Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@anoniempje: ik denk ook dat het een sprongetje ofzo is, want hij is enorm druk aan het proberen te rollen, maar dat lukt nog niet (komt tot op z'n zij en dan zit er een arm of been in de weg). En hij wordt echt gefrustreerd door dit soort dingen. Dus dat zal het ook zijn en ik weet dat het over gaat maar dat gehuil kan ik gewoon niet meer aanhoren merk ik. was blij toen manlief thuis was.

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Maia heel begrijpelijk dat hetgelijk gaat kriebelen als hij huilt! Dikke knuf. En dat z'n sprongetje maar snel weer over mag zijn!!

@ Lycka, hier al 2x ongi geworden ondanks de BV ;)
    Hihi je hebt hem niet gelijk aangeschaft? :p
    Fijn dat het eten lekkerwas!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mf: he balen dat je zo ziek bent meis! Heb niet veel meer tips als wat er al is gegeven, behalve misschien nog echt goed uitzieken, anders blijf je maar kwakkelen!
    Gewoon alleen maïzena werkt ook echt super tegen rode/open billetjes!

@ anoniempje: fijn dat J het zo goed doet! Ik neem aan dat je de pap met een lepeltje wilt geven? Je kan dan 200 cc fles maken en van een gedeelte hiervan een papje en de rest daarna als flesje geven. Ben benieuwd hoe hij t vindt!
    De eerste hapjes groente van Quinten heb ik heel fijn gemaakt met de staafmixer. Ook gelijk een flinke hoeveelheid gemaakt en ingevroren in ijsblokzakjes. Alle avent bakjes hier zitten nog vol met bv ;)
    Ben begonnen met 3 verschillende soorten groente en gaf van 1 soort 3 dagen achter elkaar hetzelfde. Ook als hij nu wat nieuws krijgt geef ik dit 3 dagen achter elkaar. Zo ben ik er gelijk achter gekomen dat hij allergisch is voor pompoen en appel.
    Nu doe ik de groente meestal in de keukenmachine, is het iets grover van structuur.
    1 tip, bewaar wat van het kookvocht zodat je dat erdoor kunt doen om het wat gladder te maken. Ook een beetje olijfolie kan erdoor en is goed voor de ontlasting.
    Oh en nog iets.... Mocht je net zo'n smulpaap/smeerpoets als Quinten hebben, dan is een mouwslab echt een uitkomst :D

@ jadebo: Quinten heeft ook dik een week de griep gehad. Op de dag de laatste dagen steeds normale temp of iets verhoging en savonds flinke koorts! Hopelijk knapt je ventje nu snel helemaal op!

@ maia: zo ontzettend herkenbaar! Maar gaat steeds beter meis, echt waar!

@ ukkie: fijn dat jullie t zo lekker hebben! Fijne vakantie nog verder!!

@ lycka: Ohhh wat doe je me aan! Poffertjes heerlijk!!

Quinten heeft vanmorgen dan eindelijk z'n prikjes toch nog gehad en deze keer was hij heel stoer! Alleen bij t prikken huilde hij en daarna was t al gauw over gelukkig :) Ook nog een keer gewogen en gemeten en hij is nu 7415 gram en 64,5 cm. Netjes dus! Zal zo z'n grafiek weer bijwerken ;)
    Hij heeft de rest van de dag wel veel gehuild zei ml, maar kan zijn van de prikjes, of omdat ik bijna de hele dag weg was voor m'n werk.
    Vanavond kreeg hij wel weer koorts, maar dat zal morgenochtend vast weer weg zijn net als de andere keren.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.129
    113
    Vrouw
    Even een kort berichtje vanaf mn telefoon. Mijn zoontje heeft nu aan de andere kant een oorontsteking en Saar begon gisteravond met koorts. Ben echt kapot van nachten niet slapen omdat de kinderen om de beurten wakker zijn.
    Ga zaterdag naar de hhb en de negenmaandenbeurs maar hoop dat ik dan nog op mn benen kan staan. ;)
    Sorry voor de ego, hoop echt snel weer normaal te kunnen reageren.

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Engeltje ja hou t in de gaten, gisteravond was hij 37.8 dus lijkt al te zakken en had net 37.2. Hoop ook dat ie opweg is naar het opknappen!
    Wat een stoer binkie Q maar eventjes huilen tijdens prikje... ;)

Gister belde de ka nog. Is tevreden en moet wel de zantac afbouwen en iedere keer proberen. Verder zo doorgaan... de hapjes en de pap lijkt te helpen. Tevens het op zijn buik slapen.

