Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Engeltje fijn dat het al iets verbetert met je ventje! Hopelijk gaat het snel 's nachts ook beter! Knuff!

Maia zag de foto met de banaan al voorbij komen op fb! ;)

Rapley hier nog niet mee begonnen, even goed over inlezen nog. Mannetje hapt hier wel goed van lepel iig.

Slapen gaat hier redelijk, momenteel komt hij wel in avond nog een keer of in de vroege ochtend. Maar ja bv he... dus ach inmiddels wel gewend.

Hier is mijn ventje flink verkouden, dikke snottebellen en snotoogjes :( Ziet er zo zielig uit. Dus maar met afgekoeld gekookt water schoonmaken en druppel moedermelk in oogje. T lijkt minder te worden nu, gelukkig.

Vandaag nog ff dagje bikkelen met opruimen, morgen komt grofvuil... hebben al veel gedaan maar moet nog ff een slaapkamer leeghalen. Zaterdag word de babykamer opgehaald, dus dan komt daar ook schot in :)! en vandaag komt de boom voor B zijn kamertje, helemaal leuk dus!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mf : kan me voorstellen dat je jezelf daar rot over voelde! Gelukkig stond de wasmand er ;)

@ jadebo: wat zielig dat je ventje weer do snotterig is, sterkte! En lekker bezig met alles in orde naken zo te lezen, heerlijk!!

Quinten heeft gisteravond voor het eerst sinds tijden goed gedronken ennnnnnn doorgeslapen vannacht!!!! Ben zo blij dat t beter gaat!!! ( ff afkloppen hoor, want heb dat wel vaker gezegd... ) Hopelijk blijft t zo goed gaan!!

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @Engeltje wat fijn dat het beter gaat zeg! en super dat hij heeft doorgeslapen, zal heerlijk voor je zijn :)

@jadebo, he balen dat hij zo verkouden is, hier hielp een druppeltje melk ook goed voor de oogjes idd. Hopelijk is ie er snel vanaf.

@mf kan me voorstellen dat dat even schrikken was! Maar gelukkig is alles goed gegaan! Zal vast nog wel eens gebeuren helaas.
    Hier heeft mn meisje al voor de 2e keer een blauwe plek. Ze heeft een leuk speelgoedje wat geluid maakt en dus favoriet is. Alleen deze laat ze nog wel eens in haar gezicht vallen en krijgt daar meteen blauwe plek van ;) Ze hoeft er gelukkig niet (altijd) om te huilen maar ziet er wel zielig uit.

@Vannacht nog maar niet in haar eigen kamer laten slapen. De avond ging namelijk bagger, schreeuwde het uit zodra ik de kamer uit liep. (terwijl ze al een dikke week savonds super slaapt, alleen op dr kamertje :()
    Denk zelf dat het door wat krampjes komen. Hele weekend en gisteren niet gepoept want de sabsimplex was op(normaal 2-4 volle luiers per dag). Gelukkig vanochtend en gisteravond laat twee volle poepluiers :D
    Dacht dat we inmiddels wel konden afbouwen maar dat doen we toch maar even niet;)

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @MF, ik probeer me inderdaad te focussen op mijn ademhaling, maar mijn gedachten gaan alle kanten op. Ik zou daar overdag misschien meer mee bezig moeten zijn. Maar dat zijn dingen waar ik vroeger met vriendinnen over praatte. Nu heb ik een beperkt (lees: geen) sociaal leven en zit ik het 's nachts aan mezelf te vertellen of zo.
    Wat leuk dat het drinken zo goed gaat!
    Gelukkig stond de wasmand er. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje.

@Jadebo, het houdt maar niet op met de virussen bij jullie. Sterkte er mee en beterschap.

@Engeltje, helemaal top dat hij weer een goede nacht heeft gemaakt.

@Ukkie, wat sneu dat ze last had van krampjes. Hopelijk gaat het beter als ze fruit en groente gaat eten.

Hier is de sneeuw aan het smelten en wordt langzaamaan de weg weer zichtbaar. Vanmorgen Sofie eindelijk lekker in de bondolino kunnen dragen toen we de oudste naar het KDV brachten :)
    Binnenkort gaan ze daar cross-country skieën met de kinderen, dus moet even kijken of we ergens skietjes kunnen lenen.

