Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Godinn, heb gestemt.Ik kan het een beetje lezen :p. De man van mijn zusje komt uit Friesland ;).

@ MF, fijn dat ML goed meehelpt. Hoop dat het snel een stuk beter gaat. Hoop dat je zelf ook wat beter in je vel zit. Weet niet wat er gaande is, maar dikke knuffel! Als je behoefte hebt aan nog meer pb'tjes mag je me er altijd een sturen hoor :).

@ Jadebo, vervelend zo'n off day. Hoop dat het vandaag beter gaat.

@ Miepkip, wat een heerlijke foto's! Veel sterkte met je oma. En ook met jezelf, hoop dat het snel beter met je gaat!

@ Maia, getver wat een rot nacht :(.

@ Ukkie, geniet van je vrije dag!

Nou hier wordt meneer iedere nacht wakker rond 4-half 5... En dan is het huilen, geef je de speen en wat aaitjes over de bol, vallen zijn ogen dicht, lig je net weer warm in bed, begint het riedeltje van voor af aan. End at duurt een uur. En 's avonds slaapt hij ook amper. Ik weet echt niet wat er aan de hand is. Kan dit komen doordat ik weer ben gaan werken en hij afgelopen 2 dagen bij de gastouder is geweest? Ik zou zeggen dat hij dan 's nachts toch wel gewoon door slaapt.

Vandaag is mijn vriend roostervrij, dus die gaat de hele dag voor V zorgen. Is de eerste keer dat hij een hele dag alleen gaat doen. Ben benieuwd :). Komt vast goed.

Oh over ontzwangeren gesproken. Ik heb me toch last van haaruitval! Schrik er iedere keer weer van. Ik weet dat dat normaal is (je verliest tijdens de zwangerschap geen haar), maar jezus. Hele plukken als ik mijn haren was.

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen!
    Zo wat was het toch weer koud vannochtend!
    Ben nu weer thuis en lig lekker met beebje te relaxen.
    Ik was gister de inbakerdoek vergeten mee naar de gastouder te nemen en e heeft dus alleen maar gehuild. Uiteindelijk hebben ze haar maar voor de tv gezet, dat was de enige manier da ze stil werd. Dus ik denk niet dat ze al klaar is om uitgebakerd te slapen..

@godin, fijn toch dat je ventje heerlijk buiten slaapt? Ideaal hihi
    Ik heb geen cursus babymassage gevolgd. Iemand nog tips waar genieten jullie beebjes van?

@ MF, wat jammer dat je gister een offday had. Hopelijk vandaag beter! Fijn dat ml steeds beter met J omgaat ;) Weet niet wat er precies is, maar ik geef je ff een digiknuff! Mocht je nog je meer berichtjes willen mag je altijd bpen ;)

@ Miepkip, wat een heerlijkventje!
    Wat lekker dat je ff hebt gewandeld gister!

@ Maia wat jammer dat je zo slecht hebt kunnen slapen! Vandaag aan het werk? Werkze!

@ Jedabo, wat lastig zo weinig slaap! Misschien kan je vandaag nog ff bijtukken.. :D

@ MF en Miepkip, wil je een paar kilootjes van mij ;) Zit wel weer op mn startgewicht, maar er gaat hier verder niks af ondanks de BV. Ben niet te zwaar maar iets lichter mag van mij wel..

@ MF, zo dat zijn nog eens nachten :D Geniet er maar van! Zo mijn huis kan ook wel een beurt gebruiken hihi dus als je nog tijd over hebt? :p Maar t geeft mij ook altijd een fijn gevoel als alles spik en span is. Dus succes!

@ Ukkie, geniet van je vrije dag! Gaat beebje ook mee op wintersport?

@ Lycka heeerlijk zoon slapend kind!

@ Penny, dat is wel ff schrikken! Hier ook wel haaruitval maar geen bossen ;)
    Heeft hij niet gewoon toch nog honger dat ie niet meer wil slapen? En wat ga jij vandaag doen nu ml voor de kleine zorgt? De hele dag in bed liggen?hihi

3. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sammie, ik moet helaas werken :p.

