Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door JaDeBo, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Esmeralda: Van harte gefeliciteerd en wat een mooie naam.:D

2. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ inleiden: Kan toch heel lang duren, bij de een gaat het makkelijk en de ander juist weer niet heb ik gehoord.

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Nou het inwendig onderzoek was een ramp, beetje hardhandig terwijl ik er al tegen op zag. :( Er was geen tijd om ff te aclimatiseren ofzo.
    Maar alles zit nog potdicht, moet morgen dus naar t ziekenhuis voor hartfilmpje baby en dan gaan ze een plan maken ofzo..

4. Maia

Maia Niet meer actief

@Esmaralda: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Aiden!

5. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sammie: Jeetje, dat is ook niet fijn, dan word je waarschijnlijk in het ziekenhuis ingeleid. Heel veel succes.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Laat het maar op je afkomen Sammie. Soms valt inleiden reuze mee. Belangrijkste is om alles waar je bang voor bent of eng vindt uit te spreken dan houden ze daar rekening mee.

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Esmeralda gefeliciteerd, hoop dat snel beter met je gaat en je lekker van jullie mannetje kunt genieten.

Bedankt dames... Op 10/10 om 3.21 uur is mijn kleine mannetje geboren na een zeer snelle thuisbevalling van 3,5 uur (verhaal volgt nog). Hier gaat het goed, bv komt al opgang waardoor er helaas ook krampjes zijn, zo zielig. Ook zijlijn broer en zus zijn super lief en zorgzaam...

8. Maia

Maia Niet meer actief

nou wij zijn weer terug van de echo, hij ligt gewoon netjes naar beneden, loopt op groei nog steeds een klein weekje voor en het is nog steeds een jongen toch prettig om te weten hihi

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Fijn om te horen Maia!

10. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen!

Sorry dat het zo lang stil is geweest, ik ben sinds vandaag pas uit het ziekenhuis. Bedankt voor alle lieve gelukswensen. :)

Hier zijn mijn weeën begonnen donderdag morgen. Tegen de middag waren ze regelmatig om de tien minuten. Dus wij blij, het was begonnen zeker? Het ziekenhuis zei dat we mochten komen bij 5 minuten. Om 7 uur was dat zo, 8 uur stonden we in het ziekenhuis.
    Gebleven tot 2 uur snachts: 1cm ontsluiting, kindje nog niet ingedaald. Wij dus naar huis. Met het momént dat we in de auto stappen begonnen de weeën om de 3 minuten te komen, en werden ze intenser. Een uurtje thuisgezeten, en toen heeft manlief me in paniek terug in de auto gezet.
    In het ziekenhuis gehouden tot 8 uur smorgens: 1cm ontsluiting. Ze hebben dan mijn gyne gebeld, die is langsgeweest om me een beetje gerust te stellen, en we zijn terug naar huis gegaan. Ik heb geprobeerd te slapen, maar dat ging écht niet, ik kon ze totaal niet opvangen al liggend, moest in beweging blijven. Ze kwamen ondertussen nog steeds om de 3 minuten, met de wee zelf 2 minuten. In de namiddag had ik echt het gevoel dat ik het niet meer trok, begon bang te worden dat de kleine uitgeput zou raken, dat ik tegen de bevalling geen kracht meer zou hebben... wij dus terug naar het ziekenhuis.
    Ondertussen was ik dus 28 uur ver... en jawel, 1 cm ontsluiting, aaaargh ;) Maar! de kleine was volledig ingedaald en ik was volledig verweken. Ze hebben me dan quasi verplicht tot een epidurale tegen de uitputting, die is op 30 uur arbeid gestoken. Ze hebben me dan aan de monitor gelegd, vliezen gebroken, op dat moment had ik 3cm.
    En de rest ging eigenlijk vrij vlotjes :D Nog maar 8 uur over gedaan, haha. Kon gelukkig eventjes rusten met die epi. Manlief zat ondertussen super ongerust voor de monitor, bang dat de baby moe zou worden, maar die heeft het echt super gedaan, hartslag is geen énkel moment gedipt.
    Om kwart voor 12 had ik dan eindelijk volledige ontsluiting, en mocht ik beginnen persen. Dat persen vond ik dus suuuuper meevallen, echt niks vergeleken met die rot-3 minuten weeën, hier was ik tenminste met een doel bezig en voelde ik de vooruitgang :D Na een half uurtje was het dan gepiept.
    Dus ja, 36 uur bezig geweest :) Toen onze meid eruit kwam en op de buik gelegd werd heeft ze héél diep gezucht, het arme ding moet zo moe geweest zijn.

