Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Bijvoeden: hier op advies van ka begonnen met rijstebloempap door de fles ('s avonds doe ik het) ivm reflux... En gister ook weer hapjes wortel gegeven :) Hij vind wel lekker geloof ik, al zegt zijn gezichtje wat anders, maar blijft hij wel 'happen'.

Kolven: sta er echt versteld van... en ik maar denken dat ik te weinig heb haha. Net weer 100cc gekolfd dus nu 230 in de koelkast, genoeg dacht ik zo :)
    Kolf trouwens 2x per dag 1x 's ochtends en 1x 's avonds (dan drinkt B flesje en kolf ik de voeding die hij anders zou drinken)

Hier eigenlijk best goed geslapen, ventje kwam pas om half 2. Heeft daarna goed gedronken. Vervolgens slaapt hij nog... hij wou de borst rond 6 uur nog niet... hahha! Maar er gewoon lekker tegen aan liggen en slapen ;)!

Zo de andere boefjes wakker maken, beide gaan naar school/psz en dan met B naar cb... ben benieuwd...

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Baileyy, ik gebruik de Avent flessen. Ze drinkt niet veel uit de fles. De eerste fles was 40ml en die ging leeg. Eergisteren 80ml in de fles gedaan, maar ze dronk maar 40. Dan stopt ze en wil ze echt niet meer (wel 2 borsten nog, maar geen druppel meer uit de fles ;)). En gisteren verslikte ze zich na 10ml en wilde ze niet meer :(. Ik doe vanavond een kleiner speentje op de fles, ze is wel gewend om te werken voor d'r eten en dan verslikt ze zich hopelijk niet.
    Op FB is een "geheime" oktober groep, dus niemand van je andere vrienden ziet dat je daar lid van bent en wat je schrijft :cool:

@Jadebo, 130ml wauw! Hier max. 80ml de laatste dagen.

@Bijvoeding, ik kwam ergens op het forum deze link tegen. Ik vond het een goed verhaal en wacht voorlopig met bijvoeden.Die Zes Maanden | De Groene Vrouw

Hier ook een goede nacht gehad. Alhoewel, ik ging om half tien slapen en toen wilde ze om 22:15u nog drinken. Ik zat net in m'n diepe slaap, dus werd erg verrot wakker. Daarna tot 03:30u geslapen en om 06:30u weer gevoed en gelijk weer terug naar bed.

3. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Leuk artikel Lycka. Ik wilde zowiezo al wachten tot 6 maanden. Ik heb vroeger zelf eczeem gehad en in de puberteit volgens een arts ook astma (toen ik was verhuisd vertelde de nieuwe huisarts dat, terwijl mijn oude huisarts het er nooit over gehad heeft, dus heb mijn twijfels :p). Beide ben ik het ontgroeit. Mede daarom wil ik wachten tot die 6 maanden grens. En ik wil Rapley gaan doen. (Daarom baalde ik extra dat de bv niet was gelukt :().

4. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! hier een mannetje dat heerlijk heeft doorgeslapen van 9 tot 7 :) ligt nu weer in bed.

@bijvoeding: interessant artikel. ben het er ook wel deels mee eens en was ook van plan om tot de 6 mnd te wachten, maar de ka adviseert toch (ook juist voor zijn darmen) om eerder te starten.
    @voeding bewaren: wij hebben van avent bakjes gekocht bij Fleur, die zijn erg handig.

@hoofdje hangen: Tim is aardig stevig in zijn nekspieren, niet dat ik hem veel op zijn buik leg, maar omdat we hem natuurlijk rechtop moeten houden na zijn voeding oefent hij daar ook mee.

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen!!

Wat een helder duidelijk artikel :D
    Mijn meisje heeft gewoon zonder inbakerdoek geslapen!! En het ging goed :D Misschien dat we overdag nog wel inbakeren maar snachts niet meer dan denk ik...

@ JDB dat zijn idd aardig wat ML!
    Ik kolf savonds altijd een paar keer als S al aan haar nachtslaap is begonnen. Zo blijft mn productie een beetje op peil.
    Succes bij t CB

@ Penny, idd jammer dat het niet gelukt is. Maar meid, je hebt het geprobeerd en meer dan dat kan je niet doen!

@ Lycka wat jammer dat ze niet gewoon de hele fles op heeft gedronken! Hopelijk de volgende keer beter. Hier maken we trouwens nog steeds kleine porties klaar. Elke keer 40, zo gooien we bijna nooit wat weg.

