Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Sammie: Quinten tilt al vanaf dag 3 z'n hoofd heel hoog op, dis dat heeft hij ondertussen wel goed onder de knie ;) In de box draait hij ook continu op z'n buik dus die spieren zijn goed getraind hihi

@ lycka: hopelijk werkt het! Eventueel kun je ook nog een knuffeltje of spuugdoekje over haar oogjes heen leggen, wil ook nog wel eens helpen!

T zwemmen was volgens mij wel een beetje erg vermoeiend, hij heeft nl 8 uur gegeten vanmorgen, maar slaapt nu nog vanaf 11.00! Ik schrok zelf net wakker! Over een kwartiertje maak ik hem maar wakker denk ik, sta op knappen :D

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje fijn dat babyzwemmen leuk was! En wat super knap dat ie 2x onderwater geweest is. Ik ga na de voorjaarsvakantie met B zwemmen :) ben benieuwd hoe hij het vind...

Foto: thnxx zijn echte look a likes :) Erg grappig. Op andere foto's is D namelijk veel flinker dan B is, die is maar fijntjes hihi!!

B heeft jengeldag echt zielig, is erg pieperig en word wat verkouden... Hij heeft vanochtend klein half uurtje geslapen en ligt nu net eindelijk stil in bed... Nu lekker ff languit op de bank met koppie thee en ontspannen/genieten van de rust!

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier even een kort berichtje van mij, straks een uitgebreidere reactie.

Vanochtend naar het ziekenhuis geweest en het is een pavlik harnasje geworden. (zal zo foto uploaden). Het heeft hetzelfde effect als een spreidbroekje alleen iets meer bewegingsvrijheid :)

Tijdens het aanmeten was ze lichtelijk overstuur ( twee technische mannen met grote handen boven dr) maar daarna ging het beter. Ik ben wel lekker thuis gebleven want vond het zielig om dr weg te brengen. Het is best even een verandering namelijk. Ook het verschonen moeten we even handigheid in krijgen want dan moet alles uit. Net voor het eerst moeten verschonen en het gaat wel maar nog niet zo snel, maar dat komt wel.

Volgende week moeten we weer terug, dan heeft ze kunnen wennen en gaan ze hem strakker maken. En dan over 4 weken weer een echo.

Kdv belde net dat er nog melk van maandag stond. ik zeg oh dat kun je 5 dagen bewaren dus dat drinktze vrijdag wel op. (richtlijn borstvoeding.com) Maar nu hebben zij de regel dat ze het maar twee dagen mogen bewaren en of ik het op wil halen of dat ze het weg moeten gooien ;) Ik ga het zo dus maar even halen... Ik bewaar het dus wel mooi 5 dagen..

Ook moet ik een rugslaper gaan halen. Zijslaper past niet meer en ik wil niet dat ze in ons bed gaat rondspoken.

Gisteren heeft ze trouwens voor het eerst gerold. Thuis wilde het nog net niet lukken maar op het kdv was het gelukt! Een mijlpaal zoals ze het in haar boekje omschreven :D
    Helaas lukt dat nu met het harnasje wat minder.. maar goed het is voor een goed doel.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
  5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Engeltje, haha begrijpelijk ik zou hem maar snel wakker maken! Anders de volgende keer kolven tussendoor?

@ Ukkie, Zo dat is snel gegaan! Hopelijk heeft ze er niet al teveel last van. En omrollen! Hier nog niet hoor!
    Ik bewaar de melk ook 5 dagen, ofhet gaat gelijk de vriezer in.

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Ukkie, zo ze is helemaal ingesnoerd hihi.
    Deze variant heb ik nog nooit gezien, wel het spreidbroekje een keer.

7. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Godinn, gelukkig heeft hij wel goed geslapen, maar vervelend van gisteravond.

@ Lycka, geen tips helaas :(. Grappig dat de schotel is ondergesneeuwd :p. Hier is het inmiddels weer een graad of 12!

@ Engeltje, oh wat leuk zwemles! Is dat speciale baby zwemles ofzo? Ik wil binnenkort ook weer gaan zwemmen met V :D.

@ Ukkie, oeh dat ziet er apart uit. Heb dat nog nooit gezien. Ze zal er vast snel aan wennen!

Hier heeft V gister van buik naar rug gerold! Was dat vanochtend vergeten te vertellen ;). Hij lag wel een beetje schuin op de bank, maar toch hihi.

Had een boze vl aan de telefoon. Hij was me allemaal aan het bellen, maar ik was in gesprek met de klant dus kon niet opnemen. 2 uur later bel ik hem terug. Bleek dat de gastouder een acute niersteen aanval had en naar het ziekenhuis moest om geopereerd te worden en V moest dus opgehaald worden... Voel me zo schuldig dat ik niet had opgenomen. Heb er nog helemaal niet bij stil gestaan dat dat ook kan gebeuren. Voortaan neem ik gewoon de telefoon op dus. Mijn vriend zei ook al dat hij alleen belt voor noodgevallen. Ik wil mezelf graag een klap in mijn gezicht geven :(. Mijn vriend moest dus vrij nemen van zijn werk om V op te halen.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: wat fijn dat ze dit harnasje heeft gekregen! Hier kan ze zich idd meer in bewegen als een spreidbroekje.
    Hebben ze een indicatie gegeven van hoelang het ongeveer moet?

@ Sammie: had ook wel kunnen kolven, maar dan kom ik later op de dag toch ook weer in de knoei en ik moet al zo vaak kolven ivm z'n medicijnen. Hij ligt nu net weer op bed en heb wat meer groente voor hem uit de vriezer gehaald, want hij komt nu qua tijden zo uit dat hij waarschijnlijk een bv kan laten vallen en er dus maar 4 krijgt ipv 5. Ben benieuwd, het is wel een groente die hij nog niet op heeft, courgette!

