Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden Misschien heb je hier wat aan
@ bailey: je kan ook gewoon rond jullie etenstijd met het hapje beginnen hoor! Alleen voor de voeding hebben ze vaak het meeste trek natuurlijk en daardoor lukt het vaak beter om te happen. Quinten vindt het echt zo onwijs lekker en we zijn ook al anderhalve maand bezig met de groente, dus vandaar al een heel bakje Soms eet hij het niet helemaal op hoor en dat vind ik ook echt geen probleem! Vind het juist goed dat hij z'n eigen grens daarin aangeeft. Hier heeft het in het begin heel erg geholpen voor zijn reflux omdat hij er meer van ging poepen, maar nu hij er aan gewend is helpt t helaas niet meer. Alleen kiwi of een beetje verse jus zorgt ervoor dat het weer doorloopt. Maargoed dat is echt bij ieder kindje verschillend natuurlijk...
Hallo Dames, Ik wou even doorgeven dat op 11 mei (zaterdag) de meeting plaats zal vinden. Zou iedereen even willen doorgeven of ze dan kunnen en met hoeveel mensen jullie zullen komen. Verder graag meteen even of je in Amersfoort, Utrecht of Hilversum wilt afspreken. Zodat ik kan kijken waar het handigst is. En welke tijd het handigst is om aftespreken: 09.00u 11.00u 13.00u Daarna gaan we kijken voor hoelang. Graag alles antwoorden op http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/426100-oktober-mamas-2012-meeting.html P.S antwoorden voor 10 april. Daarna ga ik een reserveren. (Mocht het nou echt zo zijn dat je het pas op 26 april te weten komt of je kan of niet, mag je me dan nog even pben dan kan ik nog extra reserveren. Daarna zal het i.v.m de grote van de groep niet meer mogelijk zijn) Het is trouwens ook handig als ik jullie mobiele nummer heb. Dit voor als je verlaat bent etc. (deze kan je uiteraard via een pbtje sturen of als je iemand anders die gaat deze wil geven kan dat uiteraard ook) Zo dat was het meeting stukje. Goed nieuws vanaf hier We hebben een eigen plekje! 1 April wonen we op ons zelf. Het is hier nu dus ontzettend druk met aankopen doen, dingen regelen oververhuizen etc. Verder weegt D.ean alweer 7415 gram. Sorry dat ik verder niet reageer, maar ga nu even heerlijk genieten van de avond.
Goedemorgen Miepkip wat fijn meis, gefeliciteerD!! Enne heb ingevuld op de link Engeltje jammer dat het nu weer wat stagneert met je ventjes ontlasting enzo! Dikke knuffel! Bijvoeden: hier kwa hoeveelheid ong half avent bekertje. Ligt aan B ene keer wil hij meer dan andere dus is prima. Ik doe ochtend fruit en avond groente, meestal rond de tijd dat wij eten, dan zit B ook bij ons aan tafel. Hier idd eerder mee begonnen ivm de reflux en het 'lijkt' beter te gaan... heeft zo nu en dan nog de momentjes dat hij behoorlijk last kan hebben. Hier slaapt B wel goed, hij slaapt van ong. 7 - 4/5 soms 6... liever 6 natuurlijk hahah! Verder krijgt hij nog bv en 1 flesje gekolfde melk met rijstebloem. Ik voel me ook wat beter, nog wel moe... maar ja tis ook drukdrukdruk met alles opruimen enzo. Ga nu ff allemaal dingen zoeken/kopen voor slaapkamertje van B! Zo leuk idee! Wil het zsm allemaal afhebben nu kan mijn pa nog helpen... over aantal maandjes krijgt hij een maagverkleining dus dan moet ik hem helpen ipv hij mij MAar komt goed! hihi
super miekip!! wat heerlijk!! dat zal even lekker zijn voor jou gezinnetje! super! ooh meiden even snel hoor, ik heb zoveel spierpijn! ik ga kapot van de pijn pfff... ik ging trainen in de fitness want ik had tlc gekeken afgelopen weekend ging over een vrouwelijke bodybuilder.. nou dat wilde ik ook wel! (niet zo extreem maar dat er gewoon een beetje spier zichtbaar is) nou dat heb ik geweten.... mennn wat heb ik een pijn! ik kan amper mijn haar in een staart doen,.. aukje veel huilen bij ML. spuitluiers, veel zeveren, alles in dr mond stoppen... tandje? ik ben benieuwd! ik heb er nooti zo veel last van als ze huilt ofzo.. maar ml werd helemaal gek op zn papa dag en belde me op of ik alsjeblieft naar huis toe wilde komen! nee schat ik moet gewoon werken afgevallen nu 11 kg nog 20 te gaan.. langzaam bij beetje kom ik er wel! zelfs collega's op het werk vragen nu of ik ben afgevallen das altijd wel fijn... meiden ik lees wel mee hoor maar heb soms niet de gelegenheid om uitgebreid te reageren!
