Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Nog iets hilarisch trouwens. Vannacht ging ik voeden en dat doe ik dan altijd liggend. En toen ik wilde wisselen was m'n shirt dus helemaaal doorweekt. Ik gebruik al weken geen pads meer, maar het spoot er dus gewoon uit. Dat is echt heel lang geleden! :D

2. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    mf.. Waarom wil ze niet naar het cb dan? Of anders huisarts?

engeltje.. wat een gedoe met die uren. Wel goed dat je voor jezelf kiest.

jadebo.. erg leuk die traktatie! :)

slapen.. slapen jullie ukkies ook steeds minder? Heb af en toe het idee dat hij een slaapje wil overslaan.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jadebo: ga daar binnenkort eens naar kijken! Vind t voor op mijn werk ook wel een leuk idee als moederdagkado als daar budget voor is!
    Wat heerlijk he al die geluidjes!

@ mf: als zij zich er zelf geen zorgen om maakt, kun jij dat ook gewoon beter niet doen. Het hoeft ook niet altijd te betekenen dat er iets aan de hand is hoor, je hebt toch altijd grote en kleine mensen!

@ ukkie: die spray is ook snel op he! Doen ze bij jullie ook de flesjes maar halfvol? Ik kreeg steeds een flesje per keer, maar heb er nu 2 gevraagd, want moest iedere week nu bellen. Maar het werkt idd erg goed!

@ sammie: hahaha heel herkenbaar!
    Ik had vorige week toch een genant moment met kolven op mn werk! Ik doe het op kantoor en er hangen daar geen gordijnen voor de ramen, maar er is geen kip die je daar kan zien....... Tenzij de glazenwasser dus ineens voor je neus staat op zijn trap! :D Hihi hij draaide snel zijn hoofd weg en deed of hij niks zag, maar ik weet dat dat niet zo is! Was niet erg productie bevorderend trouwens ;)

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ anoniempje: ja ze willen t uiterste uit de kan halen natuurlijk! Naja het komt wel goed hoor, want heb de arbo aan mn kant staan. Al voel ik me er heel rot over dat t op deze manier gaat!
    Quinten slaapt meestal 2 x per dag een uur en 1 x per dag 2 a 2.5 uur.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje, Ohh hylarisch net de glazenwasser :D ik zou geloof ik ook helemaal afgeleid zijn.
    En de flesjes zijn idd maar half gevuld, echt irritant!

@anoniempje, hier lijken de slaapjes overdag huist meer te worden ;) vandaag weer 6 uur geslapen en vorige week steeds 5,5 uur.. Alleen in de avond wil t niet lukken. Vanaf 18-23 is ze wel wakker.. Maar goed, ze zal t wel nodig hebben

@sammie hier laatst ook vet doorgelekt.ik was bij een vriendin dis was gelukkig niet zo erg.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mf: hmz, dat is wel raar! Misschien is er al eens iets gezegd op het cb over het gewicht en dat dat niet goed is?
    Heb je zelf misschien al een vermoeden waardoor het komt? Ze eet wel goed zeg je en is dat ook gezond eten? Er kunnen veel oorzaken zijn hoor. Hoe is ze qua gedrag? Mocht je je echt hele erge zorgen maken dan zijn er wel stappen die je kan ondernemen namelijk, maar dan moet je wel een goed inzicht hebben hoe je nichtje het voor de rest doet.

@ ukkie: haha ja het was echt zo genant, vooral omdat t zo onverwachts was haha Ben verder niet echt preuts ofzo ( heb natuurlijk zelfs in de auto in de garage gekolfd haha ), maar voelde me toch wel ff goed zitten :D

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ukkie thnxxx!! Dat is hij zeker! Moet alleen nodig naar de kapper... hahha

Slapen: B slaapt 1 (soms 2x) kort en 1 langer slaapje
    's nachts ligt hij graag naast mama, maar laat er vaak wel min. 4 uur tussen.

Kolven: met de neusspray gaat echt beter... heb net weer 140 gekolfd, 2 borsten dit keer. Maar netjes dacht ik zo.

