@shaar: hopelijk helpt het inbakeren. ik gebruik het alleen voor slapen, dus als hij een voeding heeft gehad en hij valt in slaap, dan wikkel ik hem erin en leg hem weg. en als hij dan weer wakker wordt haal ik hem eruit. @SM: ja het zal even wennen zijn voor jullie allemaal zo die schooldagen. hoe vindt ze het tot nu toe? gaat ze wel met plezier? @kim & pleuni :wat een schatjes! @sammie: herkenbaar, hier een man die dan de foto's schiet, maar het zijn er ook al tig.. nou hier weer een mannetje dat heerlijk heeft gedronken, het was jammer dat de melk op was want hij had nog wat verder willen drinken volgens mij. en hij viel weer als een blok in slaap en ligt nu weer heerlijk in bed. heb ik zometeen mooi de tijd om aardappelen te schillen gisteren dacht ik rond dit tijdstip van 'doe het straks wel' en toen kwam ik er dus niet meer aan toe
Mooie foto's meiden! Ben hier toevallig ook met een shootje bezig van onze man.... Foto's volgen nog!
Tjee lastig hoor! En bij het CB kom je niet verder? Iig goed dat je hulp hebt gezocht!! Kop op!! Hopelijk heeft de Swaddle me effect!
@ shaar , als ik je verhaal zo lees snap ik wel dat je moeite had met inbakeren . Ik vond het de 1e x ook zo zielig maar hij geniet er zelf zo erg van. Ik gebruik hem voornamelijk 's nachts en nu ligt hij in zijn bed in de swaddle me. Hij was al weer een paar uur wakker en moet echt even een slaapje doen . In de box enzo ligt hij zonder de doek , maar hij is hier dan ook gewoon tevreden wakker . Omdat ze bij jou eraan moet wennen is het misschien verstandig om het iets vaker te doen en het straks weer af te bouwen . Je zou even het cb kunnen bellen en vragen wat de richtlijnen ongeveer zijn . Als hij om 06.00 uur voor zijn fles komt haal ik hem uit de doek dan heeft hij even ruimte voor mijn idee. Rond 07.00 valt hij dan weer in slaap en wikkel ik hem er weer in . Dan slaapt hij vaak nog tot 10.30 uur. Succes en hopelijk ligt ze nu heerlijk te slapen . @ foto's , ik zag een paar geweldige foto's voorbij komen . Super!
Even een vraagje die kleine man van ons is nu al paar uur klaarwakker. Geen honger, niet moe. Wat doen jullie dan met m? Ik had hem in de box maar dat vind ik ook zo zielig steeds. Dan gaat ie ook jengelen. Nu op schoot kijkt ie weer lief om m heen, maar klaarwakker gewoon.
@ shaar, fijn dat je je iets beter voelt, komt helemaal goed hoor! En gratis dingen zijn altijd goed voor humeur @ maia hier ook aan de aardappels. De voorbereidingen van t eten beginnen hier steeds vroeger. Of ja wanneer ik even tijd heb begin ik maar meteen @ foto's wat een super leuke foto's hier! Ik zal ook eentje erbij doen. Is van vanmiddag! We zijn met z'n drietjes naar de stad geweest en t ging goed!! We hebben de maxicosi gebruikt ipv de bak. Hier zit ze wat rechterop en met r boeren en krampjes vindt ze dat volgens mij fijner. En aangezien ik toch niet zo lang Jan lopen kon dat best voor 1,5 uur. Het was heerlijk om even samen te wandelen morgen weer als het zonnetje schijnt. http://i.imgur.com/pN0eh.jpg
@Baileyy: als ze hier wakker is leg ik ze op haar buik, dan kan ze oefenen Als ze dat niet meer leuk vind leg ik ze mee in de zetel, op de rug en met de beentjes fietsen, gisteren was ze dan uiterst geconcentreerd aan het trappelen telkens ik het voordeed, hihi. Mooie foto's meiden! Wat zijn ze toch lief he Hoe krijg ik een foto hier eigenlijk? Ik weet alleen hoe ik ze in mijn album krijg? Hier even een discussie met manlief... onze meid ligt altijd te slapen op haar linkerkant van het hoofdje, en ik begin bang te worden voor vervorming. Dus overdag draai ik ze vaak naar rechts, of leg ik een opgerolde hydrofiel luier onder haar schouder zodat ze niet terug kan rollen. Maar manlief vindt nu dat ik haar forceer en dat het zo wel goedkomt, en hij wil niet dat we ze dwingen in dingen die ze niet wil. Dus ja, weet niet meer goed of ik er nu te hard in opga of niet?
Wat een leuke foto's zijn er weer voor bij gekomen ! Super!! We boffen maar met al onze kleine kanjertjes!! De eerste schoolweek in groep 1 zit er op, J. doet het super en doet al goed mee! Ook de juf is zeer tevreden over mijn kanjer!! Ongelovelijk hoe snel ze zich aanpast aan het begin van haar basisschoolleventje! Wakker zijn: variert hier heel erg, gister was B. heel erg wakker en vanochtend ook weer. Hij wil dan lekker bij je zitten, soms eventjes in de box met de mobiel aan. Net even klein powernapje gedaan, doet toch wel goed! Verder lekker rustig middagje met de kids. Ook fijn! En dan vanavond weer lekker op tijd naar bed... heb het gewoon nodig
Soms moeten baby's even de dag verwerken, en dat kunnen ze uiten door te huilen. B. huilt 's avonds ook ong. half uurtje zonder dat er iets aan de hand is. Even de dag verwerken! Sommige beebjes huilen zich ook inslaap mede door het verwerken van alle indrukken die ze opgedaan hebben! Enne super van die swaddle me, dat is nog eens leuk shoppen!
