Ff kort moet zo werken... Nacht is heel goed gegaan! Ik kolf zo af, ga hem niet wakker maken! @ mf: je hoeft je niet dom te voelen hoor! Als de fontanel ingetrokken blijft kan dit duiden op uitdroging. En als ze echt een oorontsteking hebben kun je vlakbij het oor zachtjes met je vinger drukken ( kan niet goed beschrijven waar precies ), maar als ze dan beginnen te huilen of een heel pijnlijk gezicht trekken dan hebben ze dus meestal een oorontsteking. Dit foefje weet ik vanuit mijn werk, anders had ik t ook niet geweten hoor.
@Engeltje, fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad. S. heeft ook lekker geslapen. Ze was om 22:15u nog even wakker, schone luier en even gevoed en daarna heeft ze tot 5:00u geslapen! Helaas kon ik daarna niet meer slapen, want de oudste was om 05:30u wakker. Misschien is het tijd om een klok op zijn kamertje te zetten
@engeltje: fijn dat jullie een goede nacht gehad hebben. hier alles goed. erg druk dus reageer wat minder snel. Tim heeft vannacht ook weer goed geslapen, om half 11 flesje gegeven maar hij is helemaal niet wakker geweest toen en hij werd rond kwart voor 7 weer wakker vanmiddag carnaval op het kdv, Fleur gaat als Roodkapje
@ Engeltje, fijn dat de nacht goed is gegaan. Hopelijk blijft het vandaag goed gaan! @ Maia, schattig roodkapje . @ Godinn, gelukkig hielp de zetpil! @ Lycka, ook al zo'n goede nacht, wat fijn! HIer laatste voeding 21.30. 22 naar bed, rond 23 werd hij wakker want er zat een boertje dwars. Daarna tot 6.45 geslapen . Zit nu al op mijn werk, ga vandaag lekker op tijd naar huis. Vandaag is mijn vriend vrij na 3 avonddiensten dus dan zie ik hem tenminste weer . Bij zo'n avonddienst kom je elkaar tegen in bed, voor de rest zie je elkaar dan helemaal niet. Ook moet hij zaterdag en zondag werken.. V had gister een minder dagje. Heel weinig geslapen, maar hij was niet vervelend ofzo (aldus mijn vriend en de gastouder). Vriend was ook weer slim... Hij had V naar de gastouder gebracht ind e kinderwagen. Had hij alleen een dekentje en mutsje gebruikt, niet eens een jas of zijn fleece-overall! Toen ik V ging ophalen en dat hoorde heb ik hem even flink toegesproken in de What's app . Hij snapte het gelukkig. Dat die mannen dat dan niet zien...
@engeltje vervelend zeg! Voor jullie beiden natuurlijk. Pakt ie ook niet een paar slokjes water? (Doet L namelijk als ze koorts heeft) Gelukkig ginG vannacht wel goed, hopen dat het vandaag beter gaat! Thanks voor de tip trouwens voor het testen van de oortjes, wist ik ook niet maar wel handig om te weten! @jadebo 60cc in 5 minuten is niet slecht nee fijn dat de spray helpt. @goddin, jouw mannetje ook niet helemaal fit dus. Hopelijk gaat bij jou vandaag ook beter. @maia, roodkapje wat leuk! Zal ze wel spannend vinden of niet? Hier ook alle kindjes verkleed op het kdv, zo leuk! @penny, lekker nachtje hoor en fijn dat je man weer thuis is vanavond. Ik ben ook blij als de mijne er morgenavond weer is. @hier, gisteren zijn de riempjes versteld. Maar was maar minimaal dus ze heeft er geen last van. Ze konden niet zeggen hoelang nog dit weten ze pas na de echo die over 4 weken is. Verder was ze gisteren erg verkouden. Hangerig en best veel gehuild..melk en neusspray gebruikt en dan is t zo dus als water liep zo dr mondje in zo sneu! Vannacht 3 x wakker geweest voor te drinken.. Zelf ook niet fit, vanochtend twee keer overgegeven dus heb L naar kdv gebracht en ben weer terug naar huis gereden. Ff bijslapen Ff snel wat fruit gehaald en dan zo met twee paracetamol op bed. Meisje was gelukkig wel vrolijk vanochtend (ondanks de flinke verkoudheid) dus hoop dat ze de hele dag volhoudt, ze had in ieder geval geen koorts.
