Ukkie was leuk op de slee, alleen mama trekt zich een breuk haha! Maar de kids vonden het prachtig dus daar doe je het voor Hier vanavond B lekker in een warm badje gedaan met zwitsal slaapzacht, daarna heerlijk gemasseerd (ook met zwitsal slaapzacht), daarna geknuffelt en gevoed, nog even geknuffelt en naar bedje gebracht... en zonder veel gemopper ligt hij nu al een half uurtje te tukken... Dus nu lekker languit op de bank.
Even ego, V heeft sinds een uur of 5 maar een kwartier geslapen en blijft maar huilen. Weet gewoon niet wat ik moet doen. Als ik hem troost en de speen geef vallen zijn ogen dicht, maar wordt hij 5 min later weer wakker. Zucht. Het ging zo goed, dat slapen...
he bah penny, wat naar kan me voorstellen dat je het even niet weet. denk je dat het pijn is? @ukkie: lekker wandelen!! met Tim ging het vandaag wel goed, heeft slecht gedronken maar juist enorm goed geslapen (vanmiddag zelfs 3 uur!! hij kan het wel) en hij ligt nu bij manlief weer te drinken. We hebben net samen even op de bank geslapen, heerlijk dat mannetje zo tegen me aan. Met Fleur weinig gedaan, was door een actie van manlief in de kraamweek doodsbang bovenop haar te gaan liggen enzo maar dit is me toch knus. Het is dat ik niet kan slapen als hij de hele nacht bij me ligt maar heerlijk!!
Heb ik een heel verhaal over spelling etc, zie ik in de eerste zin van mijn post al een fout staan.. JaDeBo, ik bedoelde dus hopen ipv helpen Fer.re ligt weer in dromenland. Hij was weer helemaal op.. Is eigenlijk elke avond hetzelfde, dan kunnen we niks goed doen. Uiteindelijk gooi ik hem dan maar in bad en snel de fles en op bed. Hij dronk zonet wel weer ineens 240cc op.... Nou ja, dan heeft hij het nodgi blijkbaar! Het permissie tot de 250cc te gaan Iedereen een hele fijne avond en goede nacht!
@ penny: he wat vervelend zeg meis! Hoe gaat het nu? @ maia: fijn dat het goed is gegaan en wow wat heeft hij lekker geslapen zeg! En een dagje minder eten kan niet zoveel kwaad toch? Heerlijk idd he je ukkie zo lekker tegen je aan laten slapen! Helaas vind Quinten het nu fijner om in z'n bedje te slapen... Eerst kon hij echt uren op m'n buik slapen, maarja het is ook wel weer heel fijn dat hij ( mits het goed met hem gaat ) lekker in z'n bedje kan slapen. Maar mis dat soort momenten wel een beetje hoor! @ godinn: hoeveel cc?!?! Mijn hemeltje! Jouw ukkie heeft een flinke maag inhoud zeg haha Hij zal er vast en zeker lekker op slapen dan! Hier vanavond weer een gillend mannetje, hij had echt weer pijn! Gelukkig kon hij wel even in badje ontspannen, maar niet voor lang helaas! Doordat hij zo overstuur was lukte het me ook echt weer even niet om te kolven ( gaat zowieso weer moeizaam vandaag, ook met de spray ). Hopelijk gaat t morgen weer beter en anders ga ik vrijdag toch echt de ha weer bellen voor m'n kereltje! Ik heb het trouwens al een klein beetje tegen chybou gezegd, maar ik wil waarschijnlijk een stuk gaan schrijven aan de Wij over de duizelingen en flauwtes die ik heb gekregen na mijn zwangerschap. Er is zo weinig over bekend, zelfs als je erover googelt komt er niet veel over naar boven, terwijl je er wel ervaringen over leest van andere mama's. Zelfs vk's en sommige huisartsen zijn er niet van op de hoogte en ik vind dat t bekend gemaakt moet worden wat het is om andere mama's te helpen en ervoor te zorgen dat ze niet bang worden om hun kindje te verzorgen. Het enige wat mij tegenhoud is dat er een foto van mij en Quinten bij moet. Weet niet of ik dat wel wil... Hou er zelf niet echt van om op de foto te staan en al helemaal niet in een tijdschrift wat door Beel mensen gelezen wordt... Wat zouden jullie doen?