@ Engeltje, wat een heerlijke foto's! Wat sneu dat jullie ziek zijn, veel beterschap! @ MF, haaruitval is nu minder geworden. Ben extra vitamine gaan slikken.. Kapster zei vit B dat dat helpt. Misschien het proberen waard. Ik heb wel een soort inham gekregen, zit nu haar van 1 cm lang ofzo, dus niet kaal. Maar jeetje wat baal ik daarvan zeg. Sterkte met de rot tijd, knuffel! Wat leuk dat dat buggy ding goed bevalt. @ Hutte, jeetje wat rot zoveel zieken zeg, heel veel beterschap! @ Aislyn, vervelend waterpokken. Hopen dat als ze het krijgt meevalt. Ik heb het als kind vrij heftig gehad. @ Rollen, omrollen gebeurt niet. Wel tot zijn zij. Hij heeft nu ook zijn voetjes ontdekt. @ Anoniempje, je kan ook een deel ervoor geven en de rest erna. Zwemmen vergt best wat inspanning voor zo'n kleintje, dus hebben ze honger . Ik ga as vrijdag waarschijnlijk een keer. Ik ben van plan om een zwemluier met een zwembroekje erover heen aan te doen. @ Baileyy, ik google me rot steeds . Hapjes maak ik door ze te stomen en dan met de staafmixer. Eerst met pure smaken beginnen, daarna kun je (na 2 weken geloof ik) gaan mengen. Fruit eten ze wel, dat is zoet. Daarom ben ik met groente begonnen (ook omdat ik het zelf wilde doen en fruit meestal 's ochtends is). Ik heb tot nu toe alleen wortel, bloemkool en sperziebonen gegeven. Komend weekend ga ik weer aan de slag met wat andere dingen (weet nog niet wat). Ik vries het allemaal in en haal op de dag zelf in de ochtend het uit de vriezer in de koelkast. @ Kinderwagen, hier ook nog de bak en het wordt wel krapjes. @ MK, jeej een eigen plekje! Wat fijn. @ Jadebo, ook leuk om het kamertje in te richten! @ Kim, goed bezig meid! Weekend snowboarden was erg leuk. We hebben V wel heel erg gemist en zijn maandagavond terug gereden en hem dinsdagochtend opgehaald zodat we de hele dag met hem hadden (vandaag moeten we allebei weer werken). Hij had het heel goed gedaan. Mijn nichtje van 1,5 was helemaal aan het moederen, zo leuk op de foto's. Allemaal kusjes geven etc hihi. We zijn over naar 4 flessen van 210+7. Gaat best goed. Schema nu is 7 fles - 11 fles - 15 fles (bij gastouder zijn deze 2 altijd wat later)- rond 18 hapje groente - 19.30 fles en dan als hij moe is naar bed. Vanochtend werd hij rond 6 wakker. Denk dat als ik wat rijstebloem toevoeg het dan wel goed moet gaan tot 7. Moet ik dan echt een pap speen gaan gebruiken of is speen 3 ook goed? Hoeveel (gram) krijgen jullie kindjes aan hapjes? Oh en vandaag is V 5 maanden! Gaat echt te snel!
