Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Maia: Wat goed zeg dat Fleur al lekker bezig is met zindelijk worden!

@ MF: Tuurlijk heb ik keihard gelachen! Maar oh, oh, oh wat was dat smerig zeg! Hoop het niet ooit op mn werk mee te maken! Nu was het nog mn eigen kind, daar kan je het wel van hebben, maar van een kindje van een ander lijkt me dan zo smerig, zeker met bv! hihi

@ Godinn: Maar buiten slaapt hij wel langer toch? Als dat jou verder niet hindert, waarom zou je hem dan wel binnen laten slapen? En als hij snachts wel gewoon lekker in zijn bedje slaapt, dan is het geen probleem toch?

Hier nog ff een foto van mijn excorsistbaby :D Sorry hoor, maar vind hem gewoon zo leuk om mee te pronken ;)

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @MF: Nee hoor, dan zouden er wel héél veel slechte ouders op de wereld zijn. Ik zet C. niet bewust voor de tv, maar als wij kijken kijkt ze wel mee. Soms draai ik de Bloom om zodat ze er met haar rug naar toe zit, maar dan probeert ze gewoon over haar schouder te kijken. :D Haha!
    Denk niet dat ze iets aan groffe/gewelddadige programma's over houden hoor. Maar ik zet C. niet in de buurt van de TV als Lieve Call of Duty (schietspel) op de PS3 aan het spelen is.
    @Maia: Hier zat C. bij haar geboorte en de eerste CB bezoekjes op de +1 lijn, maar sinds het laatste CB bezoek vlakt de lijn in het groeiboekje een beetje af. Pak ik de borstvoedingscurve van de WHO er bij, dan zit ze weer precies goed.
    Tja, dat doorslapen... Het wisselt echt per nacht. Een collega zei vandaag tegen me dat 6 uur tussen de voedingen doorslapen is, ongeacht de tijd. Ben het er niet helemaal mee eens. Als C. om 18.00 haar laatste voeding heeft gehad en dan pas om 00.00 weer komt noem ik dat niet doorslapen... ;)
    Ach, neem aan dat ze voor haar 16e toch wel een keer langere nachten gaat maken :)
    @Godinn: Vind ik mooi gezegd, dat je soms naast je handen vrij hebben ook graag je gedachten vrij wilt hebben. Ik herken mezelf hier helemaal in.
    @Cin: Ja, dat had ik me ook al bedacht, dat een voeding om kan vallen oid. Vind het daarom wel een geruststellende gedachte dat ze daar 180cc in de vriezer hebben staan.
    Ook een slechte nacht lees ik? Ja, met twee kindjes kan je dubbel wakker liggen :) Nachtmerrie over Taxi... haha!
    @Ukkie: Fijn dat de koorts weg is. Lief hé als ze zo naar je lachen als je ze op komt halen. Hier is de koorts ook weg. Had net 37,5. C. is nog wel een beetje 'wiebelig' qua humeur.
    Jouw meisje al weer helemaal de oude?
    @Engeltje: Bah! Hahaha! C. geeft eigenlijk nooit iets terug, maar ik houd, om wat jou vanavond is overkomen, haar nooit boven mijn hoofd. Brrr... :D
    Wat een prachtig manneke is het toch!
    Zal binnenkort ook weer eens een recente foto van C. posten. Ik moet ook nodig mijn fotoalbum hier eens bijwerken.
    Zag ook je andere foto's, mooi hoor. Heb voor de kerst een fotobewerkprogramma gekregen. Ben er nog niet aan toe gekomen om er wat mee te doen, maar krijg er helemaal zin in.

Lieve ligt al vanaf 20.00 in bed. Die knapte zo'n beetje bij haar enkels af. Ik heb C. er sinds half elf in liggen. Moest net nog even terug (beetje wiebelig nog na de prikjes) maar het is nu *klop af* stil en rustig. Een heel verschil met gisteren, toen hebben we haar helemaal niet naar bed kunnen krijgen.
    Ik ga ook eens richting bed. Ik kan na vannacht ook wel een paar uurtjes slaap gebruiken.