Hier ook af en toe een lekkerwakker kindje. Vorige week was het constant brullen en wakker zijn. Nu af en toe gewoon lekker wakker. Loop soms wat met hem rond, loop wat te knuffelen hihi.
@shaar . Hier is hij tevreden wakker na zijn fles , vat meestal na een half uur zonder problemen in slaap . Alleen als ik hem dan weg wilde leggen werd hij wakker van zijn armen en de ruimte die hij dan weer kreeg . Hij huilt hier eigenlijk alleen vlak voor zijn fles of in het babybad ( Hij gaat dus ook onder de douche of met mij in bad .)In de box of wipstoel vind hij het een kwartier leuk dan wil hij weer andacht en vraagt daar dan ook om. overigens vind hij delamp bij de box fantastisch. Mijn andere 2 kids waren compleet anders . De oudste gilde 's avonds 3 uur lang de boel bij elkaar ( hele erge krampjes ) en uiteindelijk legde ik haar versleten en zwetend in haar bed waar ze verder in slaap viel. Daar heb ik 's nachts wat mee rond gereden in de auto om haar te laten slapen.De middelste gilde de 1e 6 weken hele dagen . Die had door de snelheid waar hij met de bevalling naar buiten kwam last van zijn nekwervels. Hij is met zijn schouders op mijn schaambeen blijven hangen en ineens eruit gelanceerd ( klinkt vreemd ) dus zijn hele nek was opgerekt en had veel pijn . We zijn 6 x met hem naar een craniosacraal therapeut geweest . Die heeft zijn nek behandelt en daarna was hij heel rustig.hier dus 3 verschillende babies gehad. @ bailley , is alleen maar goed om op de houding te letten .Niet te overdreven natuurlijk , maar een plat hoofdje wil je ook niet.
Wat een lieve reacties, ga jullie wel missen! Heb dus toch nog ff meegelezen,nu echt laatste keer... Tenzij....we ooit nog eens een kindje zouden krijgen, maar dat nog maar even niet
J doet het super vandaag. Vannacht 5 uur ertussen, en nu constant 4 uur ertussen! Geweldig blij mee hihi. Hoop dat het vannacht net zo goed gaat. Morgen gaan we lekker even stuk lopen in het bos. Vandaag echt een goeie dag gehad. Net visite gehad, en dat ging ook prima. Zag er best wel even tegenop omdat hij in de avonduren veel huilt, maar hij was best snel stil te krijgen oh ik hou van mijn kind hihi
Vanmiddag bij het Cb geweest en meneer groeit erg goed! Harder dan normaal gesproken en ik mag hem zelfs al 5/6 x 150 cc geven, met dikmaakpap erin! Hij is namelijk in 1 maand tijd 1080 gram aangekomen en 5,5 cm! Ben zo trots op hem! Dacht dat ik het wel zou redden met 20,- in de stad niet dus.. Ik geef weer 70,- uit! Wat een mooie foto's! Hier een foto van D.ean in badje, Genieten!! Bekijk bijlage 285778
@anoniempje, fijn dat je een leuke dag had! lekker naar het bos!! geniet ervan @ engeltje, hoe is het nu met je? @ shaar, hoeis het nu bij jullie? ligt ze nog lekker in de doek? @ miepkip, zo fijn dat hij zo gegroeid is!! leuke foto ook hier heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen om de draagdoek te knopen. en wat lag ze er heerlijk in!! ben er super blij mee en voor het eerst een mini stukje gefietst en dat gaat stukken beter dan lopen! lopen kan ik nog steeds niet echt nl..
@ shaar!! meis je kunt niet alles voorzien! Het is toch hartstikke fijn dat je vriendin het probleem heeft gezien? Hopelijk is het idd echt kramp en gaat het straks stukken beter met haar en jullie! Dikke knuffel voor jullie, en geef jezelf niet een al te groot verwijt, je hebt gedaan wat je dacht en wat gezegd werd dat goed was, je hebt overal advies gevraagd, ook bij het CB. Dikke knuf!
Ach Shaar voel je niet zo'n slechte moeder. Je wist het toch niet. Hoe kon je dat nou weten meid! En bij het cb hebben ze dat ook niet gezegd. Wees blij dat je het nu weet en ook hoe je kan helpen!! Hoe zag je vriendin het dan? Waaraan dan? Daar ben ik wel benieuwd naar dan. En welke technieken heb je dan om te helpen? Dikke knuffel voor jou!! En toch fijn dat je nu weet waarom ze zo deed!
Vandaag voor t eerst m'n bh aangedaan. Speciale borstvoedingsbh, gekocht 5 dagen voor de bevalling in een grotere maat. Heb tijdens de zwangerschap al 4 x nieuwe moeten kopen. En weeeer is de bh te klein!! Pff moet ik nou weer een grotere maat kopen? Of worden m'n borsten wel weer wat kleiner? Baal ervan, grote maten zijn niet te koop hier in de winkel. Dus moe ik op de gok via internet en dan maar hopen dat ie goed zit.
@Shaarr: ik vind je te hard voor jezelf. Een slechte moeder zou hier niet mee zitten... @Baileyy: bij mij werd het na een week of 3 minder. Pas nu weer in mijn voedingsbh's.