5. Maia

Maia Niet meer actief

@lycka: dat is wel fijn dat de wegen wat begaanbaarder worden.
    Ik heb een periode van 5 weken niet geslapen een paar jaar geleden (overspannen) en wat mij toen als oefening werd meegegeven was rustig liggen en van 1000 naar 0 terugtellen. en als je afdwaalde moest ik weer opnieuw beginnen. tegenwoordig helpt me dat niet meer, maar het heeft me een kleine periode wel geholpen.

hier een lekker dagje met een lekker vrolijk mannetje. banaantje ging weer in no time naar binnen, morgen kijken of hij meloen lekker vindt. Fleur is ziek, flinke koorts dus heb voor morgen zorgverlof opgenomen want het ziet er niet naar uit dat ze morgen beter is.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Ukkie: Balen dat je meisje zo'n krampjes had! Idd nog maar niet de sabsimplex afbouwen dan! Hopelijk gaat het nu weer beter!

@ Lycka: Meis, als je iets kwijt wil mag je het ook hier van je afschrijven hoor! Misschien kan je het dan van je af schrijven ofzo? Dikke knuf!

@ Maia: Fijn dat Tim zo vrolijk is vandaag! Hier ook een heerlijk lachend mannetje! Echt genieten is dat he, als het een tijd niet zo lekker is gegaan!

@ Rapley: Zie hier: :D

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Tandjes: Zoek en gij zult vinden :D

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    leuke foto's engeltje! :)

9. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Heerlijke foto's Engeltje!

@ Lycka, idd wat Engeltje al zei. Als je iets kwijt wil kun je het wellicht hier van je afschrijven :).

Hier gaat het goed, maar die 4 flessen werkt nog niet ofzo? Of we zijn te veel verwend eerst dat hij zo goed sliep. Hij kreeg gister de laatste fles om 8 uur en werd vannacht rond 5.45 wakker. Pff. Maar ja, we gaan gewoon vrolijk verder... Ik denk dat hij nl ook in de aanloop zit voor het volgende sprongetje (die van 26 weken). Hij is morgen volgens het boek 24 wk, dus het kan. En hij heeft hele rode wangetjes, veel spuug en stopt echt alles in zijn mond. Ik vermoed tandjes, maar kan niks vinden (heb gevoeld). Verder is het echt een heerlijk mannetje.

10. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: leuke foto's!!! en lekker joh, zo eten ;)

@penny: lastig dat het met 4 flessen niet zo lekker gaat. waarom zijn jullie eigenlijk overgestapt (zal je wel verteld hebben maar zie het even niet terug).

nou hier was het vroeg vanochtend, hij is de laatste week weer rond 5 uur wakker, met een speentje slaapt hij wel weer door maar het is toch ergens tussen 6 en 6:30 dat hij wakker wordt. Vanochtend werd Fleur half 6 wakker, dat is nog steeds een kacheltje dus die even bij me in bed en toen werd Tim om 6 uur wakker. zijn er dus maar uitgegaan ;)

11. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Maia, ben geswitched naar 4 omdat ik me heb laten ompraten :(. Ik twijfel nu om weer terug te gaan naar 5.

Hoe ziet jullie (alle dames ;)) schema eruit?

12. Maia

Maia Niet meer actief

ah ok, lastig. ik zou dan terugswitchen, kijken hoe dat gaat

ons (globale) schema:
    6.45 fles 180+6
    8.30 slapen (wisselend van 1-2,5 uur)
    10.30 fruit met daarna rond 11.00 fles 180+6
    12.30 slapen (ongeveer 1-1,5 uur)
    tussen 14.30-15.00 fles 180+6
    ergens tussen 4-6 nog 45-60 minuten slapen
    rond 17.30 poging tot groente
    ergens rond 18.30 fles 180+6
    ergens rond 22.30 fles 180+6

groente en fruit is nog minimaal wat hij eet, fruit gaat er wel goed in tot nu toe, groente vindt hij maar niks

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx meiden!!

Schema hier mits het goed gaat met Quinten:
    7.30 bv
    9.00 slapen
    10.30 fruit
    12.00 bv
    12.30 slapen
    16.00 bv
    16.30 slapen
    18.00 groente
    19.00 badderen
    19.40 meestal nog bv, maar soms ook niet
    20.00 slapen
    22.00 bv
    22.30 slapen

14. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    4 flessen al? jeetje ik weet echt niet hoe ik dat aan moet pakken hoor haha
    hier is het vaak
    07:30 fles
    8:10 slapen tot 10:00
    10:15 fruit
    11:00 fles
    13:00 slapen tot 14:30
    15:00 fles
    16:00 slapen tot 17:00
    dan douchen
    17:30 groente
    18:00 fles
    dan om 19:00 slapen tot de fles van 22:00 en dan weer tot 7:00

Jullie ideeen over hoe aan te pakken om 4 te proberen?