Ukkie nee he?! En dat voor de tijdstip van kolven... dat je minste voeding hebt... natuurlijk haalt B er zelf meer uit maar alle beetje helpen. Vanochtend na voeding had ik 40 dus heb nu 170 in koelkast staan ! Voelt goed hihi!! Engeltje fijn dat Q iig wat meer geslapen heeft! Hopelijk knapt hij nu op en heeft hij het ergste gehad! Lycka fijn zo'n goede nacht! Hier is de nacht redelijk gegaan, hij heeft geslapen tot half 1, prima dus vanaf ong. 7 uur. Verder vannacht wel paar keer wat gedronken maar niet volledige voeding (heb ik t idee, dus vaak kleine slokjes) Dus toch maar zantac geven dat iig beschermt is als het omhoog komt. Hij slaapt iig wat meer nu... lijkt ook iets minder last te hebben van de reflux nu we indikken en pap geven en dan heb ik maar 2 kleine schepjes dus zou nog iets kunnen verhogen als het goed gaat. En als de lijn stijgende blijft gaan we ook (weer) groente introduceren, want hij begint nu meer het eten uit je mond te kijken en hard te smakken hihi! Heb net J naar school gebracht, ff snel paar dingen gehaald en B net overgelegd in bed, hij mopperde wel maar is nu stil... ben benieuwd voor hoelang! Hij is ook wat verkouden dus wat meer hangerig.
Zo, ik zit eindelijk eventjes. Meneer begon tijdens de fles met poepen en zat tot zn nek onder ben maar even onder de douche gesprongen, maar jeetje wat een geur. Echt ontzettend zuur. Dat krijgen ze toch ook vaak als ze tandjes krijgen? Nou, nu maar even een broodje pakken
Goedemorgen! Hier weer een goede nacht gehad Gister net zoveel gekolfd als dat ze uit de fles heeft gedronken. Prima dus! @ Engeltje, en ga je nog naar de HA vandaag? @ Anoniemptje, hihi lekker zo op de vroege morgen! Eetse! @ Jedabo hopelijk gaat het de goeie kant op met je mannetje!
Goedemorgen! Over het algemeen positieve verhalen, goedzoo! Hier ook alles prima, mannetje wordt net wakker van z'n ochtendslaapje Mag nog wel even, hij sliep nog maar net..
@anoniempje: vies he! vanochtend lekker met Tim gedoucht terwijl Fleur in bed zat. Inmiddels ligt hij alweer 2 uur te slapen, was aardig moe van het douchen.
@anoniempje, klinkt heerlijk haha Recept voor Oxytocine neusspray ligt klaar, dus die ga ik vanmiddag ophalen als ik naar het CB ga. En de CB-zuster gaat kijken of er een arts vrij is die even naar de huiduitslag kan kijken. Misschien koemelkallergie, dus dan mag ik 10-14 dagen geen melkprodukten.
@ Jadebo, fijn dat hij toch nog best een tijd geslapen heeft! En super dat het kolven zo goed gaat! @ Anoniempje, haha lekker he. V maakt echt zo'n "druk" gezicht als hij aan het poepen is incl rood aanlopen en kreunen, best grappig om te zien . Probeer dan niet te lachen, want vind het wel sneu dat hij zo moet persen. @ Lycka, ben benieuwd wat de arts zegt. @ Sammie, ook al een goede nacht, fijn . @ Maia, lekker samen douchen. @ Godinn, is zijn koorts al weg?
Poeh nadat ik L heb weggebracht weer terug naar huis gegaan en in bed gaan liggen. Wat kan slaap een mens goed doen zeg voel me een stuk beter! Ik stond wel op knappen dis meteen gekolfd, zit al op 200cc en ben nog bezig! Heb ik normaal nooit op t werk! Voel me wel een beetje schuldig om thuis te zijn en L op Kdv te hebben.. Dus als ik vanmiddag alles binnen hou haal ik d'r maar eerder op.
@ ukkie: he vervelend zeg dat jullie niet helemaal fit zijn! Die stomme rotgriep toch ook! Hopelijk knappen jullie gauw op! Quinten wil ook geen water nu nee, terwijl hij dat normaal wel een beetje drinkt. @ jadebo: fijn dat t wat beter lijkt te gaan al! Hopelijk blijft er nu een stijgende lijn in zitten! @ lycka: ben benieuwd wat de arts zegt! En hopelijk werkt de spray! @ ukkie: dat pakje is echt heel leuk idd! Nou t gaat vandaag wel redelijk met Quinten. Wel nog weinig drinken, maat toch iets meer als gister al gelukkig. En net voor t eerst weer wat gespuugd, maar geen koorts! Kijken vandaag nog ff aan maar en als t zo blijft gaan we niet naar de ha. Gaat t minder dan gaan we morgen.