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Vanochtend even boodschapjes gedaan met opa, meteen ff winterslaapzak en zwitsal slaapzacht bad/douchegel gehaald. Hopelijk helpt het... Vandaag is het weer niet zo lekker... hij slaapt nu naar veel gehuil en gemopper en heeft in maxi cosi even kort geslapen tijdens boodschappen doen...
    Zometeen in de doek want de kids willen op de slee...

De ka belde net al, ging even kijken en overleggen wat er mogelijk is en belt dan terug. Ze vond het ook vervelend want in eerste instatie leek de medicatie te helpen :( en omdat we nu het gewicht nog niet weten, weten we niet of hij goed groeit enzo (al denk ik van wel)

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    #2085 engeltje23, 16 jan 2013
    Laatst bewerkt: 16 jan 2013
    @penny: verschrikkelijk die haaruitval he! Is hier nu ook sinds een week ineens heel erg! Wil m'n zwangerschapshaar weer terug!! T wordt hier nu ook na een dag al baggervet, blegh! Irritante is dat ik psoriasis op mijn hoofdhuid heb en het dus echt niet iedere dag kan wassen!

@ mk: wat een gave foto's hihi Quinten lag in het begin ook zo in de tub met z'n beentjes omhoog! Had D ook in stuitligging gelegen of niet?

@ maia: balen van zo'n slechte nacht weer!!

@ afvallen: hier helaas niet ondanks de bv! En er moet flink wat af! Iemand wat van mij hebben? Geeft t gratis weg hoor! ;)

@ godinn: heb ook gestemd voor je hoor!! Kon ook wel wat van de tekst maken gelukkig haha had Friese kindjes in m'n groep zitten waarvan ik altijd een heerlijke dikke tüt kreeg! :D
    Had vanmorgen ook de Arbo aan de telefoon, was een fries vrouwtje. Heb dan zelf altijd zo de neiging om het accent over te nemen, zo stom! Haha

Hier gisteravond flink gepraat met ml en erg duidelijk gemaakt dat ik heel boos was ook over doe tattoo.
    Gaat nu wel weer goed tussen ons hoor, maar was echt ff helemaal niet leuk!
    Dit is t resultaat geworden... Vind de voetjes wel mooi, maar de letters dus echt niet!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Moet ik de afbeelding wel plaatsen natuurlijk ;)

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jadebo: zo lastig he als je denkt gevonden te hebben wat hem helpt en dat t dan niet blijvend is :( hopelijk heeft de ka er een oplossing voor! Sterkte met je mannetje!

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Engeltje: Hoe kan het dat het zo anders is geworden? Heeft hij zich daar bedacht of zo?
    Voor een eventueel volgend kindje een hele nieuwe tattoo? ;) Hier kan inderdaad geen naam bij. Snap wat je bedoeld met de voetjes en de letters...
    Nee, ik wil geen kilo's van jou hebben. Hier mag er ook wel wat af.
    Zolang je BV geeft verbruik je 500 extra calorieën voor het aanmaken van de voeding. Dus zolang ik BV geef heb ik goede hoop.
    @Jadebo: Nog niet een oplossing van de KA. Hopelijk komt die er snel.
    Succes meis!
    @Godinn: Volgens mij is F. gewoon een buitenmens. Jammer dat het winter is. Anders had hij gewoon lekker in een campingbedje (oid) buiten kunnen slapen.
    Ik ga zo even voor je stemmen.
    @MK: Lieve foto's van D. :D
    Hebben ze toevallig al bloed geprikt bij jou? Misschien is je schildklier een beetje te druk aan het werk?
    @Maia: Succes vandaag na die 'prutnacht'. :(
    @Ukkie: Lekker hé, zo'n vrije dag midden in de week. Ik heb ook de woensdagen vrij en mij bevalt het ook prima.
    @Lycka: Slapen in de berging... Hahaha! Lekker rustig! ;)
    @Penny: Lijkt me niet raar hoor dat je mannetje even moet wennen aan het naar de gastouder gaan.
    C. slaapt heel veel als ze terug komt van het KDV (ze gaat een half dagje, dus ik heb daar helaas 's nachts geen plezier van :p)
    @MF: Ik geef ook mijn hormonen overal de schuld van. :p En niet helemaal onterecht. Ben nog niet helemaal mezelf. 9 maanden op, 9 maanden af... Nog een maand of 5 te gaan...

