Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ MF, welke JGBPM gebruik je? Ik vond die van Nutrilon echt dramatisch. Werd meteen beton. Die van het Kruidvat huismerk vind ik persoonlijk veel fijner. Ik had bij Nutriton ook dat er brokken vormden...
    60cm lijkt me dan te klein, maar die van 70 is dan geen goed alternatief omdat haar hoofd erdoor gaat. Moeilijk.
    3 maanden, het gaat zo hard!

Hier is V trouwens ook 'uitgebakerd'. Hij slaapt nu in een slaapzak of in de Puckababy met zijn armen eruit.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ gewicht wow wat een flinke baby's hebben jullie :D nee grapje ik heb gewoon een kleintje. Maar er zit wel genoeg spekkie op (dikke wangen,onderkin,dikke beentjes en zelfs een ribbel op d'r buik Hihi)

@ weer ik woon idd in het zuiden en nog steeds geen sneeuw maar zonnetje zelfs (wel koud)

@mf fijn dat het goed gat met uitbakenen. En ik heb je wat terug gestuurd ;)

@penny,ik denk dat het wel
    Moet kunnen maar zou het zelf niet zo snel doen. Ik laat r wel in mc of bak liggen maar doe de dekens enz af en dan slaapt ze vaak nog een half uurtje door. Ik neem aan dat je zo ook niet goed hoort wanneer ze wakker worden (of je moet de deur open laten staan maar lijkt me koud met dit weer)
    Vervelend dat t werk ff teveel is. Maar met veel reizen kan ik me er iets bij voorstellen,succes met zoeken!

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @MF, S. doet dit ook, maar dan met haar rechterarmpje. Het stond al op mijn vragenlijstje voor het CB.
    Misschien kun je het hoofdgat van de grote slaapzak verkleinen met veiligheidsspelden? Ik deed dat met mijn oudste bij de mouwen. Een tekorte slaapzak lijkt me ook niet zo fijn voor haar. Je moet je toch lekker kunnen uitrekken als je wakker wordt ;)

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.129
    113
    Vrouw
    MamaF, je mag mij ook pm-en hoor. Heb echt met je te doen meid! Fijn dat F nu wel uitgebakerd is!

9 maandenbeurs ga ik wel naar toe, maar laat de kinderen thuis. Je kan daar prima kolven dus daar maak ik dan gebruik van.

Engeltje, ik gaf iets van 20 cc spa blauw. Maar ik had toen ook te weinig bv dus als ik een flesje kv gaf dan deed ik ipv kraanwater ook spa blauw erin en dat was volgens mij iets van 120 cc ofzo?

Zit hier op 5 voedingen per dag, maar in de avond clustert ze soms weer.

Miepkip, sterkte zeg alles tegelijk!

MamieLin, welkom!

Penny, buiten slapen is juist gezond! Bij ons op het kdv hebben ze zelfs speciale buitenbedjes. (Ziet er uit als een konijnenhok). Maar de kinderen slapen er erg goed in.
    Gisteren met Saar voor de heupfoto geweest, men zag op het blote oog al verschil tussen links en rechts dus moest ze nog een extra foto. Nu heeft dit niet altijd wat te betekenen maar ik vrees dat we straks weer een kindje met een spreidbroekje aan hebben.

Even een vraagje voor de mama's die dragen, wat doen jullie buiten aan aan de voetjes? Ga zo met mn zoontje sleeen en dan gaat Saar in de bondolino, maar sokjes met slofjes lijkt me zo koud met dit weer?

Donderdag weer naar het cb voor haar derde prikjes, ben benieuwd hoe ze gegroeid is. Van maat 56 past ze nu definitief niets meer, maar van maat 62 zitten sommige dingen goed en andere zijn nog veel te groot. Leuk al die verschillende modellen en merken... ;)

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Cin ik heb van die (nep) uggs gekocht. Sokjes erin en klaar. Ik houd ook regelmatig de voetjes vast met m'n handen zeg maar

6. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Mf.. Ook van mij een digi-knuff.. t kan zo ongeveer een groepsknuffel worden :D Pb-en kan ook hier altijd.. en wat fijn zeg uitgebakerd!

miepkip.. Sterkte met je oma! Kan me voorstellen dat je je met dit alles niet zo lekker voelt. Gefeliciteerd met je moeder!!

Vanmorgen naar cb geweest. Liep lekker uit dus om 10;00 aan de beurt. alles is prima. alleen moet hij iets vaker op zn buik liggen. En dat vind hij al zo leuk (not) '

Hij weegt op het moment 6385gr en is alweer 61,2cm !! :D

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.129
    113
    Vrouw
    Vallen die nep uggs dan niet van de voetjes af? Hier krijgt ze het zelfs voor elkaar om sokken uit te trappen...
    Ik moet straks de slee trekken voor mn zoontje dus kan de voetjes moeilijk vast houden anders zou ik daar ook voor kiezen.

8. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Cin, ik heb gevoerde slofjes voor buiten, kon er zo snel geen plaatje van vinden.

9. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    waarom terug na 120? Als hij zo snel weer om eten komt zou ik juist de flessen omhoog gooien. Niet helemaal leegdrinken is niet erg. Maar misschien heeft hij net genoeg aan 10 cc extra af en toe. Dit is mijn eerste gedachte..

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Sokjes trapt hij hier ook uit, ligt erg aan het 'merk'.. Die van bambino blijven goed zitten maar die van hema trapt hij uit...
    Ik heb deze (maar dan met sterren)

11. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Zelf maar een foto gemaakt ;)

12. Maia

Maia Niet meer actief

ik had dat probleem met nutriton ook, ik gebruik nu natufood.

@MF: kan je de slaapzak niet open laten zodat haar voeten de ruimte hebben? en dan een dekentje? Tim slaapt al in 70 maar die heeft een bolle toet dus hij zakt er niet doorheen ;)
    en fijn dat het met F. in elk geval goed gaat, pb je straks terug.

@mammielin: welkom. welke medicatie krijgt hij? en dik je de flessen ook in?

@penny: fijn dat het werken goed gaat maar ik snap je helemaal. fijn dat je vriend je erin steunt. en het is heel gezond om buiten te slapen, zolang hij verder lekker warm is ingepakt

13. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    weten jullie eigenlijk hoe gebruikersnaam gewijzigd kan worden?

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

pb sturen naar beheerder

15. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    ohh pff dan ga ik even op zoek hihi

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

meestal in eerst topic als je op begin site van forum staat.

17. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
  18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Sokken trapt ze wel uit maar als ze in de draagzak zit trapt ze eigenlijk bijna nooit. Slaapt bijna altijd;)

19. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ik heb 2 paar van die nep uggs bij de action weg :) Zijn lekker warm en Fer.re houdt ze goed aan. Ik heb ook 2 paar van die gebreide sokjes, ook lekker warm. Die kun je 'aansnoeren' met een touwtje. En ik heb óók nog een paar hele hippe adidasjes, gekregen van iemand die hier een paard op stal heeft. Ook erg mooi en warm!

Penny; Fer.re slaapt dagelijks buiten. Hij vind het héérlijk! Hij maakt 's nachts een beste nacht van ca 11 tot 12 uren. Maar overdag wil hij niet slapen in zijn bedje of wiegje. Enige waar hij wel wil slapen is buiten. Zelfs nu dus, met -10 staat hij heerlijk buiten. Het is wel net een escimo hoor ;) Heeft z'n gewone kleertjes aan, een fleecezak, met muts eraan vast. Dan nog een muts die je onder de kin vast zet, kleine handschoentjes en iets van 8 dekens ofzo haha! Maar hij vind het heerlijk! Ligt hij 's middags zo 3 uren te maffen! Heeft ie van die heerlijke rode wangetjes :) Enne, hij is hartstikke gezond, bijna 7,5 kilo (!) en drinkt super goed, slaapt 's nachts goed en is super vrolijk!

MK: Waarom laten je vrienden je zitten meid??
    Sterkte voor je oma.. En gefeliciteerd met je moeder!

Ik gebruik voor de nacht ook kruidvat jbpm. Overdag krijgt hij 3 x 180cc en dan voor de nacht 210cc met 1 schepje jbpm. Anders wil hij zoveel drinken dat het niet meer gezond is. 's Avonds zit er vaak wel iets meer tijd tussen, want dan doe ik hem net voor de fles even in bad.

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.129
    113
    Vrouw
    Dank je Jadebo, ik ga de beheerder ook even pm-en. Wil hier graag wat anoniemer zijn. Is dat eigenlijk een woord? ;)

Godinn, heerlijk zo'n gezond buiten mannetje maar je kan natuurlijk niet altijd buiten slapen. Misschien hoort F buiten bepaalde geluiden waarbij hij makkelijk in slaap valt?
    En begrijp ik het nou goed dat jij je eigen paardenstal hebt?! Super gaaf zeg!

Bedacht me dat ik nog leren slofjes/schoentjes van mn zoontje moet hebben ergens. Maar heeft nu geen zin want Saar ligt te slapen. Vanmorgen terwijl zij in de box lag buiten met mijn zoontje in de tuin gespeeld. Hij wilde eerst een sneeuwpop maken maar had al snel door dat het veel leuker is om 'sneeuwballen' op mama te gooien. ;) Misschien eind van de middag nog even met de slee maar nu sneeuwt het hier weer keihard.

Deel Deze Pagina