Jep, 's avonds eet hij goed! Overdag is 180cc goed genoeg, maar voor de nacht wil hij veel meer. Och arme Quinten! Hopelijk gaat het dan morgen beter.. Ik heb ook veel last van duizeligheid en flauwtes. Ook heb ik last van mijn ogen, zie wazig. Iemand hier bekend mee?? Ik vind het erg vervelend, ben soms zelfs bang om fer.re te dragen. Daarbij moeten de paardjes wel gewoon eten (en nu ook nog drinken) hebben en moet ik weer beginnen te werken volgende week. Ik heb er echt geen zin in, ivm duizeligheid enzo.. Maar ja, wanneer ik niet werk, komt er ook geld binnen... Ik moet wel zeggen dat het steeds beter gaat. Slik nu ook vitamines, zou dat het zijn??
Ok het is dus ook na gewone bevallingen! Waarom is er dan in hemelsnaam zo weinig over bekend? Hier is het nu wel weer aardig onder controle, maar het heeft ruim 2 maanden geduurd voordat ik in m'n eentje eerst zelf en daarna met Quinten van de trap af heb durven lopen. Auto rijden durf ik pas sinds 2 weken weer en dan alleen nog binnen de bebouwde kom. Hier heeft de uitleg van de ha me al enorm geholpen, en daarnaast nog een heleboel tips die ik van een aantal mensen heb gehad. Zal ze voor jullie ook op een rijtje zetten: - sochtends bouillon drinken, als het kan voor je opstaat, anders direct erna. - verspreid over de dag wat zouts eten ( chips, drop, stukje worst of kaas enz. ) - sochtends je gezicht met heel koud water wassen - als je doucht, neem dan een wisseldouche - op vaste tijdstippen eten - grote temperatuur verschillen proberen te vermijden. ( nu dus buiten erg warm aankleden en zodra je binnen bent zo luchtig mogelijk ) - wordt je duizelig, knijp je billen dan samen, zo stroomt t bloed beter naar je hoofd - voel je dat je gaat flauwvallen, ga dan liggen. - blijf je angstig, ga dan echt naar de ha. Je kan dan gaan hyperventileren en hierdoor worden je klachten alleen maar erger. Je kan dan in een cirkel terecht komen waar je zelf niet uit kunt komen.. Let ook goed op je ademhaling, kort in en lang uitademen.. Geloof dat dit t ongeveer is
Engeltje, dapper van je om te doen! Neem toch aan dat ze wel een professionele foto zullen maken? Het is onder artsen en vk à wel bekend maar bij patiënten niet dus extra bekendheid zou wel goed zijn denk. Sorry reageer ff niet verder ga slapen. Werd vanmiddag plots heel moe dus toen ook geslapen hoop niet dat ik ziek ga worden oid, iedereen in mn omgeving heeft griep namelijk. Fijne nacht allemaal dat iedereen maar door mag slapen!
Goedemorgen Engeltje tja tis wat om te overwegen... is idd weinig bekend over! K heb trouwens ook steeds last van duizelingen/licht in hoofd, wazig zicht etc... Nog niet eerder gehad na de bevalling, dus zal zeker wel zijn impact gehad hebben en de drukte erom heen natuurlijk. MamaF was idd behoorlijk zwaar... ong. 6 kilo aan de voorkant extra en ong. een kilo of 35 op de slee hahaha! Maar ja als hun maar plezier hebben! Hier is het redelijk gegaan... B sliep rond 7 uur en kwam weer om 22.20 - 1.30- 5.00 - ga hem zo voeden... dus al ietsje beter! Maar pas als jezelf iets meer geslapen hebt, merk je hoe moe je eigenlijk bent ben echt gesloopt! Zo naar school lopen, miss helpt de frisse lucht!
@Jadebo, fijn dat de nacht wat beter ging! Gisteren had S. veel geslapen en "maar" 6 voedingen gehad. Dus vannacht kwam ze een keertje extra om 01:30u. Daarna om 05:30u en nu weer. Straks de oudste wegbrengen en vanmiddag babymassage. Maar het gaat heel koud worden, tot -20, dus ik weet nog niet of ik het verantwoord vind om te gaan.
