Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Oké dankje voor de tip. Ga informeren bij het CB.

Wat schattig Penny van je nichtje. Leuk hè zulke dingen!

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Bailey

Ik snap dat je je beebje liever op de kamer wil hebben voor de nachtvoedingen. Maar miss is het een idee om hem eens een paar nachtjes op zijn eigen kamer te leggen? Misschien slaapt hij dan wel door!!
    Hier nl S wordt om de haverklap wakker als ze bij ons in de kamer ligt Maar op haar eigen kamer slaapt ze gewoon door.
    Voor jezelf ook wel lekker denk om gewoon door te slapen..
    Je kan het allicht proberen ;)

@ Penny druk dagje!!

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Baileyy, misschien komt hij wel minder vaak voor nachtvoedingen als hij op zijn eigen kamertje ligt.

@Penny, wat is het probleem met de voedingen? Vind je half 7 te vroeg?

Hier gaat het z'n gangetje. Sofie komt nog 1 of 2 keer 's nachts. Helaas val ik niet meer in slaap na de nachtvoeding, het lukt me gewoon niet en ik ben doodmoe ondertussen. Ik probeer overdag actiever te zijn, maar ondanks sporten en buiten wandelen wil het nog niet lukken.

4. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Lycka, half 7 vind ik te doen, maar dan worden alle flessen vroeger met het gevolg dat hij de volgende dag nog vroeger wakker wordt. Gisteren heeft hij 5 flessen gehad. Hij heeft na 3 uur gewoon honger heb ik het idee en drinkt dan met gemak 180 cc op (210 is te veel, dat drinkt hij niet op).

Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen met die flessen. Ik denk dat ik maar weer terug ga naar 5 flessen? Maar dan komt dat groente hapje in de avond ook weer in de knel met zijn slaapjes enzo. Ik vind het allemaal maar lastig.

Wat het eerst was: 7 - 11 - 15 - 18 - 18.30 hapje - 21
    Wat we vorige week probeerde: 7 - 11 - 15 - 18 hapje - 19.30 papfles

Maar misschien komt het ook omdat hij zo verkouden is? Of misschien moet ik wat meer rijstebloem toevoegen aan de laatste fles. Ik probeer die 4 flessen nog wel even. Ik twijfel gewoon heel erg of ik het allemaal wel goed doe.

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Penny, als je na de groentehap een halve fles als toetje geeft zodat je de papfles wat later kan geven? Die halve fles kun je dan later vervangen door wat yoghurt.
    Maar het kan natuurlijk ook komen doordat hij verkouden is. En komend weekend verschuift de klok, dus dan moet je toch weer aanpassen.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje, wat weer een enige foto's :D leuk zo dat tandenpoetsen! (helemaal niet overnagedacht maar dat hoort er nu ook bij met hapjes)

@bailey,
    Hier ook nog niet "toe" aan andere dingen behalve bv hoor! Voelt zo raar, gek he. Ik merk wel dat L erg geinteresseerd is, maar we wachten toch nog even tot 6 maand (ook ivm ziekte van crohn)
    Wel geef ik af en toe een slokje water met de oefenbeker van difrax en dit vindt ze machtig interessant, soms gaat het ook zelfs goed hahaha. Ook met het lepeltje spelen vindt ze erg leuk dus als wij nu avondeten zit mevrouw op tafel met r lepel en drinkbeker om een beetje in het ritueel te komen.

@lycka, wat vervelend dat je niet meer in slaapt valt na het voeden. Enig idee hoe t komt? Ik merk zelf dat ik moeilijker weer terug in slaap val als ik veel cola/koffie heb gehad, of als ik het koud heb ;)

@doorslapen, zou het echt werken als ik L op haar eigen kamer zou leggen? Ze wordt namelijk nu ook vaak wakker zonder dat ze wil drinken. Ze wordt dan met een gilletje wakker, wil niet drinken, geen speen, maar na een tijdje de speen vast houden, houdt ze m toch in en slaapt weer verder.(nachtmerrie;)) Ik ben bang als ik haar op dr eigen kamer leg, ik dan pas wakker word/bij haar ben als ze al goed wakker is..
    Ik twijfel dus nog erg, zou het heerlijk vinden om een keer meer dan 2/3uur achter elkaar te slapen, maar 1. ben dus bang dat ik neit op tijd bij haar ben en ze dus helemaal "wakker" is en niet meer in slaap komt, en 2. ik vind het ook gewoon heerlijk dat ze naast me ligt en af en toe met r handje tegen mn gezicht ligt :)

7. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, je start met tandenpoetsen als het eerste tandje er is. Daar is het van afhankelijk en niet van de hapjes.
    Ik wil heel graag starten met bijvoeding. Maar ik heb me voorgenomen te wachten tot 6 maanden na de uitgerekende datum. Ze is dan 5,5 maand. En begin mei gaan we op vakantie, dan vind ik het handiger als we al iets langer aan het proberen zijn.

