kamer gelegd omdat ik gewoon niet kon slapen met hem naast me. Elk kreuntje en ik zat weer rechtop waardoor ik dus al echt een aantal dagen niet heb geslapen. Nou ik heb afgelopen nacht heerlijk geslapen. Voor zover mogelijk natuurlijk met de nachtvoedingen hij ging vannacht vanaf een uurtje of 3/4 clusteren maar dat kon ik nu gewoon na een paar uurtjes slaap aan i.p.v. dat ik erbij zat te janken. Heerlijk. En hij lijkt ook beter te slapen met de rust, denk dat hij mijn stress ook wel aanvoelde.
Goeiemorgen! @maia Fijn dat je nu beter hebt kunnen slapen! Dat ie nu al naar een grotere maat luier gaat, dat is best vlug of niet? Hier heeft meisje om 23.00 en toen pas om 03.15 en nu om 08.00 weer voeding. Best netjes eigenlijk. Als het droog blijft ga ik zo weer ff naar buiten. Dat is denk toch wel goed en nodig voor ons beiden.
ik denk dat Fleur ook met zo'n 2 weken overging naar maatje 2. Maar ik heb stevige kinderen he, ze waren allebij 4 kilo bij de bevalling en maatje 1 die ik heb (kruidvat) gaat tot 5 kilo ongeveer en zat dus al aardig strak op zijn buikje. geniet van het naar buiten gaan, ik moet wachten tot vanmiddag denk ik want straks komt het cb op huisbezoek.