Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

MamaF hele dikke knuffel meis!! Hopelijk kom je wat tot rust met je meisje en kun je weer van haar genieten!!

Engeltje wat naar zeg die verdachte auto voor jullie huis... Wel goed dat jullie met de buurt een appie gestart hebben, mocht er iets zijn... Brrrr zou best bang van worden!

Hier is de nacht weer wat tegen gevallen, t was ook koud... Meneertje sliep steeds kort, dronk dan paar slokjes om weer in slaap te vallen, met als gevolg dat hij vaak wakker was. Dus ga toch maar 'proberen' hem in zijn wiegje te laten slapen, want als hij op zijn buikje slaapt, red hij de 3/4 uur makkelijk... Dus vermoed dat hij ook gewoon last van de reflux heeft en daardoor steeds wakker/onrustig is. Iets dat ik even moet uitproberen denk..,

Vanochtend rustig ochtendje en dan vanmiddag foto's pphalen :D en mijn meisje! En dan is het weekend weer voorbij...

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    MF, dikke knuffel voor jou meid. Hopelijk brengt deze beslissing je wat rust.

3. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    He meid, wat een rotsituatie.. Maar je voelt het zelf wel aan; als dit de beste oplossing is, dan kan het alleen maar beter worden! Hopelijk krijg je rust bij je moeder.. Sterkte voor de komende tijd! Hopelijk draait hij nog wat bij en kunnen jullie in ieder geval een beetje makkelijk door 1 deur wat betreft J..

Hier weer een goede nacht, Fer.re was er om kwart voor 9 pas weer. En lag ook om half 9. Knap ventje!
    Heeft nu net de fles op en ligt lekker in de box te trappelen :) Mama gaat vanmiddag weg te paardrijden, dus papa mag alwéér :p 'oppassen'.

4. Maia

Maia Niet meer actief

@MF: soms lukt het gewoon niet meer en dan heb je de juiste keuze gemaakt. Voor jezelf en F.

hier hadden we op zich een prima nacht, hij kwam uit zichzelf om kwart voor 12, toen heeft hij rommelig geslapen maar hij is verkouden en voor een voeding kwam hij kwart over 4. Daarna lekker geslapen tot 8 uur vanochtend. Alleen door zijn rommelige begin van de nacht en Fleur die om 6 uur besloot dat ze bij mij wilde slapen heb ik niet heel veel geslapen. Maar ja...

5. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Hallo dames,

Ik zag dat het alweer even geleden was dat ik me heb gemeld hier.
    Hoe gaat het hier tjaaa, heel wisselend.

Ik ben super blij met mijn kleine man en in alle opzichten doet hij het ook goed eet goed groeit goed en is een schatje om te zien.
    maaaarrrrrr hij huilt zoveel pfff je wordt er als moeder echt radeloos van en gaat denken wat je verkeerd doet zo frustrerend.
    ook ben ik zelf sinds de bevalling lekker huilerig dus uiteindelijk ben ik helemaal over de zeik omdat kyan zo over de zeik is.
    vandeweek was het zo erg dat ik de dokter heb gebeld natuurlijk was er geen plaats ja volgende week pas dus ik tegen die tijd heb ik hem het raam al uitgegooid.
    en opeens kon ik dezelfde dag nog terecht.
    wat was ik blij.
    ik had echt zo iets van hij moet iets hebben waarom huilt hij zoveel wat doe ik in godsnaam verkeerd?
    uiteindelijk bij de dokter binnen was Kyan een engeltje lag lekker te slapen denk heb ik weer.
    hij is helemaal gecheckt in zoverre het kan maar niets aan het handje hoor, het enige wat de dokter me kon vertellen en dat hadden we zelf ook al in de gaten.
    dat kyan echt een eigen wil heeft en verder wil qua ontwikkeling dan dat hij kan.
    zo begint hij al te tijgeren en ligt hij heel stevig op zijn buik.
    ook heeft hij zich al een paar keer van buik naar rug gerold en als hij het dan nog eens wilt en lukt niet meer is het einde weer zoek.
    en wordt hij zo boos dat hij weer begint te krijsen.

Ook heb ik een heel bedritueel die eigenlijk niet zo heel handig is maar het werkt wel hahaha.
    savonds met de laatste fles die geef ik op bed en dan blijft hij bij mij uitbuiken totdat hij in slaap valt en dan hevel ik hem in zijn eigen bedje.
    daar slaapt hij dan heerlijk door tot de volgende ochtend en meestal moet ik hem dan nog wakker maken ook nog.
    behalve in het weekend dan vind hij het leuk om ons om 5 uur wakker te maken en dan wil hij na zijn flesje ook niet meer slapen grrrrr.

