Hallo iedereen Ik ben niet de enige die klooit met het eten zie ik wel... Ik weet niet waar F last van had.. Maar dat hij érgens last van had, was duidelijk.. Vanaf gisteren is het ineens goed! Al slaapt hij nu ineens wel 3 uren achter elkaar overdag op ochtend.. Eten is nog steeds niet heel erg leuk, maar nu ieg wel zonder gegil Lycka, lekker even! Ik mag nog steeds super blij zijn met Fer.re zijn 12 uur durende nachten!! Ukkie; lastig! Het lijkt me dat ze het dag nacht ritme omgedraait heeft... Idd overdag iets minder lang achter elkaar laten slapen? Vermoeiend zeg! Ik heb een doorslapende baby, maar 4 merrie's die kunnen veulenen.. Dus zet nu 3 keer per nacht de wekker.. Kan gelukkig wel blijven liggen, hebben camera naast bed. Maar ja, doorslapen is het niet..
@ Meeten, hier angerlo. (Bij Arnhem in de buurt) D.ean heeft koorts Erg sneu. Drinkt ook ontzettend weinig. Verder is ml zijn oma zaterdag overleden. Hebben nu donderdag avondwaken en vrijdag de begravenis.
@ miepkip: he meis toch, gecondoleerd! En dan ook nog eens een zieke beeb, niet fijn allemaal! Sterkte en een dikke knuf! @ lycka: zo dan, dat is een lekkere nacht!! @ mf: fijn dat t beter gaat nu! Hier ook continu gedonder met t internet, dus zit ook regelmatig met m'n mobiel. Van de week maar nieuw internet en tv bij telfort aangevraagd, hopelijk gaat dat beter! @ godinn: fijn dat t beter lijkt te gaan! Jammer dat je nu niet door Jan slapen ivm je paardjes! Hopelijk worden alle veulentjes snel geboren en heb ook jij je nachtrust snel weer terug! @ ukkie: kun je haar niet op de dag na een bepaalde tijd wakker maken? Ik liet Quinten eerst ook op behoefte slapen, maar op een gegeven moment merkte ik ook dat als hij langer als 2 uur achter elkaar slaapt dat t dan slechter gaat snachts. Ik maak hem dus na max 2 uur slapen wakker. Meestal slaapt hij nu 1 x 2 uur en 2 x 1 uur op de dag. Merk ook wel dat hij echt voldoende prikkels moet krijgen, maar ook weer niet te veel. Blijft lastig soms hoor, t ging heel goed, maar op t ogenblik is hij veel aan t spoken snachts. Quinten is weer aan t spoken geweest vannacht, maar heb niet t idee dat t van de honger kwam ofzo. Zijn er wel 6 x uit geweest voor hem! Maar.... Hij heeft wel pas om 8.00 gegeten vanaf gisteravond 21.30, dus dat is wel heel fijn! Zijn net bij de tandarts geweest en wist al dat ik een gaatje had, want dat zei hij de laatste keer al, maar moest een week later bevallen toen, dus hij wilde het me niet aandoen. Is namelijk m'n allereerste gaatje... Moet zeggen, was best zenuwachtig, maar het viel me reuze mee eigenlijk! Tandsteen verwijderen doet meer zeer vind ik!
@miepkip: gecondoleerd @meeten: hier Hoofddorp (schiphol) hier alles goed. Vandaag met Tim naar het cb geweest, tijdens de prikjes zat hij van harte te lachen naar ons, dus dat ging goed gekeken naar zijn voorkeurshouding/afplatting maar ik zag het zelf al niet meer en zij zagen de afplatting ook niet meer, dus dat gaat ook goed. Alleen moeten we nog wel een echo maken van de heupjes. Vorige keer twijfelde de arts erover dus moest nu weer even langs de arts (een andere dan de vorige keer) en die vond het toch ook dusdanig twijfelachtig dat we toch een echo moeten. Het is geen grote afwijking die ze zien, maar zijn linkerbeentje kan niet zo goed buigen bij de heupen als het rechterbeentje, ongeveer 75% terwijl rechts gewoon plat kan. Dus daar ga ik morgen even voor bellen.
