Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    goedemorgen!

@ mf, succes met de prikjes straks!
    @ jedabo, hopelijk wordt je mannetje toch niet verkouden!
    @ godinn, ik geef nog BV en ga daarom niet afvallen, maar hier mag er ook wel ruim 5 kilo af... nou ja het is niet zozeer de kilo's, maar mn zwangerscapsbuikje.

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

MamaF thnxx!!
    En wat 'fijn' dat jullie nu eens goed hebben kunnen praten zonder ruzie.
    Veel plezier morgenavond, succes met de prikjes vandaag!
    En idd tis zo definitief haha! Maar volg je gevoel! Vind dat je het super doet, ondanks je dat zelf miss nog niet ziet, maar ik herken veel in je verhaal van mezelf... Dikke knuff iig!

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

pfff wat een sneeuw zeg, ben er al klaar mee!! Vanochtend B in de wagen gelegd... had beter niet kunnen doen pffff wat een kracht kost het om hem vooruit te krijgen zeG! Straks B maar in de doek en dan de kids op de slee, dat gaat een stuk makkelijker!

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ chybou: hoe is de afgelopen nacht gegaan? Hopelijk iets beter!

@ Inge: succes met werken vandaag!

@ godinn: hier moeten er ook heel veel kilo's vanaf hoor, minimaal 20 en liefst nog veel meer! Ben in m'n zwangerschap 20 kg aangekomen en daarvan ben ik er nu 12 kwijt. Maar was zowieso al veel te zwaar. Heb al allerlei diëten gevolgd en ook bij diëtisten maar niks hielp helaas. Dat ik BI heb gekregen hielp natuurlijk ook niet erg mee, kon aan t eind van m'n zwangerschap echt zowat niks meer van de pijn.
    De komende 2.5 maand geef ik zowieso nog bv en daarna ga ik nog een laatste poging wagen bij een diëtiste die ook met t zh samenwerkt en een totaal andere aanpak heeft als alle andere diëten. Zij vermoed dat het aan mijn hormoon balans ligt.

@ jadebo: vervelend dat je zo verkouden bent! Hier al een paar weken een beetje snotterig, maar meer niet.

@ mf: gewoon rustig samen bekijken waar jullie nu staan en alleen doen waar je jezelf goed bij voelt. Niks forceren hoor! Jij en je meisje komen nu op de eerste plaats!

Van de mannen gisteravond geen spoor gelukkig! Maar we blijven alert!

5. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ok MF, dus even een 'we zien wel waar het eindigt' poging :)
    Haha ja, die van mij kan er ook wat van! Alleen die drinkt niet en gaat nooit op stap. ;) Hij is gewoon een beetje apart :p

Engeltje, ik was eigenlijk nooit dik.. Zelfs wel een beetje te mager. Maar de laatste 2 jaar kwamen er steeds een paar kilootjes bij, totdat ik ziek werd en een tijdje stil heb gezeten. Daarna nog een operatie gehad waarna ik weer even niks kon en voila! Moet wel zeggen dat ik altijd fanatiek hardliep. En dat dus nu niet meer doe. Dus nu eerst goed op mijn eten letten en wat meer bewegen. Kijken hoe dat gaat en anders pak ik er een maaltijd vervanger bij...

Gelukkig dat die engerds er niet waren gisteren!

6. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Afvallen: hier ook nog wat kilo's te gaan... Moet nu nog 3,5 en dan zit op gewicht van voor de zwangerschap... ben nu al 15 kwijt.
    Eerst nog bv geven, denk tot 6 maanden en daarna wil ik wat afvallen :)

Engeltje fijn dat ze niet geweest zijn, maar idd waakzaam blijven je weet nooit

Hier nog ff de groeicurve van B... valt op dat gewicht naar beneden lijn gaat... :( we zullen zien wat hij volgende maand doet...

7. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    2 weken na de bevalling was ik alle kilo's al kwijt.
    Zit er nu 2 kilo onder. Maar alsnog wil ik afvallen haha. Ben nog net iets te zwaar

Hebben net 3 pakken babyvoeding gekocht. Moest nieuwe hebben en las ineens over tekort aan babyvoeding in winkels??

@engeltje..eng zeg die mannen voor de deur. Wel fijn dat als het nodig is dat je zo een apje rond kan sturen.

@jadebo.. zag de fotos net, wat een ontzettende leuke foto's!

@mf.. bios en uit eten lees ik. Veel plezier. Misschien wel even goed om samen wat te doen. Denk wel rustig na over wat je wilt met hem.

Is er bij jullie ook te kort aan babyvoeding? Wij moesten nieuwe hebben, waren nog maar 3 pakken hier in de winkel. Terwijl er normaal meer staat. En ik las bij film en nieuws hier op het forum dat er een tekort schijnt te zijn??

8. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames! hoe is het hier?!