Ik drink haast geen cola meer en koffie lust ik niet. Koud heb ik het ook niet, eerder te warm. Ik lig over van alles en nog wat na te denken. Ik krijg mijn hoofd gewoon niet leeg.

Ik kan het je aanraden om het te proberen om haar op haar eigen kamer te leggen. Ik word van het minste geluid al wakker. En nu hoor ik haar iets later. Ik heb wel de babyfoon aan, ook al ligt ze in de kamer tegenover de onze. Soms is het al weer stil voordat ik er ben en is ze weer lekker gaan slapen.
    Op je vrije dagen kan je haar 's morgens lekker bij je in bed nemen toch.

8. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag!

@rapley: ja hoor, na 2 weken geklooi met lepeltjes (wat hij echt niet snapte) heeft zijn we gisteren overgestapt op rapley. wel een beetje met hulp, want na een tijdje wordt die banaan toch wel erg glibberig en gisteren snapte hij het nog niet echt dus toen was het deels gevoerd (zonder lepel), maar hij heeft net toch een halve banaan weggewerkt. hij werd helemaal gek van blijdschap ;) dus dat was wel een succes.

@tandenpoetsen: zodra het eerste tandje er is moet je dat gaan doen.

nou hier een mannetje dat de laatste nachten weer eens om 5 uur besluit genoeg te geslapen te hebben *gaap*. maar ach, mag niet klagen, al vind ik het nu wel heftig want manlief is ziek dus ik doe en de avonden, en de ochtenden en nu dus ook 's nachts een paar keer mijn bed uit dus ben wel gesloopt.

9. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Ukkie, ik zou het gewoon proberen om L op haar eigen kamertje te leggen. Voor mij was het een verademing. Ik werd namelijk van ieder zuchtje wakker. V wordt ook wel eens gillend wakker, maar slaapt dan na 2 minuten zelf weer (ik ga er dan niet naartoe, tenzij hij echt gaat huilen - wat nooit is :)).
    V sliep ook best snel heel goed in zijn eigen bedje. Ik had de eerste nachten wel de deuren wijd open staan zodat ik het goed kon horen als er wat was.

@ Lycka, 's avonds aan het piekeren of echt gewoon nadenken? Ik heb daar ook echt last van. Wat bij mij helpt is om even een spelletje te doen op mijn telefoon in bed, bijv Candy Crush saga. Ik word daar moe van en mijn hoofd wordt leeg van gedachten :).

Dat halve flesje toetje is idd een goede, misschien dat we dat vanavond proberen (al heb ik vanavond een etentje met werk, dus moet zo ff vl bellen wat hij moet doen ;)).

@ Maia, leuk dat Rapley! En wat rot dat je man ziek is. Dan si het zeker zwaar, vooral die nachten.

10. Maia

Maia Niet meer actief

@lycka: ik herken het, ik heb hetzelfde als ik niet kan slapen

@ukkie: ik vind het een aanrader hoor, zonder kind op de kamer. En geloof me, je hoort het snel genoeg, ik ben al wakker als hij echt een goede kik geeft en dan naar zijn kamer, speen erin en weer terug en we slapen allebei weer verder. nou ja, hij in elk geval, ik wat minder goed ;)

11. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    hebben jullie ook van die mouwslabbetjes? zit even te denken waar ik ze het beste (beetje goedkoop :p) weg kan halen :)

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Anoniempje, heb op de 9maandenbeurs 2 gekocht (Mum2mum geloof ik, zijn iig heel fijn). Heb ooit gehoord dat ze zulke ook bij de Ikea hebben? En Prenatal zijn / waren ze in de aanbieding van een ander merk (nog steeds vrij prijzig hoor).