@ hapjes: heb t laatst een keer gewogen en was rond de 150 gram. @ Kim: hihi dan weet je in ieder geval wel dat die spieren er zitten! Goed bezig hoor met afvallen! Wees maar lekker trots op jezelf dat het je zo goed lukt!! @ meeting: de 11e gaat hier helaas niet lukken! @ penny: gaat hard he! Nog even en onze ukkies zijn alweer een half jaar!!! Gister gesprek gehad bij de psych en zij denkt dat ik een ptss heb over gehouden aan de bevalling en de tijd erna.... De sessie was enorm heftig, ze heeft me dingen laten benoemen waar ik niet zo happy van werd. Quinten ademde bijv niet bij de bevalling en dat heb ik ook altijd op die manier benoemd, maar heb nog nooit hardop durven zeggen dat ik ontzettend bang was dat hij het niet zou overleven. Die angst heb ik zo diep weggestopt. Daarbij natuurlijk de ademstops die hij erna heeft gehad, ikzelf die steeds opgepept moest worden met medicijnen tijdens de bevalling omdat ik wegviel. Oftewel ben alles weer opnieuw aan t beleven nu en moet daarbij de gevoelens die ik haf/heb, hardop uitspreken en mijn hemeltje wat is dat moeilijk! Ben blij dat ik deze stap heb gemaakt, was hier nooit zelf uitgekomen.
Engeltje, fijn dat je zelf ook positief bent over het gesprek. Is toch altijd maar even afwachten. Kan heel confronterend zijn zo'n gesprek. Ptss is wel even wat zeg, jeetje. Hopelijk gaat het allemaal snel beter en kun je alles een plekje geven. Dikke knuffel! Jammer dat de 11e niet gaat lukken voor je .
Thnxx penny! En confronterend was het zeker wel hoor. Tuurlijk heb ik er in het begin ook veel om gehuild, maar m'n echte gevoelens heb ik heel diep weggestopt, dus het is alleen maar goed dat dat er nu uitkomt. Weer een stap op weg om op te gaan knappen al zal het wel nog even echt heel zwaar worden. Oh wel nog even iets schattigs! Als ik thuiskom uit m'n werk of al Quinten m'n sochtends ziet begint hij echt te schateren en hij pakt me dan bij m'n haren of oren beet, trekt me naar zich toe en geeft dikke zoenen!!! Oh zo lekker is dat, echt momenten om van te genieten!!
Hej allemaal! @ Meeting, hier gaat de 11e ook niet lukken @ Engeltje, goed van je meis dat je het gesprek wel bent aangegaan! Kan me voorstellen dat het erg moeilijk was. Dikke knuf! Leuk is dat he, hier ook mn meis begint gelijk te lachen als ik aan kom lopen @ Penny, fijn dat je weekend leuk was! Kan me voorstellen dat je V erg hebt gemist. Was hij ook blij om jullie weer te zien, of kon je niet aan hem zien dat hij wel of niet doorhad dat jullie er niet waren al die tijd? @ Jedabo, leuk dat je nu kan gaan inrichten!! @ Kimmi, goed bezig zeg met afvallen!! Hier nu door de BV al 5 kg kwijt. Mag nog max 10 kg afvallen haha dan heb ik ondergewicht
@meeting, gezellig! Heb er al zin in! Enig idee hoelang het zal duren? Wellicht dat ik mijn (lange) tripje kan combineren met een bezoekje aan een vriendin in de buurt. @ Engeltje knap hoor hoe je je zo durft en kunt openstellen. Fijn dat het helpt! @penny, wat leuk dat het snowboarden goed is gegaan! Kan me voorstelle dat het ontzettend spannend was maar goed dat alles lekker is gelopen! @hier, eergister nacht een rare nacht gehad. L heeft veel geschreeuwt en gegild en we konden niet achterhalen waarom. Uiteindelijk was ze om 4.30 in slaap gevallen Gelukkig gisteren vrij en lekker rustig aan gedaan. Vannacht ging dan weer super, 2x gedronken en verder lekker geslapen. Wel had ik per ongeluk 2x dezelfde borst aangeboden en die was dus nagenoeg leeg, liet mevrouw even duidelijk weten dat ze de andere wilde hihi ( en de hele avond ook al op dr eigen kamer dus het gaat echt goed ) Het wordt trouwens echt een pittig dametje met een eigen wil. Vliegtuigje is natuurlijk fantastisch, zet je dr dan weer normaal op je schoot is t brullen, gaat ze weer de lucht in gaat t huilen meteen weer over op schateren, kleine boef hihi.
