Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Good morning!

Hier ook een prima nacht! Ze had gisteren 1x 30min geslapen, 1x 3,5 uur:$ en nog een keer 1.5 uur dus ik zag erg tegen de nacht op. Maarrr om 22.00 zijn we naar bed gegaan en om 1.30 en 4.30 kwam ze dus viel me reuze mee.:p wel om 6 nog even speentje en knuffel moeten geven,;)ze had zich geloof ik even vergist in de tijd, want het was nog veel te vroeg om op te staan.

Ze was ook super vrolijk toen ik d'r kwam halen op het kdv, en de rest van de avond ook. Misschien heeft ze de slaap gewoon ff nodig..

Wel weer blij als het 17.00 is! weekend!!!

2. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Kim.. Vind ze dan nog duur!! 0,21 cent per luier. Kruidvat 13 of 14.

Ukkie.. Fijn dat er verbetering te zien is! :)

Niet veel aanwezig, veel visite laatste dagen. Heb j ook opgegeven voor babyzwemmen !

3. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook weer een goede nacht.

Vanochtend de 3e prikjes. Hij is alweer 65 cm en 6890 gram! Hij zit een ietsiepietsie boven het gemiddelde. Het was even een schreeuwhuiltje bij het zetten van de beide prikjes, maar 5 sec later was hij weer stil (had de speen in zijn mond gelaten, misschien daardoor?). Daarna naar huis en gegeten en naar bed. Hij sliep maar een uur en was wat jengelig. Om half 3 weer gegeten en nu ligt hij weer in bed. Ben benieuwd of hij nu langer slaapt.

@ Engeltje en MK, is de doek die jullie hebben ook fijn voor de zomer? We hebben de Manduca (baby drager) en die is best fijn, maar ik wil ook een doek erbij. En die Smallvipps is wel aantrekkelijk geprijst :). En die doek wil ik dan ook in de zomer op vakantie in Oostenrijk gaan gebruiken.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ penny: ik heb een zwarte dus dat is denk ik wel te warm in de zomer, maar een ander kleurtje is vast wel prima.

Quinten heeft vandaag een klysma voorgeschreven gekregen van de ha en die heb ik hem gelijk gegeven toen ik uit m'n werk kwam. Er kwam vlak erna gelijk hele dikke ontlasting uit dus dat heeft wel iets geholpen gelukkig, maar hij heeft nog steeds veel last van z'n reflux en gilde t net weer uit van de pijn:(
    Verder hebben we over twee weken nu een afspraak bij het Juliana kinderziekenhuis, dus hoop dat ze daar meer voor hem kunnen betekenen! Tot die tijd blijft t aanmodderen helaas. Kan hem nog wel 3 x een klysma geven mocht t nodig zijn...

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Engeltje,
    De HA viel dus wel mee? wat moet dat moeilijk zijn om hem zo te zien steeds! Dikke knuf
    En hopelijk vliegen deze weken voorbij.

Meiden, weten jullie wat het is?
    S heb ik vandaag bij mn zus gebracht, ze ging oppassen. Maar altijd als ze bij haar is dan is het huilen huilen huilen!! Ik vind dat zo erg, ik wil haar gewoon niet meer achterlaten bij mn zus :( Wat zou het toch kunnen zijn?
    Ze huilt niet (wat ik hoor van haar) van honger of vermoeidheid. Het lijkt wel of ze zich niet op haar gemak voelt ofzo?
    Maar bij mn moeder en bij de oppas heeft ze nergens last van.
    Misschien kan mn zus er niks aan doen, ik neem haar ook niks kwalijk, maar ik wil niet dat S 2 uur lang huilt. Dan heb ik liever dat ze niet meer oppast :(

De BV thee wordt trouwens morgen bezorgd..:)

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    De ha die we zouden krijgen was ziek en daarom kwam de fijne ha nog een keer invallen, dus we troffen het gelukkig!
    En nee is zeker niet fijn, thnx!