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ eigen kamer,
    Tot 24.00 uur ongeveer slaapt ze ook op haar eigen kamer en ik hoor haar idd wel snel als ik vroeg op bed lig (soms sneller dan de babyfoon:D want die heb ik natuurlijk ook nog aan staan)
    Het is ook niet dat ik niet goed slaap als ze bij ons in bed lig maar meer dat ik gewoon eens een keer wat langer zou kunnen slapen zou soms wel eens fijn zijn. Ik word bv niet van ieder zuchtje wakker, echt alleen als ze huilt met geluid.
    En als ik er dan alsnog uitmoet om te voeden of troosten, dan ben ik wakkerder dan wanneer ik alleen ff mn piama omhoog moet doen ;) Maar ik ga het eens overwegen.

Heb zelf trouwens tot 4jaar ofzo lekker bij mn ouders geslapen, daarna bij mn zus tot mn 12e :D Misschien hou ik gewoon van de gezelligheid haha/

14. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @mouwslabbers, voor de oudste had ik een sillybillyz? Wel prijzig, maar was er wel heel tevreden over en ik had er maar eentje nodig. Even onder de kraan uitspoelen en droogt snel. Maar nu kan ik hem nergens meer vinden. Binnenkort eens op de vliering kijken, wie weet wat ik nog meer tegenkom.

@slapen, 's avonds val ik wel goed in slaap. Ik kijk meestal tv tot we naar bed gaan en dan is mijn hoofd leeg. Ik heb wel vaker periodes dat het niet lukt. Soms neem ik dan Nachtrust van Bional om die cyclus te doorbreken, maar dat kan niet met BV.

@Ukkie, :$ tot je 12e!

15. Maia

Maia Niet meer actief

@anoniempje: sillybillyz zijn prettig, inderdaad niet het goedkoopste maar zoals lycka zegt, makkelijk schoon te maken en snel droog.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ tanden: ja hoor, nummer twee komt door!!! En poetsen doe ik nu idd 1 x per dag bij hem! Als ze echt helemaal goed door zijn en niet alleen een klein puntje ga ik over op twee x per dag poetsen!

@ in eigen bed: hij gaat in principe gewoon naar z'n eigen bed, maar omdat de nachten op het ogenblik echt een hel zijn ivm reflux, tanden, verlatingsangst, dromen, of weet ik veel, belandt hij nu af en toe ook echt in ons bed hoor! We trekken het zelf echt niet meer op deze manier!
    Op de dag gaat t nu sinds gister wat beter, dus hopelijk de nachten nu ook heel snel!!

Quinten wordt ( nog ) niet opgenomen gelukkig! Er zit iets vooruitgang in, maar het gaat nog niet helemaal zoals het hoort. Donderdag weer overleg met de ka!

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @lycka, ja m'n hele basisschool periode geloof ik. Ik begon netjes in m'n eigen bed, en werd standaard rond 24u wakker en dan liep ik met m'n kussen naar m'n zus. Die schoof dan automatisch opzij en ging ik ernaast liggen. In het weekend mocht ik meteen bij haar in bed
    T werd denk ik gewoon een gewoonte :D

M'n ouders hebben ook een keer mijn bed bij haar op de kamer gezet, maar midden in de nacht vonden we t beide niets en hebben mijn ouders ons snachts weer verhuisd naar eigen kamer (om vervolgens weer gezellig in 1 bed samen te liggen)

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, fijn dat het iets beter gaat en dat hij niet opgenomen hoeft te worden. Goed dat je regelmatig contact kan hebben met de KA. En logisch toch dat je hem in bed neemt als de nachten zo ellendig zijn.

19. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: fijn dat opname (nog) niet aan de orde is. knuffel!!

nou sperzieboontjes waren vanavond geen groot succes, had hij niet zo'n zin in. het lukte hem a la rapley niet om goed te happen, kreeg een te groot stuk en kreeg het gewoon niet weg en wat we ernaast met lepel wilden geven deed hij ook niet, hij snapt gewoon die lepel niet lijkt wel. nou ja, komt ooit vanzelf.

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Lycka: Ben echt super blij idd! Al hoop ik wel dat t snel nog een stuk beter gaat hoor, vooral snachts! Afgelopen nacht had hij ook weer echt pijn, maar de 2 nachten ervoor, moest hij volgens mij gewoon weer wennen dat hij snachts moet slapen, want toen was hij wel makkelijk in zijn eigen bedje te troosten en sliep hij weer snel.

@ Maia: Thnx!
    En idd, hij gaat de groente vanzelf snappen hoor! Morgen krijgt Quinten wortel al la rapley, waarschijnlijk beland er weer veel meer op de grond als in zijn mond ;) en dan is het maar goed dat we ook nog een lekker prakje wortel voor hem hebben :D

Deel Deze Pagina