Vandaag de verjaardag van D gevierd op de psz, hij vond spannend maar ook erg leuk! Daarna afscheid van een van de juffies. Ze vond het cadeau geweldig (tranen in dr ogen...). Daarna hebben de kids gespeeld (lees: verbouwd... haha) en nu liggen ze alle 3 te slapen, dus lekker languit op de bank.
    Vandaag is me nieuwe tel gekomen dus kan mooi ff beetje uitvogelen :D!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jadebo: fijn dat zn verjaardag zo leuk was en dat t kado echt een succes was!
    Ik kolf ook meestal van 2 borsten tussen de 140 en 180 cc, dus netjes hoor!

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Haaruitval: hier niet echt last van, zit altijd wel veel haar in mijn borstel, maar heb dan ook erg lang haar.

Lycka wat een heftig nieuws zeg!

Engeltje, wat raar dat er ineens 14 uur wordt geroepen terwijl je het daar helemaal niet over gehad hebt. Denk aan jezelf hoor, zo te lezen heb je al te lang niet naar je lijf geluisterd.

Jadebo, wat ben jij lekker creatief bezig geweest! Ach, wat schattig dat Bodhi “zingt”. Zo leuk als ze hun stem aan het ontdekken zijn.

MF, het is hun dochter. Ik snap wel dat je je zorgen maakt, maar als zij er niets mee willen doen, ben ik bang dat je er weinig mee kunt.

Kolven, vanochtend in één keer 240 ml gekolfd. Nieuw record voor mij.

Sammie, ik kan me voorstellen dat het grappig is als het al heel lang geleden is dat je hebt gelekt. Normaal vind ik lekken eigenlijk alleen maar vervelend, maar bij mij is het wel minder geworden gelukkig.

Slapen, ik heb het idee dat ze overdag minder wil slapen maar dat ze er nog niet helemaal aan toe is.

Engeltje, hahaha!! Die glazenwasser wist ook niet wat ie zag! In onze kolfruimte geen ramen.

10. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Bijgelezen (4 blz in 1 dag!)

Reageer morgen even beter :) Trusten meiden!

11. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Goeiemorgen allen :)

Pff al vanaf 6 uur op. J kwam vroeg gisteren avond dus dacht mooi vroeg te slapen. Helaas kon ik niet slapen en heb ik t nog 23:45 zien worden. En vanmorgen om 6 uur werd meneertje wakker.

12. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!
    hier een goede nacht, 8 uur laatste voeding en hij werd half 7 wakker. ze zijn nu op het kdv, ik ga zo boodschappen doen en daarna werken.
    @mezelf: weet niet wie het vroeg maar ik kan deze mensen er niet mee confronteren. gaat niets uitmaken dus ik moet het bij mezelf gaan zoeken om het een plekje te geven. was wel even fijn om het in elk geval uit te spreken naar manlief en ook dat hij me er helemaal in begreep en hetzelfde heeft.

@MF: 4 maandjes alweer, gaat snel he!

@jadebo: fijn dat de verjaardag op de psz leuk was :)

@engeltje: fijn dat je een goed gesprek gehad hebt, maar wat raar van haar 2e reactie zeg. is toch wel naar!

nou gisteren naar een school voor Fleur (en later Tim) gekeken en we zijn eruit, dit wordt hem niet, dus we gaan haar aanmelden voor de andere school waar we gekeken hadden. daar hadden we meteen een goed gevoel over, ook na het kijken en het gesprek daar en gisteren was het gewoon niet helemaal. dus ook daar zijn we uit.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Pff hier even een kort berichtje.
    Nog steeds super verkouden en moe :(
    Gisteravond kraamvisite gehad die voor de gezelligheid ook even mee aten. Dus natuurlijk weer uitgeslooft in de keuken. Zij hadden hun dochtertje ook mee (1 maand ouder dan L) en die was nogal druk ;)
    Gelukkig ben ik bij met de was maar vannacht vertrekken we op wintersport en heb nog niet mn koffer kunnen pakken.. vanavond naar het ziekenhuis, vriendin op zoeken die met 24 weken is opgenomen met vroegtijdige weeen. Hun vorige kindje is met 26 weken gekomen en na 2 uur overleden dus erg vervelend allemaal. Hoop echt dat het deze keer goed gaat.

