@ MamaF, veel succes van het weekend! Vond het zelf erg moeilijk toen ik D.ean voor 1 dagje bij mijn szus liet slapen. @ Anoniempje.. Ben je zwanger !!??
@Anoniempje, whaaaa spannend! @Miepkip, fijn dat het prikken goed ging. Mooi kado voor je neefje. Leuk dat jullie verhaal in de Vriendin komt. @MF, wilde plannen voor je kindloze weekend?
Zo ben weer bijgelezen. Heb het even heel druk gehad en geen tijd om te posten. @ Anoniempje, oeeeeeeeeeeeeehhhh!!! Ik duim voor je! @ De rest, ik kom er later op terug, V zit te gillen (op een leuke manier) in zijn bedje, dus ik ga hem er even uit halen.
Mf.. Fijn weekend! Altijd even lastig, maar wel belangrijk om even iets anders te doen dan zorgen voor de kleine! Miepkip.. Leuk in de vriendin!! Hmm denk toch dat t nix is. Morgen vroeg nog even testje. Deze was niet met ochtend urine. Zal ff kijken of foto lukt, maar daar zie ie t amper. In echt lijk je meer te zien
Miepkip, lastig zo'n schildklier... ga je nu medicijnen of iets moeten slikken? Mf, dusss ff lekker feesten van het weekend..haha Anoniempje, serieus alweer bezig voor 1 erbij? Dan duim ik voor je dat het zo is..spannend Ukkie, ik kan je kind niet bewonderen...heb je een verzoek gestuurd JDB, gets vervelend al die ziekte, hopelijk zometeen met de lente allemaal weer gezond! O ja Syrse het was niet te warm hoor, het was zo'n heel dun boxpakje. Meeting, ik vind het een leuk idee! Zal me aanmelden op de andere pagina, onder voorbehoud dat wel. Maar heeft iemand dit al eens gedaan, want wat jdb al zei al die kinderwagens...haha...ze zien je aankomen in een lunchroom o.i.d Ik ga met mn oudste vaak naar ballorig (zit door heel NL) is een binnenspeeltuin met heel veel (zit)ruimte, en op sommige locaties ook loungebanken enzo. Maar ja dat is weer een beetje gek met een baby van 6mnd want die kan daar natuurlijk niks, en je moet natuurlijk wel betalen om binnen te komen.
@ anoniempje: foto plaatsen met iPad gaat hier tzelfde tegenwoordig als met de pc, bij jou niet? Spannend hoor!!!!!! Ik zeg showen die foto!! @ jadebo: he niet leuk een oorontsteking, doet veel pijn! Sterkte met je moppie en leuke foto's van B! @ ukkie: ga zo in je album kijken hoor! @ all die in mijn album een reactie op de foto's hebben gegeven: thnx!!! @ meeting: wij hadden laatst een meeting van de pufclub in de koffiefee, maar dat is in den haag. Was helemaal ingericht voor kinderen en kinderwagens. Hier in t dorp zit een indoor playground en je hoeft daar niet voor baby's te betalen. Is dat bij ballorig niet ook zo? Weet t niet hoor, zit er wel een in Zoetermeer hier maar ben er nog nooit geweest! Hier vandaag t afscheid van m'n collega gehad en ze vond t vijftig tinten spel helemaal geweldig hahaha had d'r reactie gewoon op moeten nemen Zo nu ff voeden, melken en naar bed, ben zooooo moe! Alle spanning komt er nu gewoon uit denk ik. Oh en jullie raden t nooit, ml moet morgen werken want t is te druk gelukkig wel pas om 16.30, maar toch jammer aangezien we 10 jaar bij elkaar zijn morgen.... En verder, zo lekker, heb nu een week vakantie!!!!
@ Vriendin kreeg vandaag toevallig een mail en heb gelijk terug gereageerd. Maar nog geen reactie terug... Nog maar ff wachten tot morgen. @ Prikken, moet eerst de uitslag afwachten. @ Meeting, ik ben al aan het kijken voor baby vriendelijke plekken. Nou dames ml is thuis (moest overwerken) Dus ik ga afsluiten en even leker van een filmpje genieten met meneer
@MF: geniet van je kindloze weekend @anoniempje: toch jammer hier alles goed, Tim was 6 uur wakker maar vanochtend had manlief ochtenddienst en mocht ik 'uitslapen'. voor zover dat kan met 2 kinderen, werd er toch wakker van we zijn nog even aan het klooien hoe we hem op het kdv langer kunnen laten slapen, hij slaapt 2-3x een half uurtje, echt veels te weinig en hij is 's avonds oververmoeid. gaan we van de week even mee aan de slag.
