@ jadebo: wat vervelend dat B gister weer zulke krampjes had! Hopelijk is hij snel aan de losec gewend en krijgt hij geen krampjes meer! @ maia: fijn dat alles goed was bij de ka! En ook aan hapjes beginnen? Leuk! Ben benieuwd hoe Tim het vindt! @ lycka: zo te horen vermoeiende dagen achter de rug! Komt ze nu nog om de 2 uur, of gaat t vandaag weer beter? Fijn dat t zalfje goed werkt! @ penny: heb nog nooit gehoord dat kindjes spugen na de prikjes. Weet wel dat er een buikgriep virus heerst. Ff goed in de gaten houden dat hij voldoende plasluiers heeft en niet suf wordt. Bij twijfel altijd ff de ha bellen hoor! @ godinn: wat leuk dat F Berend botje zo leuk vind! @ Sammie: 14 uur? Wow!! Ze zal het vast nodig hebben! Zolang ze goed alert is tussendoor kan dat gewoon hoor! @ cin: hoe vond je het zelf om weer te werken? Moeilijk of viel t wel mee? Fijn dat je meisje het zo goed deed op het Kdv! Quinten reageerde trouwens goed op de bloemkool hoor! Je hoort idd wel eens dat kindjes daar toch wat krampjes van krijgen, maar is gelukkig niet gebeurd! @ ukkie: fijn dat de uitslag zo goed was! Ik weet wel dat je tijdens je zwangerschap en de bv vaak minder last kan hebben van dat soort dingen. Hopelijk blijft het ook na de bv gewoon weg! Ik heb zelf psoriasis op mijn hoofdhuid en daar heb ik tijdens m'n zwangerschap ook helemaal geen last van gehad, helaas nu wel weer wat meer en ook een extreem droge huid.
Cin hebben nieuwe medicatie, helaas een bijwerking van dat hij krampjes heeft. Engeltje hoop het ook! Fijn dat je ventje geen last heeft van de bloemkool! Ben benieuwd hoe mijn ventje de hapjes gaat vinden! Hier een druk middagje, vanochtend boodschappen gedaan, vanmiddag thuis. B weer kramperig en veel huilen, uiteindelijk kleine 20 minuten geslapen bij mij en ligt net in bed na veel gehuil... arm ventje! Nu even rust.
@ cin: het zou idd wel kunnen! Heeft je vriendin veel stress gehad of een zwangerschapsvergiftiging gehad ofzo? En de kleine heeft ze ook echt een heel mager buikje en een groter hoofdje? @ jadebo: ah gossie wat sneu toch Hebben ze ook aangegeven hoelang dit mag duren?
Engeltje heb geen idee hoelang het 'mag' duren... Kijk het nog ff aan en anders bel ik gewoon weer. Heb iig volgende week belafspraak met ka. Edit: Net toch maar even gebeld en de arts werkt deze week niet, ze gaat haar even mailen wat de volgende stap event. is en hoe of wat. Want nu met die buikpijn erbij is het ook geen doen Mijn arme kleine ventje.
@Godinn, ja hier is het vaccinatie schema heel anders. Vooral voor de oudste is dat een beetje raar, want in NL had hij met 3,5jr geloof ik prikjes moeten hebben en die krijgt hij hier pas met 6 jaar. @Ukkie, fijn dat de Crohn rustig is. Ik wist niet dat BV geven daar invloed op had. Lekker mee doorgaan dus. @Cin, klinkt wel als dysmatuur met 2550 gram bij ruim 39 weken. @Engeltje, vandaag 2 langere slaapjes gehad. Vanmiddag een korte en net heeft een uur geduurd voordat ze sliep. Heb haar uiteindelijk in de kinderwagen gelegd en in slaap gewandeld. Nu staat ze dus weer lekker in de berging te tukken. Hopelijk slaapt ze vannacht wat langer... @Jadebo, wat balen dat het nog steeds niet lekker gaat. Goed dat je weer gebeld hebt. Hopelijk gaat het snel beter met het arme mannetje.
