Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Jadebo: Dat klinkt allemaal heerlijk! Waar vind je daar de tijd voor? Ik ben al blij als ik aan koken toe kom... (hoewel het de laatste week steeds beter gaat)
    Morgen een 'balansdag' denk ik :p
    @MF: Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten waarom J. ineens zo huilt.
    Wel fijn dat het verder steeds een beetje beter gaat.
    @Ukkie: Mijn idee bij C. is dat ze vooral vlak voor en tijdens haar sprongetje meer (helaas slecht) slaapt. Dan hangt ze ook meer aan ons (vandaar het misschien niet in bed willen slapen toen jullie weg waren) Is het sprongetje voorbij dan slaapt ze weer normaal.
    @Maia: Gelukkig dat het uiteindelijk wel goed is gekomen op je werk. Afleiding werkt heel goed. Wel jammer dat je ziek op bed hebt gelegen.
    Goed nieuws dat het zo lekker gaat met Tim. Hopen dat dit aanhoud!

De huisarts wil bij mij eerst de bloedonderzoeken afwachten. Mocht hier niets uitkomen dat wil hij met het ZH overleggen over wat voor medicatie ik tijdens de KS heb gehad. Misschien heb ik nadat C. is geboren toch wat narcosemiddel oid gehad. Ik weet het niet, want ik was er niet bij :p
    Anders zal hij vast nog even verder kijken.
    Ik maak me er niet te veel zorgen over. De rest was goed. Als de huisarts zich ernstige zorgen had gemaakt had hij me wel naar het ZH gestuurd (doet ie niet moeilijk over)
    De klachten zijn meer heel vervelend. Ben soms zo benauwd en licht in mijn hoofd (dan wordt mijn hartslag sneller, zwakker en slaat hij af en toe een slag over) dat ik amper C. durf te verzorgen en op te tillen. Als ik dan alleen thuis ben vind ik dat best wel griezelig.
    Met Lieve afgesproken dat ik voorlopig mijn telefoon op zak houd zodat ik kan bellen als er iets is.

Nu naar het goede nieuws:
    C. slaapt nu ruim een week in haar eigen kamer. En ze slaapt goed!
    Precies op het goede moment.
    Gisteren was het echt helemaal top! Om half tien de laatste voeding. Om kwart over drie weer één. Terug naar bed en toen kwam ze om kwart over negen pas weer.
    En zo gaat het al ongeveer een weekje steeds een beetje beter.
    Ik had haar achteraf gezien eerder op haar eigen kamertje moeten leggen. We slapen alle drie een stuk beter.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ chybou: weten ze 100 % zeker dat je bloeddruk goed is? Misschien moeten ze nog eens meten als je stil zit en daarna als je opstaat.
    Het kan namelijk zijn dat je hebt wat ik ook heb! Schijnt bij het ontzwangeren na een ks te kunnen komen. Hier is het zo dat als ik gewoon rustig zit dan is alles in orde, sta ik op dan gaat mijn bloeddruk onwijs naar beneden ( hier wordt ik dan duizelig bij en het flauwvallen kwam er ook van ). Maar als je bloeddruk dus zakt, wordt je hartslag ineens heel hoog om het te compenseren en als je flauwvalt kom je dus hierdoor juist weer bij. Bij mij ging in het begin mijn hartslag net wat te laat omhoog en daardoor ging ik dus onderuit. Nu gaat dat trouwens echt stukken beter hoor! Niet meer flauwgevallen, alleen nog sterretjes zien af en toe en wat duizeligheid, meer niet. Dit kan dus duren tot je ontzwangerd bent, een jaar ongeveer dus. Ik vond het in het begin echt doodeng, vooral ook omdat ik zo snel nokkie ging. Hiermee moet je dan ook weer opletten, want het gebeurd volgens mijn ha regelmatig dat je hierdoor een angststoornis gaat ontwikkelen. Je gaat dan hyperventileren, zonder dat je t in de gaten hebt en hierdoor kun je ook weer flauwvallen. Doe je daar niks mee dan kom je in een cirkel terecht en daar kom je zelf dan echt niet meer uit.
    Misschien een idee om dit verhaal aan je ha voor te leggen, zodat ze je nog wat beter kunnen controleren! Sterkte ermee!
    Fijn dat je meisje nu goed slaapt in haar bedje, al een week! Is voor julliezelf ook een stuk fijner!

