Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Zomn meis heeft lekker doorgeslapen, 23.00 was nl delaaatste voedng.

@Bailey, vervelend zeg van die bh's! Zelf loop k nog in mn voedingshemdjes, en mn gewone bh's pas ik nog..

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ shaar, dikke knuffel meid! Nogmaals je bent geen slechte moeder hoor! Dit wist je niet zelfs nadat je hulp hebt gevraagd. Ik snap dat het makkelijker gezegd dan gedaan is maar wees maar blij dat je nu weet wat het wel is! Verleden vergeten en je meisje helpen met r krampjes. Dat is even het belangrijkste!

@ hier is gister het cb geweest. Meisje heeft een verborgen reflux in combinatie met krampjes :( door d'r krampjes verslikt ze zich vaak tijdens het voeden en herkauwt ze daarna veel. (Spuugt dus niet maar t komt wel terug omhoog) zo zielig!!! Daarnaast heeft ze volgens mij ook spruw want heeft twee witte pintje in haar mond die niet weg te vegen zijn. ( heb t zelf ook vaak dus weet hoe pijnlijk het kan zijn)

Jullie ervaring met verborgen reflux? Ik las op internet dat veel zuigen kan helpen dus bv een speentje. Nu wilde ze deze nooit en had ik toevallig een ander merk cadeau gekregen. Net weer ontzettende kramp en die geprobeerd en die pakte ze meteen. Ben er eigenlijk geen voorstander van ivm de borstvoeding maar ze schijnt er rustiger van te worden...

Hier dus een niet zon top nacht.. Alles onder gepoept inclusies earosleep en zichzelf dis eerste wasje van vandaag staat alweer aan.

@ shaar ik herken dus zeker het faal effect :( ik baal enorm!!
    Maar imwe moeten onthouden dat we alles voor onze kleine willen doen en ze het beste met ze voor hebben!

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

#263 JaDeBo, 10 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2012
    Ukkie hier ook eennspeentje voor onrustig ventje, tussen voedingen hoor. Geen probleem met Bv.

Shaar dikke knuffel meis. Je bent geen slechte moeder. Kindjes met krampjes geven honger signalen, vaak willen ze alleen zuigen. Je hebt hulp gevraagd op cb en ook.zij hebben het niet herkend. Gelukkig weet je nu wat de oorzaak is. Enne ben het met Chybou eens,je bent te hard voor jezelf. En geloof me meis, je bent niet de eerste en zeker niet de enige mama die haar kindje gewoon eten geeft omdat ze honger signalen afgeeft!! Nogmaals een dikke knuffel!!

Jeetje zeg... B is alweer een maand oud! Wat gaat het toch snel! En tis zo'n lekker ventje!! Voel me zo gelukkig met hem erbij, en mijn 2 andere kanjers!! ;) Zo dankbaar... onbeschrijvelijk! Totaly in love met mijn 3 schatten!!

4. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ shaarr , niet zo streng zijn voor jezelf. Bij mijn eerste duurde het ook even voordat we door hadden dat ze last van krampjes had . Je hebt zo je best gedaan om haar te helpen , overal advies gevraagt . Hoe is de nacht nu gegaan? En wat heeft ze allemaal voor advies gegeven , tegen de krampjes? Welk merk voeding geef je ?

@ bailley , balen van die bh , kost een klein vermogen zo.

@ ukkie , ook jij faalt niet . Zo lang je alles voor je kind over hebt zit het echt wel goed met je moeder gevoelens. Ik heb zelf geen ervaring met verborgen reflux. Ze hebben hier all3 wel gehad dat er iets na een fles omhoog kwam maar dat is nooit als reflux gezien.

@ foto , en weer zag ik een geweldige foto voorbij komen. love it.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ shaar: meis je bent echt GEEN SLECHTE MOEDER!!! Knoop dat nu eens goed in je oren!! Lieverd als het goed is heb je net als wij allemaal geen gebruiksaanwijzing bij je uk gekregen toch? Daarbij heb je nog geen ervaring overal mee en kun je gewoon niet alles weten. Meis, ik werk al 10 jaar met baby's en ook ik weet niet alles en maak af en toe echt wel een foutje hoor! Zolang je je moedergevoel maar goed blijft volgen en het beste voorhebt met je kindje ben je juist een FANTASTISCHE MOEDER! Daarbij luister je naar de adviezen van iedereen en speelt daarop in ipv je kop in het zand te steken en dat doe je dan toch hartstikke goed? Lieverd er gaan nog veel meer dingen komen waar je tegenaanloopt of waar je fouten bij maakt, maar noem jezelf dan niet gelijk een slechte moeder alsjeblieft. Leer van je fouten en doe het vervolgens gewoon anders, dat maakt je echt een goede moeder. Heeeele dikke knuffel! En schaam je niet, maar blijf gewoon lekker kletsen hoor!