Ze hebben haar iets langer gehouden omdat ze een infectie had opgelopen (ik kreeg ineens koorts bij het persen), dus moest ze een antibiotica kuur. Lastig dat ze niet op de kamer lag, maar de afdeling was echt super, we konden elke voeding zelf gaan doen, verzorging ook.

@borstvoeding:
    Helaas is de borstvoeding niet echt aan het lukken; door die infectie heb ik ze niet meteen kunnen aanleggen, pas na 2 uur, en na de derde voeding viel ze ineens in slaap aan de borst, geen beweging in te krijgen. Te zwak door de infectie, en dan heeft ze een tijdje aan een infuus gemoeten plus een sonde, maar die mocht er na twee voedingen al uit. Ze heeft dus een tijdje bijvoeding gehad terwijl ik aan het kolven ben geslagen. Gelukkig trok mijn melkproductie heel goed op gang, en konden we al snel flesjes met borstvoeding geven.

Maar ja, ondertussen terug borstvoeding aan het proberen, maar ze hapt echt niet goed aan, ze zuigt ophet puntje, en we krijgen ze het niet afgeleerd. Heb ook het gevoel dat ze enorm gefrustreerd geraakt want uit een flesje krijgt ze het natuurlijk meteen.
    Ben momenteel dus vrij hard aan het twijfelen.. langs de ene kant heb ik zoiets van 'foert, ik heb genoeg melk, we geven het wel via de fles', maar langs de andere kant zijn er genoeg kindjes die 6 weken enkel fles krijgen en dan alsnog de borst aanvaarden, toch?
    Via het ziekenhuis hebben we alvast een lijstje met vroedvrouwen gekregen, morgen eens bellen om naar een lactatiedeskundige te vragen.

Wie van de bevallen meiden is er eigenlijk geknipt geweest? Bij mij hebben ze het gedaan, maar ik had echt het gevoel dat het een gewoonte-knip was, hoofdje was er al uit en al. ;)

@Nuage: gefeliciteerd met je dochtertje! Wat een mooie namen. Wel bizar dat ze op het laatste moment nog een draai heeft gedaan, dat wordt nog een acrobaat.
    En wat een gedoe over de borstvoeding... kan verwarrend zijn he, al die verschillende meningen. Is het ondertussen gelukt, of ga je gewoon via afkolven blijven gaan?
    En een dikke knuffel, hopelijk draait je man snel bij.

@Kima; gefeliciteerd met je zoon! Stoere naam :D

@Cin: Ze groeien snel he? Hier verzuipt onze meid nog in maatje 50, maar ze lijkt nu al veel te groot om ooit uit mij gekomen te zijn. Zijn de krampjes al wat beter?

@Esmeralda: Een dikke proficiat met je zoon!! En nog succes met je zoontje, hopelijk reageert hij niet te jaloers.

@Supermummy: van harte gefeliciteerd met je zoontje!

@Baileyy en Sammie: jee, nooit gedacht dat jullie zo hard overtijd zouden lopen, en we waren alledrie zo dicht opeen uitgerekend. Trekken jullie het nog een beetje? :(

11. Maia

Maia Niet meer actief

heftig verhaal hoor Syrse!
    lastig ook dat de bv niet lekker gaat, ik snap haar helemaal, een fles is voor die kleine kindjes ook veel makkelijker. ik snap dat je erover twijfelt, ik ben persoonlijk heel makkelijk om fles te geven maar ik zou zeker een lactatiekundige inschakelen, als je al dat soort dingen hebt geprobeerd kun je altijd nog volledig op fles overschakelen. Of constant kolven en dat met fles geven, maar dat vraagt wel veel van je. Lastig hoor, herken het wel een beetje van Fleur.

en ik ben bij Fleur geknipt, maar dat was omdat ze met haar schouder bleef hangen (haar hoofdje stond al) en ze er dus met spoed bijmoesten om die schouder los te maken dus bij mij was het toen wel noodzaak.

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Syrse,
    Fijn om wat van je te horen!

Pittige bevalling is het geweest zeg! Maar fijn dat het nu goed gaat met de kleine en met jou. Over BV kan ik je geen tips geven, ik moet het zelf nog allemaal mee gaan maken.

Ik ben best een beetje zenuwachtig voor morgen, haha, ik had ook echt nooit verwacht dat ik naar het ziekenhuis zou moeten. Straks gaan ze me echt inleidden, dat had ik echt niet verwacht na al die weken voorwerk.. Waar is dat dan voor geweest he, tzit nog potdicht;)

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Even snel. Geen puf bij te lezen. Maar ik lig in t ziekenhuis. Heb ballonkatheter nu. Bah rotgevoel. Ik voelde te weinig dus naar vk, tien naar zh. Baby reageert soms niet goed op mijn harde buiken. Dus t kindje moet komen..
    Ballonkatheter is niet fijn. Als baby zo blijft reageren wordt t keizersnede...:(
    Nu niks bij ons, vriend mag niet weg... Baal ervan.