Welterusten iedereen :)

3. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Pff j is voor 2e dag op rij wakker om 6 uur. Sliep normaal door tot 8. Zo kom ik super vroeg qua flessen elke dag :(

Later vandaag maar eens reageren op jullie verhalen :)

4. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Engeltje23,, ooh bah, daar ben ik altijd bang voor als ik J wel eens zo op til hihi :D
    Wat een prachtige foto!

Godinn.. He jammer nou, heb zo zin in de elfstedentocht :D
    Maar wij hoorde ook al van wat familie uit Friesland dat ze daar het nuchterst zijn over de elfstedentoch.

MamaFaith.. Hier ook wel eens tv. Het is zelfs zo erg dat als ik een fles geef en tv staat nog aan dat meneer zijn hoofd richting het geluid en de bewegende beelden draait haha. Zet de tv wel vaak op babytv.

Maia.. Wat goed van je dochter! Scheelt idd behoorlijk in de centjes:)

hier.. Voeding weten te rekken tot 7 uur. Ben benieuwd hoe laat meneertje wakker word :) Straks maar eens opruimen. Komt vanmiddag iemand kijken naar de tuin. Moet opnieuw betegeld worden (zijn in augustus verhuisd) en ligt schots en scheef. Dus moet wat aan gedaan worden. Eens kijken hoe duur dit grapje gaat worden..

5. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    O, ik hou helemaal niet van schietspelletjes.. Ben sowieso niet zo'n PS of andere spelletjes fan..

Mooie foto weer Engeltje!

Anoniempje; Hier was fer.re ook vroeg vanochtend, maar ik heb hem laten liggen ;) Even 3 minuten gehuild en toen sliep hij weer tot half 9. Dus die ligt nu bij 'heit' aan de fles. Hij gaat hem vandaag de hele dag verzorgen, dus ik ben benieuwd!

@ Chybou; en hoe is het gegaan?? Lieve alweer wat beter? Kun je dat wat hebben dat zij dan op bed gaat? Ik kan daar dan dus echt niet over hé.. Ik denk dan; Ík ben 9 maand zwanger geweest en heb een kind er uit moeten persen met alle gevolgen van dien ;) En dan ga jíj op bed.. Haha, of is dat heel egoïstisch van me? Nu moet ik er wel bij zeggen dat vl en in die 14 weken nu misschien 1 keer 's nachts uit is geweest. Verder mocht ik het doen :) Maar och, wat is híj soms toch moe :)

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @goddin is misschien een heel klein beetje egoïstisch maar ik denk precies hetzelfde erover ;) Ik maak ml soms gewoon wakker van he jouw beurt voor de luier!(nu ik zelf ook weer werk vind ik dat best eerlijk) aan de andere kant doe ik t soms okk liever zelf omdat t sneller gaat ;)

@mf zou best kunnen hoor! Op het Kdv slapen ze ook niet de hele dag in bed. Max twee slaapjes in bed de rest spelen of slapen in box of wipper. Ze bekijken t per kind als de een meer wil slapen of spelen doen ze dat geloof ik

@anoniempje succes met de tuin! Is t daar nu niet te koud voor eigenlijk?

@chybou hoe is je nacht gegaan? Hier gister ook hele dag 37.5 maar verder helemaal de oude!

@mf schrikken niet echt, ze vind t wel super als papa doet alsof hij schrikt.. Gek kind Hihi

@maia wat goed van fleur zeg! En scheelt idd enorm in de luiers. Maar vooral ook leuk voor haar dat ze het gaat leren.
    Hier trouwens ook alweer een paar dagen gewoon om de 2/3 uur snachts dus leef met je mee

@engeltje bah hahah dan schrik je wel ff! Hier gister een klein mondje gespuugd en daar schrok ik al van . Gelukkig kon hij er zelf ens om lachen

@hier weer drie keer gedronken vannacht. ;) het doorslapen is ze weer vergeten geloof ik ;) Ook nu ligt ze weer te drinken. Oogjes dicht, handjes in elkaar gevouwen,beentjes over elkaar en sabbelen maar. Slaapt half maar zodra ik afkoppel bijt ze erin ;) en loslaten how maar.. :) lekker ding !!

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Mf: nee hoor denk dat iedere moeder dat wel eens doet, me to!
    B schrikt soms ook ineens vanuit het niks, soms is het omdat ik niet in de buurt ben of omdat hij moe begint te worden. Ook als ik hem op een bepaalde manier vast houd is hij wat schrikkerig...

