@ Lycka, Heeel herkenbaar haha Ik kolf wel gewoon beide kanten. Mocht ze niet genoeg hebben dan krijgt ze gewoon nog gekolfde melk. Heb dus net na de voeding nog gekolfd: 40ml! Maarja had ook sinds 21.30 niet meer gevoed..
@ lycka, nee ik had S tegen m'n knieen zitten dus ik had 'live' beeld ipv van foto's hihi Nou ze was alweer wakker nu dus ze ligt weer bij me te drinken.
goedemorgen. Hier een redelijke nacht gehad, we hebben hem niet om 23 uur wakker gemaakt en hij kwam zelf vlak voor 00.00 en toen weer om half 5. En sliep tijdens de voeding gewoon door, dus geen gefeest meer vanochtend. Toch wel prettig straks met hem naar het cb, krijgt hij weer prikjes
Succes maia! Rotprikjes.... Bah! Hier weer een hele goeie nacht gehad! 23.30 gevoed en om 4.30 lag hij heel even te mopperen, maar viel zelf weer in slaap! Hoefde er niet eens uit om z'n speen te geven! Om 9.20 werd hij pas weer vrolijk wakker Net de ha gebeld en moeten om 11.30 ff terugbellen over de zantac. Dan heeft de assistente overleg gehad met de ha. Voor z'n ontlasting mogen we proberen om pruimen in water te Wellen en dan het water aan hem geven.
Maia succes!! En idd die rotprikjes Wij mogen morgen weer... Fijn dat de nacht beter gegaan is en hij niet meer een vroeg feestje bouwde Engeltje wat fijn dat je ventje weer goed geslapen heeft!! En wat heerlijk uitslapertje zeg! Hier is de nacht ook wel redelijk gegaan... Hij kwam rond 21.30 voor voeding, daarna in zijn wieg geslapen tot 1.15, (bij mij gedronken en bij mama slapen) 4.00 en 7.30 uur (9.00 uur) En nu ligt hij ook te tukken in bed. Wat is het ontzettend koud zeg, brrrrrrr!! Vanochtend kids dik aangekleed en mijn moppie naar school gebracht! Toen snel weer naar huis waar het tenminste lekker warm is !
Zo ik ben weer begonnen! De dag begon goed, ik had om 6.15 de wekker gezet en werd om 6.55 wakker Gelukkig had ik gisteren haar tas al klaar gemaakt, kleren voor ons beide klaar gelegd en voedingen uit de vriezer gehaald en gisteravond beide al gedoucht. De nacht was wat minder 2.15/4.15 uur. L wakker gemaakt (dit vond ze niet leuk!!)en gevoed en toen naar Kdv gegaan. Gelukkig sliep ze toen we weg gingen dat vond ik wel prettig. Nu even aan t kolven op t werk wat gelukkig goed gaat Raar om terug te zijn maar ook fijn om weer iets te doen Bij jullie gaat t kolven ook goed lees ik? Fijn! Hoe doen jullie dit op t werk, per kolfbeurt beide borsten? Ik doe dit denk ik wel en dan om de 3uur dus twee keer ongeveer op een dag. Mocht t niet werken kan t altijd nog vaker of juist minder vaak
@ Ukkie, fijn dat het goed gaat op je werk! Begrijpelijk dat je je verslaapt hihi, tis ook wel ff wennen he! @ Engeltje, hopelijk werkt het pruimenwater!! @ Jedabo, bedankt voor de tip ik zal S straks ook heeel warm aankleden Beebje ligt nu in mijn bed te tukken, zodat ik eindelijk eens even haar kamer kon aanpakken. Heb nu alle maat 50-56 weer in een doos gestopt. Wat gaat het toch snel! Vandaag is ze alweer 3 maanden..
@ maia: heeft Tim z'n prikjes goed doorstaan? @ ukkie: fijn dat t werken toch wel goed bevallen is! Ik kolf nu nog niet op t werk omdat ik er nog maar 3 uurtjes ben. Werk van half 10 tot half 1 dus ik voed hem rond 8.30/8.45 en dan om 12.45 weer als ik thuis kom. Heeft hij iets eerder honger dan geeft Nick hem een flesje bv en kolf ik als ik thuis kom. Als ik strakjes echt weer ga werken dan zal ik hem rond 6.30 voeden en kan ik tussen 10.00 en 10.30 kolven en rond 14.00 weer. Denk dat ik dan beide borsten kolf, maar kan ook een hele en een halve borst zijn.
ooo wat voelde hij zich zielig toen hij de prikjes kreeg. Ligt nu nog te slapen in de MC, laat hem nog maar even liggen. Verder blijft er twijfel over de voorkeurshouding/afplatting, als volgende maand nog niet beter gaat moeten we aan fysiotherapie (en mocht ik eerder denken dat het nodig is, ik heb het telefoonnummer al gekregen) en hij twijfelde over of de heupen nu wel echt rechtstaan dus daar kijkt hij volgende keer weer naar en zo niet moeten wij ook een echo laten maken. Maar het was minimaal en kon ook komen omdat hij aardig sterk is en het niet leuk vond wat de arts deed dus volgende maand verder kijken.
