Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnxx lieve meiden!
    De bekkenklachten komen idd nog vanuit mijn zwangerschap, ondanks alle waarschuwingen van mijn collega's had ik veel te lang zware kindjes getild enzo. Ik had zoiets van, ahjoh, niet zeiken! Beetje rugpijn hoort er nou eenmaal bij hoor! Hierdoor heb ik dus echt zware BI gekregen en het herstel ging de afgelopen weken best voorspoedig, maar de werkdruk neemt op het ogenblik nogal toe. Dit komt door verschillende omstandigheden, maar ik ga er op dit moment echt aan onderdoor. Had mezelf weer compleet weggecijfert waardoor ik me de afeglopen dagen enorm ben tegengekomen. Ik wil te graag, maar kan het gewoon niet en dit frusteert mij echt enorm, zit er continu weer om te janken en zo ben ik normaal helemaal niet. Heb de arbo zelf al gebeld vandaag voor advies, maar helaas was mijn contactpersoon niet aanwezig en moet ik dus morgen terugbellen als ik weer op mijn werk ben. Verder heb ik morgen ook op mijn werk een gesprek over mijn reintegratie en dit brengt voor mij een hoop spanning met zich mee. Mijn leidinggevend zit momenteel langdurig thuis en daardoor moet ik het gesprek met iemand anders voeren die mij dus niet goed kent en waarvan ik weet dat ze over iedereen heen dendert. Normaal sta ik wel aardig stevig in mijn schoenen, maar nu dus niet en dat kan ik maar moeilijk accepteren van mijzelf. Vandaar dus dat ik ff in een flinke dip zit nu.

Sorry voor mijn klaagbericht meiden! Hopelijk ben ik na morgen weer wat opgelucht en vooral ook opgewekter!

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Eeen heeeele dikke knuf voor jou meis! Ga lekker vroeg naar bed vanaaf, eerst ff lekker douchen. Miss wil je man je wel even masseren. Hopelijk ontspan je daardoor.
    En mocht het morgen niet gaan met het gesprek kan je dan niet 'eisen' dat je iemand anders wil spreken? Of telefonisch met je echte baas?

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx sammie! Mijn man is pas laat thuis uit zn werk altijd, dus dat wordt um niet helaas....
    Mijn leidinggevende is helaas niet telefonisch aanspreekbaar ook en moet het nu dus doen met degene die boven haar staat.... Ben blij als dat morgen achter de rug is!

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje dikke knuffel meis!! Hopelijk valt het morgen allemaal mee en is het snel achter de rug! Rustig aan hoor en denk aan jezelf!!

Ayslin tja idd makkelijk gedacht, alsof dat geen energie kost.. MAar goed ene oor in andere uit, ja en amen en thuis lekker me eigen ding ;)

Hier gaat redelijk, mannetje nog wel koorts. Dus zetpil gegeven voor slapen. Hij klinkt ook best 'vol'... arm ventje! Hopelijk zet het niet door of anders snel door dat ie er snel vanaf is.
    Vanavond had ie sperziboontje gehad... hij vond wel lekker geloof ik.
    Nu nog ff lekker op de bank, kleine baby's grote zorgen kijken. Zo bijzonder die drieling... en zo klein... iniminie heftig hoor!

5. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: knuffel!

@jadebo: vervelend dat hij nog steeds koorts heeft.

hier een redelijke nacht gehad. Half 4 werd Fleur wakker, is wel weer gaan slapen maar toch, 6 uur Tim, heeft van manlief speentje gehad en slaapt ook weer. Daarna iemand met volgens mij een kapotte uitlaat die ook een tijdje zijn auto liet lopen dus heb niet veel geslapen maar ach. Gisteravond had ik even een dipje over de tijd dat Tim zoveel huilde. Ben het, nu we rust hebben, een plekje aan het geven lijkt het wel. Ben ook boos op een aantal mensen, mensen die wisten dat hij zo huilde, die het zelf hadden meegemaakt maar die dan niet even bellen of langskomen (terwijl het door een paar dan ook wel weer beloofd werd) of die alleen langskwamen om Tim te zien maar niet voor ondersteuning. Weet niet of ik er wat mee wil/kan/ga doen want de mensen waar ik het meest boos op ben (een van mijn zussen en mijn schoonouders) zullen dat toch niet snappen maar toch... goed gesprek had met manlief en die heeft hetzelfde gevoel.

nou ja, zometeen werken, dan naar een school kijken voor Fleur. kunnen we eindelijk de definitieve keuze maken.

6. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, succes vandaag.

@Jadebo, sneu dat hij nog niet opknapt.