@ maia: gelukkig dat de middag op je werk wat drukker was en dus beter ging! En oh zo fijn om dan je ukkepuk weer in je armen te kunnen sluiten he!

@ ukkie: wat fijn dat t zo goed ging gister! En top dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad!

@ mama: veel kindjes hebben vroeg in de avond een huiluurtje. Waar t precies door komt, geen idee, maar je meisje is in ieder geval niet de enige.

Hier gaat t vandaag gelukkig een stuk beter! Hij had vanmorgen eindelijk gepoept, dus dat scheelde al een hele hoop! ( letterlijk en figuurlijk ;) )
    Vierde vandaag ook m'n verjaardag en hij heeft t best goed gedaan! Maar toch merk ik dat hij nog wel last heeft hoor, dus morgen gewoon nog ff de ha bellen.
    Nou hier nog ff een plaatje van m'n boeffie!

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje nog feliciteerd! Wat een lieve spam :)!
    Hoevaak (weinig) poept Q? Merk dat de laatste weken B ook minder tot niet poept (gister toevallig weer) Kost veel moeite, is onrustig, en huilt meer slaapt weer minder. Heb woensdag telefonisch consult met ka dus toch maar ff overleggen, arme ventje!
    Succes morgen met ha bellen enzo, hopelijk krijg je wat voor je ventje (of medicatie omhoog) en is snel de rust weer terug!

Chybou: de middelste was uitlogeren en de oudste lekker aan de knutsel dus had mama ff tijd om de keuken in te gaan toen de jongste sliep!
    Wat fijn dat C en dus ook jullie beter slapen... hier word slapen weer minder :(!

Hier vanmiddag bij me ouders geweest en D opgehaald, daar gegeten en toen naar huis. B was nogal overstuur, gilde, had klein spoortje poep arm ventje heeft er wel last van. Daarna kids in bed en B in bad gedaan, heeft net nog gedronken en slaapt nu (eindelijk). Dus ik ga ook op de bank liggen tv kijken, ben gesloopt!

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx jadebo!
    Hij poept nu meestal op zondag en dan nog een beetje op maandag. De rest van de week poept hij helemaal niet. Nu kan dat natuurlijk wel met bv, maar het is nu sinds de zantac een stuk dikker en daardoor heeft hij 1 a 2 dagen ervoor flink last ervan. Wordt nu ook steeds erger, dus ga vragen of hij anders wat roosvicee laxo al mag gaan proberen en anders vrees ik dat hij aan de lactulose moet. Het kan zijn dat t over een maandje ook weer beter gaat als hij groente en fruit krijgt. Misschien geven ze wel aan dat we daar eerder mee moeten starten ofzo, ik weet t niet. Morgen gewoon maar ff bellen. Vervelend dat jouw kanjer ook moeite heeft met zijn ontlasting, echt zielig he, zo vallen ze van het een in het ander.

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ja hier natuurlijk ook de zantac... hier is het op zaterdag. Gister had hij gepoept met veel moeite. En net een 'spoortje'. Tis idd zielig en vallen zo van t een in het ander. Ben benieuwd wat ze gaan adviseren ik moet dinsdag weer naar cb. Het schijnt wel 'eerder' aangeraden te worden met kindjes die reflux hebben. Jij ook sterkte met je ventje! Hoop dat er gauw weer rust komt!!

6. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hier heeft hij trouwens de rammelaar ontdekt... en stopt alles in zijn mond :cool:

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja bij het cb zeiden ze ivm de reflux zowieso al met 4 maanden te proberen.
    Heerlijke foto's Quinten doet dat ook idd! Hij kauwt nu ook echt op alles en kwijlt lekker daardoor. Gister een bijtring gehaald, vind ie prachtig!

8. Maia

Maia Niet meer actief

@chybou: wat goed van C zeg! fijn dat jullie nachtrust nu ook wat beter is hierdoor ;)

@engeltje: nog gefeliciteerd. En wat een lieve foto!