@ Engeltje, de flauwtes zijn hier ook helemaal bekend. En net mf zei: ik heb meestal ook het gevoel dat ik onderuit ga op de trap... Jij en Quinten zijn toch hartstikke leuk!! Bedankt voor tips!! Ik zal eens doen wat je zei! Misschien gaat het dan wel beter ! @ Jadebo, wat leuk sleeen ! Zal idd wel zwaar zijn geweest, maar zolang de kids het leuk te vinden! Nou ik ben terug van de ha, wat een rot kou!! Brrr.. Heb in ieder geval wel bereikt bij de ha wat ik wou.. Een verwijsbrief voor fysio. anders kan ik gaan betalen en een verwijsbrief voor de gyn. Nu maar weer snel terug mijn bedje in en nog even slapen tot half 12 !
@ Maia, wat fijn dat Tim zo goed geslapen heeft. Jammer dat hij wat minder dronk, maar dat haalt hij vast wel weer in. En is idd heerlijk om zo samen te tukken . @ Godinn, idd fijn dat iedereen normale zinnen maakt etc . Wat vervelend dat je van duizelingen en flauwtes last hebt. Weet niet of vitamines ervoor zorgen dat het beter gaat, zou best kunnen. Misschien doordat er ook wat ijzer in zit? @ Engeltje, wat vervelend dat Quinten weer zo veel pijn heeft. Lijkt me echt verschrikkelijk om te zien. Dikke knuffel! Vwb de Wij en de foto, moeilijk. Is dat echt verplicht? Mag je niet zonder foto? Ik zou het denk ik gewoon doen. Als je het echt onder de aandacht wil brengen moet je het misschien, hoe vervelend ook, voor lief nemen . Wordt vast een prachtige foto! @ MF, fijn dat F het zo goed heeft gedaan en dat je je huis lekker hebt kunnen soppen . @ Cin, hoorde op de radio dat griep erg heerst bij alle leeftijden. @ Lycka, koud! @ Miepkip, fijn dat je een verwijsbrief hebt gekregen. Vannacht heeft V doorgeslapen, jeej! Hij kreeg rond 22.10 laatste voeding na een badje. Normaal geef ik de laatste voeding wat eerder, nu bewust wat later om te zien of het werkte. Hij werd nu wel om 6.30 wakker en had honger, dus de fles toen gegeven. Normaal moest ik hem om 7 uur zelf wakker maken. Wat misschien ook kan, is dat hij hangerig begint te worden voor de 19 weken sprong. Ik las gister in het Oei ik groei boek dat baby's rond 14-17 weken beginnen met de hangerige periode vooraf de sprong. Misschien dat hij dan iets eerder is? De omschrijving van wat er dan gebeurt klopt behoorlijk goed. Hij is vandaag volgens de uitgerekende datum 14 weken.. Nou ja, we moeten er gewoon doorheen. Komt allemaal vast goed, maar ik begin me dan meteen zorgen te maken of hij dan niet te weinig slaapt etc. Vandaag laatste werkdag van deze week, morgen hele dag met mijn mannetje! Even 's ochtends sporten als papa ook thuis is en dan lekker genieten . Kan me er nu al op verheugen!