@Maia, knuffel voor jou. Lastig hoor, maar waarschijnlijk helpt het jou wel als je het toch bespreekt met je zus en schoonouders. Of verwacht je dat ze zich heftig gaan verdedigen? Dan schiet je er niks mee op natuurlijk. Gelukkig begrijpt je man het wel.

Hier zit ik er ook een beetje doorheen. Ruim 3 maanden nachtdiensten gaan toch z'n tol eisen. En ik val ook heel slecht in slaap de laatste tijd. Ik lig veel te piekeren. Afgelopen vrijdag belde een hele goede vriendin om te vertellen dat ze non-hodgkin (lymfklierkanker) heeft. Maandag is ze al begonnen met chemo. Ik vind het zo erg voor haar en haar familie. Ik baal er heel erg van dat ik nu zo ver weg ben en er niet echt voor ze kan zijn. En 's nachts denk ik er veel teveel over na, maar het lukt me niet om het uit mijn hoofd te zetten.

7. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Ukkie, die suggestie heb ik 6 maanden geleden ofzo in de box gegooid :p.

@ Aislyn, jeetje heftig zulke nachten.

@ Lycka, wat fijn dat de fles leeg ging! Super goed! Maar jeetje, vervelend dat je er even doorheen zit en wat rot van je vriendin :(. Dikke knuffel!

@ Maia, heerlijk een schoon huis. Ach ja, de kids houden je lekker bezig ;). En vwb de mensen op wie je boos bent, misschien is het fijn om het even op te schrijven en dan over een paar dagen terug te lezen en kijken wat je er mee wilt doen. Fijn dat je man het met je eens is, scheelt al een hele hoop! Ik herken het gevoel van boos zijn op mensen. Heb hetzelfde met de oudste broer van mijn vriend. Hebben we niet echt contact mee, hij woont in Ierland en is echt egoistisch. Hij is met kerst bijz ijn ouders geweest en is een keer bij ons op bezoek gekomen. Maar hij heeft dus nooit een keer gebeld hoe het hier gaat, hoe het met zijn neefje is (is zijn enige neefje overigens). Maar ja, wat doe je eraan?

@ Engeltje, goed opkomen voor jezelf hoor, vooral nu. Is niet makkelijk, maar te lang met pijn doorlopen heb je alleen jezelf (en je gezinnetje) mee. Hele dikke knuffel!

@ Jadebo, wat sneu dat hij nog koorts heeft.

Hier heeft V gister weer wat minder geslapen. 45 min steeds en dan wil hij niet meer. 21 uur laatste fles en toen naar bed. Hij viel steeds 10 min in slaap ofzo en dan weer huilen en soms echt heel hard gillen. Rond half 11 opeens uit het niets een kei harde gil. Vl en ik lagen al in bed en wij meteen ernaartoe. Schrok me rot, zo'n gil kende ik nog nier. Uiteindelijk sliep hij rond 11 uur echt. Rond 6.45 wakker.

Ik zit even in dubio. Ik heb echt hele erge haaruitval sinds 2 maanden of zo. Ik weet dat dat kan van het ontzwangeren. Heb tijdens de zwangerschap namelijk bijna geen haarverlies gehad en een hele dikke bos haar. Nu is mijn staart echt 3-4 keer dunner. En als ik ga douchen komt er niet normaal veel haar uit. Ook als ik het borstel, ligt de hele vloer vol. Ik wil de dokter gaan bellen, maar wil niet als zo'n hypochonder overkomen, want dat ben ik echt niet. Maar ja, ik las ergens dat het dus medisch kan worden. Heeft met je hormoonhuishouding te maken. Gewoon maar bellen? Ook heb ik nog steeds last van mijn stuitje. Soms echt pijnlijk.

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Penny.. Hier ook enorme haaruitval. Hier ligt het aan mn schildklier maar ha gaf aan dat het ook door zwangerschap
    kon. Maar je kan altijd even langsgaan toch?

Lycka.. Wat een rotnieuws van je vriendin!

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje dikke knuffel meis! Hoe is de nacht gegaan? Beetje kunnen slapen?

@maia, fijn zon schoon huis :)
    Vervelend om te lezen dat je teleurgesteld bent in bepaalde mensen. Helaas heel herkenbaar. Mijn zus is welgeteld 1x bij me geweest en dat was de dag van de bevalling. Ik ben wel nog daar geweest met Sinterklaas maar dat was het. Ik twijfel ook nog of ik mn gevoel eruit moet gooien of niet. De tip van penny, van het opschrijven en paar dagen later weer terug lezen is misschien wel een goeie optie.
    Wel fijn dat je met je man op één lijn zit. Hier gelukkig ook.