@jadebo: ook al zulke leuke foto's!

hier een prima dagje, zijn naar de Ikea geweest en hij heeft daar eigenlijk de hele tijd lekker in de wandelwagen geslapen. Heb hem daar ook zijn flesje gegeven. Ging prima.

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeieavond!

Engeltje nog gefeliciteerd!
    Jedabo rust lekker uit!
    MF, fijn dat het zo goed gaat!

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Chybou, wat goed dat het slapen beter gaat in haar eigen bedje.

@Engeltje, vervelend voor je mannetje dat de ontlasting zo moeizaam gaat (mijn oudste heeft er ook zo'n last van). Ik denk niet dat ze adviseren om al voor de 4 maanden te starten met bijvoeding, daar zijn de darmpjes dan nog niet klaar voor. Ik weet niet of lactulose zo jong al mag. (Heb het even opgezocht en dat mag al wel)

@Jadebo, wat leuk dat ie zo met z'n speelgoed bezig is.

Hier gaat het goed. Vannacht wel wat minder. S. kwam (al) om 02:30u en daarna kon ik niet meer slapen (S. gelukkig wel).
    De oudste ligt 's nachts regelmatig te bonken in zijn bedje. Daarmee houdt hij het hele huis wakker. Kun je een 4-jarige ook inbakeren? ;)

Overdag heeft S. nog steeds een ritme van 2 uur. Dus wakker worden, drinken, knuffelen/spelen en dan wil ze het liefst weer aan de borst in slaap vallen, dan slaapt ze 45 min en begint het weer opnieuw. Ik ben de hele dag aan het voeden. Ik had zo gehoopt dat er inmiddels wat meer tijd tussen zou gaan zitten. Erg vermoeiend en ik hou weinig tijd en energie over voor de oudste :(

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.129
    113
    Vrouw
    Zielig die poep problemen! Mijn zoontje had dat ook, die kreeg lactulose maar zelfs dat deed niet veel. Toen over op de klysma s, dan kwam er een hele boel ontlasting maar paar dagen later weer obstipatie. Wat bij ons uiteindelijk hielp was elke dag een beetje spa blauw geven, dat een week of 3 gedaan en nooit meer last gehad! Dus wie weet werkt het ook bij jullie kindjes?

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Wat een leuke foto's allemaal! :D
    Mijn meisje pakt nog niet bewust dingen vast. Maar dat komt vast nog wel..

@ Lycka, wat vervelend dat je niet meer kon slapen!
    @ Engeltje en Jedabo, hopelijk kan er een oplossing voor jullie mannetjes gevonden worden! Dit klinkt niet zo prettig :(

Hier krijgt S geen fles bijvoeding meer alsik thuis ben. Dan krijgt ze bijvoeding via het hulpsetje. Dat gaat eigenlijk heel erg goed!
    De HA wilde me egenlijk geen neusspray geven voor het kolven??!! Ze vond dat beebje maar honger moest lijden tot ik weer thuis zou zijn. Nou daaag, dat ga ik dus echt niet doen. Uiteindelijk heeft ze hem toch voorgeschreven.
    Heb nu 2x 55 ml gekolfd. En dat is al veel meer dan de 10 ml haha
    S heeft nu intotaal 110 bijvoeding gehad. Gister was dat nog bijna 300.

Het gaat dus eigenlijk heel goed hier!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ cin: thnx voor je tip! Ga het eens proberen! Hoeveel gaf je dan op de dag?

@ lycka: denk ook niet dat ze het al eerder adviseren, ik wacht t ff af morgen!

@ Sammie: gelukkig heb je toch die neusspray gekregen, hier werkt t ook goed. Heb nu binnen 5 min na die spray weer een tsr gelukkig. Ondertussen heb ik nu 9 van de 10 keer 160 cc bij het kolven.

En thnx voor jullie reacties op de foto!