Ook wil ik van jullie wat advies: Kyan slaapt overdag nl niet in zijn bedje heel frustrerend dat doet hij namelijk ook het liefst bij mij.
    af en toe slaapt hij wel in de schommel of wipstoel maar verder ook niet.
    graag wil ik hem in zijn bedje hebben overdag of tenminste 1x per dag zodat ik even mijn ding kan doen in huis.
    maar dat lukt gewoon niet hij krijst echt heel erg dan en dan kun je wel zeggen laten liggen maar ik krijg het gewoon niet over mijn hard om hem dan te laten liggen hij loopt helemaal rood aan van woede en verdriet en ik kan hem dan gewoon niet laten liggen.
    zo dubbel allemaal en zo moeilijk had echt niet verwacht dat het allemaal zo moeilijk en zwaar zou zijn ik heb het echt onderschat.
    al met al neem ik het allemaal voor lief en houd ik ontzettend veel van mijn kleine man.

ondertussen is hij al 1 nachtje wezen logeren bij opa en oma.
    is hij alweer 4x bij het kinderdagverblijf geweest waar hij zijn eerste verkoudheid al heeft opgelopen.
    deze netjes heeft doorgegeven aan mij waardoor hij nu alweer is logeren bij opa en oma zodat ik even kan bijtanken hij blijft tot maandag.
    maandag ga ik ook weer beginnen met werken pffff ben er 5 maanden tussenuit geweest.
    dus ben benieuwd hoe het allemaal gaat.

nou dit was het even voor nu
    over 2 weken mag hij weer naar het consultatiebureau voor zijn 3e spuitjes en is hij alweer 4 maanden.
    tijd gaat snel....

xxx inge

6. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Jeetje Inge, kan me voorstellen dat je er een beetje doorheen zit!
    In zn eigen bedje slapen heeft hier ook even tijd gekost.

Als hij laat zien dat hij moe is (gapn, oogjes wrijven?) hem in bedje leggen. Hier huilt J dan ook vaak nog eveb. Soms is hij niet stil te krijgen. Dan ga ik na 5 minuutjes heen, pak ik hem weer op en knuffel een paar minuutjes. Als hij rustig is wacht ik even en dan leg ik hem weer neer. Soms is dat genoeg en soms ga ik nog een paar keer terug. Even laten huilen is niet erg(vind ik tenminste) het cb zei me: als je zeker weet dat Zn luier schoon is en geen boertje dwars zit dan kan je hem gerust even laten huilen. Hun zeiden 10 minuten maar dat vind ik te lang. Ze moeten ook leren in slaap te vallen.

Weet niet of je hier wat aan hebt,

7. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @anoniempje
    Dit alles heb ik al geprobeerd het is gewoon geen kind om overdag in bed te leggen dus heb me er al bij neer gelefd dat het gewoon niet anders is.
    mss als hij wat ouder is dat het allemaal wat makkelijker gaat.
    Maar daarom heb ik ook zo weinig tijd om aktief te blijven online.

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

De foto's van de shoot staan in prive album :)! Zijn erg leuk geworden... mijn trots!! :D

reageer straks even, eerst ff eten met de kids!

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hebben jullie nog tips voor mij? Zit hier met een heeeel erg verkouden baby. Ze lijkt wel een varkentje, zo snurkt ze.
    ( ben trouwens niet wezen schaatsen ;) veels te koud)

10. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @sammie Kyan was ook heel erg verkouden heb daar zwitsal neusspray voor gekocht.
    wat ik voor tips kreeg is sprayen lekker de douche laten stomen even met je meisje 10 minuutjes laten stomen en dan lekker onder de douche.
    scheelt echt n hoop hoor hielp bij ons echt.
    ook hebben wij zo een zuigertje helpt ook wel maar vinden ze niet echt leuk.

11. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sammie, een ui op de kamer. stinkt als een gek, maar helpt wel wat.

@ Cin, jeetje wat schrikken met je zoontje. Gelukkig gaat het weer beter!

@ MF, jeetje meis wat k*t. Wel verstandig dat je kiest voor jezelf en F. Heel veel sterkte.

@ Inge, heb je inbakeren al geprobeerd? inbakeren.nl - Alles over inbakeren, rust, regelmaat, onrustige baby, slapen en huilen. vond ik een hele fijne site. Of het boek van ria Blom, misschien dat dat voor Kyan werkt. Heel veel sterkte!