@Ukkie, wat schattig! Hopelijk voel je je snel beter. Enne je hoeft je schuldig te voelen omdat L. op de creche is hoor. Aan een zieke mama heeft ze ook niks. Vroeger (wat klink ik oud nu haha) werkte ik onregelmatig en was de oudste ook soms op de creche terwijl ik vrij was (heerlijk van genoten ). En nu gaat hij ook 15 uur per week naar het kdv terwijl ik thuis ben. (School begint hier pas als ze 6-7 jaar zijn.) @Engeltje, goed om te horen dat het beter gaat. Er was geen arts beschikbaar vandaag. Ik heb een afspraak voor maandag meegekregen. Advies is om nu te starten met een koemelkvrij dieet voor mij (had lasagne willen eten vanavond, niet dus). En als ik over een week zie dat haar uitslag sterk verbeterd is, weer beginnen met melkprodukten en kijken of het terug komt.
Lycka ben benieuwd of het helpt melkvrij eten... ik wil het ook proberen, maar best lastig... nog niet mee begonnen dus. Engeltje fijn dat het beter lijkt te gaan met Q hopelijk gaat steeds beter!! Hier zware dag achter de rug... B is verkouden, flinke snotneusjes... Gelukkig wel vrolijk tussen door maar verder dus wel pieperig en hangerig en nauwelijks geslapen... Vandaag de kids steeds maar lopend gebracht en opgehaald zodat hij iig die 20-30 min sliep. Heb hem er nu net half uurtje in liggen en is stil... had hem nu 150cc gegeven met rijstebloem. Net ook nog ff gekolfd, borste voelde flink vol... had uit mijn linkerborst gewoon 110cc haha! De andere kolfd wat minder en was 50cc dus opzich netjes. Heb nu bijna 180 in koelkast ! Echt opgelucht dat ik iig genoeg voeding heb, want daar ga je dan toch aan twijfelen... Verder spuugt hij nog wel maar lijkt hij iets minder last te hebben door indikken en de pap. Nu eindelijk rust en met de beentjes omhoog!
@Jadebo, mengt de rijstebloem goed met bv? Heb je die van bambix? Ik lees er namelijk wisselende verhalen over. Maar ik laat het invliegen uit NL. Ik weet nog niet wanneer ik ga beginnen, maar dan heb ik wat in huis. Goed gekolfd zeg. Lekker om een voorraadje te hebben. Goed voor het zelfvertrouwen! Koemelkvrij eten is idd nog behoorlijk lastig. Ik geloof niet dat ik morgenochtend iets op m'n brood kan doen. Zelfs in leverpastei zit melk. Morgen maar even boodschappen doen en alle etiketten lezen
JA hoor mengt wel met bv, heb er nog niet zoveel in hoor nu 3 kleine lepeltjes. Heb idd die van bambix wel naturel (je hebt ook vanille) Wordt geen dik papje ofzo, blijft wel wat dunner is wat ik ervan begrepen heb, dus bijv. uit een bordje is dan weer lastiger. B vind het iig lekker TIs idd goed voor zelfvertrouwen hiih! Ja idd... hahah zal even duren voor je je boodschappen hebt
@Engeltje Hoe gaat het nu met Quinten?? Hopelijk knapt je mannetje snel op!! Zo sneu he als ze ziek zijn! @Reflux Kunnen ze uit de medicijnen groeien?? Daar heeft onze ka niks over gezegd. Het is gewoon medicijntjes geven zolang het helpt, eigenlijk heel simpel. En wij geven per dag 7 ml Nexium. Ook zei de ka dat ik absoluut niet moest stoppen met de bv, omdat dat juist heel goed is bij verborgen reflux (iets met de lichte verteerbaarheid, ik kreeg er een hele uitleg over). @Flesje proberen Hier gisteren weeer niet gelukt. Vandaag een dagje pauze. Ik ben dat gekolf voor niks behoorlijk zat @Sammie Dankje! @Godinn Jeetje das moeilijk je paardje weg!! Hoe komen jullie aan die spray voor het kolven dan? @Mamafaith Heeft F nog nooit uit haar zelf gehuild? Hoe bedoel je? Hier ook steeds een ontstoken oogje. Goed schoonmaken en dan is het weer weg. Ik merk dat het hier steeds komt met wat tocht of wind als we buiten zijn geweest (en ja hij is echt heel goed ingepakt). En wat een superleuke foto's MF!! @Ukkie Wat een leuk pakje! @Lycka Ik ben benieuwd of het gaat helpen. Lijkt mij heel lastig melkvrij te eten... Zit in zoveel dingen. Ook in leverpastei? jeetje