@ Ukkie: Gelukkig dat het vannacht wel beter ging! En een lekkere pittige meid dus, heerlijk @ Sammie: Zou willen dat ik afviel door de bv, maar helaas! Met Quinten gaat het echt de hele verkeerde kant op, de nachten zijn nog helser als hels en het drinken op de dag gaat zo slecht dat hij dat dus snachts in wil halen. Het is zelfs zo dat hij op de dag met moeite 500 cc haalt als ik het helemaal afkolf, ook zn hapjes gaan steeds slechter. En oh, wat heeft hij toch weer een pijn Vandaag heeft de ka gebeld ivm de motilium en zij gaf ons groot gelijk dat we dit gezien zijn reactie erop niet hebben doorgezet. We gaan nu de forlax proberen, maar mocht dit echt niet goed gaan, dan moeten we dit weekend nog met hem naar het JKZ toe. Maandag belt zij zowieso weer even om te evalueren en gaat het dan nog niet goed genoeg, dan moeten we weer langs en wordt hij waarschijnlijk opgenomen en gaat er een maag lever darm arts naar hem kijken. Ze gaan hem dan ook daar de motilium toedienen en kijken naar zijn reactie erop, hij wordt dan wel continu gemonitoord. Hoop dus zo dat het met de forlax wel goed gaat, het wordt echt tijd dat er verandering in gaat komen nu, want dit gaat echt niet meer zo! Zelfs Nick heeft vannacht gehuild omdat ons mannetje zoveel pijn heeft.
Engeltje meid wat ontzettend vervelend van jullie ventje!! Hoop dat de forlax helpt en anders idd maar even goed na laten kijken! Er moet toch een oorzaak zijn waarom hij zo huilt/pijn heeft! Dikke knuffel voor jullie en duim dat het snel beter gaat! Wat een onwijs lekker ventje is het! Hopelijk snel zonder (iig met veel minder) pijn en gewoon jullie lekkere vrolijke binkie!!
@Engeltje, jeetje wat ontzettend rot dat hij zoveel pijn heeft. Wat veroorzaakt de pijn? Spuugt hij veel? Gelukkig worden jullie serieus genomen en wordt hij nagekeken als het niet beter gaat.
Ja hij heeft idd veel pijn doordat de voeding steeds omhoogkomt en daarbij steeds last van verstoppingen waardoor hij ook minder gaat drinken. Hij poept wel door de groente en fruit, maar niet alles komt eruit het blijft erg hoog zitten. Zelfs met een klysma komt dus niet alles eruit.
Ja hij zit in de hoogste dosis zantac nog steeds. Vanaf morgen krijgt hij er de forlax bij. Volgens mij krijgt Tim ook forlax, hoeveel moet jij hem geven maia?
Maar de forlax zal niet helpen voor het spugen. Ik kan me voorstellen dat z'n slokdarm best rauw aanvoelt Arm kereltje. Kunnen ze voor het spugen niets meer doen? Wachten tot het over gaat?