Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Leuk MF, dat ze nu ook rolt! Balen dat je het gemist hebt alleen.

Hier nog de kinderwagenbak, ze slaapt er ook nog vaak in. Vandaag ook in haar bedje, zonder dat ik haar (helemaal) in slaap heb gewiegd.

Gebeld door mijn gastouder, een kindje daar blijkt waterpokken te hebben, nu dus kans dat Aveline het ook krijgt omdat het al besmettelijk is als je nog niets ziet. Balen zeg. Gelukkig krijgt ze nog borstvoeding. Ik heb het als kind twee keer gehad, één keer licht en één keer heftig. Het kan twee weken duren voordat we iets merken. Goed in de gaten houden dus maar.

2. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Zieken..beterschap. Vond t behoorlijk zwaar toen wij allebei ziek waren om nog voor J te zorgen. Die is toen een dag naar z'n opa en oma gegaan ;)

J slaapt ineens ontzettend weinig. Wil echt overal bij zijn. Geen probleem natuurlijk maar z'n schema is behoorlijk weg zeg maar :D en smorgens super vroeg wakker.

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @MF, wat jammer dat je het gemist hebt.
    Sofie heeft zich 1x van buik naar rug gedraaid en daarna nooit meer. Ze pakt nu wel haar voetjes en rolt dan op haar zij, maar nog niet verder.

@Kinderwagenbak, Sofie ligt nog in de bak van de zweedse kinderwagen (a.k.a. babytank), maar op de oude wagen heb ik het zitje gedaan. Die wagen nemen we mee als we gaan winkelen en zo neemt hij minder ruimte in in de auto (en kan ik meer shoppen haha). Ze vindt het erg leuk om wat te kunnen zien, maar het zitje kan ook helemaal plat.
    Hopelijk komt de bondolino draagzak binnenkort, dan kan ze daar lekker in als we boodschappen gaan doen.

@Anoniempje, wat is super vroeg voor jou?
    Meestal komt Sofie rond 6 uur voor een voeding en dan is de oudste ook wakker.

4. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    lycka.. t staat er inderdaad een beetje verkeerd. bedoel meer; hij komt ineens veeeeeel vroeger dan hij deed. Was vanmorgen half 6 wakker. uiteindelijk fles pas half 8, dus wel uit weten te stellen. T was altijd 8 uur dat hij zelf ook net wakker was.

babyzwemmen; wat doen jullie de kleine aan. alleen zwemluier of ook zwembroekje? En hij krijgt normaal 10:50 - 11:00 voeding maar het zwemmen is om 11 uur. Weet even niet hoe ik dat moet doen..

5. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! hier alles goed, mannetje is niet meer verkouden dus slaapt weer gewoon. hij heeft wel een nieuw ritme en dat is stipt om 6:15 wakker maar dat vind ik niet zo erg eigenlijk. gaat lekker hier.

@mf: jammer dat je het gemist hebt. hier heeft hij gisteren 2x van buik naar rug gedraaid maar hij lag op de bank dus dat was makkelijk en verder op de grond doet hij het nog niet.

@wagen: hij ligt nog steeds in de wagenbak maar het begint wat krapjes te worden. maar zolang hij nog niet alles wil zien vind ik het wel best, hij ligt nog best lekker erin.

6. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Anoniempje, ik geef Sofie rond 6 uur de voeding nog in het halfdonker in haar kamertje en na de schone luier gaat ze meteen weer terug naar bed. Daarna is het heel wisselend hoe lang ze slaapt. Soms 1 uur, soms 4 uur. Dan ga ik haar pas aankleden en gaat ze mee naar de huiskamer. Nu de oudste nog leren dat hij niet zo vroeg wakker moet worden ;)
    In sommige zwembaden is alleen een zwemluier niet toegestaan, maar moet er iets over heen. Ik zou ook de fles proberen uit te stellen tot na het zwemmen.

@MF, ik ben benieuwd wanneer ze gaat rollen en of ik er bij ben haha.

@Maia, fijn dat Tim weer lekker kan slapen 's nachts.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @mf Ahh ook aan t rollen :D leuk!

@maia fijn dat hij niet meer verkouden is kan iedereen weer lekker slapen!

@anoniempje veel plezier met zwemmen! :)
    Hier trouwens ook een meisje dat overal bij wil zijn en alles wil zien ;) op het Kdv zit ze op de tafel als andere kindjes eten (en valt dan gewoon in slaap Hihi)

@vroeg wakker!!! Ja hier ook een!! Om 6uur krijg ik fijn die handjes in m'n gezicht, of knuffel op m'n hoofd wordt gegooid, trekt gericht aan de deken... M'n man is dan al wakker en vindt het prachtig om te zien hoe L mij wakker probeert te krijgen. Als ik om half 7 niet wakker ben probeert ze het met huilen ;) Boefje!!

