Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Nee za en zo heb ik t in de ochtend gedaan en vandaag om 20.00 begonnen. Ben dus nog bezig :D

Alleen voorde eerste x gebruik ik de spray.

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, wat goed dat je al resultaat ziet van het clusterkolven.
    Ik kolf helemaal niet meer, ik heb geen zin meer in flesworstelen ;)

@Engeltje, dikke knuffel voor jou meis. Laat je niet gek maken hoor! Heb je al contact gehad met de bedrijfsarts?

@Maia, hoe is het in de ziekenboeg?

@Jadebo, heeft je mannetje in zijn eiegen kamertje geslapen?

Bleh, vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden. Dat had ik nou echt niet gemist.

De dermataloog had eigenlijk niets anders te melden dan dat we goed bezig waren en zo door moesten gaan. Wel een andere vette zalf gekregen, want deze is niet zo geschikt voor kleine kinderen (en bedankt CB:x)
    Helaas geen betere oplossing voor de kriebel op haar hoofdje. Ik denk dat ik haar haartjes wat ga knippen, het wordt nu zo vies van de babyolie en we wassen het maar 1x per week met shampoo.
    De hotelovernachting ging heel goed gelukkig. Merk wel dat ze heel moe is van het hele weekend.

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Lycka hij slaapt nog bij mij, zijn kamertje moet nog gedaan worden. Is nu even opslagplekje geworden van dingen die uitgezocht moeten worden...

Vervelend dat cb de verkeerde zalf gegeven heeft... niet zo handig! Balen dat er niks tot weinig aan gedaan kan worden, voor je meisje vooral! Lijkt me ontzettend vervelend als je jeuk hebt en er niet bij kan.

Ukkie en werkt het?!

Productie: hier afgelopen 4 dagen ook wat terug gelopen :( Kolfde gister nog maar 60 (ochtend en avond per kolfbeurd) vanochtend was het alweer 100 dus loopt weer op.

Ongi: hier net weer voorbij gelukkig! Tis echt niet normaal hoe hevig het kan zijn, bahbahbah! En mijn cyclus is totaal van slag... zat nu amper 3 weken tussen :(

Hier is de nacht redelijk goed gegaan. B heeft geslapen van half 8 tot 2 en daarna tot half 5 en weer tot 7.15. Nu ligt hij ook net weer te slapen. Hij lijkt aan de betere hand. Ziet niet meer zo witjes, wel nog wat verkouden en verhoging is minimaal.
    D en J zitten op school dus even rust! Verder gewoon beetje rommelen in huis en opruimen/wassen etc.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @lycka, kan ik wel begrijpen hoor. T is dat L heel makkelijk de fles pakt (difrax of avent maakt r ook niet meer uit). Koud of warm kan ook allebei dus wat dat betreft lekker makkelijk.
    T kolven heeft idd geholpen. Normaal moet ik 4x op een werkdag kolven om precies genoeg te hebben voor de volgende dag. Gisteren had ik 100ml over! Fijn in de vriezer gedaan :)
    Gisteravond nog even een uurtje geclusterkolfd (mooi woord voor galgje ;)) dus ben benieuwd hoeveel ik zometeen kolf.

He wat vervelend dat je de verkeerde zalf hebt gekregen via cb. was dat via de arts van cb of assistente? Die laatste ben ik namelijk hier ook niet zo kapot van. Momenteel gaan haar adviezen het ene oor in andere weer uit ;)
    Wat betreft de haren, heel herkenbaar :( wij doen 1-2x per week douchen en haren wassen maar tussendoor wordt het erg snel vettig omdat het zo lang is.

@jadebo
    Ojee ongi :( vies he? maar goed, dan doet het t allemaal wel weer denk ik dan (moet er toch iets positiefs van maken..) Hier wel redelijk regelmaat. Ik vloei namelijk weer veel dus denk dat de volgende ongi er al weer aan komt, zo begon het de vorige keer ook.
    Fijn dat het met B weer wat beter gaat!

@hier, weer een nacht met iedere 1,5 drinken ;) Gelukkig valt het mee als je er al rekening mee houdt.. Wat niet wegneemt dat ik wel weer donders moe ben vandaag maar goed. Morgen lekker uitslapen.

Op het kdv had ze gisteren haar dagje niet. Weinig gedronken, veel geslapen en 4 spuitluiers die je van een afstand kon horen :D Thuis kon ik niets vreemds merken maar heb voor de zekerheid maar de fles gegevens ipv borst zodat ik wist hoeveel ze in iedergeval zou drinken. 150 cc met gemak (overdag drinkt ze 3x 120cc) en nog een borst als toetje dus zit wel goed.
    Ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Er heersen nogal wat dingen op het kdv en de leidster was extra voorzichtig met de allerkleinsten.

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Jadebo, de nachten worden wel wat beter bij jou of is dit eenmalig?