@ ukkie: wat vervelend dat je kleine meisje verborgen reflux heeft. Qua tips... Bij t voeden proberen wat rechterop te houden en na het voeden ook nog een flinke tijd. Idd het speentje proberen door te zetten, Quinten heeft totaal geen last ban speen/tepelverwarring. Zelf vind ik de bibi speentjes altijd het fijnste, maar dat is echt even uitproberen en iets wat ze ook moet leren en dat neemt soms wat tijd in beslag. Hier werkt t om t speentje een beetje nat te maken voor je hem geeft.
    Ook bij het voeden zou ik tussendoor ff goed laten boeren. Verder weet ik niet wat je voor advies hebt gekregen voor bij t slapen, mijn voorkeur zou op de zij zijn, maar bij rugligging zou ik zorgen dat t matrasje iets omhoog staat...

@ SM: wat fijn dat je meisje het zo goed doet op school, knap hoor!

@ foto's: wat een heerlijke foto's zijn er weer voorbijgekomen van jullie prachtige ukkies!!

@heupecho: hier ook bij 3 maanden ivm stuitligging:

@ volgens mij syrse: jij vroeg toch over de voorkeurshouding? Goed dat je het signaleert hoor meis! Je moet hier zeker op inspringen, want anders kunnen ze er alleen maar last van krijgen. Bijv. Last van het nekje, maar ook een plat achterhoofdje aan 1 kant en dan moeten ze vaak een helmpje op een paar maanden, vaak tot het eerste jaar en geloof me, dat wil je liever niet. Quinten had in het begin ook gelijk al een voorkeurshouding naar rechts en aangezien hij heel sterk is met z'n hoofdje en nekje hielp het niet om z'n hoofdje de andere kant op te draaien. Wat wij nu doen is hem op de dag zo laten liggen als hij wil en snachts slaapt hij iedere keer wisselend van zijn zij in een zijslaapkussen. Verder is het belangrijk bij het voeden om steeds een andere kant aan te bieden. Gaat bij bv natuurlijk automatisch maar bij fv niet. Ook in de box en op de commode kun je steeds de kant waar hij naar kijkt afwisselen. Zo ga je er dus bewust mee om, maar beperk je ze niet teveel in hun bewegingen.

Sorry de rest is niet zo goed blijven hangen ;)

Hier gister wel een goede dag gehad, alleen savonds veel last gehad van duizelingen. Kwam ook wel door vermoeidheid denk ik, want heb echt als een blok geslapen. Werd niet eens wakker van onze spruit!
    Een vriendin van me kwam gister op ons passen savonds dus dat was wel heel fijn en gezellig :)
    Verder gister even gespeeld met t fototoestel en een flitssetje en daar zijn weer coole foto's uitgekomen. Moet ze nog ff in m'n album zetten, maar zal er vast eentje met jullie delen!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Pfff, ben ik ff blij dat jij er ook geen gebruiksaanwijzing bij had dan, dacht al dat ik hem was vergeten in het ziekenhuis haha ;) En luister idd maar goed naar al deze mama's :p

En een gearrangeerd huwelijk.... Dat wordt dan knokken want hij is ook al uitgehuwelijkt in een ander topic haha ;)
    Naja misschien wil hij ook wel een hele harem om hem heen, dus waarom niet ? ;)
    Zullen we vast een trouwdatum prikken dan? Haha

7. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ shaarr , fijn dat de swaddle me heeft geholpen . Hier krijgt het mannetje 5 x120 dat word in totaal zo'n 135 geloof ik . Vorige week zat hij op ruim 4kg . Dus om de 4 uur eten geven zou denk ik voldoende moeten zijn. Je hebt ook nog riso comfort , speciaal voor kinderen die veel last hebben van krampjes. Hier werkt infacol heel goed . Ik heb hier in een kraampakket een kersenpitkussen gehad in de vorm van een schilpad . Is wat kleiner dan een gewone zak en past precies op het buikje staat helaas geen website op maar bij baby walz hebben ze ook hele leuke . Die van mij is van het merk lifetime.Succes met je meisje want ik weet uit ervaring dat krampjes heel zielig en vermoeiend zijn ( vooral voor je meisje maar ook voor de ouders )Wij hebben ook een tijdje de voeding verdunt met 10 cc extra water maar dat zou ik eerst even met iemand overleggen bij ons was dit op aanraden van de voedingsdeskundige op het cb ( was ook toeval dat die er was op dat moment )

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Shaarr: gelukkig voel je je weer beter.
    @Engeltje: wat een prachtfoto!
    @SM: wat gaat de tijd toch snel!
    @Fopspeentje icm BV: bij Camille geen probleem. Ik heb een steentje van Advent. Als ze onrustig is en last van haar buik heeft werkt dit erg goed.
    @Voorkeurshouding: C. heeft dat ook. Wij springen hier vanaf het begin al op in en nog is er een hele lichte afplatting bij het hoofdje te zien. Dus ik vind het alleen maar heel goed om hier aan te werken.

Hier een super nacht gehad.
    Camille is zo veel naar ons aan het lachen! Als of ze ineens begrijpt hoe het moet. Echt fantastisch!

9. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Miepkip, wat een schatje!

@ Anoniempje, fijn dat J het zo goed gedaan heeft.

@ Shaarr, de signalen gaven aan dat ze honger had. Je hoeft je echt niet te schamen hoor. Kan iedereen gebeuren. Het is nu iig bekend wat het is, nu kan het alleen maar beter gaan. Hele dikke knuffel! Ben ook benieuwd naar de adviezen tegen krampjes.

@ Baileyy, balen van die bh's.

@ Ukkie, vervelend van die reflux. Je weet nu iig dat ze dat heeft en je kunt nu gericht zoeken naar verlichting. Hier is ook het ene speentje beter dan de andere. Difrax moet hij bijv niks van hebben, Bibi gaat wel, maar Avent is favoriet.

@ Engeltje, gave foto! Ik ga jou binnenkort voor foto tips spammen hoor :p

Onze V krijgt 7 a 8 voedingen. Drinkt gem. 90cc per keer.

Gisteren voor 10 euro 2ehands een Pacco inbakerdoek gekocht. Werkte als een malle! Hij heeft van een uur of 2 tot 6 zonder een kik te geven. Na de voeding van 6 heeft hij tot een uur of half 9 geslapen, toen bij vl op borst tot 9.30.

Nou vandaag een te drukke dag. Net visite gehad. Zo even eten, dan naar een verjaardag en daarna meteen door naar schoonouders om te eten. Veel te druk naar mijn zin, maar ja.

10. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Shaarr, vervelend voor je meisje!, D.ean zit al wel rond de 5/4 x 140 cc met jbm. Maar soms drinkt hij dit wel weg en soms niet. Hij laat gemiddeld 5 uur tussen een voeding.

D.ean heeft al 2 nachten doorgeslapen! Hij slaapt dan 8/9 uur en vanaf 22.00u tot 07.00u. Meneer woog gisteren trouwens 4 kilo!! en is 53,5 cm! en is dus in een maand tijd 1080 gram aangekomen en 5,5 cm gegroeid! Trotse mama hier!, Vanavond gaan we naar een verjaardag van een vriendin van me, maar neem de draagdoek mee. Wil niet dat als het al te druk is hij bij iedereen komt te liggen.

11. Maia

Maia Niet meer actief

@baileyy: hier is hij als hij wakker is meestal flink huilerig, dus ik kan hem dan amper wegleggen. komt vanzelf hoop ik :)

@ukkie: wat een lieve foto!

@syrse: ik zou ook afwisselen van kant hoor als ze slaapt.

@miepkip: zo hij is flink gegroeid dan. maar dikmaakpap erin? waarom adviseren ze dat nu al?

@shaarr: fijn dat jullie erachter gekomen zijn dat het krampjes zijn. en je bent zeker geen slechte moeder meis, het is ook zo ontzettend moeilijk. ik heb al een kindje, maar het voelt nu voor me alsof alles nieuw is, alsof het mijn eerste is. het is wel een beetje herkenbaar je verhaal hoor, echt. en fijn dat het inbakeren haar ook rust geeft!