@ de rest, heb even geen tijd. Druk weekend gehad en moet nu naar dansles. Ik reageer straks weer ff :).

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mf: wat een knappe beslissing heb je genomen zeg! Goed dat je voor jezelf en je meisje hebt gekozen, dit is geen makkelijke beslissing geweest! Hele dikke knuffel voor jou en je ukkie!

@ Inge: merk je aan hem dat hij pijn heeft? En als hij plat op zijn rug ligt wat gebeurt er dan precies? Zoals jij Kyan beschrijft, was Quinten in het begin ook. Ik dacht eerst dat hij overprikkelt was en ging hem toen structureel in bed leggen. Hierdoor kwam ik erachter dat er steeds voeding omhoog kwam maar niet eruit kwam en dit deed hem dus zeer. Na goed observeren kwam ik erachter dat hij verborgen reflux heeft. Hij heeft er nu medicijnen voor en daardoor gaat het al een heel stuk beter gelukkig.
    Naast de reflux had hij ook blokkades in zijn lichaam waardoor hij niet kon ontspannen, hiervoor heeft hij bij een osteopaat gelopen en die klachten zijn nu helemaal verdwenen. Misschien iets om uit te proberen en anders een doorverwijzing vragen naar de Fysio? Sterkte ermee meis, ik weet hoe verschrikkelijk het is om een huilbaby te hebben. Gelukkig zijn we hier achter de oorzaak gekomen

@ Sammie: zoutoplossing kun je idd gebruiken. Daarnaast een gesneden ui naast haar bedje. En gaf jij nou volledig bv of niet?
    Je kunt namelijk een druppeltje bv in haar neusje druppelen, dit wil soms helpen. En als je fv geeft dan kun je een heel klein beetje water erna geven. Bv is niet slijmopwekkend, maar fv wel namelijk.

13. Maia

Maia Niet meer actief

@sammie: douchen, een ui en zout water spuiten.
    je hebt ook luuf, dat kan je op de borst smeren, is vanaf 3 maanden volgens mij.

@inge: mijn reactie was ongeveer hetzelfde als wat engeltje schrijft dus ik hoef neit uitgebreid te reageren ;) zie haar post ;)

hier een lekker dagje gehad :)

14. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @ penny inbakeren is hier absoluut geen optie heb dit al geprobeerd maar werd bij hem alleen maar erger allemaal.

@engeltje
    Kyan heeft verborgen reflux heeft hier ook medicijnen voor.
    ostheopaat ook al geweest kon niets vinden bij hem.
    ook de fisio is nu ingeschakeld die komt 1x in de week bij ons langs.
    kortom we hebben echt alles al geprobeerd of zijn er mee bezig.
    heel vermoeiend allemaal en zeker omdat ik jullie dan niet bij kan houden.
    morgen komt de fisio weer langs dus we zijn er best wel mee bezig.

volgens de dokter is er echt niets met hem aan de hand verder enige is dat hij gewoon verder wilt als dat hij kan en dat frustreerd hem en volgens de dokter zal het allemaal pas beter worden als hij kan kruipen dus dat wordt even doorbijten allemaal.

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @mf jeetje meid wat een heftige beslissing. Maar volgens mij heb je er genoeg aan gedaan en over nagedacht. Het vergt veel moed om zon beslissing te maken, helemaal met een kleintje!
    Ik hoop dat jullie er samen uit komen wat betreft de kleine. Heel veel sterkte in ieder geval, ik hoop dat nu je de beslissing hebt genomen je de rust kunt vinden.

@ingearts jeetje meid wat vervelend. Wellicht is het een idee om de dingen die hij wil leren maar nog niet kan hem hierbij te helpen? Misschien omdat hij het zo graag wil, hij dan ook wel sneller leert dan normaal. Ik weet het niet hoor.. Lijkt me in ieder geval erg vermoeiend voor jullie. Dikke knuffel!