Nu had ik een nieuw persoon gesignaleerd... Ben ik de naam vergeten (ben nog steeds zwangerschapsdement) Nou ja... Welkom! :D

Vandaag met C. naar het CB. Alles weer helemaal mooi en in orde. 6200 gram en 62 cm. Mooi gemiddeld voor 16 weken.
    Weer prikjes gehad :( Even een beetje huilen, maar dat was zo weer over.

Ook de HA gesproken. Geen bijzonderheden in het bloed. Hij weet het verder ook niet. Ik moet nu twee weken een dagboek bijhouden over wanneer ik de klachten heb.
    Ik vind het vervelend dat hij er nu niet verder onderzoek doet. Ik heb er zo'n last van! Als ik even sta te koken, C. sta te verschonen, stofzuig... Ben dan zo benauwd en duizelig. Ook slaat mijn hart dan regelmatig een slag over.
    Maar goed. Dagboek, twee weken en dan terug naar de HA.

9. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, helemaal herkenbaar! Ik heb ook psoriasis op mijn hoofdhuid. Rest van mijn huid is ook redelijk gevoelig, dus kan ook niet te vaak met zeep douchen etc. Tijdens de zwangerschap gelukkig geen last gehad van de psoriasis, maar begint nu langzaamaan terug te komen :(.
    Ik snap ook wat je bedoelt met de tattoo. Erg vervelend dat het niet heeft uitgepakt zoals je verwachtte.

@ Chybou, wat naar dat de ha niet verder wilde kijken. Hoop dat obv dat dagboek dan wel snel iets meer duidelijk is. Zo is het ook niet fijn. Heel veel beterschap en succes!

Ik wil zo graag mijn laptop uit het raam gooien! Ding loopt continu vast, grrr. Kan zo niet werken. Krijg vanmiddag gelukkig een nieuwe.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ chybou: ja hij vond dit wel mooi zo, terwijl ik al had aangegeven dat ik t niet mooi vond heeft hij het toch gedaan. Hij wist niet dat ik t zo erg zou vinden en hij is degene die ermee moet lopen en niet ik.... Oftewel hebben echt heeeeel lang moeten praten gister voor t weer een beetje goed zat tussen ons!
    Gelukkig was het huilen van C snel over na de prikjes!
    Wat vervelend dat je ha het niet verder wilt onderzoeken meis, hier was dat in de eerste instantie bij de Vk ook zo. Gelukkig nam mijn ha me wel erg serieus en dat moet ook echt hiermee hoor! Kun je anders niet naar je gyn bellen met je verhaal? Misschien dat die je nog even langs wil laten komen.
    Als ik jouw verhaal zo lees dan vermoed ik echt dat je hetzelfde hebt als ik en ben je er nu een angst voor aan het ontwikkelen en daardoor worden de klachten alleen maar erger. Snap echt niet dat de ha dit niet serieus neemt! Ik ga je zo ff pben erover meis, misschien kan ik je een beetje helpen ... Knuf!

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ penny: heerlijk he om ff geen last van die psoriasis te hebben! Was de zwangerschap toch ook nog ergens wel goed voor ;) Naast t mooie kleine mensje wat we natuurlijk op de wereld hebben gezet!

12. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Maia, he wat vervelend. Maar ze hoeven toch ook pas vanaf 6 maanden door te gaan slapen? Als is het natuurlijk heerlijk als dat eerder gebeurd :)!

