V vindt op de buik liggen echt vreselijk... Hij doet dan ook niet echt iets. Laat zijn armen wat langs zijn lichaam en tilt zijn hoofd wel op en begint te miemelen. Ik zet zijn armpjes dan wel onder zijn schouders zeg maar, maar meneer wil niet. Hij schopt wel veel dan, dus dat kruipen zal vast wel goed komen, een keer .
Hier moet hij ook weer op de buik oefenen. Probeer het elke keer na de voeding. Gisteren heeft hij in totaal toch 14 minuutjes op zn buik gelegen. Meer dan normaal. Vanmorgen wilde hij niet. Straks weer een poging. Brr wat is het koud buiten he! Strakjes naar de dokter met J. Doorverwijzing voor een foto van zn heupjes.
Succes Anoniempje! Als ik V na een voeding op zijn buik leg, spuugt hij alles onder. Ik doe het dus voor een voeding . Ukkie, looking good die grafiekjes!
Hier in het begin ook. Daarom kwam er ook nooit wat van. Lukt dat voor de voeding? Hier is het dan echt huilen geblazen omdat hij gewoon honger heeft Hier komt nu af en toe wat terug na de voeding maar cb zei: 'heb liever dat hij wat teruggeeft (aangezien hij 180 water krijgt) dan dat hij niet op zn buik ligt.' Dusja we gaan maar flink oefenen.
Ukkie lekker gegroeid dus! al blijft t een ukkie haha! Buikliggen: inde box is het maar kort, oke. Maar hij slaapt wel op zijn buikje haha gek he?! Maar als hij wakker is vind hij het toch minder prettig. Hier vanochtend al drie keer me ventje moeten verkleden... spuugt weer lekker! Wel weer gepoept dus dat is ie kwijt! Heeft vanochtend ook 2 uurtjes geslapen in bed. Zo maar weer me meisje halen, broodje eten, dan beide naar school/psz dus ff rust. Dan vanmiddag met B naar cb, ben benieuwd!
Godinn, wat gaaf zeg je eigen paarden en een stal! Kan daar wel jaloers op worden haha. Heb zelf jaren geleden voor het laatst gereden maar voor een buitenrit kan je me zo wakker maken! Ukkie, zo ze is echt goed gegroeid! Ik ben zelf ook klein (1.60) maar mijn kindjes zitten ook gewoon op de -1 lijn. Op buik liggen, Saar vindt het heerlijk! Ze draait zichzelf ook regelmatig van haar rug op haar buik, dan ligt ze heel trots de wereld in te kijken. Als ze dat vlak na de voeding doet komt er ook regelmatig een golf naar buiten. Het beste is hier minimaal een half uur na de voeding te wachten, maarja als mevrouw zelf anders besluit... Jadebo, fijn dat B geslapen heeft, maar jammer dat hij nog zoveel spuugt. Wanneer gaat de verhoogde dosering werken? Hier super goed nieuws, had maandag een foto van Saar dr heupjes laten maken, deze was niet goed en ze moest een 2e foto omdat de radioloog op het blote oog verschil tussen links en rechts dacht te zien. Maar heb vandaag de uitslag van de kinderarts gekregen en het is helemaal goed! Ze heeft geen heupdysplasie en hoeft dan ook geen spreidbroekje! Ben zo blij! Vanmiddag naar het cb, alweer de derde prikjes. Ben zelf gelukkig niet ziek geworden want ik voel me nu prima.
@ cin: wat een opluchting zeg!! Hier gister de echo gehad en zag er op het eerste gezicht heel goed uit. Wordt vandaag gebeld voor de officiele uitslag. En over die duizeligheid en lage bloeddruk enzo, was dus wel bij mijn ha bekend, maar niet op de hap en niet bij mijn vk. Succes morgen bij het cb! @ jadebo: wat heeft hij toch een lekker snoetje, om op te vreten! @ ukkie: zo dan, wat een groeispurt ineens! Lekker hoor! Hoe heeft ze haar prikjes doorstaan? @ buikliggen: ik doe het meestal als hij net heeft geslapen, dan heeft hij genoeg energie om te spelen en duurt het meestal nog een tijdje voor hij zn voeding weer moet hebben. Ook na het badje leg ik hem oo het aankleedkussen even op zn buik met het afdrogen en ik smeer/masseer hem dan met babyolie. @ kou: hier ook flink koud en het is echt spekglad met al die platgeteden en opgevroren sneeuw. Het was ff leuk dat er dik 22 cm lag, maar van mij mag het nu wel weer ff wegsmelten hoor! @ all: thnx voor jullie leuke reacties dat ik een stuk wil gaan schrijven aan de Wij! Ik weet t gewoon echt nog niet met die foto's, ben gewoon heel onzeker over mijn lichaam zowieso en daarbij is het ook nog eens zo dat ik er van uit kan gaan dat 90% van de ouders die ik op mn groep krijg het stuk zeker zullen lezen.... Naja ik ga in ieder geval gewoon het stuk maar eens op papier zetten en dan zie ik wel wat ik ermee doe
@ Cin, wat fijn zeg dat de heupjes goed zijn! En ook dat je niet ziek bent geworden . @ Engeltje, een goede fotograaf kan hele mooie foto's maken! Jij en je mannetje vormen een super team en jullie kunnen samen alleen maar een top foto produceren (zie je avatar maar eens!) . Maar idd, ga het eerst lekker rustig op papier zetten, dat geeft je ook wat tijd om het te laten bezinken en erover na te denken.