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ penny: he wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je jezelf daar rot over voelt!
    En dat zwemmen is idd babyzwemmen!

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nu ik toch aan t spammen ben, volgens mij vroeg iemand gisteren nog naar het artikel van de Wij. Hij is af en heb hem toevallig vorige week verstuurd, maar nog niks gehoord hoor...

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ukkie gelukkig nu wat meer bewegingsvrijheid!! Hopelijk gaat het vorospoedig en is ze er gauw vanaf! Hoelang moet ze het aan?

Hier vanmiddag beetje bv dipje... B was boos want er 'kwam niks tot weinig'... dus maar beetje gekolf en beetje uit vriezer gehaald. Hij heeft in totaal zo'n 80 gedronken uit flesje! Fijn dus... en natuurlijk wou hij mama even laten zien dat hij het zelf ook wel kan ;)

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Net met ka gesproken... omdat de bijwerkingen van de losec erger zijn... stoppen we daarmee, ook zonder de zantac, zonodig kan ik de zantac geven... kan zijn dat hij er wat over heen groeit omdat ook het spugen wat minder geworden is... afwachten dus maar!

13. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Penny, wat is het warm in NL :$ Meestal kijk ik even het Nederlandse nieuws en dus ook het weerbericht, maar ja met die sneeuw hier ben ik dus niet op de hoogte hoe het bij jullie is :p
    Balen dat de gastouder ziek werd.

@Engeltje, Vond Q. de courgette lekker?
    Ik vroeg over dat artikel. Ben benieuwd!

@Jadebo, haha nu al zelf zijn fles vasthouden. Ben benieuwd hoe het gaat zonder medicijnen.

Hier is weer zo'n 15cm sneeuw gevallen. Er was haast geen doorkomen aan toen ik vanmiddag met de kinderwagen naar het KDV ging. Het is maar 300 meter, maar het was een complete work-out :p
    Inmiddels is de straat geschoven, dus ik ga nog even lekker wandelen :)

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeieavond,

En Engeltje, vond hij het lekker?
    Ben benieuwd naar het artikel :D

Lycka kan me voorstellen dat 300 m al een hele sport is!!

Jedabo, stoer zeg dat ie zelf zijn flesje kan vasthouden!!
    Regeldagje misschien?

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jadebo: oei, spannend zonder medicijnen! Ben benieuwd hoe dat gaat! Als t niet gaat niet twijfelen om weer aan de bel te trekken hoor. Er zijn ook nog andere medicijnen zoals nexium. Ze zijn daar geloof ik alleen heel voorzichtig mee om voor te schrijven.

@ lycka: pfff ben je die sneeuw niet ontzettend zat ondertussen? ( anders zou je niet in zweden zijn gaan wonen waarschijnlijk ;) )

@ mf: he wat vervelend voor je meisje zeg! Als het al zolang duurt zou ik zeker de ha ff bellen, sterkte!

Quinten krijgt vandaag maar 4 x bv!! Vanmorgen om 8.00, toen na zn lange slaap om 13.30 wakker gemaakt, 17.45 courgette ( ja dit was een groot succes!!!)met een klein flesje water en om 19.30 weer bv. Om 23.30 krijgt hij dan weer de laatste!
    Oh en hij lijkt nu al eenkennig te worden! Niet leuk!
    Met de verjaardag van mn vader zette hij t al op een brullen bij een tante van mij die hij nooit ziet, dus dat kan ik me nog een beetje voorstellen... Maar vanavond wilde hij tot 3 x toe niks van mijn vader weten Echt niet leuk!

Heb t artikel voor de Wij wel op mn pc staan, maar is te groot om te pben, dus als jullie echt heel nieuwsgierig zijn dan kan ik hem eventueel wel mailen..

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier een foto van het hapje vanavond! Sorry slechte kwaliteit ( telefoonfoto ).
    @ jadebo: knappe man heb je zo met z'n flesje zelf vasthouden :D

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje thnxx enne heerlijke foto van je ventje!
    En trek zeker aan de bel hoor als niet gaat!! Mag ook zantac geven als weer last krijgt...

Hier vanavond B hapje wortels gegeven... hihi vond wel lekker geloof ik. Hij begon te spartelen toen de lepel weer kwam.
    Ook de vitamine d druppels gaan beter, hij hapt ze gewoon van lepel af ipv te kokhalzen en naar buiten te werken.

Regeldag: zou kunnen... en miss ook wel doordat hij 's avonds langer slaapt dat hij overdag vaker gaat drinken...

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @MF, goed in de gaten houden of ze genoeg blijft plassen.

@Engeltje, ik ben gek op sneeuw! Kan echt genieten van het gekraak onder m'n schoenen. Alleen als het net gesneeuwd heeft, is het weer een beetje aanpassen en een hoop werk (voor mijn man haha). Aankomend weekend gaat de oudste voor het eerst skieën op de piste hier in de buurt. Ben benieuwd of hij het durft, het is niet zo'n held.

Leuk die hapjes-foto's!

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Jadebo: Super dat B wortels zo lekker vond! Is zijn eerste hapje nu toch? :D

@ Lycka: Hihi ben benieuwd hoe hij het vindt dan!

Ik heb binnenkort weer mijn BHV en EHBO cursus, maar moest eerst online een theorie examen doen van beiden. Heb het net even gedaan en ik ben geslaagd!!:D

20. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Komen weer leuke foto's voorbij :)

MF; denk om jezelf hoor! Wij komen later wel weer ;)

Goedzo Engeltje :) Goed bezig!

Jeumig wat waait het hard! Echt niet normaal! Helemaal hier aan de kust! Het hele huis piept en kraakt...

Deel Deze Pagina