@Penny, Mijn internist vertelde de vorige keer heel grappig, ja toen ik te moe werd van eht kolven en mn haar ging uitvallen vond ik het wel genoeg ;) Is dus typisch iets wat bij bv kan komen.. Hier nog geen last van maar zou misschien wel een reden zijn... heb al zo'n dun haar :(

@lycka,
    voor jou ook een dikke knuffel! misschien ff een dagje voor jezelf inplannen? Of in het ergste geval een dagje wanneer de kinderen weg zijn, een dagje ziek melden? Had ik vorige week gedaan omdat ik gewoon zoooo moe was.. Heeft wel geholpen moet ik zeggen.

@maatje , hier trouwens nog maatje 56 :D Jasjes heb ik al wel soms 62 omdat die wat makkelijker aan gaan.
    heerlijk zo'n klein hummeltje.

@hier een prima nacht gehad. Wel weer veel mama honger gehad want heeft veel aan de borst gelegen ( zowel drinkend als sabbelend;)) maar ik kon gelukkig zelf goed doorslapen.

@Berg, hebben jullie kindjes hier nog last van? L namelijk best wel erg. heb gisteren pads gehaald van de etos.Moet na een paar dagen over zijn. Ik weet dat het geen kwaad kan maar ziet zo vies uit, hoop dat het snel weg is.

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje zet hem op meid!! hopelijk valt het mee!! Knuff

Lycka wat een rotbericht zeg... blehh! Dikke knuffel voor jou!

Penny hier ook wat haaruitval... t hoort er beetje bij...

Uhh hier vanochtend een stuiterbal in huis haha. D mag vanmiddag trakteren haha. J is weer lekker op school, moest vandaag roze/rood aan want het is kusjesdag aldus J :)! B ligt nu ff te tukken... grapjas vanochtend rond 5 uur de grootste lol in bed. Hij gilde het uit van plezier... vond mama dus ietsje minder.
    Verder net ff met D een theedoos versiert als afscheidscadeautje van een leidster vanmiddag... hopelijk vind ze hem leuk :)

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Haaruitval, hier ook echt het valt met bossen eruit :(

@ Lycka wat verschrikkelijk! Dat zijn denk ik echt de momenten dat je gewoon in NL wil wonen.

@ Borg, watisdat?

@ MF, geen idee of ze dan te weinig groeit. Als ze vrolijk is en genoeg luiers heeft is het toch goed?
    Fijn dat jullie een goeie avond hebben gehad!
    Ben je nu uiteindelijk niet verhuist?

@ JDB hihi een stuiterend ventje :D

@ Engeltje, en hoe is het gegaan?!

Hier sneeuwt het weer!!!!!!!!!

12. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Bedankt voor de knuffels, doet me goed.

@Penny, heb je nu veel minder haar dan vóór je zwangerschap?

@Ukkie, ik heb geen werk, dus kan me ook niet ziekmelden. De oudste gaat regelmatig in het weekend een nachtje naar m'n schoonouders, maar daar vind ik Sofie echt nog te klein voor (en vooral m'n schoonouders niet verantwoordelijk genoeg haha).

@Berg, dat had Sofie ook. Ik deed babyolie in haar haar en liet dat minstens een uur zitten. Dan flink kammen en in badje.

@Sammie, hier sneeuwt het ook!
    Ik baal nu zeker van de afstand. Gelukkig kunnen we bellen, skypen, etc., maar toch... We hebben wel vorige week tickets geboekt om in mei naar NL te komen. Daar kijk ik nu al naar uit!

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Mijn stuiterballetje :D

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ all: meiden, moet dit eerst ff kwijt, maar wat zijn jullie toch allemaal een toppers! We kennen elkaar dan wel niet in het echt, maar we kletsen en steunen elkaar allemaal. Vind t toch zo fijn hoe iedereen hier met elkaar omgaat en elkaar helpt!
    Thnx voor alle lieve woorden en knuffels ook nu weer, doet me echt goed!

@ jadebo: wat een superleuke traktatie zeg! Echt heel leuk! Mag ik vragen waar je die theedoos hebt gehaald en hoe duur hij was?
    Heeft jemannetje nog steeds koorts of is het nu over? Zeg hem maar dat als hij vrolijk wil kletsen dat hij dat dan beter een paar uurtjes later kan doen ;)

@ lycka: ook een dikke knuffel voor jou! Wat een heftig nieuws zeg! Ik snap dat je er van baalt dat je nu zover weg woont!

@ maia: ik herken het heel erg wat jij beschrijft hoor! Juist van degenen die het ook zo hebben meegemaakt en die aangeven dat ze je komen helpen en t vervolgens niet doen dat is gewoon erg lastig om mee om te gaan! Wel fijn dat je er goed met je man over kan praten en dat hij er hetzelfde instaat. Het klopt ook echt gewoon dat je in moeilijke tijden je echte vrienden leert kennen hoor! Dikke knuffel!