14. Maia

Maia Niet meer actief

@ukkie: beterschap. en wat heftig van je vriendin zeg, ik hoop dat het dit keer goed blijft gaan. En alvast fijne wintersport gewenst dan :)

15. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    O jeetje Ukkie... Hebben ze een oorzaak kunnen vinden van de vorige keer? Hoop ook dat het goed gaat! En een fijne wintersport :)

MF: Wat vreemd dat ze niet meer naar het CB wil?? Maar sommige kindjes zijn nu eenmaal klein, zolang de rest wel goed gaat... Tsja..

Anoniem: Kort nachtje dus... Helaas slaap ik eigenlijk nooit voor 12 uur. Gelukkig slaapt Fer.re wel tot ca 08.00/08.30 dus dat scheelt. Vannacht wakker gemaakt door vl, want die voelde hem niet lekker;) net alsof ik daar wat aan kan doen :p Verder heb ik de wekker 3 keer per nacht staan, om de drachtige merrie's te controleren.. De eerste mag al veulenen, dus ja, dan even goed in de gaten houden!

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen!

Ik slaap altijd pas tussen 23 en 24 uur, ik wil dan nog een keertje kolven nl.
    S werd om 4 uur al wakker maar 5 min later was ze weer stil. Ik heb haar toen gewoon laten liggen 05.00 uur.

@ Godin heb je geen camera bij de paarden?Dan hoef je je bed niet uit. Bij koeien gebeurd dat wel in ieder geval. Of kan je dat niet zien bij paarden of hetbegonnen is?

@ Maia fijn dat je een schoolkeus heb kunnen maken!

@ Ukkie, o jee hopelijk gaat alles goed met je vriendin! En fijne wintersport :D

@ Mamafaith, hihi kort nachtje ;) Leuk he als ze zo naar je lachen!!Daar wordt ik altijd heel vrolijk van :D

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.129
    113
    Vrouw
    Even een klein teken van leven hoor. Mn zoontje is al een week ziek en nu eindelijk aan het herstellen van de griep en zn ooronsteking (2e al binnen 4 weken) dus ben hier nogal druk. Hoop binnenkort weer uitgebreid te kunnen reageren en meelezen.

Ukkie, ik duim met je mee voor je vriendin! Ben zelf met 23.5 weken met weeen opgenomen bij Saar en zij is uiteindelijk pas met 37 weken geboren, ik hoop dat het met je vriendin net zo mag gaan zeker na hun voorgeschiedenis.

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, die glazenwasser hahaha. Ik heb het ook een paar keer op mijn werk gehad dat ik iemand aan het wassen was en ineens de glazenwasser voor het raam hing, oeps! :p

@Aislyn, 240ml! Wauw! Hier meestal 60ml aan één kant en dat is met de spray, zonder spray komt er niets als ik kolf nadat S. aan de andere kant heeft gedronken.

@Flesje, ze drinkt bij mij nu wel haar flesjes (in de houdgreep), bij mijn man niet. Daar schieten we dus niet zoveel mee op ;)

@Maia, best lastig om een goede school uit te zoeken. Vormt toch een hele belangrijke basis. Hier is weinig keus, dus hij gaat gewoon naar de dichtstbijzijnde (15km verderop) als hij 6 is.

@Ukkie, nu nog kraamvisite? Ik hoop dat het goed gaat met de zwangerschap van je vriendin. Fijne vakantie!

@Cin, beterschap voor je zoontje.

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Lycka, zoals hij 6 is pas! Wel gezellig om zo lang je kindje bijje te hebben..
    Hier kolf ik ook zon 60ml per kant per keer.

@ Cin beterschap voor je zoontje!!

20. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Sammie, hij is wel aan school toe eigenlijk. Hij gaat 3 dagen 5 uur naar het KDV. En hij wil nooit mee naar huis als ik hem kom halen. Ik hoop binnenkort mijn studie weer op te pakken, dan mag hij meer uren naar het KDV.
    Leerplicht is hier vanaf 7 jaar. Vanaf 6 jaar kunnen kinderen naar een "voor"school.

Deel Deze Pagina