Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ MF, zo lekker he van die lange nachten! Tisdat ik er zoo vroeg uit moet altijd voor mn werk, maar in het weekend is dat echt genieten!
    Al moet ik tussendoor wel een keer kolven anders wordt ik met schijven wakker..

@ Jedabo, hopelijk voelt je mannetje zich snel beter!!
    Wij moeten ook volgende week weer :(

@ Godin, leuk dat je moeder ff met hem bezig is, kan je ook ff iets anders doen ;)

Gaan jullie *als het zover is* het ijs op met jullie beebjes? Hier gaan we misschien zaterdag een plas opzoeken en nu dacht ik, ik kan haar wel in de MC in de kinderwagen doen en er dan achter schaatsen? Hoe kijken jullie daar tegen aan?

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

MamaF Thnxx!! Deed me idd goed, twijfelde al even aan de productie... niet nodig dus :)
    Enne thnxx voor je pb heb er een terug gestuurd ;)!

Ukkie heb het nu in een keer ingevroren, maar ga de volgende wel minder grote porties doen, moet ff ijsblokzakjes halen.

Sammi nee ga niet het ijs op... mij te koud buiten haha! En ik heb geen idee of dat 'kan' zou je eens moeten proberen denk... Succes iig! Breek je been niet (grapje he?!)

Nou net de kids weer opgehaald, die gaan zo naar bed. B ligt er weer in en slaapt. Dus ik ga zo ff op de bank liggen, even rust!!

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    sammie waar kan je hier in de buurt schaatsen dan?!
    Als wij gaan schaatsen laten we de kinderen thuis, moet er niet aan denken dat ze er door heen zakken oid. Daarnaast schaatsen wij altijd minimaal 10 km maar als het kan veel meer dus dan krijgen de kinderen het ook te koud als ze zo lang stil moeten zitten.

4. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, wat fijn dat het pruimenwater helpt. Echt een opluchting voor zowel Quinten als jezelf. Wat toevallig dat je je eisprong nu juist gevoelt hebt.

@ Ongi, ik moet morgen de Nuvaring eruit halen, dus word volgende week voor de 2e keer weer ongesteld :S.

@ Godinn, 7400 gram :O echt een reus! Een lief reusje dan wel uiteraard :D.

@ Chybou, hopelijk heeft C de nacht een beetje doorstaan.

@ Jadebo, hopelijk gaat het snel beter met B.

@ Mammielin, wat naar van de waterpokjes, maar ja hebben ze het iig maar gehad. Fijn dat hij de nacht heeft doorgeslapen!

@ Ukkie, fijnd at het weer beter met d'r gaat.

@ Kleertjes, V zit nog volop in 62. DSommige broekjes nog 56.

@ MF, wat rot van de badkamer. Wat fijnd at het met J zo goed gaat!

@ Sammie, ik ga niet met V het ijs op. Als het goed voelt gewoon doen, zou ik zeggen :).

Zo vannacht werd V weer rond 5 uur wakker, fiep erin paar keer en half uur later sliep hij weer. Om 7 uur de fles. Toen ben ik om 9 uur gaan sporten, vl heeft avonddienst dus die kon even oppassen en was alweer thuis voor de fles van 11 :). Net wat boodschapjes met de wandelwagen gedaan en hij ligt (denk ik) te tukken in zijn bedje. Hmm of niet, hoor af en toe wat geluidjes. Zo maar ff checken.

V vindt het liggen op zijn buik steeds minder vervelend. Hij probeert volgens mij wel om te draaien naar zijn rug, lukt niet overigens. Hij tilt echt alles omhoog zodat hij alleen op een stukje buik ligt, beetje banaanvorm.

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ het ijs op, nee hier in de buurt kan je idd niet schaatsen, maar miss rijden we wel naar het hoge noorden daarvoor ;)
    Ik weet nog niet of we het wel of niet gaan doen. Ik ga zelf ook niet het ijs op als het niet verantwoord is, dus met door het ijs zakken zal denk ik wel meevallen...

@ Penny, lekker gesport?
    Lekker dat V zo lekker ligt te slapen!

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Engeltje, gelukkig houdt Saar nog wel erg van knuffelen. En ach ik ben natuurlijk ook wel trots dat ze al zoveel kan maar het is gewoon wat dubbel. Dat zal jij denk ook hebben?