@ Jadebo Dankje :D! O ik herken het wel. Toen ik D. voor het eerst meer moest gaan laten huilen vond ik het ook echt super moeilijk enigste wat ik me op dat moment kon bedenken was om buiten een sigaret te roken. (Ik rook absoluut niet bij D. in de buurt en ook niet net voordat ik hem oppak en was onmiddelijk mijn handen :p)
    Maar nu een paar weken later heb ik er geen moeite meer mee, want ik weet nu dat als ik meteen naar boven loop ik kan blijven lopen + Hij huilt niet meer zo als ik hem nu in bed lig :).

@ MF, ik zal vanmiddag nog een foto maken. Maar moet eerlijk zeggen heb er liever nog 12 kilo boven op :$

@ Engeltje, D heeft niet in een stuitligging gelegen, maar was wel een sterrenkijker.

Heb me een tijdje geleden aangemeld voor TRND, dus gratis dingen testen :D! Ben ik uitgekozen om de potjes olvarit te testen (oftewel of D. het lekker vind of niet en nu heb ik dus 18 potjes olvarit. (6 voor mezelf en 12 om uit te delen, alleen heb niemand aan wie ik het kan geven. En heb ook 10 boekjes met hoe of wat, stappeplannen en kaartjes van de trnd. Dus ik ga vandaag maar even op zoek naar mensen waarin ik de boekjes kan geven en een probeer potje kan geven. Verder leg ik zo D. weer lekker op bedje en ga ik zelf even rustig een filmpje kijken. Even mama moment :D!

13. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag! Vandaag weer aan het werk en ik moet zeggen, het gaat een stuk beter dan afgelopen vrijdag ;) ik ga zo even bellen om te kijken hoe het met mijn knulletje gaat :)

@miepkip: tuurlijk hoeven ze nog niet door te slapen, hoeft van mij ook niet, maar het zou wel prettig zijn hihi ;)

@MF: het hangt van het tijdstip af of ik hem een speentje geef of niet, hij is niet altijd tevreden met een speentje nml. vanacht heeft hij gewoon een volledige voeding van 150 weggelurkt maar de meeste nachten drinkt hij ongeveer 100 cc.

@jadebo: vervelend zo'n nacht zeg!

@ukkie: geniet van je vrije dag!

@MF: poets ze! ;) moet toegeven dat ik het de laatste tijd aardig heb laten verslofen.

@lycka: lekker hoor zo'n nacht!

@penny: is het sinds kort dat hij zo rond dat tijdstip wakker wordt? en zou het geen honger kunnen zijn? Ik vind dat zelf lastig te bepalen, als ik hem 's nachts een flesje geef drinkt hij het prima op, maar we hebben ook een paar nachten een speentje gegeven en dan is het ook goed. Maar dan hebben we toch een rommelige nacht en moeten we elk uur (soms vaker) voor een speentje. Dus ik geef liever toch een flesje. Al is hij de laatste dagen daar ook lastig mee, hij slaapt onrustig en is vroeg wakker. vind het altijd lastig.

@sammie: jups, ben aan het werk. Agos, wat sneu dat ze gisteren zoveel gehuild heeft. Hier ging het uitbakeren supergoed maar meneertje had er een hekel aan dus die was heel blij :)

@engeltje: ik snap dat het een teleursteling voor je was die tattoo. ik vind hem desondanks wel mooi ;)

@chybou: wat een kleintje ;) en wat vervelend dat de ha nog geen verdere onderzoeken wil doen, kan me voorstellen dat je toch zsm wil weten wat het nu precies veroorzaakt.

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje tja dat hoop ik idd ook...
    Enne snap wat je bedoelt met tattoo, gelukkig hebben jullie goed gepraat!

Chybou: ze groeit lekker :) Enne zielig he die prikjes :(!
    Vervelend dat je ha niet verder onderzoek wil doen, je zou toch denken dat er een oorzaak voor moet zijn!

Maia: fijn dat je je al ietsje beter voelt op je werk dan vrijdag!