@productie is toxh wel iets minder geworden na de voedselvergiftiging :( vanochtend 50cc uit de vriezer mee moeten geven. Vanavond maar weer even clusterkolven. M'n tsr komt ook pas na 3-4 minuten terwijl die normaal bijna meteen komt! Irritant!!

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Ukkie,
    je productie komt toch wel weer goed? het regelt zichzelf ook wel een beetje toch!
    Wat super schattig dat ze je wakker maakt :D

Hier slaapt ze niet bij me in bed wat ik dan ook wel weer jammer vind.

@ Zwemmen, geen ervaringen mee

@ MF, o leuk rollen!! Hier niet hoor haha

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Sammie ik krijg stress nu het ineens minder is. En aangezien de vorige keer clusterkolven hoe hielp ga ik dat nu gewoon weer doen. (Vind het fijn om de regie in eigen handen te houden nu ik eenmaal weet dat ik het een beetje kan beïnvloeden ;) )

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    @bv Ik heb nog geen idee tot hoe lang.
    Kolven loopt wel terug, maar ik merk het nog niet aan hemzelf.
    @Cin goede tip om met 6 maanden gelijk uit het bekertje te proberen! Ik vraag me af of hij dat snapt, maar het proberen waard natuurlijk.

@Bijvoeden Jeetje we zitten hier al op 5enhalve maand. Moet me eens in dat bijvoeden gaan verdiepen hoe dat gaat hihi.

@meeting Ik neem mn vriend niet mee. Kan hij mooi thuis wat aanrommelen hihi.

@Draagdoek Ik heb toen ik het las bij jullie deze toch weer gepakt. Maar hij is er te onrustig voor lijkt t wel?

@Lycka Wat fijn dat het huidje beter gaat!

@Nachten Die worden hier slechter. Meneer wil aan de borst en valt in slaap. In zijn bedje wordt hij dan na een uur ofzo weer wakker en begint het opnieuw.

@Miepkip Wat grappig dat je gevraagd bent voor Vriendin zeg!

@Anoniempje Jammer dat het niks was...
    Ik moet er zelf echt nog niet over nadenken hsaha. Dus ik vind het heel dapper dat jij al zover bent. leuk! En helemaal niet gek hoor!
    Ik weet nog niet eens of ik een 2e wil en hoe dat zou moeten enzo. mn vriend wil wel straks, want hij vind 1kind zielig..

@Engeltje Wat leuk dat Quinten al achteruit tijgert!!! Hier is denk ik de vloer te glad. Hij glijd alleen maar weg op het boxkleed.

@Penny wat erg van je moeder. Sterkte hoor!
    @Papfles Geen idee eigenlijk. Wanneer moet je daarmee beginnen dan?

@Syrse Jammer van de borstvoeding, maar je eigen gezondheid is tenslotte ook belangrijk inderdaad.

@Ontwikkeling Jeetje hoe weten jullie dat allemaal dat de ene beker beter is voor de spraakontwikkeling dan de ander?
    En hoe dat moet met hapjes enzo. Ik heb echt geen idee. Hij is nu 5enhalve maand en ik weet niet wanneer ik op hapjes moet overgaan, hoe je dat moet proberen. Welke beker, etc.

@Vaste voeding Geen idee dus wanneer wel en hoe en zo. Wij zijn nog lekker aan de borstvoeding. Maar ik lees jullie verhalen alvast met veel interesse :)
    Moet je niet eerst met fruit beginnen?? En rapley las ik ook over??
    Hoe maak je dat soort hapjes dsan met pompoen en knolselderij. Heel gek, maar dat eet ik zelf normaal ook niet haha.

En hoe weet je of je smaakjes moet mengen?

@Lycka wat een mooie foto! Schatje hoor!

@MF Jeetje wat een nieuws zeg. Al een huis ook. Ik vind het erg dapper van je deze keuze. En ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen! Veel sterkte met alles!!
    Haaruitval heb ik opeens ook heel erg, is een fase zeggen ze..

@Godinn Wauw wat een mooie foto!!

"Engeltje Dikke knuffel voor jou! Wat balen dat het allemaal zo tegenzit. Je bent nog zo jong. Bah niet fijn meid!!
    Bij mij is de BI ook nog vrij heftig. ik word er echt gek van soms. Dus ik herken je verhaal wel een beetje.

@Kim Wat goed gedraaid! En jammer dat jullie er geen getuige van warenhihi. Ze zal wel gedacht hebben, kan ik mooi eventjes in alle rust oefenen ;)

@Tandjes Engeltje wat is Quinten toch snel. Een tandje al!! Wauw!! Ging dat makkelijk of met een hoop gehuil enzo?