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ anoniempje: je zou kunnen proberen steeds iets langer tussen de flessen te laten zitten zodat je uitkomt op een gegeven moment op
    7.30-12.30-16.30-20.00 bijv.
    Ik ga dat zelf pas echt proberen als hij zn broodje en crackertje ( of een ander tussendoortje ) goed eet.
    Nog een weekje ongeveer en dan gaan we hier starten met broodkorst......pfff dan is hij alweer een half jaar, gaat zo snel!!

T schema wat ik er hier in wil gaan brengen uiteindelijk is:
    7.30 brood en bv
    10.30 fruit en water/thee/sap
    12.30 brood en bv
    16.00 cracker/rijstewafel/ander tussendoortje en bv
    18.30 groente en water/thee/sap
    20.00 bv

Met zn brood start ik eerst tussen de middag en eet hij dat goed, dan krijgt hij het in de ochtend er ook bij.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    #3496 ukkie1985, 27 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2013
    Mooie schema's hier :)

Zo ziet hier de dag eruit... Tijden kunnen wat verschillen want ik voed nog steeds volledig op verzoek maar er is wel enige regelmaat in te herkennen.

06.00 bv
    8.00-9.00 slapen in bed of box
    10.00-10.30 fles bv 120cc
    11.00-13.00 slapen in bed
    13.00-14.00 fles bv 120cc
    14.00-15.30 slapen in bed
    16.00-16.30 fles bv 120cc
    17.00-17.45 slapen in de box (ik moet r meestal wakker maken als ik dr kom halen)
    19.00-19.30 bv
    20.00 naar bed
    22.00/23.00 bv
    2.00/3.00 bv

Zoals je leest nog best vaak voeden hier..;)
    Snachts kan t nog wel eens vaker zijn, verschilt een beetje per dag.
    Vandaag weer naar t ziekenhuis geweest en fotos gemaakt. Het zag er weer al iets beter uit. Helaas had ze in de gaten hoe ze m zelf uitkreeg en daarnaast zat het allemaal wel erg strak!
    Dus ze heeft nu een campspreider gekregen. Zal zo ff een foto uploaden! Ze heeft er zelf gelukkig geen last van :)

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje wat een heerlijke foto's!
    En fijn dat hij weer een nachtje doorgeslapen heeft, hopelijk zet het voort!

Schema: hier niet echt vast, gewoon wanneer hij wil/wakker is.

Hier gaat redelijk, B is erg verkouden en hoest ook veel. Vaak wakker ook 's nachts. Bv lijkt ook terug te lopen, kolven is ook minimaal :( zie een einde naderen. Weet dat kv ook goed is enzo maar toch... pffff hormonsters spelen weer op!!
    Verder is de troep weg, heerlijk! Vanochtend beetje geshopt voor de kids. Vanmiddag B banaan gegeven haha lekker ventje, was niet zo'n succes! ?Hij hapte er dus ook meteen stukje eraf.

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier de foto

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: wat een spookje dat ze zelf dat harnasje uitkrijgt! Hihi gelukkig zat er verbetering in! Hebben ze een indicatie gegeven van hoelang ze nog een spreidbroekje moet?
    En geef je met een reden nog maar kleine flesjes bv? Misschien als je ze iets ophoogt dat er wat meer tijd tussen de voedingen gaat zitten, of vindt je dat zelf niet fijn?

@ jadebo: thnxxxx!
    Oh en wat heb jij toch ook een lekker wijs mannetje zo in de kinderstoel met die banaan :D heerlijk!!!
    Maar ging het echt mis met die banaan of was het alleen kokhalzen? Het is natuurlijk voor hem even aanvoelen wat prettig is qua happen, maar zo leert hij het wel. Ze hebben niet voor niets ook het kokhalsreflex. Zodra er iets op de achterkant van de tong komt doen ze dit om het hapje er weer uit te krijgen. Het is voor jezelf misschien even een rotgezicht, maar in de meeste gevallen lossen ze het zelf zo op. Je moet t natuurlijk wel altijd goed in de gaten houden!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: dat broekje ken ik wel idd, vind die erg handig in gebruik! Het enige is dat ze waarschijnlijk wat minder bewegingsvrijheid heeft nu denk ik he!

Deel Deze Pagina