HIer alles goed! nu weer aan het werk.. week 2! verschrikkelijk! Aukje doet het goed... ze groeit hard.. naar mijn idee iets te hard, maar ze zit nog tussen de curvers in bij het CB. vorige keer was ze al 6kg! :eek:

en over kiloos.. hou op schei uit.. k pas mn werkkleding amper nog! zit mega strak! voor mijn zwangerschap was ik 41 kg afgevallen... daarvan zitten er nu nog 13 aan... van de 16 ... naja 3 kilo's er af.. maar men... op naar de volgende 32... :S :(

Ik ga proberen weer een beetje mee te kletsen.. op het werk heb ik iets meer rust.. en kan ik makkelijker op de computer ;)

ben ik nog welkom ?? ;) hihi

9. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag.

@lijnen: wij zijn vandaag ook begonnen, ml en ik. Willen er allebei 10 kg afhebben (ik iets minder). verder vandaag weer aan het werk en er is door de sneeuw gewoon niemand dus we zitten onze tijd maar uit.

@MF: fijn dat jullie in elk geval goed gepraat hebben en tot nu toe goed door één deur kunnen samen, hoe het ook gaat lopen is dat wel belangrijk dat jullie F. haar belangen dan voorop kunnen stellen. fijn.

@tekort babyvoeding: hier stond van de week wel gewoon. Maar is dat niet het verhaal van die chinezen die soms karren vol met voeding weghalen of is dit om een andere reden?

@jadebo: had de foto's op fb gezien, leuk! en hier zakte de curve ook iets deze maand.

@chybou: vervelend weer zo'n prutnacht :(

@camera: manlief is een actieve hobby-ist en hij heeft ook een nikon.

@werken: ik ben nu 1,5 week aan het werk weer, inmiddels wel gewend en ook de kids doen het goed op het kdv. maar ik vind het wel zwaar, huishouden, werken, allebei de kindjes aandacht geven enzovoorts...

nou hier een niet geweldige maar redelijke nacht gehad. Hij heeft echt zijn lange slaapje 's avonds dus niet wakker gemaakt voor de voeding maar allebei lekker op tijd naar bed gegaan en hij kwam kwart voor 3. Om 5 uur begon hij wat te mopperen en om 6 uur was hij echt klaarwakker maar hij ging niet huilen dus we hebben hem lekker laten liggen tot een uur of kwart voor 7. toen heb ik hem maar eruit gehaald want toen begon hij te jammeren. hoop zo dat hij binnenkort zijn lange slaap verschuift naar de nacht op de een of andere manier maar ben er nog niet uit hoe.

10. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    @maia.. gaat inderdaad daarover.

@kimmikim.. aan je onderschrift te zien geen anticonceptie?
    welkom terug! :)

@camera.. hier ook een spiegelreflex, maar kan er eigenlijk nog niet zo goed mee over weg wat ik wel jammer vind:(

11. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi idd anoniempje ;) geen a.c !! dus we zullen zien hoe dit gaat uitpakken...! denk zelf niet echt dat er iets gaat gebeuren hoor! zo iets gebeurt altijd bij andere maar nooit bij jezelf ;) haha

maia succes! dat je het samen met manlief doet is wel fijn dan! hier kan ik dat wel doen.. maar blijft er helemaal niets van hem over... hij weegt 70 kg met zn 1.84.. dus daar gaat niets meer af! ;)
    vervelend dat ie zn lange slaapje dan doet! misschien proberen wakker te houden ofzo? of precies dan in badje stoppen of iets? dat ie dan wakker blijft?

12. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    kimmikim.. spannend! Hier precies hetzelfde. Maar ik heb wel 3 weken pil geslikt. Voelde alleen totaal niet goed voor allebei. We shall see, t kan altijd haha.

13. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    spannend meis ;)

voor mij was het wel al heel wat dat ik na mn bevalling na 7 weken al ongesteld werd! das voor mij al heel wat! dus ik ben benieuwd wanneer de volgende menstruatie komt!

14. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Zo dat was even flink bijlezen. Weinig tijd meer over om te reageren ;)

@MF, wat een veranderingen ineens. Hopelijk komen jullie tot een goede oplossing. Fijn als je weer aan het werk kan. Gaat je moeder dan oppassen?

@rijstebloem, ik heb begrepen dat dat haast niet mengt met BV, dus dan geef ik het maar niet.

@lijnen, hier moet er ook nog 10kg vanaf. Ondanks dat ik BV geef, probeer ik toch wat kwijt te raken, maar rustig aan. Vooral sporten wil er maar niet van komen.

Straks even met S. langs de huisarts om naar haar huiduitslag te laten kijken. Ik weet niet of het "normale" babyacne is, of misschien toch eczeem. En ze heeft een teennageltje wat een beetje ingroeid.

15. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Vind het ook erg spannend haha. Soms heeft een zwangerschap en bevalling een positieve uitwerking op alles daarbinnen. Heb het al vaker gehoord. Dus de kans bestaat zeker.
    Mag ik vragen wat bij jullie reden was voor de mmm?
    Hier omdat ik pco heb.