Ohh wat een lieve foto Prikjes beginnen te werken. Kdv belde dat ze er niet lekker van was en of ze opgehaald kon worden. Ml is d'r gaan halen maar ik zit dan toch niet lekker op m'n werk. Nog een uurtje..
@godinn: hij heeft inderdaad een flinke maaginhoud. Wij zitten nog op 150 want van meer gaat hij nog spugen. @engeltje: tja, lastig. Waarom willen ze er persé een foto bij? ik zou het denk ik wel doen maar toch, het is wel iets om goed over na te denken inderdaad. En nee, een dagje minder drinken vind ik niet zo erg. Vandaag gaat het weer goed. @MF: lekker bezig geweest met poetsen. @flauwtes: heb er helemaal geen last van. ben lichamelijk super hersteld. @Miepkip: fijn dat je je verwijzing hebt! @penny: wat fijn dat de nacht zo goed ging! @ukkie: succes met de prikjes. Hopelijk heeft ze er niet teveel last van en ik herken het van manlief, al heeft de mijne dan ervaring met een baby, hij vergeet ook nog regelmatig van alles en gaat inderdaad ook rustig uitgebreid douchen... vanochtend ook, ik moest werken, ben ik opeens man kwijt. Die was zich maar gaan aankleden (ik zat nog in pyjama, Tim wilde voeding dus die heb ik maar gegeven, Fleur moest nog brood....) En wat een kleintje @buik liggen: Tim vindt het ook helemaal niks. Moet het meer oefenen ivm zijn voorkeurshouding maar hij wordt er niet gelukkig van. @cin: wat fijn dat haar heupjes gewoon goed zijn!
Ik spring weer even in, de eerste twee werkdagen zitten erop en Aveline heeft het goed gedaan bij de gastouder. Ik moet wel wennen aan werken met zoveel slaaptekort. Mijn kleintje was vandaag van 3 tot 5 wakker en om kwart voor zes ging de wekker. Ukkie, vooruit plannen is vaak lastig voor mannen, hahaha. Goed dat je hem voor het blok hebt gezet want als je ze elke keer alles uit handen neemt dan leren ze het nooit. Fijn dat ze goed groeit!! Als ze haar eigen lijntje maar lekker volgt. Balen dat ze zo last heeft van de prikjes. Ik zou dan ook niet lekker op mijn werk zitten! Op de buik oefenen is hier ook niet favoriet, ik probeer het meestal na haar slaapje, want als ze gegeten heeft dan vindt ze het zeker niet prettig. Maarja als ze honger heeft na haar slaapje dan is ze ook niet blij als ik haar eerst in de box leg. Sammie, hoop dat je een lekker dutje hebt gedaan. Jadebo, wat heb je toch een lekker lachebekje!! Balen dat je zo vaak moet verkleden, maar ach wasmachine draait wel. Cin, wat knap dat Saar al zo goed rolt. Is ze erg vroeg mee! Aveline heeft het nog maar één keer gedaan, van buik naar rug, was meer per ongeluk hi hi. Wat heerlijk dat ze geen spreidbroekje hoeft, lijkt me heel vervelend voor die kleintjes. Sterkte met de prikjes. Engeltje wat leuk dat je een stukje gaat schrijven. Foto's worden vast wel mooi!! De foto die je geplaatst hebt van je kleintje is in ieder geval prachtig! Mooie ogen! Hebben jullie kleintjes ook nog allemaal blauwe ogen? Mijn vriend heeft blauwe ogen en ik groen/bruin, dus ben benieuwd of en zoja wanneer de kleur gaat veranderen.
@Ayslin: Tim heeft nu blauwe ogen, ik denk dat het zo blijft, maar het kan tot een jaar nog veranderen. Fleur had bij geboorte echt heel donkerbruine ogen en die zijn nu helblauw. Dus het kan nog alle kanten op. nou ik ben na mijn werk even lekker wezen shoppen, Tim heeft nu genoeg maatjes 68 in zijn kast liggen. Maatje 62 begint aardig krapjes te worden nml.