Maia flink mannetje! Hopelijk heeft hij niet teveel last van de prikjes. Fijn dat de afplatting oke was... hopelijk kun je snel terecht voor de echo Hier ff snel via tel. Laptop spaced. .. heel irritant. Mijn kleintje groeit als kool... nu toch echt richting mt 68... hahah Bv loopt goed, slapen gaat redelijk. Hij laat er meer tijd tussen en zit op ongeveer 5 voedingen (soms 6/7). Vanavond gourgette gehad hij vond niet zo lekker hahah. Tis natuurlijk weer een nieuwe smaak. Nu ff lekker op de bank met een chippie en een dippie en dannoptijd naar bed.. opnaar schooldag 2.
Goeieavond! @ MF hopelijk doet je internet het snel weer!' @ Wow Maia dat je ventje gewoon lachend de prikken ondergaat! Dat mag ik hier wel dromen!! Succes met de echo van zijn heupjes. @ JDB geniet van je relax avondje!' @ Miepkip, he meis wat een nare situatie! Gecondoleerd! Heel veel sterkte de komende tijd. En beterschap voor je mannetje. @ Godin, succes met de paarden! Gaat je man er niet uit dan trouwens? Hier staan alle boeren altijd op ' snachts, hihi @ Engeltje fijn dat het meeviel bij de Tandarts! Hopelijk slaapt Q weer goed vannacht! Nog een vraagje aan je, hoeveel kopjes haal je uit zo'n zakje thee van de Tuinen? Ik moet het via internet bestellen vandaar m'n vraag. En is het een beetje lekker? Aangezien die van Medela niet te zuipen is....
Ff kort @ Sammie: ik drink zo'n 3 a 4 koppen per dag. T zijn geen zakjes maar t is losse thee. Ik doe er ongeveer 2 weken mee en gebruik 2 x het thee eitje. Heb vandaag een keer weleda gehad en die stinkt zeg! Die van de tuinen is veel lekkerder in ieder geval!
@ engeltje gebruik je 2 eitjes voor 3-4 koppen? Mijn meid was aaahhh aant spoken vannacht!! Ik had net gekolfd om 23.00 werd ze wakker! Eerst pruttelen maar toen ging ze echt huilen. Ik was kennelijk niet helemaal leeg want ze nam genoegen ermee! Om kwart voor 1 werd ik weer wakker en toen heeft ml haar weer in bed gelegd. Normaal valt ze ook wel bij me in slaap maar nu bleef ze maar drinken/sabbelen. Erg kort nachtje dus want de wekker ging weer om 04.45..
@ Engeltje, lastig met voeding. Ik zou het echt niet weten. V krijgt alleen nog maar melk. Gelukkig dat de tandarts meeviel! @ Lycka, oeh lekker +5, zal een hele verandering zijn daar! En wat een heerlijke nacht! @ Ukkie, babybjorn is idd niet ergonomisch . Is niet goed voor de heupjes van je kindje, al zou dat bij jou ivm met dat broekje natuurlijk niet veel uitmaken. (zie ook http://blog.ergobaby.com/wp-content/uploads/2012/04/sling-hip-health.jpg en http://social.kidspot.com.au/public/forum_post/15/b6/02/2b161_3d70.jpg?c=a201 bijv, die zie ik vaak op fora terugkomen. Die 2e is wel wat overdreven ). Ook al zo moeilijk met voeding schema's . @ Godinn, fijn dat het met F weer beter gaat. En jeetje zeg 4 merries! Idd vermoeiend zo . @ MF, fijn dat het met J ook weer beter gaat! @ Meeting, lijkt me leuk. Ben afgelopen week met V naar Amsterdam gereden vanuit Eindhoven en dat ging heel goed. Heen zonder te huilen, terug wel even, maar kwam omdat de riempjes vand e mc niet goed zaten.. Was op een parkeerplaats gestopt en even goed gedaan. Slecht van mezelf . @ Miepkip, gecondoleerd met