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Engeltje, hihi dat is wel veeel meer dan mijn 55 ml. Maar goed, ik moet gewoon volhouden. Vaak aanleggen en veel kolven als ze niet voor voeding komt.
    Hoevaak gebruik jij die spray? Bij elke voeding?
    De HA heeft erop geschreven dat ik het maar 1! keer per dag mag gebruiken. Lijkt me sterk toch! Lijkt me dat je het gewoon bij elke kolfbeurt gebruikt..

15. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Sorry meiden, ik kan het niet zo goed bijhouden hoor! Probeer wel bij te lezen maar ik kan het niet allemaal onthouden..

Lees veel over zieke kindjes en mama's.. Hoe gaat het nu met jullie? MK, waarom gebruik je een tampon als dat pijnlijk is? Gewoon even aan de verbandjes zou ik zeggen ;)

Chybou, jeetje, dat is wel erg hoog! Hoe voel je je nu??

Mooie foto Engeltje! Hij heeft de knuffel al echt goed vast zeg! Dat doet Fer.re nog helemaal niet zo..

JaDeBo ook mooie foto's! Vrolijk kopje! Kan niet wachten tot Fer.re ook zo mooi dngen vast pakt :D

Hier gaat het eigenlijk heel goed.. Fer.re slaapt nog steeds van ongeveer 21.30 tot 08.30.. En hij drinkt braaf zijn 4 flesjes om de 4 uren van 180cc. Voor de nacht ietsjes meer.
    Vandaag was hij net een teddybeertje, helemaal ingepakt. Hij gaat gewoon mee naar achteren, de stal in. Ook met deze vorst. En daar slaapt hij echt héérlijk! Meestal 's avonds tussen de flessen door de hele tijd wakker, maar erg gezellig! Helemaal vliefd dus :D

16. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    O en wij willen ook graag een 2de :) Eerst nog niet hoor, maar ik ben ondertussen wel 'al' 30 jaar. Dus willen we niet heeeel lang meer wachten!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Sammie: ik mag hem bij iedere kolf-/voedingsbeurt gebruiken maar dat doe ik niet hoor! Als Quinten gewoon aan de borst ligt komt mijn tsr wel goed op gang gelukkig, maar moet 3 x per dag kolven ivm zijn medicijnen. Ik probeer het steeds eerst zonder spray, maar heb ik binnen 2 a 3 min nog geen tsr dan gebruik ik de spray. Dit komt meestal neer op 1 x per dag en soms 2 x. Had nu net zelfs 190 cc! Dat heb ik al heel lang niet gehad!
    Naast die spray voed ik hem nog steeds op verzoek. Dit is ongeveer om de 3 a 4 uur op de dag. De ene keer kan het net iets minder of meer zijn als de andere keer. Ligt er ook aan hoe hij slaapt en aan de activiteiten die hij doet ;)

@ godinn: goed om te lezen dat F het zo goed doet! En idd lekker van genieten hoor!
    Thnx voor je reactie op de foto! Quinten is echt ontzettend bezig met alles beetpakken op dit ogenblik en heel gericht grijpen. Als ik hem op schoot heb en aan de tafel zit met hem en er ligt een speeltje, dan pakt hij het nu ook echt vast zonder dat ik hem hoef te helpen. Ook als ik een foto met m'n tel van hem wil maken dan probeert hij de tel te pakken haha het wijsneusje wordt gewoon zelfs boos als t niet mag/lukt!
    Ik wilde vanavond nog wat foto's in een album zetten maar m'n internet deed t niet dus die houden jullie nog tegoed van me!

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Sammie, die neusspray kun je inderdaad voor elke voeding of kolfbeurt gebruiken.

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen!

Ik gebruik hem ook alleen bij het kolven ook zo'n 2-3x per dag . Ben alleen beetje dom geweest dat ik vannacht niet ff gekolfd heb. Ze werd nu pas wakker namelijk... Nou ja volgende keer beter dan maar.

@ engeltje wat leuk dat je ventje alles al zelf kan pakken!!

20. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Sammie, ik moet me er 's nachts ook echt toe zetten om te gaan kolven. Gelukkig heb ik eindelijk weer eens wat meer gekolfd, 110ml. Ik kolf maar aan één kant trouwens. Ben altijd bang dat er anders niets voor S. is als ze wakker wordt.

Deel Deze Pagina