@Hadassa: we warmen hier thuis ook op in de microgolf, bain marie duurt zo lang, en een flessenwarmer hebben we niet. Hier zei de kraam dat de microgolf afgeraden werd omdat je dan 'hot spots' in de melk kan krijgen, maar we roeren altijd braaf met de melk achteraf. Op de couveuze afdeling gebruikten ze ook een microgolf, dus zo'n kwaad zal het ook wel niet kunnen zeker? Sammie, hatelijk he, al die goedbedoelde adviezen Hier valt het allemaal nog wel mee, alleen de meter durft af en toe wel eens gekke dingen zeggen. En die heeft er zelf twee! Weet ze dan niet meer hoe vervelend dat was?
@sammie: lekker dat soort mensen laten kletsen, vermoeiend iedereen die het beter weet. @syrse: vannacht nog wel goed gegaan? en alles goed bij K&G? @fles: water verwarmen wij gewoon in de magnetron, daarna poeder erbij.
Kind en Gezin was wel lollig, Alexis is gekrompen, haha 3,490 kilo, 52 cm. De kinderarts zei vorige week 53 cm. Wie heeft er nu gelijk? Ben er wel tevreden over hoor, de dokter en de verpleegster waren goed. Alexis heeft inderdaad een voorkeurshouding, maar nog geen vervorming (gelukkig!) en ik heb tips meegekregen om de andere kant te stimuleren Wel weer typisch dat ze weer die borstvoeding wilden stimuleren, begonnen ze dat een baby na een aantal weken er ineens toch mee weg kan zijn. Maar toen ze hoorden dat ik waarschijnlijk volgende week al terug ga werken hebben ze niet verder aangedrongen. Volgende maand krijgt ze haar spuitjes, leuk, not Ik denk dat ik de papa er maar mee stuur, haha. Alleen die idiote vrijwilligsters... ze hebben er twee zitten voor het wegen en het meten. Onze meid had heel de tijd prinsheerlijk liggen slapen, enkel bij de dokter eventjes geprotesteerd tegen de koude handjes. Leg ik ze voor het naar huis gaan in de maxi cosi, begint ze te pruttelen, doet ze altijd als ik ze er in leg, is zo over. Komt er een vrijwilligster 'ja ze zal wel moe zijn he.' Euh, nee... 'ah jawel want dat is toch vermoeiend he zo'n bezoekje, veel indrukken enzo.' Euh, nee... je kan die van ons werkelijk overal mee naartoe nemen en heeft hier heel de tijd liggen slapen, ze wordt gewoon niet graag in dat ding gelegd Ach, ene oor in, andere eruit
Wij maken de flesjes gewoon met warm water uit de kraan? Gekolfde melk wel altijd au bain marie of in de flessenwarmer
Nuage, duurt dat dan niet super lang? Die van ons vindt 3 minuten al véél te lang om te wachten op een flesje
@syrse: heb ik ook wel eens gehad dat er niet goed gemeten was haha. ik heb Tim nu ingebakerd met de swaddle me en hij lijkt het prettig te vinden. kreeg hem gisteren binnen en hij slaapt er best goed mee. vannacht duurde zijn wakkere uurtje in elk geval geen 3 uur maar slechts 1,5. heerlijk
@Maia:krimpt Tim ook dan? Misschien is het besmettelijk Wat is het hier stil seg... Hier lijkt onze meid een regel dagje te hebben, toch maar eens proberen snel langs de bakker te geraken.. vraagje; ik heb zo'n ontzettend droge huid sinds de bevalling, is dat normaal? Kan dat door de borstvoeding komen? Zou ik toch maar beter vitamientjes nemen?
@ syrse, succes bij de bakker! Anders meld je je ook bij het andere topic? Daar is het een stukje drukker Ik ben bij de ha geweest, en ik heb dus krentenbaard opgelopen
@syrse: ik had het bij Fleur hihi en ik heb ook enorm veel last van droge huid, komt denk ik ook omdat ik nu meer thuis zit dan voor de bevalling.
@hadassa, hoe is het met je? druk met je kindjes en de komende verhuizing? kom je weer meebabbelen in het topic hier? http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/397647-oktober-2012-mamas-66.html#post13943136
Sammie, ik had dat topic al gevonden hoor, dank je, alleen idd. Erg druk, en zelf al twee weken ziek. Nu ook sinds afgelopen maandag in het zhs met Caitlyn, die is daar opgenomen en ik ben dag en nacht bij haar.
Oe meis, Wat is er met haar aan de hand?? Heel veel sterkte voor jullie allemaal! Hopelijk mag ze snel weer naar huis. Dikkeknuf!