@ lycka: ja vooral voor dat warme wil ik hem dus eigenlijk nog even in de bak laten liggen. Jouw oudste ging dus wel in de wintermaanden over naar de buggy. Zat hij dan alleen in de voetenzak of deed je er dan nog een extra dekentje overheen? Vind t zo lastig, hij is er zo aan toe! @ mf: heb je wel al een goede draagdoek geprobeerd dan? Hierbij krijg je echt geen last van je schouders of nek! Die schuine draagzak is echt niet goed voor je lichaam! @ laupio: goed om wat van je te lezen meis! Zielig dat Nina zo'n last heeft gehad van krampjes! Gelukkig dat het met de omneo nu wel beter gaat! @ miepkip: veel plezier met carnavallen! @ godinn: wat een lekker hongerwolfje heb je toch! Oeiiii ik zei het natuurlijk al een tijdje geleden dat ik dacht dat Quinten eenkennig ging worden, maar vanavond sloeg echt alles! Mn broertje was hier en die ziet hij zeker 2 x per week ofzo, maar hij wilde echt niks van hem weten! Was totaal overstuur toen hij bij mn broertje op schoot zat, echt brullen! Kon hem zelf ook amper kalmeren, hij kroop helemaal in me! Uiteindelijk was hij stil en begon mn broertje te praten en was het weer huilen, huilen, huilen! Pas tijdens het groentehapje durfde hij hem weer aan te kijken en naar hem te lachen. Dacht toen dus dat t over was, nou mooi niet! Mn broertje stond erbij toen ik Quinten in bad deed en hij was gewoon vrolijk aan t spetteren, dus ik dacht dat ik wel heel ff zn kleertjes in zn kast kon gaan leggen. Weer brullen joh! Mn broertje is toen maar naar beneden gegaan, maar nog was Quinten over de rooie. Pas toen hij bij me kon drinken was hij stil. Daarna nog ff lekker gespeeld bij me op schoot en steeds schuin naar mn broertje gekeken en toch nog gelachen naar hem, maar oh, oh, wat was dat niet leuk zeg! En dat terwijl ik hem dus bijna altijd uit handen geef als er iemand is! Weet dat t een fase is die erbij hoort, maar al zo vroeg?! Hoop dat t snel voorbij is!
@Miepkip Wat goed van de loonsverhoging!! Fijn joh! @MF Huilt ze niet met tranen? Jeetje hier wel, dacht dat dat normaal was al. Haha @Flesje proberen doen we indd even een paar dagen niet. We hebben t warm en koud geprobeerd ja maar helaas. @Miepkip Hier doet t vrijen ook pijn, al bij een poging tot. Heb er ook echt geen zin in. Komt vast wel weer. Misschien is t ook te gespannen zijn, geen idee. @Voedingen hier vannacht ook weer vaker. Ik las dat dat normaal is? Schreef Ukkie?? @Engeltje wat leuk dat Quinten naar de beker grijpt. Hier nog niks van dat soort dingen, heb ook echt nog niet nagedacht over een beker. Eerst maar eens de fles haha Maar wat is er zo speciaal aan een oefenbeker dan? En een rietjesbeker waarom is dat fijn? @Maia Dat was schrikken zeker! Gauw gebeurd zo'n ongelukje dan hè. @Kinderwagen. Ik gebruik de bak nog gewoon. Al is hij zo nieuwsgierig dat t buggydeel ook wel kan. Maar daar vind ik m nog zo klein voor. En de bak is ook nog lekker warm. @MF Heel herkenbaar. Hier zijn t ook de bij mama op schoot en aan de borst dagen. Heb ook zo'n hoofdpijn en last van m'n nek van het dragen steeds. Bij mij is het ook een beperking m. Dat merk je nu extra goed en soms erg frustrerend vind je ook niet? Wipstoeltje of aankleedkussen werkt helaas ook niet. Box wil hij echt niet in. Ik zit dus maar op de bank met veel kussens ter ondersteuning zodat hij daarop kan liggen bij me. @Laupio Wat fijn dat het goed met jullie gaat!! @Engeltje Jeetje begint dat eenkennige echt nu al. Lastig zeg en indd niet leuk zo.
Goedemorgen! MF: Fer.re krijgt er ook nog groente bij en nu dus ook rijstebloem door de laatste fles. Hij vraagt ook niet eerder om een fles, maar wanneer hij eenmaal bezig is, wil hij meer. Ook alleen met de laatste fles. Eenkennig; hier ook zo.. Laatst vond hij zelfs vl niet meer leuk! Zodra die begon te praten ging hij krijsen.. Niet leuk! Ook opa en oma waren niet meer leuk.. Het is nu weer beter gelukkig! Zo, eerste lesje is weer op. Hij ligt lekker even te spelen in de box met vl erboven Fijne dag iedereen!