Maia hier staat tv ook wat vaker aan, vooral met voeden haha!

Hier rommelige nacht B heeft nog wat last van de prikjes. Gisteravond wederom koorts, dus zetpilletje gegeven. Vannacht kwam hij wat meer om te drinken, ook wel logisch want overdag zat er 2x 4 uur tussen... Verder blijft hij wat pieperig en heeft ook nog verhoging.

Zometeen ff met de kids fotoshootje doen (alleen kids), dan J naar opa en oma brengen die gaat logeren. Daarna ff boodschapje doen met de jongens en lekker naar huis! Heerlijk rustig dagje en hopelijk vanmiddag ook ff slapen (moet lukken gezien beide jongens ook naar bed gaan).

Engeltje hahah moest wel ff lachen hoor!! En wat een onwijs lieve foto, logisch dat je daar gek op bent!! Mooie ogen heeft hij hoor dat word nog druk met al die meisjes aan je deur hihi ;)

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: he vervelend zeg! Hopelijk gaat ze snel doorkrijgen dat ze snachts gewoon moet slapen!

@ mf: kan goed hoor! Quinten is nu ook veel meer wakker en heeft veel meer prikkels nodig op het ogenblik!

Hier vannacht slecht geslapen. Gisteravond laat voor we gingen slapen stond er namelijk ruim 3 kwartier een auto met 3 mannen erin op het stoepje voor onze deur. En dat is dus echt geen plek om te parkeren! Dit was ook bij de uitgang van onze poort en we, vooral ik, voelden ons er niet prettig bij! Ze hadden hier gewoon niks te zoeken!! Op t ogenblik wordt er bij ons in de wijk veel ingebroken en de politie roept op om te bellen als je iets verdachts ziet, dus dat hebben we gedaan. Het leek alleen net of ze ons gehoord hadden of getipt waren, want 5 min voor de politie arriveerde vertrokken ze.... Erg raar!

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hier was het weer een PRUTnacht. C. om het uur wakker en huilen. Het liefst wil ze aan de borst liggen en dan is alles goed.
    Door de nacht te verdelen hebben lieve en ik toch nog allebei 6 uurtjes kunnen slapen.
    @Godinn: nee, ik vind het niet erg dat Lieve naar bed gaat. Wij verdelen de slapeloze nachten. Lieve viel gisterenavond praktisch om en ik had nog een beetje stroom in mijn batterijen... Lieve heeft gisteren van 20.00 tot 02.00 kunnen slapen en heeft toen C. van me over genomen. Ik heb hierdoor van 02.00 tot 08.00 kunnen slapen.

10. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Mamafaith.. Ja zit wel wat in dat ze het zelf regelen. Heb toch de fles van 11 om 11 kunnen geven. Meneer was om half 11 namelijk vrolijk naar babytv aan het kijken haha.

Godinn.. Heb J laten liggen tot kwart voor 7. Toen nog even een schone luier. Maar ik ben dus wel om 6 wakker geworden en helaas niet meer geslapen. De kleine boef heeft namelijk drie kwartier liggen te babbelen hihi.
    Vind je trouwens niet egoïstisch :) ml hier heeft wel vaak snachts geholpen, gelukkig!!

Ukkie.. Ja voor nu te koud! Maar vast een offerte. Moeten namelijk nog wel even sparen. Verhuizing en babykamer waren duur zat :D

Chybou.. Fijn om het dan even te verdelen hè! Kom je toch een beetje aan je rust toe.

11. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag!

@luiers Fleur: ach, ze had er al een half jaar geleden af kunnen zijn, maar toen we bezig waren viel ze keihard waardoor ze zo'n pijn aan haar gezicht had dat ze de luier weer om wilde. Toen werd Tim geboren, toen begon Tim te huilen enz... dus het had al veel eerder gekund, maar ben blij dat het nu goed lukt!