@Hutte beterschap met de zieken!! Jeetje niet fijn zeg!

@Aislyn Balen zeg van de waterpokken. Hopelijk gaat het goed!

@Babyzwemmen. Alleen een zwembroekje. Zwemluier hoeft hier niet.
    De voeding probeer ik wel voor wat ruimer die tijd als dat lukt. Ik vervroeg het dan iets. En dan erna.

@Wagen Hier nog steeds in de bak. Bij het CB vertelden ze mij dat je met het buggydeel moet wachten, sowieso pas als ze kunnen zitten??

@Slapen Hier nog in het wiegje. Maar dat duurt vast niet lang meer. ik zie er tegenop dat hij dan naar zn eigen kamertje moet.. Bah! hoe doen jullie dat? En met de borstvoedingsdames dan?

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: balen dat de productie weer wat minder is! Ik merk het ook altijd hoor als ik heel moe ben of ongi of ziek! Dat clusterkolven wat jij toen beschreef doe ik af en toe ook en het werkt echt!

@ zwemmen: hier is het een zwemluier en daarover heen een zwembroekje. Voeden zou ik erna doen, misschien zelfs als je daar nog bent, dan kan je ukkie daarna gelijk lekker tukken!

@ op de eigen kamer slapen: vond ik ook heel erg moeilijk in het begin hoor! Was toen ook heel blij met de beeldbabyfoon. In het begin kreeg hij toen nog wel voeding snachts en dan haalde ik hem gewoon naar onze slaapkamer toe zodat ik hem in bed kon voeden. Daarna ff overeind houden en weer terug z'n bedje in.

@ hapjes: knolselderij in stukjes snijden, 10 min koken en daarna pureren met wat kookvocht en evt wat olijfolie erdoor.
    Pompoen eigenlijk precies hetzelfde!
    Om sommige hapjes wat anders te laten smaken heb ik van de week de courgette gebakken in olijfolie en daarna gepureerd, vond Quinten ook lekker!
    En hapjes mengen doe ik gewoon voor de variatie. Op een gegeven moment hebben ze de hapjes allemaal wel puur gegeten en dan wordt t weer tijd om wat nieuws in te brengen. Op een gegeven moment kun je ook wat verse kruiden eraan toe gaan voegen enzo.
    Je hoeft trouwens nog niet gelijk een bv te laten vervallen hoor! Ik zou gewoon eerst is kijken vlak voor een bv hoe je uk een eetlepel groente vindt. Zou dan 3 dagen achter elkaar hetzelfde geven en daarna weer wat anders proberen.

@ tandjes: hij is wel jengelig hoor! Maar hij is zowieso nu ook niet echt lekker dus de combinatie daarvan maakt t lastig te peilen waardoor hij huilt. Daarbij natuurlijk z'n reflux, dus op het ogenblik gaat t niet zo lekker met hem.

@ ziek zijn: beterschap allemaal! Ik voel me nu wel redelijk weer, maar ml en Quinten nog niet en dat is best zwaar!

@ kinderwagen: hier nog de bak, zodra t warmer wordt gaan we over op de buggyinzet. Had het vorige keer wel geprobeerd al, maar vind de voetenzak van de mura nog niet echt lekker zitten bij hem.

@ baileyy: ja jij ook nog zo'n last? Irritant he! Dikke knuf terug!

@ rollen: leuk dat jullie ukkies nu ook allemaal beginnen met rollen! Wat een knappe kindjes hebben we toch allemaal!

Geloof dat ik nu zo'n beetje alles heb ;)

12. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    maar hoe doe ik dat daar met een flesje maken? mijn idee was dus ook inderdaad daar het flesje nog te doen. Maar het is niet dat ze daar een magnetron hebben..

Hoeveel eten jullie kindjes qua bijvoeding?

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ anoniempje: je kan daar wel gewoon warm water uit de kraan halen denk ik toch? En anders een thermoskan meenemen en een bakje met de voeding los meenemen.

Quinten eet nu sochtends een half stuk fruit en om 18.00 een aventbakje groentehap. Zitten ongeveer 8 a 9 ijsblokjes in.

14. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Anoniempje, mijn oudste kreeg flesvoeding. Ik deed gekookt water in de fles en nam gekookt water in een thermosflesje mee. En ik nam een flesje koud water mee. Meestal was het gekookte water in het flesje precies op temperatuur, anders kon ik het mengen met warm of koud water.

15. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Baileyy, hier vind je veel informatie over bijvoeding en Rapley
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - BLW - Introductie van vast voedsel na zes maanden

En hier staan tips voor het maken van voeding en receptjes
    Babyvoeding en babyweetjes

Papfles is op zich niet nodig. Vaak slapen kindjes er wat langer op.