Ongi ben ik nog niet geweest, hoop dat het pas weer komt als ik stop met de bv, was bij mijn zoontje ook zo.

Chybou, zielig he na die prikjes?

Maia, zo jij hebt best grote babies haha. Maar ik ben zelf ook maar klein. En ach zolang ze het verder goed doen en wel groeien is het goed toch?!

Maat kleding, hier maat 62, omdat ze een lange romp heeft. Armpjes en beentjes zijn vaak te lang.

Jadebo, fijn dat je erna iets meer gekolft hebt. Ik kolf meestal iets van 100/120 cc per borst.

Mammielin, zo jij hebt ook een grote baby!

Ukkie, hopelijk wordt je niet weer opgebeld door het kdv.

Sammie, zag dat je bij de rottermeren al wel kan schaatsen! Ga denk maar ff oppas regelen voor morgen. Had eigenlijk gehoopt dat we al bij de treinweg/nieuwkoopse plassen een rondje konden doen maar dat kan helaas nog niet.

Zijn er al kindjes die rijstebloem pap krijgen? Ik merk dat Saar nu steeds iets minder lang slaapt 's nachts, dat had mijn zoontje ook rond de 4 maanden en met rijstebloempap sliep hij gewoon weer 12 uur achter elkaar. Wil dus vandaag of morgen een papspeentje gaan kopen en dan ook rijstebloem gaan proberen in combi met bv voor het slapen gaan. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Vraagje voor de mama's die bv geven, hoeveel drinken jullie kindjes aan afgekolfde melk uit een flesje? Saar gaat as maandag op het kdv wennen maar heb geen idee hoeveel melk ik moet ontdooien.

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ cin, hier soms wel 150!
    heb je geen flesje verse bv? dan hoef je niet te ontdooien en kunnen ze bijv eerst 90 geven en dan ophogen..

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Ja heb vaak wel wat verse bv maar.dat is dan maar van 1 borst dus iets van Max 120cc. Heb genoeg in de vriezer staan dus dat is het probleem niet. Ik moet de melk sowieso verwarmen want mevrouwtje drinkt alleen hete melk.

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Cin doe je dat gewoon met bv voor de nacht? Tis miss een optie om voor B ook te doen als hij 4 maanden...

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Jadebo, ja je kan het gewoon door de (afgekolfde) bv doen. Ik deed het bij mijn zoontje alleen voor de nacht en hij sliep daardoor weer veel langer door. Maar die rijstebloem pap is idd wel pas vanaf 4 maanden. Maar vandaag is Saar precies 16 weken en as maandag 4 maanden, vergeet elke keer dat ze hier een vd oudste kindjes is.

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Maia: Leuk dat je de gegevens van Fleur er ook even hebt bijgezocht. Tim is dus kleiner dan Fleur rond die periode? Rond die tijd was ze al een flinke dame. C. is nu ruim 16 weken. Bijna 4 maanden... Jeetje wat gaat de tijd snel.
    @Godinn: Hollandse welvaart die F. van jou! :D 12 uur slapen? Hier gaat de vlag al uit als C. meer dan 5 uur tussen de voedingen heeft.
    @Engeltje: Wat fijn dat het pruimenwater de grote truc lijkt te zijn. Houden zo! Hopelijk wordt het steeds beter en makkelijker.
    @Cin: Hier wisselt het nogal wat C. drinkt. Soms 40, dan 90, dan weer met gemak 120 cc. We warmen het dus in delen van 50 cc op en vragen het KDV ook om dit te doen. Drinkt ze goed warmen we nog een portie op. Meestal drinkt ze niet meer dan 100 cc.
    C. is van 8 - 13 op het KDV. Ik geef 150 cc mee. Dat is tot nu toe genoeg. Ik heb wel op het KDV een 'noodvoeding' in de vriezer staan. Mocht ze een hongerige ochtend hebben dan kunnen ze die gebruiken.