Wat raar dat ze zo moest huilen bij je zus! Geen idee waar t aan kan liggen helaas!
    Ben benieuwd hoe je de thee vind!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mf: wat leuk dat ze zo haar speelgoed aan t ontdekken is!

Ik hoop dat we t nog 2 weken gaan trekken... Zo niet dan zitten we gewoon zo vaak bij de ha dat we dan toch eerder geholpen worden.
    Gelukkig heeft hij vannacht wel weer doorgeslapen van 22.00 tot 7.30, dat scheelt al een hele hoop voor ons alle drie. Ga nu nog ff verder tukken!

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje wat balen zeg datje ventje weer zo'n pijn heeft!! Hopelijk gaat het snel beter!! Idd gewoon aan de bel trekken als niet gaat hoor!! dikke knuffel!

MamaF leuk is dat he!? B doet dat ook, pakt alles aan en stopt natuurlijk alles in zijn mondje...

Hier een rot nacht achter de rug, mannetje is erg verkouden en heeft koorts :( Had net al temp van 38,6. Hij ligt nu net te slapen. Was om 5 uur klaar wakker... pfffff!

Verder drukdrukdruk... gister is het muurtje geplaatst. Vandaag wordt hij behangen :) Dan kamer omzetten en opruimen... Ach komt wel goed! Net al ff de deurpost geverfd. Hoeft mijn vader dat straks niet te doen en kan hij na het behangen de deuren erin hangen. Hebben louvre deuren gekocht :) Ben blij als alles klaar is... tis rommeltje.

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Mamafaith en Engelje, ik ben echt best vaak samen met S bij mn zus en dan zijn dat soort situaties er niet. De keren dat ze heeft opgepast gaat het dus altijd mis! Misschien is ze idd nu zo onzeker dat S het aanvoelt:(

De thee wordt nu pas dinsdag bezorgd :(

@ MF leuk dat F echt speelt nu!! Dat is zo grappig om te zien!!!
    Laatst zat S haar koetje te zoenen hahaha

@ JDB succes met je huisie!! :D

@ Engeltje fijn dathet vannacht wel goed ging.

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Penny, als je een doek voor de zomer wil, zou ik een geweven doek nemen. Daarbij hoef je niet altijd 3 lagen over je kindje heen te doen.

@Engeltje, wat sneu voor je mannetje dat hij weer zoveel last heeft. Mag je de medicatie voor de reflux niet ophogen? Twee weken aanmodderen vind ik best lang.

@Sammie, vervelend dat ze zo huilt bij je zus. Soms hebben kindjes dat. Ruben had het ook bij mijn schoonmoeder. Maar die zat ook altijd bovenop hem als ze er was. Nu zijn het de beste vriendjes ;)

@MF jeetje wat een probleem dat ze AL om 6 uur wakker wordt haha ;) Ik zou er voor tekenen.
    Leuk he dat ze meer gaan spelen. Sofie vindt ook alleen haar knuffels leuk of een hydrofiel, van plastic moet ze niets weten.

@Jadebo, succes met klussen. Wat zal het heerlijk zijn als het af is.

Maandag hebben we de afspraak bij de dermatoloog. Omdat het zover rijden is en we daar leuk kunnen shoppen, plakken we er een overnachting voor. Dus morgen gaan we al die kant op. De oudste logeert bij mijn schoonouders. Ik heb er zin in!

11. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Lycka, lekker dagje uit ervan gemaakt dus!

@ Engeltje, hoop dat de 2 weken zo om zijn, is toch wel lang. Wel fijn dat de nachten goed gaan.

@ Jadebo, jeej het muurtje! Succes met de afwerking!

@ MF, wat leuk dat ze zo lekker speelt!

@ Sammie, boe van die thee :(. Wat vervelend de situatie zo met je zus, zou ook niet weten wat er nu aan scheelt.