de oma van je man . En ook veel sterkte met D! @ Maia, wat een bikkel die Tim bij de prikjes! Succes met de cho. @ Jadebo, fijn dat het zo goed gaat! @ Sammie, niet leuk een spooknacht! Hier is denk ik het sprongetje ook in gang gezet. V pakt nu ook zelf speelgoed. Ik keek even niet en toen ik weer keek had hij een speeltje vast dat toch best een eindje weg lag. Ik meteen enthousiast tegen V doen, vl keek me echt heel vreemd aan . Verder gaat het hier goed. Vandaag is mijn maandelijkse thuiswerkdag haha. Dus van veel werken zal het vanmiddag wel niet komen... Terwijl ik wel retedruk heb, maar ja. Even een vraagje. V slaapt 's ochtends altijd heel goed, zo'n 2-3 uur. Hij wordt dan wakker rond elf en krijgt dan de fles. Maar 's middags slaapt hij maar een uurtje ofzo. Als hij bijv de fles heeft gehad om 11 uur en in bed ligt om 12 uur wordt hij om 1 uur wakker. Dat vind ik te snel voor de volgende fles, dus ik wacht dan. Ik laat er altijd min 3 uur tussen (tussen 2 voedingen). V vindt dat ook prima, hij huilt niet. Na die 3 uur wordt hij wat jengelig en dan weet ik dat hij wil eten. Alleen soms is hij dus al een uur wakker en wordt hij heel moe tijdens de fles. Dus na de fles en geboerd te hebben leg ik hem in bed en slaapt hij een uur. En zo herhaalt het zich een beetje. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen of in mijn geval zouden doen. Gewoon door gaan met hoe ik het nu doe? De gastouder zei dat hij misschien wel toe is aan zijn eerste hapje, omdat hij soms te weinig lijkt te hebben aan 180+6 (krijgt hij 5x). Of zou ik naar 4 flessen moeten gaan? Vind die hele voeding zo moeilijk .
@ penny hier ook, sochtends slaapt ze goed en smiddags is ze langr wakker. soms zelfs gaat ze helemaal niet naar bed tussendoor. Als V gewoon tevreden is met de voedingen is het toch goed? Doe wat je zelf goed lijkt Zou denk niet meteen met hapjes beginnen omdat de oppas dat leuk lijkt..
Pfff wat een nacht, vanaf 22.00 iedere twee uur en niet meteen willen drinken nee eerst 10 min huilen. (En dan zijn 10 min lang!!!) dus ben erg moe vandaag en m'n kliere zijn ook opgezet in m'n keel dus wordt een lekker dagje ben ik bang! Overdag op het Kdv had ze goed geslapen maar tussendoor veel gehuild. Echt giftig zeiden ze, hadden ze nog niet meegemaakt Dus ben benieuwd hoe het vandaag gaat.. Zal wek weer veel slapen.. Penny, als hij tevreden is lijkt t me goed toxh? Als t echt honger is merk je het wel lijkt me.. Maar goed blijft lastig Mk gecondoleerd! En sterkte deze dagen! Borstvoedingsthee van de tuinen dus minder vies? Misschien toch eens proberen. Productie ia op zich oke maar zou doordeweeks wel iets hoger mogen zijn, haal t nu net iedere keer. Sammie, ik leef met je mee sterkte vandaag! Speelgoed pakken, hier incidenteel ook wel. Zelfs van de week de speen naast haar gepakt en na wat gepriegel in haar mond gekregen maar was denk ik toeval want is sindsdien niet meer gebeurd. Hoop dat woensdag jet tuigje af mag dan gaat het rollen wat beter Penny, ja zodra het tuigje af mag moeten we een andere draagzak kopen. Nu worden de beentje automatisch omhoog getrokken dus voor nu nog geen probleem, maar daarna idd wel!
