Hier ook weet uren met de kleine gelopen met krampjes.. Ontroostbaar is hij en klaar wakker. Zo zielig.. Ga ook naar bed zo, ben gesloopt. Meiden fijne avond en slaap lekker vannacht!
@ukkie: ik tel de borsten samen, en kolf ze tegelijk (elektrisch) Mijn linker doet het beter dan de rechter: 100 tegenover 80 Maar dat is dus als ik er 6 uur tussen laat. Als ik er drie uur tussen laat is het 'maar' 90. Ik kolf momenteel om de drie uur, behalve snachts omdat onze meid dan ook doorslaapt. Dus straks om 12 uur nog eens, en dan om 6 uur terug. @Baileyy: slaapwel, hopelijk kan je wat rust inhalen!
@Syrse: je lichaam moet even tijd krijgen om de productie op te hogen. Dat kan een paar dagen duren. Zijligkussen: mijn nichtje presteerde het toch op haar rug te gaan liggen
@shaarr: oei, is het zo overduidelijk dat ik van Belgie ben? Super dat het beter gaat met je meisje wat bedoel je juist met beentjes omhoog trekken bij luierwissel? Hier al tweede nacht op rij dat ik onze pruts moet wakker porren voor haar voeding, en ze was echt niet akkoord, ze sliep nog zo diep. Ik ga toch maar eens vragen of ze echt niet langer dan 6 uur mag slapen. @kolven: net tweehonderd gedaan het gaat de goede kant op
Goeiemorgen dames! @ syrse fijn dat je zoveel gekolfd hebt! Gaat goed dus @ maia hier ook zoveel last van krampjes We gebruiken infacol, ik eet geen pittig/gekruid eten meer,heb de koolzuurdrankjes laten staan.. Weet nu ff niet waar het aan kan liggen. een half uur na de voeding begint het totdat ze een volle luier heeft (en dit kan wel ff duren!!) het lijkt dan wel of ze een reuze poepluier moet produceren en uiteindelijk is het maar een beetje.. Heb jij nog handige tips? @ slapen, door de krampjes heeft ze een keer extra gemeld vannacht en wat langer opgeweest na de voeding. Ook heeft ze in haar eigen wiegje geslapen! Sinds gisteren pakt ze namelijk wel een speentje (de bibi alleen) dus we dachten we proberen het eens! Gelukt!! Straks hebben we de doop, heb de ouders maar even verteld dat ik er best tegen op zie voor als ze huilt. Ze zei meteen dan leg je d'r toch even aan? En anders lekker laten huilen.. Dat steld me wel gerust!
Shaarr, is dat slecht dan om ze bij de beentjes te nemen? Ik doe dat namelijk ook ukkie, jammer dat ze nog steeds krampjes heeft Eet je veel koolsoorten? Is zowat het enige waar ik nog aan kan denken. Sommige kindjes kunnen ook slecht tegen melk? Succes met de doop! Hier was er weer eentje goed wakker, dus ze ligt weer op de buik. Die ingespannen geluidjes zijn zo schattig
@ shaarr , heerlijk dat je nu al veranderingen ziet. @ wakker maken , hier hoeven we hem ook niet wakker te maken voor een voeding . @ luier verschonen , sommige kindjes hebben een reflex dat als je de voeten tegen de binnen kant van je hand zet , en je duwt licht , dat ze terug duwen en dan komen de billen vanzelf omhoog. @ hier , Gister had het mannetje ook last van krampjes , maar hij is ook verkouden , zo zielig. Beetje rommelig nachtje gehad . Nu ligt hij nog heerlijk te slapen. In zijn plooitjes gaat het een beetje schuren nu , jullie daar nog tips voor . We maken het echt goed droog . Gaat ook niet te vaak in bad of iets. Dinsdag naar de vk om de hele zwangerschap af te sluiten.