Ik ga vandaag toch starten met hapjes. Samen met de wijkverpleegkundige besproken en leek ons wel het beste. Ik wil starten met groente en ga voor bloemkool denk ik. Ik wil het gaan stomen in de magnetron met zo'n ding wat ik had (soort schaal met 2 laagjes zeg maar). Daarna staafmixer. Heb vandaag bij de Xenos allemaal bewaar bakjes gehaald, zodat ik het in bulk kan gaan maken en de vriezer in kan doen :D.
    Stoomtijden heb ik op internet gevonden. Moet nog wel echt mijn weg hierin gaan vinden zeg, moeilijker dan ik dacht :p.
    Volgens mij las ik dat Engeltje het in een ijsklontjes ding bewaard? Klopt dat, hoe doe je dat dan?
    Iemand nog verder handige tips? :)

Oh en bij een papfles welke speen gebruiken jullie? Nummer 3 bijv of een speciale papspeen?

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: handig om er een nacht aan te plakken daarzo! Ben benieuwd wat de dermatoloog zegt!
    T plekje wat Quinten op z'n been heeft is waarschijnlijk een schimmeltje volgens de ha. De rest zijn droogte plekjes van het schuren door t bewegen.
    De medicatie mocht helaas niet omhoog omdat hij al in de hoogste dosering zat! Evt kunnen het andere medicijnen worden, maar dat moet de ka gaan beslissen. Moet zeggen dat ik t wel heel spannend vindt hoor. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Er zijn zoveel verschillende opties mogelijk!

@ jadebo: thnx! En jeetje jouw mannetje blijft wel erg lang kwakkelen met iedere keer koorts, schiet niet op! Misschien nog eens naar de ha?

@ penny: dit was pas weer de eerste nacht die goed ging, dus hopelijk zet dit door!
    Leuk dat je toch met hapjes gaat beginnen!
    Ik kook t 10 minuutjes, dan fijnmaken met de staafmixer of tegenwoordig iets minder fijn met de keukenmachine.
    Ik heb ipv een spuitzak zo'n grote plastic decoratie spuit gekocht en daarmee spuit ik het in ijsblokjeszakjes. Ik ga denk ik nu over op bakjes ook, want hij eet nu iets van 9 ijsblokjes groente dus is de moeite niet meer waard om het op deze manier te dien haha

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje wat sneu dat hij weer zon pijn heeft.. :(
    Ff geen tips maar ik hoop dat het snel beter gaat!

@mf he wat raar, alleen bij je zus? Soms hebben ze dat idd maar zal vast iets tijdelijks zijn. (Hopelijk dan ;))

@lycka handig twee vliegen in een klap ;) ben wel benieuwd wat eruit komt!

@penny, spannend hoor de eerste hapjes! Fototoestel al bij de hand? Leveren vast leuke plaatjes op :D
    Ik zou het ook est in ijsblokjes bak doen (doe ik ook nog met de bv)
    Persoonlijk vind ik zon trede handiger dan zak. Hier kun je het zonder spuitzak in doen. Voor de grote hap heb ik de avent bekers, 180ml en 280ml geloof ik.

Hier vandaag begonnen met clusterkolven, voor een hogere productie. Op zich kolf ik prima voldoende maar zou graag wat ruimer in voorraad zitten. Dus 1uur lang 10min kolven, 10min rust enz. Op internet staa dat 3-4 dagen voldoende moet zijn. Dacht dat het erg vermoeiend was maar als ik een normale kolfsessie doe be ik ook al gauw een dik half uur kwijt dus viel me 100% mee.

Vanochtend was L al lekker vroeg 7.00 en toen heeft ml haar mee naar beneden genomen en mocht ik lekker nog 1,5 doorslapen, alleen in het grote bed :D heerlijk!
    Ml heefft me meteen even opgenomen met zn telefoon want ik lag me daar te snurken... ;) oeps hahah.
    Daarna met een vriendin in de stad ontbeten en lekker bijgeklets. Lekker rustig dagje dus.

14. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, ik ben benieuwd wat de KA voor jullie kan doen.
    Ik hoop wel dat dermatoloog wat zinnigs te zeggen heeft en dat we niet zo'n reis maken voor jan met de korte achternaam.

@Penny, ik deed voor de oudste de voeding in ijsblokbakjes invriezen en de volgende dag deed ik de blokjes in een diepvrieszakje.

Mijn oudste eet nog steeds heel slecht 's avonds. Sinds een paar weken wil hij wel weer wat meer proberen, maar hij zit gewoon te kokhalzen als hij iets in zijn mond doet (behalve sommige soorten vlees en patat). Dus van de week heb ik 2x zijn eten gepureerd haha. Dan zit hij ook te kokken helaas. Maar hij heeft wel meer gegeten dan anders. Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet. HA en CB zeggen dat we ons er niet druk om moeten maken. Dat heb ik al 4 jaar niet gedaan, nu wordt het wel eens tijd dat hij wat gevarieerder gaat eten ;)

@Ukkie, dat clusterkolven, is dat dan 1 uur per dag of doe je dat vaker?
    Lekker dat je uit mocht slapen, wel minder dat hij je dan gelijk filmt haha.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: klinkt best vermoeiend dat clusterkolven, maar als t werkt, waarom niet!! Succes ermee!

@ lycka: misschien kun je je zoontje laten helpen met boodschappen doen en het eten klaarmaken op de een of andere manier?
    Soms wil ook zelf opscheppen nog wel eens helpen en zowieso maar een heel klein beetje opscheppen. Al is het maar bijv 1 aardappel, 3 worteltjes en een stukje vlees. Je kunt dan met beloningsstickers gaan werken. Als hij het op heeft krijgt hij een sticker en als z'n stickerkaart vol is, dan mag hij bijv een klein kadootje uitzoeken.
    Eet hij wel gewoon brood enzo? Dan is er niks mis met z'n slokdarm of iets dergelijks zou je zeggen. Bied je zijn eten geprakt aan? Dan misschien de aardappels en groente in hun geheel aanbieden..

Hier zou m'n moeder vanmiddag om 14.00 Quinten ff ophalen zodat ik bij kon slapen, maar om 12.15 ben ik al samen met hem naar bed gegaan en om 14.30 werden we allebei pas wakker! M'n moeder heeft de sleutel en die had ondertussen al de hele strijk gedaan, zo lief!
    Verder is Quinten vandaag weer ontzettend veel aan t spugen. Hij had weer een klein keihard keuteltje en meer niet... Wel was hij gelukkig een stuk vrolijker weer. Heb nu alleen al drie keer naar boven moeten lopen sinds 19.30 om hem te troosten, want hij werd steeds gillend wakker :( hopelijk gaat t vannacht wel weer goed. Over een uurtje geef ik hem z'n laatste voeding en dan duik ik snel ook m'n bedje in!
    Oh en vanavond toen ik hem wisselde van borst hapte hij in 1 keer gewoon aan bij m'n tweede borst zonder tepelhoedje! Hij kan t dus wel gewoon, maar is meer van het gemakkelijke ;)

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Met eten maken wil hij best helpen en opscheppen ook. Als beloning voor een leeg bord mag hij de volgende dag kiezen wat hij wil eten. Stickers vindt hij niet interessant meer ;)
    Ik geef hem 2 happen aardappel en 2 happen groente (niet geprakt). Wat meer vlees, maar dat is meestal geen probleem. En dan nog gaat z'n bord meestal niet leeg. Afgelopen week dus gepureerd en toen at hij 6 happen en zijn vlees. Dus dat was al heel wat.
    Op het KDV eten ze tussen de middag ook warm. Daar eet hij ook weinig. Op die dagen ga ik 's avonds niet moeilijk doen en krijgt hij een boterham.
    Brood en fruit gaan wel goed overigens. Hij groeit goed, is zelden ziek/verkouden. Maar wel geobstipeerd, dus ik wil hem toch graag aan de groente hebben.