De ka heeft net terug gebeld en even overleg gehad, de dosis wordt nu verhoogd, verder zo door gaan. T gekke is dat hij wel super vrolijk is tussendoor... Vanochtend heeft hij alleen even kort geslapen met boodschappen doen, laten we zeggen een half uurtje. en hij heeft net, eindelijk de strijd op gegeven en ligt nu lekker te slapen. (wakker vanaf 7.00 - 13.30 niet normaal toch van baby van 3 maanden). Nu ff op de bank... dit sloopt je gewoon! Morgen weer cb ben benieuwd naar de groei, over 4 weken belt ka weer terug.

15. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    JaDeBo, ga met je mee helpen dat de verhoogde dosis helpt..

Iedereen heel erg bedankt voor de stemmen. Ik ben bnag dat ik meer nodig heb, want we worden ingehaald :/

O leuk MK! Kun je de potjes niet bewaren?

Nouu, Fer.re heeft vanmiddag in z'n eigen bedje geslapen! Goed he!! Vanochtend wel buiten, maar vanmiddag (na een hele strijd ;) ) toch een klein uurtje in z'n eigen bed. Ik had het raam open gehad dus het was er goed koud. Kruikje in bed, en toen ging hij warempel toch slapen :)

Maia, ik kan me voorstellen dat je dat graag wilt! Ik vind het nu al vermoeiend, en dan slaapt F al weken zo'n 11 tot 12 uur door!

Jullie zitten allemaal in de sneeuw zeker? Hier is het alleen bloody koud, maar geen sneeuw :D

Weet je wat me opvalt? In dit topic zitten eigenlijk alleen mama's die kunnen schrijven. Geen gekke/dikke schrijffouten, netjes hoofdletters etc. Leest wel fijn weg :)

Engeltje; Ik hoor het ook gelijk wanneer iemand fries is. Elke fries heeft last van friesisme, wij vertalen letterlijk vanuit het fries..
    Zo zei vl gisteren; het wordt alleen maar slimmer (erger dus) en zomerdags, of eigelijks, of uit van huis(logeren) of het sijgt hier (tocht).. Hij zegt ook heel vaak asen ipv straks. 'Dan gaan we asen even daar heen'. Uhm, ik bedoel straks :+

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ godinn: tsja ook al praten Friezen keurig Nederlands, je herkent het accent gewoon altijd. En idd sommige Friese woorden zijn echt gewoon heel letterlijk en daarom is er voor ons gelukkig nog een beetje een touw aan vast te knopen ;)

@ jadebo: van welke dosering naar welke dosering is jouw mannetje nu gegaan? Gelukkig dat hij tussendoor verder wel vrolijk is!
    Hier heeft Quinten het net tijdens de voeding weer uitgegild en wilde ook niet verder drinken, maar......... Er kwam dus een poepie uit!!! Niet heel veel, maar toch, hij had zondag al gepoept en nu dus weer, zou het pruimenwater hem dan echt gaan helpen? Het was overigens wel weer zuur! Kan natuurlijk ook op verstopping duiden.

@ maia: gelukkig dat het werken al beter voelde vandaag! Hoe doet Tim het vandaag?

@ mk: dat is nog eens fijn om uit te proberen dan!

@ hapjes: waar gaan jullie mee starten denken jullie, groente of fruit? Het cb zei dat t niks uitmaakte.

@ slapen: ik heb heel erg het idee dat Quinten nu al tussen 2 en 3 slaapjes inzit op de dag! Hij slaapt natuurlijk ook uit tot 9.00 ongeveer, hoe doe jullie ukkies het nu?

En jeeeej!! Z'n heupecho zag er goed uit! Morgen officiële uitslag!

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

#2097 JaDeBo, 16 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2013
    Engeltje B ging van 2x per dag 1ml naar 2x per dag 1,5 ml dus hopelijk heeft het effect!
    Hier vandaag ook weer poepluier, weer breiig en zuur! Blehhh

En fijndat je echo goed was :)

Hapjes: nog geen idee wanneer/wat... morgen cb ben benieuwd wat ze gaan zeggen daarover.