@ Bailey denk jedat je makkelijk een baan kunt vinden? Geniet nu maar lekker van je beebje, op een gegeven moment valt het kwartje wel en weet je wel wat je wil ;)

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @lycka leuk artikel (soms wel wat teveel medische termen ;)) maar ik kan me er wel in vinden. Ik wacht ook tot 6mnd (L is zowieso niet echt geïnteresseerd ;))
    Wel jammer dat ze de hele fles niet heeft opgedronken. Maar aan de andere kant beter dan niets!

@hoofdje hier gaat day ook prima. Net als maia houden we haar nog erg vaak omhoog. Op de buik vindt ze trouwens ineens niet meer erg als het niet te lang duurt :D

@jadebo! Lekker hoor die voorraad :D gaat goed! Hier alleen zon opbrengt als ik ipv een voeding kolf. Sochtends tussendoor lukt me dat niet

@hier gister weer een leuke carnavals dag gehad. L heeft weer veel in de draagzak geslapen waardoor ze vannacht veel heeft ingehaald :( (ieder 1,5 uur!!) maar goed, ook een beetje m'n eigen schuld aangezien ze zoveel geslapen heeft gister.

@engeltje hoe "test" je een oorontsteking? L krijst sinds twee dagen nogal al en zot na een voeding vaak aan haar rechter oortje. Nu las ik ergens dat dit ook kan zijn dat ze gewoon d'r oortje ondekt maar in combinatie met het gillen/krijsen en verkoudheid dacht ik ineens dat het misschien een oorontsteking zou kinnen zijn?
    Ze heeft afgelopen twee sagen wel oordopjes in gehad ivm geluid.

7. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Maia, wat een heerlijke nacht!

Ik heb ook die bewaarbakjes van Avent.

@Sammie, wat goed zonder inbakerdoek.
    Wij deden ook wel kleine porties aanbieden, maar als ze eenmaal stopt (dus ook als de fles leeg is), wil ze daarna niet meer.

@Ukkie, als ze vaak naar haar oortje grijpt, zou ik er bij de HA naar laten kijken. Het vaker drinken kan ook bij oorontsteking horen.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ff kort @ ukkie: is het krijsen als je haar plat legt op z'n top? Dan is de kans al groot.
    Als je zachtjes drukt vlakbij haar oortje net boven de scharnier van haar kaakje zeg maar en ze krijst het uit of vertrekt helemaal, dan kun je er bijna wel de donder op zeggen dat het zo is. Ik zou het voor de zekerheid zowieso even laten checken bij de ha. Het is namelijk nooit goed om iets in de gehoorgang van een baby te stoppen. Je duwt dan het oorsmeer naar binnen waardoor de kans op een oorontsteking heel groot wordt.... Sterkte!

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    #2869 ukkie1985, 12 feb 2013
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
    Als ik daar zachtjes duw gebeurt er niets. Ze ligt nu ook gewoon op haar rug te spelen in de box.

Het vele drinken is nu twee nachten geweest, ik denk omdat ze overdag er steeds 4uur tussen liet terwijl dot normaal 2 uur is.
    Wat betreft oordoppen doe zitten alleen in de oorschelp dus niet waar het oorsmeer komt.

Ik kijk het de ochtend even aan en anders bel ik toch ff.

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Zo weer terug van cb... mannetje weegt nu 6360 gram en is 63 cm. Hij doet het dus prima, op mama's melk ;) Ook weer prikjes gehad... echt zielig wederom gillen! Gelukkig ging het nu sneller over dan vorige keer... Nu ligt hij ff te spelen in de box, nadat hij even een tukkie heeft gedaan in de auto en op schoot :)

11. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @MF, S. huilt zelden als ze wakker wordt. Ik hoor meestal wat kreetjes uit haar kamer komen.

@Jadebo, hij groeit goed hoor op jouw melk! Sneu dat ie zo moest huilen. Ik hoop dat hij er verder niet zo'n last van krijgt.

12. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Gisteren zijn we trouwens nog bij de huisarts geweest i.v.m. de huiduitslag.
    Ik zal het koemelkvrije dieet nog een poosje volhouden, maar hij denkt niet dat dat de oorzaak is.
    Hij verwijst ons door naar het ziekenhuis en tot die tijd blijven smeren met de cremes die we al eerder hadden gekregen.

Op de foto ziet de uitslag er niet zo vurig rood uit als in het echt.

13. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, ik had idd de catalogus al thuis gekregen :p. Vind vooral voor meisjes van een jaar of 1+ zo veel leuks erin staan!