Shaarr, soms kan het zijn dat kindjes de mama als voeding zien, en de papa als troost, maar jullie geven toch ook de fles dacht ik? Of misschien voelt ze je vermoeidheid aan? Kan je ze niet een tijdje aan hubby geven en eens goed proberen uit te rusten? Als je op de trap bijna ineen zakt kan wat extra rust alleen maar goed zijn. Probeer het niet te persoonlijk te nemen in elk geval, dat kan echt draaien en keren bij kindjes in fases. Dat van die beentjes heb ik nog nooit gehoord, al zie ik er de redenering wel achter. Maareuh, waar neem je ze dan juist vast? Want die billetjes hangen soms echt goed vol
hier al de hele ochtend een ontroostbaar mannetje. heel sneu. alleen maar stil als hij bij een van ons ligt, hij wil drinken enzovoorts. vraagje aan de flesdames, kun je ook regeldagen hebben met fles?
Maia, hier geven we via de fles en hier heeft ze ook al eens zo'n dagje gehad, was toen ze 10 dagen oud was, dus netjes op schema voor een regeldagje. De dag erna was alles alweer in orde.
@Krampjes @ShaarrTja ik kan m niet helpen. Leg m dan op mijn borst en geef klopjes. Met mijn nek en armklachten kan ik net als jij Shaar niet lang met m rondlopen. Ik vind het zoo zielig. Geen uien en prei zelf eten heb ik gehoord. Maar geen koolzuurhoudende drankjes? Is dat ook niet goed? @oppassen Tja dat vind ik ook moeilijk. M'n schoonmoeder heeft vandeweek geholpen met badje doen en dan hup beentje omhoog, hup optillen. Niet alle plooitjes deppen. Niet zoals wij hebben geleerd van de kraamzorg: rollend verschonen. Ik zeg er dan niks van, tja ze heeft 3 kinderen grootgebracht. Maar toch... Ik vind t niks hoe dat dan gaat.. Want ons is echt geleerd dat dat slecht is voor de heupjes.
@verschonen: maar waar neem je ze dan op dan? Met de beentjes kan je dat met één hand doen en de andere hand de luier onderschuiven, hoe neem je de poep met één hand omhoog? Probeer het me voor te stellen. Baileyy, ik drink hier koolzuurhoudende drankjes, eet pikant, uien, noem maar op, onze meid heeft er allemaal geen last van. Het hangt ook zo hard af van baby tot baby, de één kan daar niet tegen, de andere dan weer tegen iets anders... ik vrees dat je dat enkel door experimenteren kan uitsluiten. Toch gek hoe je op één maand tijd je kindje al zo specifiek kent, en een bepaalde manier hebt van hoe het moet he Hier ook al situaties gehad met de oppassers. We hebben een tante die voor haar beroep op kindjes let, en zelfs haar zitten we te verbeteren Ze ging de slab alvast omdoen toen de melk nog niet warm was, en dat mag je bij die van ons écht niet doen, want als die slab omgaat dan wéét ze dat de fles niet veraf is. Komt die fles dan niet metéén, oh jee
Verschonen: ik leg er meestal al een nieuwe luier onder en til dan zijn billen iets omhoog door mijn hand onder zijn kontje. Als ik de vieze luier open heb houdt ik zijn beentje omhoog. Het is idd nieuw protocol in kraamzorg, om de heupjes zo min mogelijk te belasten. Krampjes: hier lijken ze ook weer wat me'er. T ventje poept de laatste dagen ook meer... Ach je kan het maar kwijt zijn. Hier een redelijke nacht gehad. B. kwam om de drie uur en.rommelt vandaag ook wat met de.voedingen, wil vaker drinken. Verder een rustig ochtendje.gehad met mijn jongens. Zometeen als D. Wakker is naar opa en oma en.daar eten en me mopje ophalen... En dan is het weekend weer.voorbij en begint de tweede schoolweek...
Bedank dames. Dag 10. Is hier al 2 weken geleden maar vooruit toen hadden we ook zo'n dag alleen toen gaf ik nog bv. Kan ook een sprongetje zijn deken we want zijn rompers pase opeens niet meer en hij doet wat dingen bewuster, grijpen en kijken bijv... We zitten het maar uit nietwaar.. Verschonen doe ik ook zo min mogelijk aan de beentjes. Net als shaarr.