@Engeltje, hij zat meestal alleen in de voetenzak, maar als het echt guur weer was, deed ik er een dekentje bij. Ik had het zitje wel vrij plat, maar hij zag toch meer dan in die bak. Ik kon het zitje ook in tegengestelde richting plaatsen zodat ik hem kon zien, anders had ik het nog niet gedaan. Wat vervelend dat hij zo reageert op je broertje. Komt vanzelf goed, maar nu is het niet leuk nee. @Baileyy, de oefenbeker van difrax heeft een uitsparing voor het neusje waardoor het wat makkelijker drinkt (ook makkelijker knoeit als ie niet stil zit haha). Wij gaan vanavond weer het flesje proberen na een weekje rust. Ik ben benieuwd...
Pff hier moeilijk aan het doen met speen 2. Speen 1 ging echt niet lekker meer, maar om de juiste hoeveelheid n.utriton te vinden is nog even een uitdaging! Carnavallers; veel plezier
Goeiemorgen! Hier doen we nooit aan carnaval haha, maar jullie veel plezier! Beebje isalweer 3 uur in dromenland. Ze krijgt nu echt alleen nogmaar BV, ook uit de fles. Alleen is mn neusspray op En ben vergeten nieuwe te bestellen gisteren. Nou ja, hopelijk kom ik het weekend zonder door...
Hoi dames, Aukje heeft dr eerste kou-tje te pakken! Zo zielig! Snot en slijm te veel! Gister avond zelfs hoge koorts.! 38.6!! Zetpilletje gegeven, neusspray, en ze heeft verder goed geslapen! gelukkig!! En nu slaapt ze weer!! lekker laten slapen dan , vind k het beste medicijn! Zo nu moet k 9 pagina's gaan bijlezen!!!
MF: Ik heb 2 schepjes gedaan. Voornamelijk ook omdat het met 1 schepje zo dun nog is, dat het te snel door de grote speen gaat en hij zich verslikt. De kleine speen past het dan juist net weer niet door. Ik merk verder nog geen verschil, maar we zijn ook nog maar net begonnen natuurlijk. Hier ook geen caranval.. Ik doe F trouwens nog steeds in de bak, maar doe een kussentje onder zijn matrasje (of eigenlijk een opgevouwen dekentje.)Daardoor ligt hij net hoog genoeg om wat te kunnen zien maar blijft hij nog wel lekker warm.. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wie van ons weer als eerste zwanger is
@ Kimmi hopelijk is ze snel weer beter! @ Godin haha nou hier voorlopig niet denk ik @ Kinderwagen, hier wordt ze tegenwoordig altijd in de MC vervoerd. Dan kan ze gewoon rondkijken. In de bak is echt drama namelijk.
@ bailey: die difraxbeker zit idd een uitsparing in voor de neus en een rietjesbeker is beter voor de spraakontwikkeling als een tuitbeker. @ godinn: hoelang heeft die fase bij F geduurd? Wat heb jij ermee gedaan? Toch gewoon doorzetten of eraan toegeven? Ik vind t zo ontzettend moeilijk om er niet aan toe te geven, want hij is echt in totale paniek! @ lycka: bij mij kan hij ook beide kanten op idd, zou hem dan zeker ook eerst met zn gezicht naar me toe zetten. @ mf: veelplezier met carnavallen! @ anoniempje: zo'n overgang van speen is altijd een beetje lastig voor ze hoor! Waarschijnlijk gaat t na een weekje beter! @ sammie: hopelijk gaat t goed zonder de neusspray! Probeer vooral relaxt te gaan zitten en leg haar aan voordat ze echt hele erge honger heeft @ kim: he wat zielig voor Aukje zeg! Hopelijk knapt ze snel op! Quinten slaapt vandaag ook heel veel, hij gaat nu eindelijk opknappen, lekker laten liggen hoor! @ carnaval: doe er ook niks aan, komt wel als Quinten wat groter is! @ eerste zwanger: denk dat ik 1 van de laatsten wordt haha Zo mn ventje is wakker na 2,5 uur slapen, ga hem ff lekker halen en knuffelen ( als hij dat wil )
Goedemiddag Engeltje lekker dat hij even geslapen heeft! Knuffel maar lekker met je ventje! MamaF veel plezier! Carnaval hier niet. Zwanger: wil wel graag een 4e maar wanneer... aan de ene kant denk ik dicht op elkaar, dan is het klaar... aan de andere kant lichte twijfel. Ze groeien dan wel samen op natuurlijk... Hier gaat het wel... B slaapt weinig, wil veel bij mama zijn... Heb dus vanmiddag samen met hem geslapen (gister ook), verder is ie redelijk vrolijk af en toe wat eenkennig aan het worden. Hij is nog wel verkouden, heeft 's avonds ook wat lichte verhoging.. begint ook beetje met hoesten. Verder dus ff pittig... verder is ie vrolijk, speelt lekker in de box... trekt zijn knietjes op en probeert beetje naar de zijkant te rollen. Omg mijn nichtje post net op fb dat ze zwanger is, 10 weken al ze is net 17, heeft net paar maandjes nieuwe vriend (daarvoor vele andere) beide wonen bij haar ouders, geen werk pffff heftig hoor! Ze onderschat het echt... tis letterlijk een kind dat een kind krijgt! Zielig...