@penny, wat fijn dat de nacht goed ging. Hij zal ook wel uitgeput zijn van de hele dag wakker te zijn geweest. @ maia lekker dat ie goed heeft geslapen. En idd heerlijk zo tegen je aan. Hier ook nog een meisje die dat het liefste doet. @ goddin WOW haha wat een flinke fles zeg! De grootste is hier 140 ml en dat is wel geteld 1x voorgekomen hihi @ Engeltje, kun je geen annonieme foto laten maken? Waar jullie hoofden niet op staan zeg maar? Ik neem aan dat het door een professionele fotograaf gemaakt wordt en die heeft daar toch vast wel ervaring mee. Wel goed dat je zon artikel gaat schrijven vind ik! @MF lekker gespoetst dus! Heerlijk he als ze je daar even de tijd voor gunt @ jadebo, weer respect voor je hoor!! Ik heb gisteren met L in de kinderwagen gelopen ( wel dik 3 uur) maar ik was helemaal gesloopt. Heb r niet hoeven tillen maar toch mn benen en rug konden echt niet meer. Echt zo knap hoe jij het allemaal voor elkaar krijgt @lyca veel plezier bij de babymassage. vraagje, blijft beebje dan echt goed stil liggen? Hier eens zelf geprobeerd maar benen en armen vliegen alle kanten op, proberen om te rollen en voetjes en handjes vet gespannen @mp goed dat je de verwijzingen hebt gekregen! Nu hopen dat het helpt, vast wel. @hier een redelijke nacht gehad. 22.00/0.30/5.00. Gelukkig wel weer steeds gaan slapen. Vandaag moet ze om 9.40 naar het cb voor de prikjes. Ml gaat met haar mee dus ben zo benieuwd hoe het gaat. Het vooruit kijken en plannen heeft meneer nog niet uitgevonden Om 7.30 kwamen ze samen uit bed, zodat ik nog ff kon voeden. Ik; krijg je jezelf gedoucht/aangekleed etc met haar? (als hij moet oppassen kan er verder namelijk niets meer gedaan worden ) ml: ohh ja ik doe dat terwijl jij haar voedt. Ik: ok prima, heb je dr tas enz al klaar? ml; euh dat heb jij toch al gedaan?! Gelukkig had ik dat idd gisteravond al gedaan en de voedingen klaargemaakt/verdeeld en klaar gezet. Dus ik ga voeden, meneer gaat even uitgebreid naar toilet (lees;met ipad..) Komt ie van t toilet af dus ik zeg: ah je bent gedoucht en aangekleed? want ik ben klaar met voeden en ik moet gaan Hopelijk snapt hij nu dat je met baby tussendoor geen spelletjes op de ipad kunt doen en niet uitgebreid douchen, treuzelen en tv kijken maar alles zo snel mogelijk hahah. (mannen!! hihi) Hij staat gelukkig vandaag wel standby mocht ze koorts krijgen of hangerig worden. dan belt het kdv hem en kan ze lekker naar huis.
@ Ukkie, hahaha naar de wc met de iPad. Mannen zijn niet de meest vooruitdenkende personen idd . Moeten ze nog leren. Had gister hetzelfde met vl. Ik stond op om 6.45 om fles te maken en hij zou voeding doen, hij was hele dag vrij nl. Ik vroeg of hij zijn wekker had gezet voor de volgende voeding. Hoezo, vraagt hij. Ja je moet ook nog de flesjes afwassen etc (we hebben er 3 en waren allemaal vies, en ik wilde dat niet voor hem doen want hij zal zelf ook wat moeten leren ). O ja, zegt hij. Hoop dat ze weinig last krijgt van de prikjes. Wij mogen volgende week vrijdag..
Goeiemorgen allemaal, Jullie gaan weer snel! Ben erg moe van het werken, maar heb nog lang geen weekend. Dus zo maar ff tukken. Iedereen weer succes vandaag!
@Penny, fijn dat de nacht zo goed ging na die zware avond. @Ukkie, haha mijn man heeft sinds de komst van de oudste toch wel een beetje geleerd dat je niet te lang moet wachten met douchen etc. Dus er is nog hoop, hoewel echt vooruit denken nog niet z'n sterkste kant is Hopelijk heeft je kleine meid niet zo'n last van de prikjes. @Sammie, slaap lekker Net de oudste naar het KDV gebracht, maar wat is het KOUD!! En het is pas -14. Ik was vergeten mijn skibroek aan te doen, dom dom dom S. ligt wel weer lekker te tukken in de kinderwagen in de berging. Kan ik even uitgebreid haar kamer soppen.
Kleine meid was flink gegroeid. 5040 gr en 58cm! Ze zit bijna op de gemiddelde lijn hoofdomtrek daarentegen zat er al boven (papa heeft een groot hoofd..) Verder alles prima alleen moet ze ook vaker op de buik liggen ivm hoofdje optillen. Dat wordt dis oefenen !!
@Ukkie, ik vind haar nog steeds een kleintje hoor Fijn dat het goed ging. Op de buik oefenen moeten we hier ook vaker doen. S. vindt het ook niet zo leuk.
Ja een kleintje is ze zeker maar ze zat eerst zeg maar op het onderste lijntje in de curve, en nu al bijna op het gemiddelde! Ik ben zelf 1.54m dus een grote baby had ik ook niet verwacht