@sammie: lees ik goed dat je gefietst hebt met je draagdoek en je kindje erin? dat is heel erg slecht voor het nekje he, ik zou dat echt niet doen.

@doorslapen: wat heerlijk dat er al zoveel beebjes doorslapen. hier nog lang niet. gisteren was het van 11 - 3 en toen gaf ik bv maar dat was niet voldoende dus hij bleef constant komen en toen om 5 uur maar een flesje gegeven en toen was hij eindelijk wat voldaan maar bah, wat een nacht. en gisteren kwam hij om 12-3-6 dat was wel erg lekker maar toch, doorslapen zit er hier nog lang niet in ;)

hier vandaag erg last van krampjes, dus dat was wel heel verdrietig en sneu. heb ook besloten nog niet over te gaan op de forte voeding, eigenlijk als ik zo het verhaal van shaarr lees ben ik bang dat dat de krampjes erger gaat maken, dus we proberen het nu maar met gewoon de kv en de bv samen en we zien het wel. eerst maar even wachten tot hij gewend is aan de gewone voeding en als het dan nog is kan het nog altijd. verder ben ik net even met Fleur naar een theatervoorstelling geweest, dan is het toch wel prettig dat manlief thuis kan blijven en Tim een flesje kan geven :)

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ maia: sneu he die krampjes! Quinten heeft t ook nog steeds helaas, had de Cinababy afgebouwd, maar door de medicijnen was z'n buikje weer van slag. Hoop dat t nu rustiger wordt nu de kuur is afgelopen!

@ miepkip: fijn dat t zo goed gaat met slapen en dat alles goed was op het cb!

Hier heeft m'n broertje vandaag nog wat foto's van ons drietjes gemaakt :) Voor degenen die t leuk vinden, de foto's van gister en vandaag staan in m'n album! ( een paar dan hoor )

@ pleuni: vraag maar raak hoor ;)

13. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Shaar: nog een extra digi knuffel, je hebt het beste met je kindje voor en dat maakt je juist een geweldige moeder! Fouten maken we allemaal, maar zo leren we, toch?

@voorkeurshouding: bedankt chybou en engeltje. Ze snachts afwisselen is moeilijk, ze slaapt op haar rug en het hoofdje draaien helpt niet, ze draait in haar slaap gewoon terug.
    Ik probeer haar nu overdag te stimuleren langs de andere kant, en als ze in haar box ligt leg ik een opgerolde hydrofiel langs haar en onder het schoudertje, dan kan ze niet helemaal naar links doordraaien.
    Twijfel over die zijslaper; ze slaapt zo goed op haar rug, wat als ze er helemaal niet mee kan slapen?
    Op de couveuze afdeling hadden ze zo mini kussentjes, zelfde vorm als een voedingskussen, daar sliep ze altijd goed mee op haar zij, maar leek me eerder iets zelfgemaakt.
    Op de 1 maand controle was er in elk geval nog geen vervorming, hopelijk blijkt dit zo.

@dames die afkolven; ik probeer mijn productie omhoog te krijgen, maar dit lijkt maar niet te lukken. Alles gaat hier via de fles omdat de borstvoeding nooit is gelukt. Ik kolf normaal om de 6 uur, tien minuten, en heb dan 180cc. Ik ben nu sinds gisteren om de 3 uur aan het kolven om de productie op te drijven, maar ik heb dan gemiddeld 90cc. Nu deze nacht weer 6 uur tussen gelaten, en weer netjes 180cc, op de kop. Is dit nu gewoon mijn maximum? Want dan kan ik evengoed elke 6 uur blijven doen. En dan gaat ze mij helaas ooit wel eens inhalen :( Ze zit nu aan honderd maal 7.

Volgende week gaat ze twee halve dagen naar manlief's grootmoeder, ik moet werken. Heb er eerlijk gezegd een beetje schrik voor, erg he, ze heeft er zelf 3 grootgebracht ;) Maar ze sukkelt zo met die fles, lijkt wel te panikeren dat het niet snel genoeg gaat en dan haalt ze die fles eruit, terug erin, terug eruit, in plaats van haar gewoon rustig te laten drinken. Weet niet goed of ik er iets van zou zeggen of niet, we hebben haar al een paar keer proberen bij te sturen.