Vannacht is best goed gegaan. B had eerst flesje pap van 160 daarna nog aan de borst gedronken en heb hem laten drinken tot hij losliet... Kon hem daarna (nadat hij eerst even op mijn borst gelegen heeft) zo slapend overleggen in bed waar hij vanaf 19.30 geslapen heeft tot 3.00 uur! Daarna rommelde hij wat met slaapjes en rond 6 uur had ik een gillende en trappelende baby naast me die de grootste lol had met zijn knuffeltje... Iets minder dus. MAar was zelf gister ook rond 9 uur naar bed gegaan dus aardig kunnen slapen. Werd zelfs rond half 2 wakker, dacht huh zo laat en hij slaapt nog... hahah! Hopelijk zet hij dit door, al reken ik er niet op!

Verder ligt hij nu lekker te tukken... en zijn de kids samen aan het spelen met pinypon van J.
    Ga ook maar ff mt 68 wassen, want meneer lijkt groeispurtje in te zetten... hahah! Lekker ventje!

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ cin, dikke knuf!! dat het maarsnel beter mag gaan met de kids, dan kan jij ook weer bijkomen!

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ MF o dat klinkt niet zo best! Slaapt ze wel goed verder?
    Dikke knuf dat jullie maar snel beter mogen zijn!

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    engeltje.. bedankt voor je uitgebreide antwoord hihi! vind altijd wel even fijn om te lezen hoe anderen het doen. Morgen komen de bekers binnen. Heb ik ze maar vast. Ook even een bordje besteld waar ik zn pap in kan maken. Denk dat ik 30 cc water+ 1 schepje doe. Maar hij heeft zo'n honger als hij wakker word voor een fles dat ik denk ik eerst fles geef en daarna. Zou dat kunnen??

Mf.. Bah dat klinkt niet fijn!!Hopelijk knapt ze snel op

ziek zijn.. hier heeft J nog nergens last van gehad qua ziekte. Lijkt me maar niks mn kleine mannetje zo ziek te zien.

Drukke dag gehad. Ml is deze week 2 keer voor het eerst alleen met J geweest haha. twee x stad in geweest met vriendinnen. Lekker om even te kunnen shoppen met iemand anders dan ml haha. Heb wel weer allemaal spulletjes voor mn kleine boef meegenomen. Veel leuker shoppen dan voor mezelf hihi!
    17 april gaan we naar musical. Ml helpt op de k.ledingbank en iemand had 12 kaarten gewonnen, dus we mogen gratis mee. Gelukkig heb ik een super lieve moeder die op wilt passen. Die komt af en toe een paar dagen, dus dan ook weer :) Helemaal zin in!

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @cin: He dat schiet nog steeds niet op bij jullie! Sterkte meis!

@ mf: geef je haar al ORS? Is misschien wel een goed idee om uitdroging te voorkomen! Sterkte!

@ anoniempje: heerlijk dat je zo geshopt hebt en graag gedaan hoor!
    Je kan ook eerst de voeding geven alleen bestaat er dan een kans dat hij de pap erna niet meer neemt. Het wordt meestal ervoor gegeven omdat ze dan lekker hongerig zijn ;) je kan het anders ook voor z'n 2e voeding proberen en als hij het happen goed onder de knie heeft het weer verschuiven naar z'n eerste voeding. Of juist savonds pap... Hihi doe gewoon waar je jezelf prettig bij voelt meis!

Hier vanmorgen voor mezelf naar de ha geweest. Heb al 3 weken dat ik continu mijn oor hoor ploppen, zo irritant!
    Het blijkt dus dat m'n trommelvlies is ingedeukt, kan zijn dat er een koutje achter zit. Heb nu een ontstekingsremmende neusspray gehad, hopelijk werkt t snel want wordt er horendol van!

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @MF, hoe gaat het nu? Ik zat ook al aan ORS te denken. Fijn dat de billetjes wat beter gaan.

@Anoniempje, gewoon uitproberen wanneer het papje het best gaat.

@Engeltje, vervelend dat geplop. Ik heb bij een verkoudheid ook altijd last van m'n oren. 2,5 jaar geleden was het zo erg dat ik er oorsuizen aan over heb gehouden :( Goed dat je een neusspray hebt gekregen.