@ penny: ik heb het ook echt heel erg! Quintenheeft ook continu haren van mij in zn handen, al doe ik het de laatste tijd echt steeds vaker in een staart en onder de douche komen er soms echt hele plukken uit. Het is helaas iets wat erbij hoort, maar leuk is het niet! En als je jezelf er zorgen om maakt, moet je gewoon ff naar de huisarts gaan hoor! En zeker ook voor je stuitje, dit kan met je bekken te maken hebben.

@ ukkie: quinten heeft gelukkig helemaal geen berg, maar wat ik ook wel altijd doe is als hij savonds in bad is geweest, haarlotion erin en daarna ff lekker doorkammen. Die lotion haalt ook evt zeepresten enzo uit de haartjes. ( was het maar 1 x per week nog hoor, maar spoel zn haar wel altijd af )

@ mf: wat fijn dat jullie zo'n leuke avond hebben gehad!
    En over dat kindje.... Misschien gewoon even een keer naar het inloopspreekuur van het cb gaan om die vraag te stellen en te laten meten en wegen? Ontwikkeld ze verder wel goed?

@ sammie: hier heeft t ook gesneeuwd, maar nu ijzelt het. Moest mn auto net eerst ontdoen van een flinke ijsjas toen ik uit mijn werk kwam en het is een grote spiegel hier op straat!

Nou vanmorgen eerst een heel goed gesprek gehad met de arbo en ze vond het heel goed dat ik belde om te overleggen en zei dat ik me nu echt op mezelf moet focussen en niet op de problemen op het werk.
    Hierna ben ik in overleg gegaan met de regiomanager en ze was echt heel begaan, wat erg fijn was! Ik had voor mijzelf bedacht hoe ik het nu het beste kon opbouwen en dit vond ze helemaal prima zei ze, dus dat was heel fijn!
    Helaas werd ik daarna door haar teruggebeld, ze had de probleemanalyse opnieuw ontvangen van de arbo, maar daar staat volgens haar in dat ik wel 14 uur moet volmaken en niet de 12 uur die ik nu voorstelde. Ze vroeg hoe dit allemaal kon. Nou ik had geen idee, want heb het met de arbo niet duidelijk gehad over die uren en het ook niet zo begrepen. Heb dus voorgesteld om morgen de arboarts op te bellen, omdat dit gewoon echt niet haalbaar is en dan zal ik daar ook nog duidelijke afspraken over maken en mijn regiomanagerweer terugbellen. Denk niet dat ze deze reactie had verwacht aan haar toon te horen, maar op deze manier gaan we het nu wel doen.
    Echt het kwam nu gelijk op mij over alsof ze dacht dat ik de boel besodermieterde en dat is dus echt niet zo. Hoe bedoel je iemand kan 2 gezichten hebben?!

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

#2915 JaDeBo, 14 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2013
    Engeltje heb gewoon theedoos bij xenos gekocht dacht iets van 2,99, bij action heb ze ook. Vond wel leuk als afscheidscadeautje ;)!

Vervelend dat je zo overkwam alsof je de boel besodemitert! Sterkte meis hopelijk komt er snel duidelijkheid!! En idd denk aan jezelf!!

Hier kids op school.. B wil niet slapen pffff vermoeiend!! Hopelijk slaapt ie zometeen in kinderwagen... Zometeen weer naar school. D mag trakteren dus heb het goed verpakt... zodat iig niet nat word van de sneeuw en regen... Tis spekglad buiten blehhh!!

Edit: Bodhi is geluidjes aan het maken... tis net of hij zingt! Zo grappig!

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    miss heeft ze toch iets onder de leden?

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Engeltje, ja ik vind het ook gezellig hier! :D

Fijn dat je goed hebt kunnen praten maar stom van haar tweede reactie zeg!

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @mf waarom wil ze absoluut niet naar het cb?
    Als ze er zelf de noodzaak er niet van in zien lijkt het me lastig om iets voor ze te kunnen doen. Ik denk dat iemand toxh jet kindje gezien moet hebben willen ze er iets over kunnen zeggen

@jdb leuke foto:D stoer mannetje zeg

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier trouwens de spray op voor t kolven. :(

Vanochtend 150ml vanmiddag 75ml en nu schat ik op 110ml uit te komen.de spray helpt dus wel want normaal heb ik meer. Gelukkig Jan ik straks een nieuwe halen

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Ukkie,
    hier helpt de spray ook goed!! en toen ik hem een paar dagen niet had kolfde ik ook echt veel minder.

ik heb sinds mijn relactatie trouwens nog maar max. 130 ml gekolfd. S eet nog steeds wel zo'n 7x per dag. En ik kolf dan savonds nog 2-3 keer.

Deel Deze Pagina