Heb ook maar een vraag gesteld op het voedingsforum. Ik wil nog niet naar hapjes. Eigenlijk wel omdat het me super leuk lijkt, maar ik wil Rapley gaan doen met 6 maanden. Dus ik denk dat ik binnenkort een papfles aan ga bieden en verder niks. En idd jullie hebben helemaal gelijk, als hij gewoon vrolijk is, is het goed! En het is echt een super vrolijk mannetje hihi. (Al krijste hij vanochtend de oren van mijn hoofd omdat ik wat sloom was met de fles maken -.-). A.s. vrijdag moet ik naar het CB voor de 3e prikjes dus ga het dan ook even vragen.
@Miepkip, gecondoleerd en sterkte. @Penny, met Sofie in de auto gaat het ook altijd goed, ook langere afstanden. Maar van het weekend begon ze ineens te brullen. Bleek haar mutsje over haar ogen te zitten Oeps! Toen wist ik weer waarom ik geen muts op deed in de auto @MF, om te oefenen met een lepeltje doe je maar weinig toch in het begin? Lijkt me prima. @Sammie en Ukkie, wat een nachten, sterkte vandaag. Hier ook een slechte nacht. Gisteren iets verkeerds gegeten. Tot middernacht boven de pot gehangen. Toen tot 4 uur geslapen, gevoed en daarna kwam ze om 6 uur en half 8 weer.
hier een heerlijke nacht gehad hij werd om half 8 wakker. afspraak voor echo van de heupen staat voor maandag, mag manlief doen dan.
Ben ik weer eens. Zit al weken met een ziek kind, nog 1 oor ontsteking en dan krijgt mijn zoontje buisjes. Gelukkig is hij nu weer wat opgeknapt maar de afgelopen tijd duurde dat een paar dagen erna kreeg hij weer koorts en was het s nachts ook drama. Had dus weinig puf om hier te reageren en alles bij te lezen. Vermoeiende nachten, hier kwam S. van vrijdag op zaterdag om 22.30 (laatste voeding dacht ik), 00.30. 03.30, 05.30 en 07.30. Grr die zaterdag ging ik namelijk naar de 9 maandenbeurs. Gevolg is wel dat ik gisteren op mijn werk zomaar 180 cc kolfde, normaal zit overdag rond de 120-150 cc. Dus die regelnacht heeft geholpen. Eten, hier pas met 6 maanden, de rapley methode. Pap, af en toe krijgt ze haar laatste voeding afgekolfde melk met rijstebloem, maar dan moet ik niet in de buurt zijn anders weigert madam de fles. Borstvoedingsthee, ooit bij mijn zoontje gebruikt, was niet te drinken dus ben er gelijk mee gestopt. Sammie, bij die drogist in de julianastraat hebben ze het, de Hazelaar heet die drogist dacht ik. Lycka, ik heb een bondolino, ideaal! Erg makkelijk om te doen en zowel op de buik als de rug te gebruiken. Zelfs mijn zoontje zit er nog heerlijk in en S. vindt het ook geweldig. Zelf ben ik best klein, 1.60m en mijn man is 1.85m, beide kunnen we perfect met de bondolino dragen. Kale plek op het hoofdje, ja hier ook eentje, met mini stekeltjes haha. Meeting, lijkt me een keer leuk en gezellig! Kom uit de randstad, Alphen a/d Rijn. Misschien is het handig om gewoon ergens op een centrale plek af te spreken? Maar nu het volgende, waar kan je zoveel kinderwagens kwijt? Miepkip, gecondoleerd en heel veel sterkte! Speelgoed pakken, ze grijpt alles wat ze kan zien en waar ze bij kan, kan ze er niet bij dan hoor ik het snel genoeg. S. heeft weer wat nieuws, ze rol van haar rug op haar buik en dan weer door naar haar rug, dan is ze van het kleed af en komt met haar hoofd op de plavuizen terecht en dan is het brullen. Best grappig maar ook vermoeiend. Verder is ze lekker bezig met haar klanken, af en toe lijkt ze een soort van mama te zeggen, zo klinkt het dan en het is natuurlijk nog niet bewust. Mijn zoontje kon met 7 maanden al een aantal woordjes (hij zat in een spreidbroek en omdat hij zich motorisch niet verder kon ontwikkelen ging hij dus snel praten), ben erg benieuwd of S. ook zo snel is of niet, want zij is motorisch weer wat sneller.