Ik kwam gisteren een vacature tegen voor tekstvertaler van zweeds naar nederlands. Gisteren was ook de laatste dag dat je kon reageren, dus snel een sollicitatiebrief in het zweeds in elkaar geflanst en nu maar afwachten.

11. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen.
    Hier een goede nacht gehad, van kwart over 10 tot ongeveer kwart over 6. toen lag hij vrolijk te babbelen. Alleen heeft onze CV ketel het begeven (of eigenlijk: hij is om zeep geholpen door manlief ;)) dus ik ga vandaag verkassen naar het huis van m'n ouders. boven gaat het wel, is het nog 21 graden (plat dak dus warmte blijft hangen, ben er nu wel blij om) maar beneden is het inmiddels 19 graden en dat vind ik voor Tim toch te koud. In elk geval, het onderdeel dat nodig is om hem te maken hebben ze niet op voorraad dus we hopen dat het vandaag komt, anders morgen. brrrr ;)

@MF: hopelijk gaat het weer wat beter.

@lycka: spannend, hopelijk wordt het wat.

12. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooew balen van de verwarming!! 19 graden te koud ja?
    Oh vind ik niet ;) hier doe ik de kachel aan als het kouder als 18 graden is in huis. wij hadden laatst ook geen kachel.. stadverwarming was iets mis mee... dus toen heb ik kaarsjes aan gedaan in huis! gaf ook erg veel warmte! midde op de dag de kaarsjes aan ;) haha

afvallen gaat hier prima :)
    van de 106 kg nu 98.3! gaat de goede kant op! nog 8.3kg en ik heb mijn gewicht weer van voor mijn zwangerschap! en dan moet ik nog 15 kilo totdat ik 75 weeg en dan ben ik wel klaar!

Concentreer me nu gewoon eerst op deel 1, dan op deel 2:) haha

Meiden fijne dag. ik ga wat dingen regelen van de belastingsdienst! (bleghhh)

13. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    wauw lycka! inhet zweeds?! wat cool!! :D ik hoop dat je word aangenomen veel succes!

anonimepje, leeukkk musical! veel plezier~! welke gaan jullie?

engeltje, hopelijk gaat het gauw over zo'N Ploppend oor ;) lijkt me idd erg vervelend!

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Maia wat vervelend zeg! Hopelijk word hij snel gemaakt!

Kimmie fijn dat goed gaat met afvallen en succes met belastingen regelen!

Hier is de nacht weer rommelig verlopen... hij is tussendoor klaar wakker... En vanochtend rond 5.30 wederom gieren van de pret. Hij ligt nu ff te mopperen op bed... Zometeen voeden en dan met mijn vader ff boodschapjes doen en langs de kapper... hoog tijd hihih!

15. Maia

Maia Niet meer actief

@kim: ikzelf gedij alleen bij minimaal 21 graden en zet hem regelmatig ook wat hoger ;) voor in de slaapkamer vind ik 19 graden niet te koud, omdat hij dan toch in een slaapzak en onder een dekentje ligt, maar wel als hij hier gewoon op de grond ligt. En opa vind het erg gezellig dat we langskomen ;)

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Maia, handig zo'n man ;) Ik vind 19 graden ook te koud hoor in de woonkamer.
    Ik had van de week nog gedroomd dat het hout op was en we niet meer konden stoken. We zaten binnen met ons jassen aan, mutsen op en ijs aan de binnenkant van de ruiten. Gelukkig werd ik wakker in een warm huisje!

@Kim, goed bezig met afvallen! Succes met de belastingdienst :p

@Jadebo, balen van je nacht. Ga je hem binnenkort in zijn eigen bedje laten slapen 's nachts? Of is de verbouwing nog niet klaar? Geniet van wat tijd voor jezelf bij de kapper.

We moeten morgen met Sofie naar de dermatoloog. Benieuwd wat die zegt. Eczeemplekjes knappen nog niet echt op. De ene dag is het beter als de andere, maar het blijft jeuken :(

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @maia: oehhh niet leuk van die verwarming! Groot gelijk dat he met ze naar opa gaat! Hopelijk is t snel opgelost!

@ Kim: wat goed zeg van het afvallen! Ik ga binnenkort ook weer eens wegen bij m'n ouders... Heb thuis geen weegschaal. Heb zelf wel t idee dat ik ook al wat kwijt ben.