@ Syrse, vwb productie zie < http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-lactatiekundige/397116-melkproductie-gestopt.html > daar had ik het aan een lactatiekundige gesteld. Een baby kan trouwens meer uit een borst krijgen dan een kolf apparaat. Het hoeft dus niet te zeggen dat als je je baby aanlegt ze 180 drinkt uit 2 borsten. Vwb je schoon-oma, ik zou het gewoon zeggen. Dan weet je ook zeker dat het de volgende keer (waarschijnlijk) goed gebeurt . @ Doorslapen, ik heb het gejinxt denk ik. Hij blijft nu iedere 3-4 uur komen, ook 's nachts... Vandaag om 22.00, 01.00, 05.00, 09.30 (gerekt). Best vermoeiend. Maar sinds ik die Pacco doek gebruik, slaapt hij tussendoor wel een stuk beter. Minder aan het spoken. @ Ukkie, ik geef de fles een beetje op verzoek. Ik hou de tijd in de gaten, maar als hij dan nog slaapt laat ik hem slapen totdat hij wakker wordt en aan zijn handjes begint te sabbelen etc . @ Kolven, ik kolf nu 2-3 keer per dag. 's Ochtend kolf ik dan in totaal zo'n 70-80 af en daarna wordt het alleen maar minder. Ik gok dat het over een week dus wel klaar is . @ Voorkeurshouding, overdag in de box leg ik hem in een zijslaapkussen. 's Avonds leg ik hem op zijn rug met hoofdje naar een kant, maar hij wisselt zelf regelmatig van kant dan . Als ik het zijslaapkussen in de wieg leg krijg ik de dekens niet goed om hem heen en ben bang dat hij het dan koud krijgt. Dus heb het nu zo 'opgelost'. @ Shaarr, super dat het nu veel beter gaat! Raar dat ze stil wordt bij anderen. @ Verschonen, doe het beide. Billen en aan benen, maar als ik aan de benen til zorg ik dat ik de benen niet strek. Visite is net weg en even wat gegeten. Nu wat schoonmaken en wil wat mooie foto's maken van ons klein mannetje. Vanavond weer dansles en dan begint de 'gewone' week weer.
Verschonen: Het is overal weer anders. Hier in het oosten wordt ouders roterend handelen aangeleerd. Dus je draait je kindje op de zij tijdens het verzorgen.
Heb alles wel gelezen, maar even geen puf om verhaaltje te typen hihi. Wij vieren sinterklaas met de familie en ik ben hard aan het nadenken over cadeautjes voor J. Hebben jullie nog ideeen voor rond de 30 euro?
Ik zie dat hier alle oktober mama's zitten, dus ik zou ook graag mee willen schrijven (wanneer het lukt tenminste). Volgens mij gaat mijn "alarm" alweer bijna af, en ik had haar net rustig gekregen. Ik heb het idee dat ze wat last heeft van reflux, na het voeden dan moet ze vaak boeren en soms spuugt ze een beetje. En de vorige voeding had ze best veel gespuugd, echt heel zielig. Ik probeer haar goed omhoog te houden na het voeden, maar helaas helpt het niet altijd.
@ krampjes: hier natuurlijk ook niet zo mobiel en kan ook niet de hele tijd rondlopen met hem als hij het heeft. Leg hem meestal aan een kant over m'n schouder of op m'n buik en hij vind t dan juist fijn om z'n beentjes helemaal op te trekken onder z'n lichaam ( foetushouding ). Lukt dat niet dan leg ik hem wel met z'n buikje op m'n arm, maar blijf dan wel zitten en heeft hij het echt heel erg dan trek ik z'n broekje uit en leg hem op de bank en probeer of z'n buikje te masseren of met z'n beentjes te fietsen. Lekker warm badje helpt ook trouwens. Verder geef ik af en toe Cinababy en ik drink zelf venkelthee. @ luier verschonen: is per regio verschillend denk ik. Doe t hier soms aan z'n beentjes en soms til ik hem bij z'n heupjes op. Maar ik trek niet aan z'n beentjes, gebruik ook z'n eigen reflex hierbij.
Hey Aislyn! Fijn dat je ook hier mee komt schrijven @verschonen: ik heb het roterend handelen eens op youtube ingetikt, kon me niet inbeelden hoe je het juist deed. Ik zal het de volgende keer eens proberen. @pleuni: ik ga meteens eens lezen, bedankt! @Maia: hier heeft ze een weekje geleden ook nog eens een regeldagje gehad hoor, ze groeien heus niet altijd op schema Gewoon eens uit pure nieuwsgierigheid; hier nog meiden die herbruikbare luiers gebruiken buiten Sammie?