@Ukkie, echt top dat het helpt al die inspanning.
    Ik vind het ook schelen als je je in stelt op een brakke nacht.
    Misschien was ze te afgeleid op het KDV om goed te drinken?
    Is de ontlasting van jouw uk ook nog altijd waterdun?

Het was de verpleegkundige van het CB die de verkeerde zalf voorschreef, maar bij de apotheek gingen er ook geen bellen rinkelen. Vorig jaar heeft ze dezelfde zalf voor de oudste voorgeschreven. Die had het ook eigenlijk niet mogen hebben. Het is niet bewezen dat het slecht is, maar er zijn twijfels over, dus dan niet geven.
    Ik koppel het nog wel naar haar terug, want ik heb de indruk dat ze het wel vaker voorschrijft.

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Hoi allemaal,
    Een tijdje niet op het forum geweest. Gewoon geen tijd gehad er even rustig voor te gaan zitten. Het is hier nogal hectisch met zieke familieleden. Ik zit meer in het ziekenhuis dan thuis,
    Verder gaat het met onszelf goed.

Hoe gaat het met de dames van de borstvoeding? Hier nog steeds goed!
    Reflux medicijnen geven we nog wel. Vraag me af hoe lang dat nog moet.
    Bijvoeding wil ik wachten tot 6 maanden.
    Zo en nu eerst even wat bijlezen hier..;)

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    @Lycka Bedwnkt voor dat artikel over bijvoeding! Ik wilde al wachten maar mijn vriend wilde fruithapje proberen omdat hem dat leuk leek en omdat een flesje geven hier totaal nog niet wil. Ik stuur dat artikel mooi even door naar hem.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @lycka, dunne ontlasting hier ook nog steeds. Gisteren zelfs 4x een geweldige spuitluier op het kdv ;) Ze lag in de box en konden het van de andere kant van de kamer nog horen.
    Wat betreft afgeleid, dat zou heel goed kunnen! Ze wil namelijk alles zien tijdens een fles :D

@bailey, fijn dat de borstvoeding goed gaat bij jullie. Hier ook alles goed! Zoals je misschien hebt kunnen lezen ben ik met clusterkolven bezig om mn productie wat op te krikken. Zou graag structureel wat teveel hebben om een voorraadje op te bouwen. Dit lijkt te werken :)
    En wat betreft bijvoeding hier ook nog wachten tot minimaal 6mnd.

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemiddag!
    Ik zit lekkerin de tuin bij mn ouders. S ligt lekker te slapen en ikben aan het zonnen hihi

@ Bailey, fijn dat de BV goed gaat! Hier ook nog steeds :D Wij willen ook wachten met hapjes tot 6 maanden (mn familie zit al wel te pushen hoor maar daar ga ik niet in mee!)
    Sterkte met al je zieke familie :(

@ Lycka, idd wel goed om het even te bespreken met haar. Misschien wist ze niet dat je het beter niet kan geven? Ga je haar haartjes bewaren? Kan ze later voelen hoe zacht dat was ;)

@ Ukkie, ik heb nog geen tijd/energie gehad om te clusterkolven maar ik ga het zeker doen! Had gister 25 ML minder gekolfd dan dat ze uit de fles heeft gedronken.

@ Jedabo, ga je ook lekker buiten zitten?

10. Maia

Maia Niet meer actief

hey meiden, met de rest van de familie is het prima, ik ben een twijfelgeval. ga morgen nog maar niet werken voor de zekerheid.
    Verder alles wel goed. Tim dronk al een aantal dagen zijn flesjes niet leeg, liet steeds 50 cc staan, maar is/lijkt niet ziek. Dachten van, misschien vindt hij het opeens te warm ofzo, maar ook met minder sec. in de magnetron hetzelfde... en toen was ik net de flessen na een voeding weer aan het boenen en zie ik de s speen in de verkeerde dop zitten. En dus de m speen ook :) vorige week nieuwe spenen gekocht en die heeft manlief dus verkeerd om in de doppen gedaan en we hebben dat tot nu toe bij het schoonmaken niet opgemerkt. Geen wonder dat hij zo onrustig dronk want het gaat veels te snel en bij het wisselen van de dop het laatste beetje niet meer wilde (eruit kreeg).

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Maia fijn dat het weer beter lijkt te gaan met jullie! Ziek nog maar ff lekker uit idd!
    Fijn dat Tim er niet onder te lijden had van de speenwissel ;)

12. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Baileyy, fijn wat van je te horen. Nog steeds geen flesje dus, probeer je het nog wel steeds? Sterkte met de zieke familieleden.

@Ukkie, ik vond dat die newborn luiers de dunne poep veel beter absorbeerden dan de grotere maten. Maar jouw uk past misschien nog in de newborn luiers? Ik heb veel lekkage, dus binnenkort maar weer een grotere maat. Eerst de oude even opmaken.