Wij hebben een helse nacht achter de rug. Lieve en ik doen een wedstrijdje wie de donkerste wallen heeft.
    Huilen, huilen, huilen, huilen... Zo sneu! We hebben haar vandaag maar niet naar het KDV gebracht.
    Inmiddels is haar temperatuur weer goed. Nu haar humeurtje nog.
    Volgende CB bezoekje nog een keer die rotprikken en dan, gelukkig, even een tijdje niet meer.

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Oke wist niet dat je dat kon 'maken' met afgekolfde bv... Tis miss idd een optie voor als B 4 maanden... duurt nog ff hahha!

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Chybou dat van die noodvoeding in de vriezer van het kdv vind ik een erg goede tip! Ga ik ook zeker doen. Is ook handig mocht er een portie voeding op de grond vallen (het zal je maar gebeuren).
    Hier ook een rotnacht achter de rug, Saar was uitgeteld van dr prikjes maar Stijn had een nachtmerrie over het feit dat hij zelf zn taksi wilde inschenken...

Jadebo, geen idee of het met elke rijstebloem kan maar in elk geval wel met die van bambix, heb nooit een ander merk pap gebruikt. :$

Ben vanmiddag gebeld over mn werk ivm de kolftijden, straks ga ik op het werk kolven om 09.30-11.30 naar huis dan kolven/pauze tot 13.00 en om 15.30 voor het laatst kolven. Vind het erg prettig dat ze mijn kolfmoment willen combineren met mijn pauze, op die manier kan ik op woensdag (papadag) Saar lekker nog een keer extra live voeden en mocht ze op het kdv de fles weigeren dan kan ik haar daar ook tussen de middag live komen voeden. Een hele geruststelling dus!

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ MF, hier is S ook dol op de TV. Als je gewoon een kinderprogramma aan zet lijk het me niet zo'n ramp hoor ;)

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Mama F, nee hoor, doen wij ook wel eens als we even rustig willen eten. Denk dat er anders heel veel slechte moeders zouden bestaan!

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @cin hier geef ik drie porties van 100cc en twee porties van 40cc mee. De ene keer gaat het op andere keer blijft er wat over. Wat ik op het werk kolf zet ik savonds in de koelkast en geef dat de volgende dag mee en schrijf daar de houdbaarheidsdatum datum op.(5dagen verder) Wanneer ze iets over houdt drinkt ze dat de vokgende dag en geef ik wat minder nieuwe voeding mee, de rest gaat in de vriezer. Eerste dag heb ik trouwens twee keer 150cc bevroren meegegeven en die staat daar in de vriezer voor noodgevallen!

Ik kolf trouwens 3 of 4 keer op t werk ongeveer 20 minuten per keer.

@chybou he wat vervelend zon nacht. Hoop dat vanavond en vannacht beter gaat. Ze had toch ook prikjes gehad? Heb je ook een zetpil gegeven,hier hielp dat goed.

@mf nee hoor doen wij ook wel eens. Of als ze sochtends wakker wordt en wij zijn beide nog niet gedoucht en aangekleed dan zetten we de tv ook wel aan. Tekenfilms met veel kleuren en hoge geluiden doen t goed ;)

Hier ging t trouwens weer beter vandaag. Koorts was weg, had flink gedronken op het Kdv en veel geslapen. Moest d'r zelfs wakker maken toen ik haar kwam halen ;) werd nog bijna boos dat ze wakker gemaakt werd maar toen ze zag dat ik t was moest ze lachen :D **smelt**

Nu ligt ze beneden bij manlief en peetoom op de bank en ik lekker boven in bed THE Voice kids te kijken!

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ gekolfde voeding: Ik bied meestal tussen de 150 cc en 180 cc aan. De ene keer drinkt hij 120 op en de andere keer 180, wisselt dus echt heel erg. Heb hier genoeg voorraad in de vriezer, dus vind het ook niet zo erg als er iets wordt weggegooid. Ik kolf nu toch ook meestal 'sochtend een halve voeding extra af om een voorraadje op te bouwen.

@ schaatsen: Persoonlijk zou ik het niet doen als je door het ijs heen kan zakken, maar is het een opgespoten ijsbaan, waarom niet dan? Zelf ga ik zeker niet schaatsen met dat fijne bekken van me!

@ tv kijken: babytv en dokter Phil zijn Quintens favoriet ;) Ik zet hem niet uren achter de tv ofzo hoor, maar soms wil hij niet zoveel en voor de tv is hij dan wel stil, dus waarom niet?