Hij slaapt dus nu al vanaf half 2... als hij over half uurtje nog niet wakker is maak ik hem wakker... anders komt er vanavond/vannacht niks van terecht!

Edit: hij is wakker

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jadebo: dat is tenminste een verhoging die echt verschil zou moeten maken, ben ook benieuwd naar wat jouw kanjertje weegt nu! En hij dus ook al zure poep? Dan zal het toch vast met die medicijnen te maken hebben denk ik.
    Hij heeft lekker lang geslapen dan! Quinten had vanmorgen van 11.15 tot 12.30 geslapen, een kwartiertje in de auto om half 3 en nu ligt hij vanaf 16.15 te tukken. Hij is vanmiddag trouwens na z'n poepie voor het eerst weer een keer vanzelf in slaap gevallen!

19. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ja ben ook heel benieuwd naar zijn gewicht! Enne volgens de ka mogen ze een bepaalde dosering per kilo lichaamsgewicht dus ze heeft het zitten uitrekenen en we hebben nog wat speling met de verhoging iig.

Hopelijk slaapt hij straks ook weer... hier vanmiddag ook voor eerst weer zelf in slaap gevallen en had maar kort gemoppert. Had hem wel die 0.5 gegeven voordat hij ging slapen.

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @penny, hoe was je werkdag? Is ml de dag een beetje doorgekomen?
    Hier trouwens (nog) geen haaruitval. Maar had helaas ook geen volle bos tijdens de zwangerschap :(

@sammie, ja L gaat ook mee op wintersport. Sommigen laten hun baby thuis maar dat vind ik niks. Veel te leuk om weer een weekje helemaal aan haar te besteden :D lekker wandelen in de sneeuw en ik vind het leuk dat ze mijn kant van de familie weer eens ziet. We gaan met de hele familie (55man)
    Jij lekker gerelaxt vandaag?:)

@jadebo hoe was het sleeen met de kids?:D Succes morgen!

@engeltje ik snap je wel wat betreft de foto.. Maar helaas is er niets meer aan te doen. Wel fijn dat het inmiddels is uitgepraat maar snap zeker je frustratie hoor.

@chybou, netjes hoor, ze groeit lekker dus.
    Vervelend dat je ha niet verder kijkt, misschien ziet hij iets aan de aantekeningen die je nu moet bijhouden, een bepaald patroon ofzo.

@miepkip, ik had me daar ook voor aangemeld, heb je het met de post gekregen? Ik vind zelf olvarit potjes super lekker :D vandaar dat ik mee wilde doen. Lekker genoten van je mama moment?

@maia, fijn dat het werken beter ging. Hoe ging het met hem vandaag?

@goddin, wat goed dat ie in zn bedje heeft geslapen! Hier ook vet applaus als t weer eens lukt hihi.

@slaappatroon tussen 7-8 voeding dan slaapt ze weer.
    Rond 11.30 gegeten en daarna in de wandelwagen geslapen voor 2,5 uur. Toen weer eten en schone luier en 15 min op schoot, weer in de wandelwagen en weer 2 uur geslapen. Daarna weer gevoed en een dik uur wakker, in de box en lekker op schoot. Nu ligt ze alweer een klein half uurtje te slapen, in de wipper deze keer :)
    Op het kdv slaapy ze drie keer drie kwartier tot een uur. Eerste slaapje in bed, daarna in wipper of box. Weet niet of dit blijvend is maar toevallig was dit maandag en dinsdag zo.

Hier dus lekker gewandeld in de sneeuw. De Joolz is zeker sneeuwproof!! Ging perfect :D. Ook lekker even geshopt, een broek met panterprint en twee truitjes in de uitverkoop ;)

Net een ovenschotel gemaakt met restjes gehakt prei courgette en de laatste aardappels, ben benieuwd hoe het smaakt..

Deel Deze Pagina