@ maia: slaapt hij gewoon in de slaapkamer op de creche? Weet niet of hij thuis echt op een donkere kamer slaapt, maar bij ons op t kdv kunnen we de kindjes op een donkere plek in de slaapkamer leggen, maar ook op een lichtere plek. Verder kunnen ze bij ons ook in t lokaal in de hangmat en als ze echt niet goed slapen kunnen wij een bedje neerzetten in de snoezelruimte. Er zijn natuurlijk zoveel meer prikkels op een kdv, dat t bijna nooit tzelfde kan gaan met slapen zoals thuis, dat moet je natuurlijk wel in je achterhoofd houden. Leggen ze Tim wel op dezelfde tijden te slapen als thuis? @ mf: he dat is wel ff balen dan!! Jij vroeg mij trouwens nog naar mijn angst voor t infuus. Ik ben totaal niet bang voor prikken die gewoon weer uit mijn arm gaan, maar bij t infuus blijft er zo'n slangetje inzitten en dat vind ik echt zo'n rotgevoel! De eerste keer dat er bij mij een infuus gezet werd, was echt in een rotsituatie en het ging tot 3 x toe helemaal mis. Ik ben toen opgenomen geweest met ademhalingsproblemen na een brandje op mijn werk. Hiervoor moesten ze bloedprikken in mijn pols en dat is echt de gemeenste prik ever geweest. Hierna gingen ze dus het infuus plaatsen en kon hierbij totaal niet ontspannen omdat ik het erg benauwd had en die andere prik deed zo ontzettend veel pijn! Toen hij even later eenmaal zat durfde ik gewoon mijn hand niet meer te bewegen omdat t echt zeer deed en ik vond t gewoon doodeng. Ik heb hier gewoon echt een trauma aan over gehouden. In mijn zwangerschap heb ik 2 x aan t infuus gemoeten en gelukkig hebben ze hier toen wel rekening mee gehouden, maar mijn hobby zal t nooit zijn. Whaaaaaaaaa Quinten tijgert achteruit!! Hij vouwt zn knieen onder zijn lichaam, duwt zijn lichaam omhoog met zijn armen en schuift zo achteruit! En boos dat hij wordt want t speelgoed ligt voor hem
@Meeting, misschien een heel groot restaurant waar ze makkelijker een hoekje kunnen creeëren voor zoveel kinderwagens? Met mooi weer lekker in een park picnicken? @Anoniempje, hè wat jammer Ik vind het wel dapper hoor dat je nu al een tweede wil. Bij mij duurde dat 3,5 jaar haha. @Maia, mijn oudste sliep ook slecht op het KDV. Daar hadden ze buiten bedjes waar hij wel heel goed sliep. En als hij echt weinig had geslapen, ging hij thuis gelijk slapen. Hier op het KDV leggen ze ook wel eens een kindje buiten in de kinderwagen te slapen. @MF, was het wel leuk gisteravond? @Engeltje, infusen kunnen heel vervelend zijn, ligt er heel erg aan wie er prikt. Wat knap van Quinten dat ie kan tijgeren! De voorjaarsopruiming zit er grotendeels op. Nu kan de voorjaarsschoonmaak beginnen! Mijn man is aan het overwerken. Gisteravond ook al. Wel ongezellig, maar een goed teken dat er veel werk is. Ook daar is de crisis voelbaar.
Even snel, heb het ingevuld voor de meeting! Weet dat de Ballenbak in Zoetermeer, dat je daar gratis met baby's naar binnenkan. Hier in het dorp heb je Wiebelbiebel, maar dat is totaal niet kinderwagen vriendelijk omdat je eerst een trap op moet en er geen lift is... In Bodegraven heb je tegenwoordig ook Kindereiland oid, weet niet of je daar moet betalen maar het schijnt wel erg kindvriendelijk te zijn en ook ruimte voor grotere groepen. Heb verder wel eens gelezen dat er meiden ergens in Utrecht bij een binnenspeeltuin gemeet hebben. Anoniempje, balen zeg! Op naar de volgende keer! Engeltje, infuus vind ik nooit zo erg, bloedprikken vond ik wel erg, ben de eerste keer ooit flauwgevallen als puber zijnde. Zo'n estrup (bloedprikken in je pols) is inderdaad super pijnlijk en vervelend, dat is een van de ergste pijnen die ik ooit heb meegemaakt, ik beval nog liever! Dus ik begrijp dondersgoed waar je trauma vandaan komt.