@ Ukkie, wat sneu dat ze zo'n last heeft :(>

@ JDB, ziet er goed uit! Hopelijk heeft hij straks geen last van de prikjes.

@ Sammie, super goed dat ze zonder inbakerdoek heeft geslapen! Waarom wil je het overdag nog wel aanhouden als ik vragen mag?

@ Maia, wat een lekkere nacht! Hier sliep V van 22 tot 7 :D. Heb hem wakker moeten maken voor de voeding omdat ik hem daarna naar de gastouder moest brengen.

@ MF, ook al zo'n goede nacht, fijn he!

@ Schaterlach, hier nog niet. Hij lacht heel soms met een geluidje, maar dat is meer de aanzet zeg maar. Geluid zet niet door ;).

@ Hoofdje, ik hoef zijn hoofd niet te ondersteunen, dat houdt hij zelf goed omhoog (doe het wel vaak nog). Maar het wiebelt wat van links naar rechts en achter naar voren. Als hij op zijn buik ligt, houdt hij zijn hoofdje ook goed omhoog.

@ Lycka, wat rot dat zij zo'n uitslag heeft :(. Hoop dat jullie snel uitvinden waar het aan ligt.

Ik had via Marktplaats een pakket kleding mt 68 gekocht. Voor 30 euro 70+ kledingstukken! Stuk of 10 die ik echt niet mooi vind, de rest prima spul! Heb van het weekend dus als een gek wasjes gedraaid en gestreken...

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

#2874 JaDeBo, 12 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2013
    Lycka apart die uitslag... goed dat je naar de ha geweest bent.. Hopelijk valt het mee in het ziekenhuis. Is ze niet allergisch voor de zalf of een bestanddeel erin... lastig

Penny das nog eens leuk! Hier voorlopig nog geen mt 68 maar ben al wel vast wat leuke dingen aan het scoren... ;)!

Schaterlach hier ook, zoo schattig! Hij lacht zo leuk! ;)

Hier beide jongens op bed, volgens mij begint inenting te werken want B slaapt gewoon (normaal dus heel moeilijk... tot niet). Hopelijk heeft hij er verder niet veel last van. Straks moppie weer ophalen. De dag vliegt echt voorbij!!

15. Maia

Maia Niet meer actief

@schaterlach: hier alleen als Fleur gek aan het doen is :D verder nog niet ;)

hij drinkt vandaag zijn flessen niet leeg, maar is enorm druk met zijn handjes, dus zal daar wel aan liggen.

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Het is waarschijnlijk eczeem, dat heeft de oudste ook gehad.

Maat 68 zijn we al een hele tijd geleden aan begonnen, de eerste pakjes zijn zelfs alweer te klein. Ze heeft ook al wat kleding in maat 74 aan.

Schaterlachen doet ze nog niet echt, soms wel een beetje geluid erbij. Hier ook meestal naar haar grote broer.

17. Maia

Maia Niet meer actief

@lycka: herkenbaar, 68 zit hij ook al een tijdje in en in elk geval de rompers beginnen krap te zitten dus daar moet ik maat 74 van uit de kast halen dacht ik vanochtend en de rest zit al aardig goed, zijn zelfs kleertjes waar ik hem niet meer inkrijg (niet qua lengte, dat gaat nog maar bij hem is de breedte een probleem)

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    S. is stevig maar ze heeft in verhouding ook een lang lijf. Jurkjes zijn al snel t-shirts :p

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Wow wat zijn jullie kindjes al groot hihi, hier nog 62 hoor!

@ Penny, overdag is ze niet altijd thuis maar ergens anders. Om haar dan toch een veilig gevoel te geven leekhet me wel goed om daar dan nog wel haar in te bakeren. Nu ligt ze weer in haar slaapzak. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat!

@ JDB hopelijk heeft ie niet teveel last!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: ok dan is t goed ;) hoe gaat het nu met haar?

@ mf: wat fijn dat t zo lekker gaat zeg!

@ jadebo: super dat hij nog steeds zo lekker groeit op jouw melk, geweldig toch? Nog over de reflux gehad?

@ penny: lekker dat je zo'n hoop kleertjes erbij hebt! Wij moeten ook echt van de week maatje 74 van zolder gaan halen....

Hier vandaag gewerkt, voor t eerst 6 uur op de groep en dat was erg pittig, ben echt doodop nu en flinke pijn aan m'n rug en bekken... Geloof niet dat ik volgende week er weer een uur bij kan nemen... Baal wel ff hoor! Sorry volgende keer reageer ik weer wat uitgebreider, ben nu ff sjaggie

Deel Deze Pagina