@Cin, goed te horen dat je tevreden bent over de bondolino. Ik heb hem net besteld! Lijkt me ideaal voor op vakantie.
@ penny: kan het niet zijn dat hij gewoon erg gewend is aan de regelmaat van slapen en als hij wakker wordt is het etenstijd? Zo vind ik het een beetje klinken namelijk! Hij krijgt nu natuurlijk een ander ritme omdat hij meer wakker is en dat is ff heel erg wennen!! Ik heb Quinten toen hij hier last van kreeg in een totaal ander ritme gekregen. Voedde eerst ook nadat hij wakker werd, maar nu voed ik drie kwartier voor hij gaat slapen. Was in t begin ff lastig in dat in te gooien, maar met genoeg prikkels en veel wandelen is dat gelukt Later meer nu ff fruit maken voor m'n binkie.... En we gaan t niet pureren... Nee, we gaan over op prakken!!
@ bv thee: die van de tuinen is echt veel lekkerder als die van medela! Heb zelf nu twee dagen medela thee gedronken en voor je productie doet die wel iets meer, maar of het nou echt heel veel scheelt, ik denk t niet! Ze hebben allebei voor en nadelen denk ik zo Bij die van de tuinen gebruik ik idd twee eitjes voor 3 a 4 koppen thee. @ cin: Pfff t schiet niet echt op zo met je kids he! Hopelijk gaat t snel beter! Sterkte! @ autorijden: hier nog geen lange afstand gereden met hem. Half maart gaan we voor de eerste keer met hem naar Nijmegen en weer terug. Is ongeveer 1,5 tot 2 uur rijden vanaf hier! Zelf durf ik niet meer op de snelweg te rijden, ben te bang geworden ivm mijn duizelingen. Het gaat nu wel weer goed daarmee op zich hoor, maar mijn vertrouwen is gewoon weg. Probeer af en toe wel een klein stukje snelweg, maar het is echt de oprit op en de eerstvolgende afslag er gelijk weer af. Baal er echt enorm van! Quinten heeft gister weer om 22.00 voor t laatst z'n voeding gehad en meldde zich weer vrolijk kletsend om 8.00 vanmorgen! Heerlijk om gewoon daarna al lekker naar bed te kunnen ipv om middernacht pas! Zo kunnen we het steeds iets gaan vervroegen, echt super! Nog even en hij slaapt t klokje rond! Gister had hij wel een hongerige bui, naast 5 voedingen had hij een hele peer op, best veel groente en ook nog een flesje slappe thee van 125 cc! Klein hongerwolfje! Vanmorgen geprakte peer was een groot succes. De eerste twee hapjes waren even wennen en daarna ging het erin als zoete koek!
Iedereen bedankt voor de condelances. D.ean is helaas nog erg ziek Zo sneu. Hoest echt ontzettend veel een slaapt ongelofelijk slecht. Ik heb al de minimonky sling, alleen die is niet echt ideaal voor verre afstanden. Nu was ik aan het rond kijken voor een buikdrager, niet echt iets ideaals gevonden binnen ons budget. Ben ik gaan zoeken op draagdoeken heb ik via deze site onze nieuwe draagdoek besteld ! Ongelofelijk goede gebruiksaanwijzing ! Dus het zou me moeten lukken. Smallvips bamboe tricot Baby Draagdoek blauw - Babywinkel - De Babykraam - Verder moet ik zaterdag nog rode kruis lopen.. Eigenlijk niet zoveel zin in, maar goed kan niet afzeggen want dan komen ze mensen te kort. @ Meeting, is Utrecht of Brabant geen goede optie? Ik zal proberen weer proberen bij te lezen.
@ miepkip: die draagdoek heb ik ook en ook op mijn werk, ik vind hem echt heel fijn in gebruik! @ meeting: wordt voor mij niet echt haalbaar denk ik! Zie het reizen niet echt zitten in m'n uppie en zie me al aankomen als enige met mijn man