@Engeltje, wat lief van je moeder! Fijn dat je een beetje bij kon slapen.
    En wat een stinkerd is hij zeg ;), stiekem wel zonder tepelhoedje kunnen drinken. Ga je nu steeds zonder aanbieden?
    Ik hoop dat jullie vannacht lekker kunnen slapen.

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: lastig dan hoor! Ik ben zelf als kind zijnde ook heel moeilijk geweest met eten. Toen ik een jaar of 5/6 was ging het vanzelf over. Dwingen werkt helaas averechts, denk dat je gewoon heel goed bezig bent hoor! Je zou toch zeggen dat hij vanzelf gaat eten als hij honger heeft? Weet niet hoeveel brood en fruit hij eet, maar misschien kun je dat nog iets minderen zodat hij savonds meer honger heeft? Werkt dat niet, dan gewoon weer t zelfde door blijven gaan en in de gaten blijven houden dat hij goed groeit. En voor de verstopping kun je wat kiwi's, pruimen of sinaasappels(sap) geven, maar waarschijnlijk doe je dat al...

Ja echt een stinkerd he! Het was ook niet eens zoeken, maar het was hap en drinken maar! Ik ga het zeker wel proberen om het normaal te doen, maar lukt het niet snel dan doe ik gewoon het tepelhoedje, anders raakt m'n driftkikker overstuur en hij drinkt al zo onrustig ivm de reflux. Lukt het, prima, zo niet ook prima! Kleine moeite om t met hoedje te doen, ben t nu zo gewend...

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, hij verhongert liever dan dat hij warm eet ;)
    Ik ben al heel blij dat hij tegenwoordig wat wil proberen.
    Ik hoop alleen niet dat Sofie zijn eetgewoontes overneemt.
    Je hebt groot gelijk dat je zonder tepelhoedje (raar woord eigenlijk) gaat proberen, maar er geen strijd van maakt.

Verder hebben mijn man en ik samen besloten nu echt wat aan de extra kilo's te gaan doen. Ik moet nog 8 zwangerschapskilo's kwijt. En daarna het liefst nog 5kg er af. En ik weet niet precies hoeveel mijn man weegt, maar daar mag minstens 30kg af. Vanwege de BV kan ik niet echt lijnen natuurlijk. Maar met minder snoepen en vooral meer bewegen moet ik een begin kunnen maken.

Nog even sneeuwschuiven, de koffer inpakken en dan gaan we :D

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: jeetje wat een boef dan zeg! Gelukkig dat hij nu wel wat meer proeft, het begin is er! Hopelijk heeft hij snel door dat t eigenlijk wel meevalt dat eten ;)

Hier begin ik nu ook te merken dat m'n broeken wat losser gaan zitten, maar er moet nog heel veel vanaf, zeker 30 kg....

Ennnn hij heeft gewoon zonder hoedje gedronken net hoor, yesss!! Blijf t gewoon lekker proberen :D

De nacht was helaas weer ontzettend prut, ben benieuwd of we dit nog wel 2 weken kunnen uitzingen...

20. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

@ Engeltje wat ontzettend goed van Q dat hij ook zonder tepelhoedje kan drinken! Idd gewoon proberen lukt het niet dan is het jammer... En dikke knuffel!

@ Lycka wat vervelend dat je ventje zo slecht eet... D eet ook slecht, het lijkt nu wel wat beter te gaan en krijg er nu iets meer hapjes in...

@ Hier rotnacht... gisteravond wou B niet slapen, totaal overstuur. Had ook nog koorts... vannacht was dus prut. Hij wou alleen op mijn arm slapen. En moest me voelen ademen. Hij had vanochtend temp van 38.9... gelukkig zakte het wel na de zetpil. Verder al weer druk aan de gang. Opruimen, slaapkamer omgooien van me meisje. Zometeen me pa ff ophalen (ik heb zijn auto haha) en dan gaat hij ff verder met behangen en kunnen we daarna opnieuw inrichten en dan is het grootste gedeelte klaar.

Deel Deze Pagina