@ jadebo: goed dat je gebeld hebt! Hopelijk hoor je snel meer! Knuf voor jou en je ukkepuk! @ lycka : dat klinkt gelukkig al beter! Hoop voor je op een goede nachtrust zodat je lekker bij kan tanken! Hier een hele boze Quinten!! Zijn worteltjes zijn op en z'n mama wil niet meer maken! Niet lief van mama!!! Hihi echt niet normaal dit!
@Engeltje, Haha echt grappig dat Q. zo van zijn eten geniet. Merk je al verschil van reflux klachten?
B ligt nu weer lekker te slapen... Hoop echt dat medicijn gauw aanslaat en die klote krampjes verdwijnen Engeltje helpt het je ventje, bijvoeden? Deze foto's.. duidelijk toch?!
@ jadebo: geweldige foto's @ lycka: hij zit op het ogenblik wel heel goed in z'n vel en na de eerste keer bloemkool had hij wel gepoept, maar was toen ook gestart met de lactulose, dus denk dat dat hetgeen was wat hielp, of de combi. Geef hem nog maar weinig groente hoor, ook al is hij het er niet mee eens. Eerst gewoon langzaam opbouwen. De voeding komt wel minder snel omhoog, dus daar helpt t wel voor!
Goedemorgen Na een dagje met weinig slaap en krampjes, heeft mijn ventje geslapen van 19.45 - 5.30 uur... Schrok ineens wakker en ik dacht nog huh half 5?! Hihih wel goed dus ergens lijkt de medicatie wel te helpen alleen veroorzaken ze veel krampjes bij B ! Ben benieuwd wat ze zeggen, word vandaag gebeld en anders moet ik aan eind van de dag zelf even bellen... Engeltje thnxx Ze lijken erg op elkaar Fijn dat het met de hapjes beter lijkt te gaan!!
goedemorgen. hier een goede nacht gehad, al werd hij om 5 uur wakker, met speen nog uur geslapen en om 6 uur gevoed. Gisteravond laatste voeding om 22.30, dus maakt niks uit, hij wordt gewoon 5 uur wakker. dan kom ik liever uit rond 21.00/21.30 zodat we vroeg ons bed in kunnen
Goedemorgen! @ Jadebo, sprekend broertjes! Wel vervelend dat B zo'n krampjes krijgt @ Engeltje, wat heerlijk dat hij zo geniet!! @ Maia, fijn zo'n lekkere nacht. Hier ook vergelijkbaar. 21.30 laatste voeding, 22 naar bed, 22.15 sliep hij en hij werd rond 4.30 wakker en met speen viel hij weer in slaap (3x). Dus ik was ook 4.30 wakker. Heb tot een uur of half 6 wakker gelegen, rond 6 begon hij weer te huilen. Vl de speen gegeven en om 6.15 ging mijn wekker . Om 7 uur V wakker gemaakt voor de voeding. Hij is nu bij de gastouder. Vandaag bij een nieuwe klant. Eens kijken hoe dat gaat .
JaDeBo, ik zat al stiekem te kijken of het beide foto's van D waren Maar de eerste foto is zijn broertje dus Leuk hoor! Echt sprekend! Succes vandaag Penny! Helemaal na zo'n nacht! Hier weer de gewone nacht Van 8 tot 8.. Was een beetje bang voor een drama nacht, want hij was gisteravond zó overstuur! Ik moest werken, dus vl deed Fer.re.. Nou, dat was dus van het begin tot het einde schreeuwen! Zelfs het fruithapje vond hij niet leuk... Ik hoor alles, aangezien ik aan huis werk.. Uiteindelijk heb ik hem nog een beetje drinken gegeven en even met 'm geknuffeld.. Tsjongejonge wat was hij verdrietig... Nog nooit zo mee gemaakt! Maar hij viel in slaap en was er vanochtend 8 uur pas weer.. Hij wordt echt eenkennig!