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle lieve reacties! Ben gisteren weer thuis gekomen uit het ziekenhuis met mijn zoontje, hij is weer helemaal de oude. Het dropje was trouwens zo'n zacht dropje met suiker aan de buitenkant, denk je dus veilig te zitten maar een ongeluk zit in een klein hoekje!

MamaF, phoe lastige situatie zeg! Wel fijn dat jullie even normaal hebben kunnen praten. Mochten jullie definitief uit elkaar gaan dan si het natuurlijk wel fijn voor F als het vriendschappelijk gebeurd.

Chybou, balen zeg die nachten! Hopelijk knapt C wel wat op? Wel slim van die nachtdiensten, maare wanneer slaapt C dan? Want zij moet toch ook aan dr slaap komen?

Maia, fijn dat je nacht al iets beter ging.

Kimmiikim, welkom terug.

Lycka, hopelijk is het geen eczeem?!

Rijstebloem gisteren voor het eerst geprobeerd maar mevrouwtje weigerd de fles bij mij. Toen maar via een lepeltje gedaan en dat slurpte ze gelijk naar binnen! Ze vond het erg lekker en interessant. Het mengt trouwens wel met bv!

Afvallen, de batterij van de weegschaal is al iets van 2 maanden leeg en dat komt mij wel goed uit. ;) Maar ik heb nog wel een zwangerschapsvetrol op mn buik dus die moet er in elk geval af! Woensdag daarom weer sporten.

Anticonceptie, hier slik ik trouw elke dag de pil. Manlief hoeft mij namelijk maar aan te kijken en ik ben zwanger, tja dat willen we nu even niet. Zouden we een ongelukje hebben dan is het kindje natuurlijk van harte welkom!

Saar heeft vanmorgen op het kdv gewend, dit ging prima! Ze heeft heerlijk geslapen en ook goed uit de fles gedronken.

Ook tijgert ze sinds gisteren echt, ze komt zo een meter vooruit! :$

Ook hier ligt een flink pak sneeuw momenteel sneeuwt het nog steeds, of alweer zachtjes. Hopelijk is manlief straks op tijd thuis dan kan ik mijn zoontje met de slee van het kdv halen.

17. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Goedzo MF! Klinkt weer goed!
    Jep, hier ook zo één.. Alle kanten opkijken behalve naar het flesje :p En dan gaan huilen omdat hij niet kan drinken...

Haha, ze zeggen wel eens dat iedereen een dubbelganger heeft toch??

18. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi hier ook met dr flesje dr koppie alle kanten op ;)

anoniempje,, hier ook pcos!
    Eigenlijk al heel mijn jeugd rare dingen met mn lichaam, en tijdens het zwanger proberen te worden vielen die puzzelstukjes op zijn plaats!

cin bedankt :)
    wauw nu al tijgerend voorwaards!!! :D

mamaF- woow jeetje miena.. ik heb het gevoel dat ons meiske wel echt voor loopt qua gewicht... ze was vorige x al 6kg...
    Maar goed elk kindje is anders! super zeg dat alles goed was :D erg fijn is dat altijd om te horen!

19. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Nou, vorige keer was ons manneke al 6,4 kilo :$ En nu zeker wel al 7 kilo....

Vanochtend kreeg hij om half 9 de fles en toen pas 13.15 weer. Vond ik veeeel te laat, maar hij had geen zin om wakker te worden ;) Baalde er van, want dan kwam ik vanavond zo laat uit. Maar nee hoor, meneertje regelt het zelf wel, want hij móest om 4 uur alweer zijn fles hebben. Dus nu liggen we weer op schema :D Hij regelt het gewoon zelf :D

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ cin: gelukkig gaat alles weer goed met je zoontje en is hij weer lekker thuis!

@ mf: fijn dat alles goed was bij het cb!

@ ac: hier alleen nog condooms. Had de nuvaring wel gehaald, maar hoorde later van de ha dat t de melkproductie kan laten verminderen.
    Ook nog niet ongi geweest, wel afgelopen week voor t eerst weer m'n eisprong gevoeld en slijm gehad, dus denk dat ik nu binnen 2 weken wel ongi ga worden. Wat wel heel bijzonder is, is dat ik m'n eisprong precies op de dag voelde dat Quinten vorig jaar gemaakt is :D

Ik was van plan om Quinten vanmiddag een rauwe wortel te geven om op te kauwen, maar helaas was Nick het vergeten mee te nemen. We hadden nog wel een appel in huis dus heb hem daar een partje van gegeven en dat vond hij me toch lekker en interessant!
    Hij werd zelfs kwaad als t op de grond viel hihi. We hebben ook een klein beetje gepureerd met wat pruimenwater erdoor, dat was eerst even wennen, maar daarna was dat smullen! Maar wel maar een paar hapjes, toen was hij er klaar mee!

Deel Deze Pagina