@Sammie, goed idee om wat haartjes te bewaren! Dan moet ik het wel eerst wassen voor het knippen, anders heb ik een vette, stinkende kuif te bewaren haha.
    Geniet lekker van het mooie weer!
    Hier is in het weekend weer een verse laag sneeuw gevallen.

@Maia, fijn dat jullie weer wat opknappen. Groot gelijk dat je een nog een dagje aansterkt.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Lyka, ja dat lijkt me wel een fris idee hihi

Hier poept S trouwens maar max. 1x per dag. En dan is het niet verschrikkelijk dun. Ze krijgt af en toe nog wel een flesje KV ipv van BV misschien komt het daardoor.
    We hebben trouwens gewoon de goedkoopste luiers die we kunnen vinden en die lekken hier nooit door.

14. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik ben ook alle merken luiers aan het proberen. Nog geen luiers die we niet prettig vonden. We zijn gewoon echt aan de volgende maat toe ;)

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier wordt 1-2 keer per dag gepoept. Gisteren was een uitzondering :D

Hier trouwens nog newborn maat 2. Maat 3 zou ook wel passen maar die is bijna nergens meer te krijg. DA luiers vond ik ook best fijn maar krijg ik kapotte vingers van ;) Hen gister plus huismerk gekocht, die eens proberen. Pampers wel erg fijn maar koop ik alleen in de aanbieding

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Luiers: hier pampers voor B en gebruiken nu al paar weekjes mt 3. De 2 kon nog wel maar werd wat krapjes dus gewoon pak opgemaakt. Koop ze wel in de aanbieding... nu nog 5 pakken op voorraad ;)! Voor D heb ik kruidvat momenteel.

Poepen: dagelijks, soms wel 2/3x! Begint nu wel wat meer te ruiken en dikker te worden door de hapjes.

Lycka: b slaapt al een tijdje zo, alleen toen hij koorts kreeg natuurlijk niet...

Maia gelijk heb je nog ff dagje thuis!

Hier meisje wat koorts, maar wel vrolijk en knapt weer op na zetpilletje. Is ook verkouden dus zal daar wel aanliggen. Alle 3 liggen ze op bed dus nu ook even rust voor mama. Net nog ff wasje gevouwen en wasmachine en droger draaien ook weer!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ff kort: t gaat helemaal niet goed met me. Ben ondertussen 1 bonk spanning, morgen afspraak met de huisarts en donderdag een gesprek op m'n werk.
    Baal zo enorm! Ken mezelf niet meer terug en zit alleen maar te janken en dat terwijl t een paar weken terug eindelijk de goede kant op ging...... Sorry voor mijn depri emo berichten! Lief dat jullie naar me vragen, doet me goed! Hoop snel weer beter in m'n vel te zitten en dat ik weer gezellig met jullie mee kan kletsen

18. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Even ego want tis zo druk hier! Net terug van zwemmen en viel tegen :( moet nodig fysio bellen ...

19. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Poepen, minstens 4x per dag. Maar liever dat, dan de obstipatie van de oudste ;)

@Luiers, ik ga binnenkort aan maat 4 beginnen. De lekkage is hier meestal bij haar beentjes. Tenzij ze op de arm zit, dan gaat het recht naar boven :p

@Jadebo, Sofie is nog niet ziek geweest, maar van de oudste kan ik me herinneren dat hij heel veel sliep als hij ziek was. Dan moest ik hem overdag een paar keer wakker maken om genoeg te drinken.

@Engeltje, nu eerst aan jezelf en je mannetje denken. Succes bij de huisarts morgen.

@Anoniempje, jammer dat het tegen viel. Last van je bekken?

20. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Engeltje dikke knuffel voor jou!! Goed dat je naar de ha gaat!!
    Hoe gaat het nu met je ventje?!

Lycka dat was ik dus ook gewend van de andere 2... die sliepen ook meer bij ziek zijn... B niet die is grotendeels wakker.

Hier een goede nacht gehad. B sliep om 19.00 uur en werd om 5.45 uur wakker! Natuurlijk was ik om 2 uur klaar wakker... haha! Ook mijn meisje kwam uit dr bed.. ongelukje gehad... bed nat.
    B ligt nu heel vrolijk te spelen in de box. Zometeen ff kleertjes aan doen...
    Mijn meisje is ziek :( heeft sinds gisteravond koorts en nu ook nog steeds behoorlijk (38.8) dus maar ff dagje thuis. Hopelijk voelt ze zich morgen beter.

Verder vandaag maar ff stofzuigen/dweilen/wasjesvouwen, commode opnieuw inrichten, mijn kledingkast ff doen... positiekleding ligt er nog in haha. Dus gewoon maar rommel dagje in huis!

Deel Deze Pagina