Wordt hij niet rustiger als hij een tijdje in de draagdoek zit? Ik moet wel blijven lopen met Sofie anders wordt ze ook onrustig.

Misschien gaan de nachten beter als je hem zelf in zijn bedje in slaap laat vallen ipv aan de borst?
    Sofie is langer gaan slapen toen ze naar haar eigen kamertje verhuisde. Ik heb dat gedaan toen ze ongeveer 7 weken was volgens mij. Ik heb een lekkere stoel op haar kamertje staan zodat ik haar daar kan voeden. En dan na het voeden en verschonen meteen terug in bed. Ik probeer het donker te houden en doe zelf ook "saai", zodat het duidelijk is dat het nacht is.
    Slaapt hij overdag al wel in zijn eigen kamertje?

Als het zitje van de wagen helemaal plat kan, kan het wel eerder.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @Bijvoeding Ik krijg helemaal zin om straks te koken voor L :D
    Vind het erg leuk om te lezen hoe jullie kindjes al alles proeven en lekker vinden!
    Pap nog niet mee begonnen, vind er weinig toegevoegd waarde aan zitten behalve dat ze misschien zou doorslapen. En daarbij voel ik me dan een beetje egoïstisch want dan zou t dus alleen voor mezelf doen

@wandelwagen, hier de joolz en daar moet je echt goed voor kunnen zitten. Daarnaast is de bak erg groot en L nog lekker klein dus ik laat haar nog ff in de bak. Als het aan haar ligt liever de buggy want ze wil niks missen ;) dus voor kleine wandelingetjes zet ik gewoon de mc erop.

@slapen. Overdag slaapt ze op haar eigen kamertje in t ledikant. Savonds nu sinds een week ook vanaf 19.30-20.00!)Rond 23/24 uur ligt eraan hoelaat ze komt pak ik r bij me in bed en voed ik daar en slapen we daarna samen verder. Komt ze eerder op de avond dan voed ik r in het donker op t eigen kamertje. hier ook "saai" want er wordt niet gekletst!!
    Heerlijk :D zei gister nog tegen ml dat ik er nog erg van geniet dat ze naast me ligt (nu wil ze t nog). We kijken wie de langste adem heeft ;)

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Wandelwagen
    Hier al tijden geen wieg meer, maar altijd de MC erop. Ze wil alles zien, en als ze ligt is het alleen maar brullen!

@ Bijvoeden, Nog maar een klein maandje en dan gaan we hier ook beginnen a la raply, ben benieuwd! Tis idd erg leuk om julie verhalen al te lezen :D

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Edit, ik loop trouwens geen uren ofzo, alleen ff naar de super, en max een uurtje wandelen.

19. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    @ op de eigen kamer slapen: Hij wordt soms vaak wakker en dan toch steeds aan de borst. Moet er niet aan denken dan steeds naar een andere kamer te moeten.

@hapjes Dankje voor je uitleg Engeltje hoe te maken. Oké dus geen borstvoeding laten vallen. Het is hier qua voedingen best onregelmatig omdat ik op verzoek doe. Dan dus wel het hapje voor de voeding?
    Wordt de Reflux niet erger met bijvoeden? Het gaat nu net eindelijk wat prettiger namelijk.

@Engeltje Zoveel hapjes al? En met ijsblokjes bedoel je de hoeveelheid? Wel een goed idee die gepureerde hapjes in te vriezen.

@Lycka Dankje voor de links!
    Ik heb het net geprobeerd in de draagzak, ja als ik blijf lopen vind ie het wel prima haha.
    Het maakt niet zo uit of ik hem bij mij in slaap laat vallen of zelf in zijn bedje. Hij slaapt even onrustig. Alleen bij mij slaapt hij meteen weer in. Net of hij dan niet compleet wakker wordt.
    Overdag wil hij sowieso amper slapen, dus niet in zijn kamertje nee. Hooguit in de kinderwagen of de box of op schoot.

@Rapley Dat leek mij ook leuk. Maar nog niet in verdiept ofzo. Sammie waarom ga jij dat zo doen?

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Bailey
    Het schijnt meerdere voordelen te hebben, beebje heeft x% minder kans op overgewicht later, je kan gelijk zien wat beebje wel en niet lekker vind en waar ze wel of niet allergisch is. Ook denk ik dat baby's niet dom zijn, en ze dit wel leuker vinden dan van een lepel happen :p

In combi met BV is het ook prima! Tot een jaar blijft BV gewoon de hoofdvoeding en zo hebben ze een halfjaar om te leren eten.

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - BLW - Introductie van vast voedsel na zes maanden

Heb laatst ergens een heel goed artikel erover gelezen maar kan hem niet meer vinden :(

Deel Deze Pagina