@ prikjes: Vervelend dat bijna alle beebs zo naar op de 2e prikjes reageren! Komende maand nog eentje en dan zijn we er weer ff vanaf voorlopig! Hopelijk knappen alle ukkies snel op!

@ rijstebloem: Ik ga het Quinten niet geven. Quinten heeft al veel moeite met poepen en rijstebloem kan nog eens extra voor verstopping zorgen. Wel ga ik de komende maand mmet hapjes beginnen en denk dat ik dan als eerste met groente ga beginnen.

Willen jullie nog even lachen?

Toen Quinten uit bed kwam heb ik hem lekker gevoed en daarna zaten we even lekker te knuffelen en te spelen. Op een gegeven moment tilde ik hem op boven mijn hoofd en wilde hem een kus geven, maar ondanks dat Quinten verborgen reflux heeft en dus haast nooit spuugt, begon hij me toch ineens projectiel te braken! Ik had net mijn mond open, dus jullie raden het al, het kwam zo in mn mond terecht en t was geen klein beetje kan ik je vertellen! Ik spuugde t natuurlijk gelijk uit en Quinten lachen joh! Haha echt zat helemaal onder kon me dus gelijk wassen en omkleden! Echt wat een lekker plakkerig en slijmerig zootje was dat!!

19. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond!
    vandaag weer gewerkt, Tim heeft het goed gedaan op het kdv en Fleur heeft daar de hele dag zonder luier gelopen met maar 1 ongelukje dus gaan we er toch maar aan beginnen. Had het nog niet gedaan ivm de bevalling en toen Tim zo huilde maar ze is er nu wel aan toe. Scheelt wel weer luiers kopen ;)

@lange nachten: ik ben jaloers op jullie ;)

@op het ijs: nee, ik neem Tim zeker weten niet mee het ijs op. Fleur wel, die heeft nu schaatsjes, maar Tim nog niet.

@cin: ik deed het met Fleur ook met 4 maanden en die sliep idd met rijstebloem ook de nacht door. Met Tim weet ik het nog niet, hij krijgt al jbpm door zijn fles (waar hij niet de nacht op doorslaapt) en om hem dan ook nog rijstebloem te geven.... ben ik nog niet overuit. Ook omdat zijn darmen aardig gevoelig zijn.

@chybou: hier gaat net als bij jou de vlag uit als er langer dan 4 uur tussen een voeding zit ;) komt bij ons vast ook ooit vanzelf dat ze doorslapen. En Fleur heeft vanaf begin af aan al op de +2 curve gezeten van het blauwe boekje, nu nog steeds.

@MF: nee hoor, ik vind je geen slechte moeder als je dat doet. Als ze daar even rustig van is/wordt, prima toch. Met Tim heb ik het nog niet bewust gedaan maar die zit ook graag naar de tv te kijken als hij op schoot ligt en trouwens, hoe denk je dat Fleur tegenwoordig al die voedingsmomenten doorkomt ;) staat een hoop tv aan de laatste tijd.

@engeltje: oooo getsie...

20. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Haha Engeltje :D Gadsiee!! Moet er niet aan denken!!

Ijs; Nee Fer.re gaat nog niet mee het ijs op. Ik woon aan de elfstedenvaart, maar geloof mij; er komt nog láng geen 11stedentocht ;) Lang nog niet vertrouwd. Hier dooide het vandaag alweer.

F vind niks aan tv kijken. Ook de wipper vind hij niet leuk. Alleen bij ons zitten of in de box liggen vind hij leuk. En in de wagen naar buiten...

Hij was vanaaf doodop, de schat. Ligt nu dus ook in dromenland, heeft niet eens z'n flesje opgedronken!
    Hij slaapt best veel overdag, maar veel buiten of op de arm. Hoogstens een uurtje in z'n eigen bedje. Dus logisch dat hij dan zo moe is.. Vind het dan zo zielig voor hem!

MF: Ik kan me dat goed voorstellen.. Ik heb er ook niet altijd zin in. Soms moet vl hem echt even overnemen, dan moet ik echt even de handen en gedachten vrij hebben!

Deel Deze Pagina