Hier ging vannacht goed. Tim had gisteren om 7 uur zijn laatste voeding gehad. Omdat we hem altijd om 23:00 wakker moeten maken, hem dan storen in zijn lange slaapje en hij dan zijn fles wel goed drinkt, maar alsnog tussen 3-4 uur komt en dan zijn fles slecht drinkt, dachten we, laten we die van 23 uur even overslaan, kijken hoe laat hij komt...Hij kwam dus pas om 3 uur!!! Dit hadden we al vaker gemerkt maar dan na de fles van 20/21 uur 's avonds als we een dagje onhandig uitkwamen, maar het is dus volgens ons zeker dat, omdat we hem in zijn lange slaapje storen, hij zijn ritme weer opnieuw begint ofzo. Dus we gaan kijken of we een ritme langzaam zo kunnen opbouwen dat we hem 's avonds steeds net iets later een voeding geven en dat hij het dan steeds net iets later in de nacht opschuift. Ofzo... maar we hebben heerlijk kunnen slapen :)

@chybou: fijn om te verdelen he! Toen ik nog niet werkte deed ml meestal de fles van 23.00 en ik de nachtfles, kon ik vroeg op bed en kon hij 's nachts wat doorslapen, nu doen we het omwisselen.
    Vervelend dat jullie weer een prutnacht hadden :(

@mamafaith: tuurlijk zou dat kunnen, gewoon haar volgen :)

12. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @ Chybou, ja dan is het zeker ook wel handig. Wanneer vl hier vroeg op bed gaat omdat hij moe is, komt ie niet eerder dan een uur of 8 er weer uit. Hij is 's nachts echt niet wakker te krijgen.. Dus dan baal ik soms wel even :eek:

Maia; Als je de flessen gewoon zo houdt zoals je het nu doet, wordt hij misschien wel steeds later wakker? Nu 3 uur, volgende week 4 uur etc. Fer.re ging in iets van 2 weken van 3 uur 's nachts naar de 7 uur 's ochtends. Ondertussen is het al half 9.. En dan krijgt hij de laatste fles rond 8 uur. (wel een dikke fles, zonet weer 240cc) Bij Fer.re helpt het ook dat hij elke nacht voor de nacht in bad of douche gaat..

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Pfft zou vandaag met de rijstebloem pap bui Saar beginnen, helaas liep de dag anders en zit ik momenteel met zoonlief in het ziekenhuis.
    Hij had zich vanmiddag verslikt in een dropje en kwam er niet uit. Met gillende sirenes naar het ziekenhuis hier gegaan, die konden niet veel dus met kinderarts erbij in de ambu (voor als hij gereanimeerd of geintubeerd) moest worden weer met gillende sirenes naar het LUMC. Daar heeft hij de rest vd middag op de kinder ic gelegen. Gelukkig knapte hij op en zijn we nu weer terug in Hey streek ziekenhuis op de kinderafdeling waar we nog een nachtje moeten blijven.
    Ben blij dat ik een hele voorraad melk voor Saar in de koelkast heb staan want ik blijf hier vannacht ook slapen.
    sorry voor het ego bericht hoor.

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Cin las het op fb jeetje wat moeten jullie geschrokken zijn zeg!! Gelukkig gaat het al beter met je ventje!! Sterkte en hopelijk kan hij snel weer mee naar huis!! Knuff

MamaF verveel je je :p (grapje hoor!!)

Hier redelijk dagje gehad, vanochtend fotoshootje gedaan in supermarkt, super leuk! Morgen de foto's ophalen... ben erg benieuwd!! Verder nu beide kids in dromeland, al verwacht ik B zometeen wel. Meisje is uitlogeren dus rustig in huis. Ook wel even lekker en voor D natuurlijk ook goed ff mama tijd!
    Zometeen ook maar lekker slapen... tis koud brrrr!!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Cin: Jeetje wat heftig meis! Gelukkig gaat het nu beter met hem! Wel goed dat ze hem nog even extra in de gaten willen houden, sterkte!

@ Jadebo: ben benieuwd naar je foto's!