@Engeltje, wat fijn dat het lekker gaat met je mannetje. Goed spul die lactulose! Hoe gaat het met je artikel voor de Wij? @Jadebo, sneu dat ie nog zo'n last heeft van de krampjes. Maar wel lekker geslapen vannacht. @Penny, succes vandaag. @Godinn, fijn dat ie wel goed geslapen heeft na zijn huilavond. S. heeft vannacht weer een betere nacht gemaakt. Van 22:30 tot 04:45 geslapen. Gevoed en verder geslapen tot 07:45. Alleen val ik tegen de ochtend zo slecht in slaap en toen was de oudste wakker. Nu wilde ik even chillen op de bank voor de TV, maar de schotel is ondergesneeuwd De laatste 4 dagen wil S. geen flesje gekolfde melk meer drinken. Ze heeft dan wel honger, maar wil alleen de borst. Mijn man geeft haar altijd 's avonds een flesje en ik zorg dat ik buiten beeld ben. Ik baal er behoorlijk van, want het ging zo goed. Iemand tips?
Wat fijn zeg allemaal goede nachten! Hier ook weer! 23.30 laatste voeding gegeven en om 7.45 lag hij lekker te kletsen in bed, denk dat hij wakker werd van mijn wekker. @ jadebo: echte look a likes!! @ lycka: vervelend dat ze geen flesje meer wil drinken! Doet je man het echt iedere avond? Nick doet dat ook en dat gaat gelukkig tot nu toe goed. Wat tips: Zelf met een hydrofielluier slapen en deze tegen je man en je meisje aanleggen tijdens het voeden. Andere houding proberen, bijv met haar gezichtje van hem af. Lopend/wiegend voeden. Is het diepvries voeding of vers? Sommige kindjes vinden diepvries voeding niet lekker om dat t net wat zuurder is al verse moedermelk. Quinten had vorige keer al een keertje met ons gezwommen, maar vandaag had hij z'n eerste echte zwemles en dat deed hij ontzettend goed! Op z'n buik zwemmen is echt grote favoriet, hij trappelt dan echt helemaal mee, zo leuk!! Hij moest ook 2 keer koppie onder met mij en dat ging echt heel goed! Aan het eind ging hij wat langer onder water, maar hij verslikte zich dus dat was ff schrikken voor hem hihi. Dat bekkie van hem, was zo zielig! Maar t waren 2 snikken en ff flink naar adem happen en toen ging het alweer, hij heeft niet eens echt gehuild, stoere bink!
@ jedabo haha ik zag ook geen verschil @ maia, fijn zon goeie nacht! @ penny succes op je werk! @ godinn, mis moet hij nog even wennen? wel vervelend voor je dat je ook echt hoort dat het niet zo best gaat. ik zou dan gelijk neiging hebben om te stoppen met mn werk.. @ lycka, heb geen tips! misschien niet verwarmen of juist wel. of niet invriezen?
@ engeltje, wat leuk zeg dat zwemmen!! dat ie al op zijn buik ook ligt. dan moet ie wel goed zijn hoofd omhoog houden toch?!
@Engeltje, bedankt voor de tips! Mijn man geeft echt elke avond een flesje. Ze dronk niet altijd alles op, maar wel iets in ieder geval. Nu doet ze d'r lippen al stijf op elkaar als ze de fles ziet De melk is altijd vers. Ik kolf 's morgens en hij geeft het 's avonds. Ik heb ook niet de indruk dat het aan de temperatuur ligt, ze weigert bij voorbaat al. De andere tips gaan we uitproberen (vanaf morgen, want ik had vanmorgen geen zin om weer voor de gootsteen te kolven). Wat leuk hè babyzwemmen. Ik vind het hier zo ver weg. Bijna een uur rijden. Als ze iets groter is en het wat langer volhoudt, ga ik het misschien ook doen.