Vanmiddag even luiers ingeslagen bij k.ruidvat. Scheelde toch weer wat centjes Ook bij de ha geweest. Ml zat eerst nog met medicijnen voor adhd, maar nu dan toch proberen stoppen met roken. Verwijzing voor foto van J. zijn heupjes. Had ook nog even naar mn schildklierwaardes gevraagd, die helaas weer te hoog was. Geen wonder dat ik me zo beroerd voel. 25 mg was ik al omlaag, nu kijken of dat helpt. Half feb weer prikken.
Engeltje lieve foto's!! Lekker ventje is het ook, alleen nu nog ff pijnvrij En jij natuurlijk ook!! Maia lekker geshopt dus!! Ik ga ook vast opzoek naar mt 68... heb liever wat liggen... hahah! Hier vanmiddag naar cb geweest, die arts leek verbaast dat ik bij kinderarts loop ivm reflux... terwijl ik vorige keer ook al verteld had. Niks gezegd over bijvoeden iig... Ze vond hem erg helder, vrolijk en hij 'brabbelde' maakt vooral geluidjes op verschillende hoogtes... Verder zag hij er goed uit. (duhhhh ) En natuurlijk de prikjes hij gilde het uit... was even rustiger tot dat de arts hem gedag zei, toen begon hij weer ontzettend te gillen en bleef ook gillen totdat we uiteindelijk uit cb waren... pffff!! Hij weegt nu 5860 gram en is 62 cm lang (vorige keer 5180 gram en 57,5 cm) Dus goed gegroeid! Heb hem lekker in badje gedaan, gemasseerd en gevoed en ligt nu lekker te slapen. Heb hem alleen in een rompertje met lange mouw in een gevoerde slaapzak (Zonder mouwen) gedaan en dekentje erover. Vast wel genoeg... de vorige keer had hij koorts van de prik dus nu maar vast wat minder kleding aan.
@Engeltje: Ik heb je een PB-tje terug gestuurd. Heel erg bedankt! Kan er zeker wel wat mee (knijpt de billen samen ) Zou ik zeker doen dat WIJ artikel. Je kan er heel veel andere vrouwen mee helpen. Je hebt een prachtig manneke en jullie zien er super lief uit samen (kijk maar eens naar je profiel foto) Fijn dat de echo goed was. @Maia: Kleintje? Haha, ze was één van de kindjes met het hoogste geboortegewicht. Het was echt een propje Ze is nu heel mooi in verhouding. Ze zit precies op de gemiddelde lijn (volgens de WHO borstvoedingscurve) Hoe groot/klein is Tim dan? Is ook een manneke hé?! @Penny: Oh, wat fijn dat V. weer slaapt. Niets zo erg als een kindje dat eigenlijk heel moe is maar niet kan slapen. Heel herkenbaar. C. heeft daar ook regelmatig last van. Gelukkig wordt het steeds beter. @Ukkie: Fijn dat je meisje zo goed gegroeid is. Natuurlijk kan ze dat grote hoofd niet goed omhoog houden... Ik vind dat ze te veel verwachten op het CB! @Lycka: Wat een tropische temperaturen bij jou... -14! Tsss... @Cin: Wat fijn dat alles helemaal goed was met haar heupen. Een hele zorg minder. @Jadebo: Fijn dat je manneke zo goed gegroeid is. Nu hopen dat hij niet te veel last van de prikken krijgt. Hier heeft C. wat meer last van de prikken dan de eerste keer (meestal hebben ze er de tweede keer toch minder last van?) Ze zit al een dagje met haar temp. rond de 38 graden. Gisteren was ze echt heel chagrijnig. Vandaag een stuk vrolijker gelukkig. Ik weet niet of jullie kindjes er ook last van hebben, maar C. heeft toch stinkende vieze luiers vandaag! Heb voor het eerst staan kokhalzen tijdens het verschonen. Oei oei oei... Ik weet niet wat er in die inenting heeft gezeten, maar het arme kind is rot vanbinnen! Hier ook gisteren de kast van C. uitgemest. Ze kan nog een paar maatje 56 shirtjes aan. De rest is allemaal in de te klein bak terecht gekomen. Vind het altijd een heerlijk werkje. Ik laat al die kleertjes die niet meer passen even door mijn handen gaan... Maatje 62 erbij gepakt. Dat zijn allemaal leuke, nieuwe dingen. Zo schattig... Ik moet de mauwen van de 62/68 rompers nog omslaan. Die zijn veel te lang.