Verder even ego....
    Rotdag gehad! Vanmiddag zelf gevallen en hierbij heeft mn bekken een flinke opdonder gehad weer. Van mij mag die sneeuw nu echt snel weg! Het is hier spek en spekglad, bah!
    Quinten was niet in zijn hum en heeft dus heel slecht geslapen vandaag, gelukkig ligt hij nu wel lekker te tukken!
    Mijn oma is vanmiddag thuis weer gevallen, dus ging ook niet zo lekker!
    En tot slot stond vanavond weer die auto voor mijn raam! Weer met 3 personen erin die hier niks te zoeken hebben. Mijn buurman is buiten een kijkje gaan nemen en heeft ook nu net als ik gister de politie gebeld. De politie is nu met meerdere wagens op zoek naar deze auto en ondertussen hebben wij met de straat een groepsapp aangemaakt, zodat we met 1 berichtje een hoop mensen op straat kunnen krijgen als dat nodig is.....

16. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Sammie, ik zou niet op het ijs durven met kinderwagen.

Ongi, hier nog steeds niet.

Kleertjes, maat 62 hier.

Rijstebloem, nee hier nog niet. Misschien als ze 4 maanden is.

Afgekolfde melk, tussen de 100 en 120 ml, maar Aveline drinkt nog om de drie uur. Hangt er ook vanaf op hoeveel voedingen je zit. En anders steeds de hoeveelheid een beetje opvoeren.

MF, heb Aveline nog nooit alleen voor de tv gezet, maar ze vindt het wel interessant, die bewegende beelden. Als ze daarmee rustig is en jij kan even eten koken of iets anders, dan geen probleem toch? Zolang je dit niet de hele dag doet, kan het niet zoveel kwaad volgens mij. Ik zit trouwens zelf tijdens het voeden bijna altijd tv te kijken, heb nog nooit zoveel tv gekeken in mijn leven!!

Ukkie, wat lief he, als ze zo naar je lachen!

Engeltje, blegh!!! Wel grappig dat Quinten er zo om moest lachen, maar iew, babyspuug ruikt al zo vies, hoe het proeft wil ik niet weten!!

Maia, fijn dat Fleur eraan toe is om de luier uit te laten zeg!

Schrikken, soms van harde geluiden, maar niet zo dat ze er van gaat huilen.

Anoniempje, balen dat je nu ineens weer een ander ritme hebt met je baby!

Godinn, ik doe hier ook alle nachtdiensten, maar dat is logisch met borstvoeding. Meestal slaapt ze 's nachts gelijk verder dus is het niet zo'n probleem. Maar vriendlief moet nu wel dingen doen die ik voorheen bijna altijd deed, zoals koken en boodschappen. Ook laat hij nu vaker de hond uit, terwijl dat voorheen meer fifty fifty was. En onze hond moet minimaal twee uur per dag uitgelaten worden. Dus snap wel dat hij dan ook moe is. Heb wel het idee dat ik meer doe met de kleine, maar geef ook niet makkelijk dingen uit handen.

Engeltje, wat raar van die mannen!

Chybou, jeetje wat een rotnacht heb jij gehad zeg!!

Cin, wat schrikken zeg! Zag de foto op fb, echt zo zielig!!

Jadebo, leuk een fotoshoot met je kids!

17. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Jeetje Cin, dat is schrikken! En dat om een dropje! Beterschap!

Welterusten meiden, dat jullie allemaal even lang kunnen slapen als ik :p:D;)

18. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Mamafaith.. Knuffel. Wat moet jij je ontzettend rot voelen :(
    Goed dat je nu even voor jezelf kiest. Hopelijk kom je tot rust en kan je wat meer van de kleine genieten de aankomende tijd!

19. Maia

Maia Niet meer actief

@cin: ik las het net op facebook, wat ontzettend schrikken zeg. gelukkig gaat het goed met hem. dit is inderdaad de reden dat Fleur van mij nog geen dropjes/nootjes mag. ben doodsbang dat zoiets gebeurt.

@engeltje: he bah, wat vervelend dat je gevallen bent. hopelijk heb je er niet al te veel last van.

@MF: ik moet nog even op je pb reageren maar de situatie is dus alweer verder dan wat je schreef! Een hele dikke knuffel voor jou en F! Jullie komen er samen wel.

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ MF, dikke nuf voor jou!! Hopelijk kom je bij je moeder tot rust en kan je weer van je mooie meid genieten!

@ engeltje, he wat naar zeg! hopelijk heb je er niet teveel last van!

@ cin, fijn dat alles weeg goed gekomen is met je zoontje!!hopelijk mogen jullie vandaag weer naar huis!

Deel Deze Pagina