Hier was ze vandaag heel actief, lag ze in haar box te protesteren. Hebben we dan maar fietsjefiets gedaan; draaien met de beentjes en dan zet ze grote ogen op als ik stop en gaat heftig trappelen, als om het na te doen :D Daarna wou ze op haar buik liggen, en dan heel de tijd dat kopje heen en weer, duwen en trappen met handjes en voetjes.
    Nu ligt ze uitgeteld te slapen bij de mama. Hard werk hoor :p

@engeltje; heb je een vriendverzoek gestuurd :)
    Wij hebben helemaal nog geen foto van ons met drie bedenk ik me net... dringend werk van maken :)

14. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Heej oktober-mama's,

Ik had eens een vraagje voor jullie. Ik verzamel geboortekaartjes (heb er ondertussen al een 2800-tal) en vind dit een hele leuke hobby. Maar om die verder te zetten heb ik jullie hulp nodig natuurlijk. Dus als jullie nog een kaartje van jullie schat overhebben en mij die willen bezorgen zou mij dat enorm blij maken.
    Alvast bedankt! En hopelijk hoor ik iets van jullie :)

Liefs

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

#275 JaDeBo, 10 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2012
    Krampjes: hier ook, maar gelukkig valt het mee. Hij heeft meer last van de reflux.

Doorslapen: hier slaapt hij max 4 uur, over het algemeen maar drie uur achter elkaar.

Engeltje: super die foto's... wou dat ik t kon :)

Hier is meisje logeren bij opa en oma, vanmiddag 2 vriendinnen op bezoek gehad, was erg gezellig :). Nu even niks... zometeen D naar bed en dan B badderen, hij heeft zih flink onder gespuugd vandaag, arm ventje. Daarna lekker relaxed tv kijken!

heb ook paar nieuwe foto's in album gezet, waaronder 1 van mijn 3 kanjers samen!! ;)

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ syrse wat betreft ophogen productie heb ik begrepen dat dat het beste op regendagen kan.. Maar goed die zijn natuurlijk niet zovaak. Misschien kun je het beste even met een lactatiedeskundige bellen/mailen? Ik neem aan dat zij je het snelst en beste antwoord kunnen geven.

@ Sm sneu dat b zich onder heeft gespuugd, hier vanochtend een meisje dat zichzelf had onder gepoept,ook zon zielig gezicht.
    Wel gezellig even wat vriendinnen op bezoek :)

@ vandaag weer lekker naar buiten geweest. En zelfs in de kinderwagen geslapen. We hebben een handdoek onder het matrasje gedaan bij het hoofdeinde en nu ging het beter. Tot dat we ineens in een grote winkel waren en ze ineens keihard begon te schreeuwen,ontroostbaar!! Gelukkig rook ik iets en bleek het een volle luier.. Ik schrok wel even (3e x pas dat we erop uit zijn) Maar daarna ging het weer perfect. Ook in de auto sliep ze heerlijk!
    Laten jullie ze dan wel eens langer slapen dan nodig? Ik durfde haar namelijk niet wakker te maken voor te voeden..?

17. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Jemig, 180cc per keer vind ik al heel veel! Ik heb 4 maal daags 100cc.... En dan moet ik blij zijn.

Syrse, ik ben ook zelfstandig, maar krijg gewoon 16 weken een uitkering? Waarom jij niet?

18. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Jeetje MK! Wat slaapt D. al lang door! Fer.re zijn record is 6 uren.. En dan incl voeding.. En dan moet ik nog kolven. Hoe gaat het met jou afbouwen? Of ben je al helemaal gestopt? Of heb ik daar over heen gelezen..

19. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukkie: hier maak ik ze enkel na de nacht wakker om te eten, omdat ik ze nog niet langer dan 6 uur durf te laten slapen. Maar als ze tijdens de dag lekker tukt laat ik ze gewoon liggen, meestal komt ze dan een half uurtje later :)

kolven: Ik ga vandaag en morgen alvast verder met om de 3 uur te kolven, en dan zie ik wel hoe het er maandag voor staat. Blijft het zo dan bel ik maandag de lactatiedeskundige.

@Godinn: omdat ik in België woon ;) Wij krijgen maar 8 weken.

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ kolven, doen jullie beide kanten kolven en dan samen 100cc(godin) en 180 cc (syrse)? Of is dat per borst?
    En 4x per dag dus 8 borsten? Ik wil het bij mij ook gaan ophogen namelijk

Deel Deze Pagina