@sammie, mijn tips staan ook al hierboven;)
    Beterschap in ieder geval

@hier vandaag en goede nacht gehad. 23.30/3.00/7.30 daarna mogen liggen tot 10.00 dus mag niet klagen :D
    Vandaag heeft het erg gesneeuwd hier! Dus ik was helemaal in mn sas. We hebben de auto gepakt en naar een natuurgebied gereden. Ml wilde graag het bos in (lees, best wel bergachtig in zuidlimburg) eerste stijle stuk kon ik al niet meer, maar volgens ml weerd het daarna vlak.. NOT!!! Het ging alleen maar verder omhoog en het pad was niet meer echt een pad met zoveel sneeuw en takken. Op een gegeven moment kwamen we twee snowboarders tegen ;) we stonden allebei even raar te kijken. Op dat moment besloten het pad naar beneden te nemen, die as iets stijler dan verwacht.. Onderweg nog wat van die draaipoortjes en schrikdraad tegen gekomen. Maar ook die hebben we overwonnen :D een heel avontuur maar niet voor herhaling vatbaar. Daarna lekker in een hutje een kaasplankje en een portje besteld. Heerlijk dagje dus!

Morgen vergadering van 13-17 met aansluitend een dinertje:) lekkerrr

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Inge: thnx voor je reactie in m'n album!
    Maar slaan de medicijnen wel goed aan dan bij Kyan? Wat heb je gekregen ook zantac of nexium? Met Quinten gaat het de ene dag beter als de andere en ik merk dat dit naast de reflux ook heel erg met z'n darmpjes te maken heeft. Over 2 weken mogen we van het cb met hapjes gaan beginnen, hopelijk helpt dat een beetje. Verder geven we nu pruimenwater aan hem en dat helpt al iets.
    Verder is het ook wel bekend dat reflux kindjes over het algemeen erg pittig en snel ( willen )zijn met alles en dat is ook gewoon echt niet makkelijk. Zorgen voor voldoende prikkels, maar ook weer niet zoveel dat hij overprikkelt raakt. Het is moeilijk om een balans hier in te vinden, maar dat is nog de enige tip die ik je kan geven.
    Maia en ik kletsen ook in een topic over reflux bij baby en dreumes. Misschien vindt je het fijn om daar ook mee te kletsen als je tijd hebt? Daar zitten er een hoop in hetzelfde schuitje en wie weet zijn er nog mama's die je wel DE TIP kunnen geven. Dikke knuf!

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Inge wat vervelend zeg!! Hier ook een moeilijk slapend mannetje gehad... Nu met medicatie (ook reflux) en slapen op zijn buikje gaat het beter. Al zijn we er nog niet.
    Lastig je zou toch denken dat er 'iets' zou moeten zijn waardoor hij wel lekker kan slapen in zijn bedje. Ik heb een tijdje kruikjes gemaakt zodat B lekker in een warm bedje kwam, zo is hij gaan wennen aan zijn bedje. Muziekje aan, speentje en knuffeltje bij hem die naar mama ruikt :)
    K hoop dat je snel de oplossing vind want dit is slopend...

Engeltje haha thnxx voor je reactie!! J heeft ook in dezelfde koffer gelegen toen zij ong. 3 maanden was ;)

Sammie idd stomen (warme douche) luuf (vanaf 3 mnd), ui onder bedje, bedje schuin, neusspray (zoutoplossing), badje met eucalyptus (vanaf 3 mnd)... vervelend voor je meisje!!

Hier redelijk dagje gehad, hoewel B weer erg rommelig was met slapen. Dus vanavond mijn ventje lekker in bad gedaan en ow wat een lol! Hij schatterde gewoon, heerlijk kind! Daarna gemasseerd, gevoed en lekker naar bedje gebracht waar hij nu lekker slaapt.

Wat een sneeuw is er hier gevallen in korte tijd... heb een half uur gedaan over een stukje van net 15 minuutjes.. Gelukkig op tijd thuis voordat het erger werd...

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @jadebo wat een super leuke fotoshoot! En ook zo leuk alle kleertjes op elkaar afgestemda,

Ps ik heb gisteren mn nieuwe (2e hands) auto moge uitzoeken. Zaterdag staat ie klaar inclusief de winterbanden erop :D
    Het is een zwarte toyota yaris 5 deurs geworden!

19. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Sneeuw? Welke sneeuw? :D hier helemaal niks haha

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou je mag wel wat sneeuw van hier hebben hoor anoniempje! Hier is ook nog flink wat gevallen bovenop de dikke laag die er al lag! Vind er niks aan!

@ jadebo: graag gedaan, zijn leuke foto's! Mag ik vragen hoeveel ze daar nou voor vragen?

Pff merk toch dat ik wel gespannen zit te wachten of die creeps hier vanavond weer voor t raam staan... Ben echt blij dat iedereen uit de straat nu op de hoogte is en alles goed in de gaten houdt, maar voel me toch niet helemaal prettig

Deel Deze Pagina