Zielig hoor, die prikjes... Niks aan! Fer.re heeft ook fysio ivm afgeplat hoofdje. Niet zorgwekkend, maar wel belangrijk om alvast met de oefeningen te beginnen. Vooral veel buikliggen (minimaal 30 min per dag, verdeeld over meerdere keren) en veel naar (in ons geval) links kijken. Ze is vanochtend weer even langs geweest en was tevreden over hoe hij de oefeingen doet. Hebben het bandje gekregen wat om zijn hoofdje ging met het meten enzo. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen!
@maia oh wat sneu dat hij zich zo zielig voelde, gelukkig slaapt bij even lekker. heeft er iemand wel eens voor de prikjes een zetpil gegeven? L krijgt namelijk donderdagochtend haar tweede prikjes maar ik moet gewoon werken dus na de prikjes gaat ze naar het kdv. Nu dacht ik dat het misschien handig is om van te voren al een zetpil te geven ivm koorts. Zo mijn dagje zit er bijna op en kan ik mn kleine meid weer ophalen. Het is me tot nu toe meegevallen maar weet natuurlijk niet hoe ze de middag heeft doorstaan. Blij als ik d'r weer in mn armen heb!!
@ lycka: ja we mogen de dosis verhogen naar 1.5 ipv 1.4, vraag me af of dat wel gaat helpen, maar we zullen zien! @ maia: oh zo sneu! Lekker ff in de mc laten slapen dan ja! @ ukkie: als ik jou was zou ik het even navragen op het cb, maar waarschijnlijk mag je hem geen zetpil geven hoor als hij daar naartoe gaat! De zetpil onderdrukt de koorts, maar als hij uitgewerkt is kan de koorts ineens heel hoog oplopen. Het gebeurd lang niet altijd, maar hij kan hierdoor een koortsstuip krijgen. Op het Kdv mag geen nieuwe zetpil gegeven worden meestal en er zijn ook meerdere kindjes waarop gelet moet worden waardoor de koorts soms later/ te laat wordt opgemerkt. Zou het zelf dus zeker niet doen.
@ ukkie, en blij dat je weer thuis was?! Hoe deed je meisje het? @ maia hoe is het nu met je mannetje? heeft ie veel last van de prikjes? @ godinn, hopelijk werken de oefeningen! vind ie het vervelend om 30 min op zijn buik te liggen? Nou ik ben weer terug van mn werk, en ben echt gesloopt! Meisje lag al in bed toen ik thuiskwam. Daarvoor had ze een volledige voeding per fles gehad. Zelf dus maar gekolfd en wel 90 ml! Het gaat dus de goeie kant op Ik lig nu al in bed te laptoppen, dus ik kan ze de stekker eruit doen en lekker gaan tukken hihi
@Engeltje, wauw van 1,4 naar 1,5.... Zou dat echt iets uitmaken? Ik ben benieuwd. Hoop het wel voor je mannetje natuurlijk. @Ukkie, ik zou geen paracetamol vooraf geven. Bij het KDV is het idd meestal het beleid dat dat niet de bedoeling is.
@ Sammie: fijn dat t kolven nu de goede kant opgaat! Hoeveel cc geef jij als volledige voeding en op hoeveel voedingen zit ze nu per dag? Quinten heeft een tijdje geschommeld tussen 5 a 6 voedingen, maar zit nu toch echt op 5 voedingen per dag nu hij zo goed slaapt.
@ lycka: ben bang van niet... We hadden het van het weekend zelf al naar die hoeveelheid verhoogd omdat t zo erg weer was en merk weinig verschil. Hij zit nu alleen wat beter in z'n velletje doordat hij gisteren eindelijk had gepoept. Hoop dat t met t pruimenwater gaat verbeteren nu. Hij vind t trouwens wel lekker volgens mij! Eerst dronk hij 20 cc achter elkaar weg en ineens stopte hij en zag je hem echt denken van hé dit klopt niet! Dit is geen melk! Daarna dronk hij de andere 40 cc nog lekker op.