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Bailey heeel erg veel sterkte en succes!!!!
    Meid wat schrikken, dikke knuf
    Je bent daar in goede handen meis.

15. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Esmeralda, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Fijn dat hij er nu is, anjer dat de sectio pittig was. Hopelijk gaat het snel beter met je. Mooie naam erft Aiden!

Hier, in bed, morgen de grote dag voor mij. Spannend en nog zo onwerkelijk. Ctg vandaag was goed, maar het is wel tijd dat de baby eruit komt! Dus morgen wordt ze geboren met een keizerlijke snede...!

Ga nu snel slapen! Welterusten allemaal!

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.556
    14.098
    113
    Vrouw
    Baileyy, sterkte meid! Hopelijk gaat de catheter snel werken en kan je op een natuurlijke manier bevallen! Ik duim voor je. Wel goed trouwens dat je toch de vk hebt gebeld.

Sammie, balen zeg dat alles nog dicht zit en dat het onderzoek vervelend was. Misschien een schrale troost maar ik vind toucheren altijd echt een kutgevoel (lekkere woordspeling ), vooral als je nog weinig tot geen ontsluiting hebt, echt waar ik heb liever weeen!

Sysre, balen vd borstvoeding, heb je al een tepelhoedje geprobeerd? Stijn wilde eerst ook niet aan de borst maar wel met tepelhoedje, later heeft hij gewoon uit de borst leren dringen. Fulltime kolven heb ik vanaf 6 weken moeten doen ivm productie tekort. Dat vergt heel veel tijd en energie en is echt iets waar je 100% voor moet gaan. Hopelijk heeft de lactatiekundige een oplossing en kan je snel weer echt bv uit de borst geven!

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.556
    14.098
    113
    Vrouw
    Hadassa, hoop dat je nog een beetje kan slapen dan. Heel veel sterkte en succes morgen!

18. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Baileyy, klinkt heftig, ik duim voor je!

Hadassa, slaap lekker en veel succes!

Cin: het dilemma is dat het afkolven echt wel goed gaat, ik kolf nu na elke voeding voor tien minuutjes, en ik begin al een extra voorraadje aan te leggen. Momenteel is het kolven voor mij dus veel minder stresserend dan de kleine proberen aan te leggen.
    En als ik binnen 6 weken hopelijk terug ga werken moet ik sowieso afkolven.
    Vraag me gewoon af waar het is misgegaan... was ze nu gewoon te zwak in die eerste paar dagen, heb ik ze te laat aangelegd, had ik langer moeten proberen... :(

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @syrse: hoi, ik schrijf op het andere oktober forum en lees hier ook een beetje mee. Nu las ik jouw berichtje over de BV.
    25-9 ben ik (via een sectio) bevallen van een dochtertje, Camille.
    Mijn dochter heeft ook moeite met uit de borst drinken. Ik kolf nu ook alles af. Het is even werken, maar de borstvoeding is nu mooi op gang.
    Ik herken het helemaal wat je schrijft, kolfen is hier ook minder stressen dan aanleggen.
    Ik ben ook gestopt met het móeten aanleggen en ik leg mijn dochter alleen aan als we allebei ontspannen zijn. Bijvoorbeeld tussen twee voedingen, als ze even wil knuffelen, wanneer ze nog wel wat extra wil drinken maar niet meer echt honger heeft... Dit zijn nu echt ontspannen en fijne momentjes van Camille en mij.
    Dit doe ik nu bijna twee weken zo en het gaat steeds beter. Camille drinkt nu ook (op die momenten) uit de borst.
    Volgens mijn VK kan het zomaar zijn dat ze over een paar weekjes ineens de smaak te pakken heeft en het aanleggen heel goed gaat.
    Het voordeel dat je dan hebt is dat je zelf makkelijk kolft en dat je kindje zowel de borst als de fles accepteert.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Syrse hier is de borstvoeding ondertussen helemaal gelukt! We hebben even 2 dagen enkel gekolft om de productie op gang te brengen en mijn tepels te laten helen. Ook had ik dan meteen voorraad. Daarna is de lactatiedeskundige geweest en sindsdien loopt het goed dus het is zeker een aanrader wat mij betreft.

Uiteindelijk vroeg ik bij het aanleggen ook aan iedereen om weg te gaan. Zelf proberen geeft mij veel minder stress. Eigenlijk helemaal geen stress. En als ze al teveel honger had dan gaf ik haar eerst 20 cc flesvoeding en ging daarna verder.

Deel Deze Pagina