@ MF, lekker zo'n wekker . @ Engeltje, wow aan het tijgeren al! Dat gebeurt hier dus nog echt niet. @ Prikken, zo lang ik niet zie HOE die naald in mijn arm/hand whatever gaat vind ik alles prima . Ik schijn heel makkelijk te prikken te zijn, mijn aders zie je heel goed. Ben ook heel wit van mezelf. @ MK, goed dat je het regelen op je neemt! Als je hulp nodig hebt, roep maar. Na 19 maart heb ik wat meer tijd. Ben nu heel druk met het regelen (naast mijn werk) van ons bedrijfsuitje volgende week. Ik was gister met mijn moeder naar het ziekenhuis geweest. Ze kreeg de uitslag van een batterij testen die ze ondergaan was een tijdje terug (MRI, dat scan, bloed onderzoek). Blijkt dat ze polyneuropathie heeft... Oftewel, de zenuwen werken langzamer dan normaal of zoiets. Ze loopt heel moeilijk en heeft geen kracht meer in armen en benen. Ze is na de uitslag meteen weer geprikt (12 buisjes!) om aanvullend onderzoek te doen of er een onderliggende oorzaak is (bijv schildklier). Als dat niet het geval is komt het door ouderdom en is er niks aan te doen. Het zal langzaamaan verslechteren. Nou heeft mijn moeder altijd wel wat, maar dit is toch wel klote. We hebben nu iig een naam wat we eraan kunnen geven. Maar het kan dus heel langzaamaan verslechteren waardoor ze op een gegeven moment met een stok oid moet gaan lopen. Laten we hopen dat dat nog heel lang duurt. Maar verder gaat hier alles prima! V is echt super vrolijk en gilt er op los haha. Zodra ik in zijn kamer kom als hij wakker is krijg ik me toch een stel big smiles, heerlijk . Vanavond gaan vl en ik naar een cabaretvoorstelling en komt mijn moeder oppassen. Heb er wel zin in, even een wijntje drinken in het theater en lachen maar .
Penny lieve foto's van je ventje!! Hier J weer redelijk opgeknapt met ab. Wilde ook logeren. D voelt zoch niet zo lekker dus vermoed dat hij ook ziek word. B gaat goed nog wat verkouden maar geen koorts of verhoging iig. Sinds vandaag pakt hij steeds zijn voetje... lekker ventje! Verder vandaag heerlijk relaxed dagje, lekker languit op de bank dvdtjes gekeken. Behoorlijk last van eisprong dus zo ff warme douche en kruikje... mygod wat kanvdat pijn doen.... lijkt wel alsof steeds pijnlijker word niet leuk dus! Maar fijne avond, ik ga optijd mijn bedje in
@engeltje: Tim is een lastpak met slapen, natuurlijk door alles wat er gebeurd is. thuis hebben we hem echt slaaptraining gegeven (zo zal ik het maar noemen) maar ergens anders blijft het heel moeilijk. Ze doen zoveel mogelijk zoals wij het thuis doen, hij kan zelfs in zijn eentje in de slaapkamer liggen als dat nodig is want de schakelgroepen zijn samengevoegd op de dagen dat hij komt, maar het maakt niet uit waar hij slaapt, op de slaapkamer, licht/donker, gewoon in de box, in de wandelwagen enzovoorts, hij wordt gewoon stipt na 30 minuten wakker. We gaan nu kijken of hij het misschien niet warm genoeg heeft daar, thuis ligt hij in een winterslaapzak onder een dekentje en daar niet, dus dat gaan we nog proberen en anders toch echt in overleg of ze hem ook kunnen 'trainen' maar dat gaat tijd kosten en ik snap dat dat moeilijk is als je nog tig andere kindjes hebt rondlopen. Dus Jan heeft van de week al wat met ze besproken om nog te doen en anders gaan we even om tafel zitten. Ik vind het geen grote ramp, want als hij thuiskomt valt hij inderdaad snel in slaap en de dag erna kan hij uitrusten, maar het is toch lastig en voor hem helemaal. Het is gewoon een jongetje dat niet graag dingen mist, hij wil overal bij zijn. Slecht slapen is iets dat bij hem hoort en ik denk dat dat ook niet meer over gaat, maar thuis gaat het inmiddels goed (genoeg) en dat vind ik het belangrijkst. @penny: heftig hoor van je moeder hier een mannetje dat om half 6 wakker was. heb het met speentje nog even kunnen rekken tot 7 uur en nu ligt hij weer lekker in zijn bedje te slapen. Gisteren zijn we een groot deel van de dag op stap geweest en hij heeft het heel goed gedaan, lekker gelegen in de wandelwagen, zelfs even 2x een half uurtje in de wagen geslapen (zoals ik al zei, t is een lastpak met slapen) maar verder gewoon heerlijk liggen kijken.
@Penny, wat ontzettend naar voor je moeder. Ik hoop maar dat ze het als gevolg van iets anders heeft wat ze kunnen behandelen. Was het cabaret leuk? @Jadebo, fijn dat het met je meisje eindelijk beter gaat. Hoe is het met D., is die nu ziek of valt het mee? Ik heb mijn eisprong nog nooit gevoeld, of niet bewust in ieder geval. Voelt het als ongi? Gisteravond aten mijn schoonouders hier. Schoonvader schept groente op en vraagt zich vervolgens af wat voor groente dat nou is. Hij had nooit zoiets gezien: sperziebonen hahaha! Raar volk hier Nog even spammen