Jadebo.. Poeh dat is wel jong ja. (Ben zelf ook nog maar 22 maar ok hihi) Hier natuurlijk verschil dat we samenwonen, getrouwd zijn zwanger: hopelijk vlug 1 feb ongesteld geweest dus we zitten in poging 1. Maarja, pcos en schildklier he. Dat moet ook maar meewerken. Zat veel te hoog met mn schildklier dus hopelijk werkt die een beetje mee met de lagere dosering die ik nu weer krijg.
@ Jedabo, dat is vrij jong idd! @ Kinderen, wil trouwens wel voor een 2e gaan hoor, maar wil ook graag een opleiding gaan doen en dat lijkt me vrij zwaar/moeilijk als je zwanger bent/2 kindjes hebt...
@ jadebo: hopelijk knapt B weer snel op! Hoe gaat t verder eigenlijk met de reflux nu? 17? Wow das wel vroeg ja, maargoed weet verder niet hoe of wat, dus ik ga er niet over oordelen @ anoniempje: ja, gaan jullie er al weer voor? Hopelijk lukt het snel! Wie zijn er eigenlijk allemaal bezig voor een tweede uk nu? Spannend hoor! Wordt wel tijd voor een lijstje dan
Engeltje.. jup, het was wachten op mijn periode na 3 weken pil. We willen het allebei graag. Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd haha. Ik dacht dat Kimmikim en ik enige waren zonder anticonceptie
Anoniempje ik was ook 22 toen ik zwanger raakte van J !\ tis idd de situatie die ik ken die het 'raar' maakt... Maar goed hoop dat alles goed komt ook met de kleine erbij! Engeltje vind het lastig om in te schatten, de klachten lijken iets verbetert... hij lijkt minder te spugen. Het komt wel omhoog en dan ruikt het erg zuur... trekt dan ook zure gezichten. Huilt momenteel best veel, maar is ook niet lekker. Dat maakt het lastig in de schatten waar hij nou echt last van heeft. De rijstebloem gaat goed en vind hij lekker. De jbpm zorgt daarintegen voor krampjes... Dus dat is minder. Verder is hij wel 'vrolijk' maar slapen gaat nog niet van harte. Miss ook sprongetje en het niet lekker voelen... alles bij elkaar... D is vanochtend opgehaald door opa en oma en zou gaan logeren. MAar net was hij in tranen, voelt zich niet lekker... weer een loopoor en wil naar mama *brok in me keel moment* Dus ze komen hem zo naar huis brengen, J wil graag mee dus die gaat logeren. Straks maar lekker warm badje voor D maken en dan lekker naar zn bedje. Dan B lekker badderen, voeden en ook naar bed en dan mama languit op de bank... heb zelf ook beetje hoofdpijn ! Ach komt wel goed! Hoop dat D snel opknapt want volgende week is hij jarig! Arm ventje!!
@ MF, ja idd een opleiding is ook wel mogelijk in comi met. Maar ja haha We gaan we kijken hoelang we het volhouden om niet voor een 2e te gaan Die opleiding begint ook pas in september. Ben trouwens ook 22 nu. Was 21 toen k zwanger werd.
Hier ook 21 toen ik zwanger werd Bewust ook, zaten al een poosje in de mmm MF.. hihi 10 jaar? dat is lang hoor sammie.. dat klinkt alsof jullie gevoel graag gelijk weer wil maar verstand zegt even wachten?
Wauw anoniem, we hebben veel gemeen zeg! k zwanger 21, poosje mmm en zeer gewenst voor de 1e gegaan. Pcos, en hopende op een spontane 2 zwangerschap! Ben gistere opgesteld geworden na een cyclus van 42 dagen! Dat klinkt veel belovend! Lijkt alsof mijn cyclus opgang aan het komen is!! fijn!! Mf- hoe was de carnaval? Zag een foto voorbij komen op fb! Wat een dropje in dat beertjes pakje! Wat een mooi meisje zeg!! 2e kindje en opleiding en zwanger / baby, ja i've been there was heel moeilijk. Opleiding niet af kunnen ronden. Dit in combinatie met werk... ( als mn werk had mee gewerkt was t gelukt...!) Nu in maart af maken. Hoop eind mei mn diploma drs. Assistent te halen! Dan opleiding voor onderofficier bij de luchtmacht! En dat hoop ik aankomende 'toekomst' te bereiken. Ik wil weg bij de landmacht! Dus vol plannen. En mochten we onverwachts zwanger worden is dit zeer gewenst!! In de hoop nooit meer 'bewust' de mmm in te stappen. Dit heeft namelijk erg veel indruk op mij gemaakt! Ons aukje is nog niet helemaal lekker
Veel jonge mama's!! Leuk!! Jdb- nog een vierde? Wauw echt een super mama...!! Knap hoor!! En als je hart bij een groot gezin ligt, waarom niet toch?? Hmmm - ze sliep, maar ligt alweer te jammeren in dr bedje!