@ mf: hopelijk knapt ze snel op! Goed dat je extra water toevoegd aan de flesjes, zeker als ze geen ORS neemt.
    Lastige situatie met je moeder, jij hebt toch ook je eigen leven?

@ lycka: ben benieuwd wat de dermatoloog zegt!

Hier net Fysio gehad en mocht niet eens naar de oefenzaal. M'n bekken is toch echt flink overbelast en moet nu eerst weer herstellen :( Ik baal er echt zo ontzettend van, zeker omdat mijn regiomanager zo moeilijk doet iedere keer. Naja mocht ze het weer in twijfel gaan trekken dan vraag ik gewoon of ik naar de Arbo toe mag, dan kunnen ze het zelf zien dat t gewoon echt niet goed gaat. Zometeen gaat mijn regiomanager me ook weer bellen over hoe t gaat, dus ben benieuwd hoe ze reageert! Hoop dat t meevalt...

18. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas, t lukte niet. nu maar een afspraak gemaakt bij belastingsdienst

19. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Maia, ai verwarming stuk is niet leuk. Wij hebben het in de woonkamer altijd 19,5 :eek:.

@ Jadebo, lekker de kapper. Ik ga zaterdagochtend naar een stage salon hihi. Knippen en wat high- en lowlights erin.

@ Engeltje, bah wat ruk dat het weer slechter met je bekken gaat. Goed aan jezelf denken hoor! En ook naar je regiomanager toe. Is idd wel een goed idee om naar de arbo te gaan als ze moeilijk doen.

@ Kim, goed bezig! Fijn dat je meteen resultaat ziet :D. Ik had afgelopen dinsdag weer een meting. In 5 weken, 2,6 kilo eraf waarvan 2,4 kilo vet jeeeej!

@ MF, hopelijk gaat het snel beter met J en met jezelf. Voel je je weer wat aangesterkt? Lastig zo'n moeder. Ik kan je de hand schudden, want de mijne heeft ook een hele dikke gebruiksaanwijzing. Ik kan er alleen niet zo goed mee overweg, met mijn moeder.

@ Lycka, ik duim met je mee voor de job! En succes bij de dermatoloog, wat sneu dat ze zo'n last houdt.

Hier gaat het wel redelijk. Vriend is nog steeds ziek en ik heb V vandaag thuis gehouden bij vriend. Hij zou eigenlijk naar gastouder gaan, maar hij heeft gisterochtend de hele ochtend gehuild. Hij is wat jengelig, overstrekt zich veel en hoest veel. Geen koorts, maar denk dat hij zich ook niet zo lekker voelt. En het 19 weken sprongetje is ook begonnen vermoed ik.
    Vandaag nog even een lang dagje werken. Zit nu in Tilburg bij een klant, dan einde van de dag nog even langs kantoor in Eindhoven, dan nog boodschappen doen en koken (ik gok een pizza :p). Pff.

Morgen 9maandenbeurs met mijn zusje. Ik zou eerst V meenemen omdat vl moest werken, maar zit nu te twijfelen of ik hem niet gewoon thuis laat bij zieke vl. Denk dat het voor hem beter is om lekker thuis te blijven. Ook omdat hij zich nu niet zo lekker voelt.

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemiddag alweer!!
    Jullie pennen snel :D

Ben net terug van het CB. Ze heeft de derde prikjes gehad. Het was echt weer drama gewoon, na de prikjes is ze nog zo'n 5 min. aan het krijsen! van de schrik enzo. Gelukkig heb ik haar wel gewoon vastgehouden (de mevrouw was er niet zo'n voorstander van en vond het maar onzin want ze huilde nu alsnog ookal had ik haar vast..).

Ze weegt nu 6530 bij 63 cm. ze is nu 17 weken.

@ Penny veel plezier bij de negenmaandenbeurs! Denk dat V het niet zal missen hoor als je hem bij vl laat ;)
    @ Engeltje, o wat naar dat het zo slecht gaat met je bekken!!
    @ Kimmi, goed bezig zeg!! Volg je een bepaald dieet of ben je veel aan het sporten?
    @ Maia, o grootgelijk!! Ik ben ook zo'n koukleum hihi. En idd voor je vader is het ook wel gezellig!
    @ Lycka, hopelijk wordt je aangenomen!! En succes alvast morgen. Zei weten vast wat ze heeft, hoop ik ;)
    @ MF, Succes met soppen! Vervelend dat het ff niet lekker loopt met je moeder.

Deel Deze Pagina