Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Hallo iedereen!

Niet bij te houden hier, sorry!

Lees iets over een meeting, ik pas.. Veeeeel te ver weg :D

De meesten al bezig met hapjes dus? Leuk hé?
    Fer.re krijgt 2 maal daags vers fruit, geprakt. 's Avonds krijgt hij groente + aardappeltje en beetje yoghurt. Verder nog 4 flessen á 180cc. Hij doet het prima, is al dik 9 kilo! Vrolijk mannetje!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ hutte: haha ja rapley is idd een onwijs geklieder! Ik vind het niet zo erg, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar niet zo van houden ;)

@ mk: he meis toch wat vervelend!!! Sterkte!!

@ kinderwagenbak: tijd geleden al geprobeerd, maar vindt het daar toch nog iets te koud voor en hij past nog net!!!

Ik laat Quinten trouwens op t aankleedkussen enzo zichzelf optrekken tot zit, maar nu doet hij dat niet meer..... Nee hij trekt zich nu op tot hij staat! En mooi dat hij het vindt!!
    Verder gaat t tot nu toe nog steeds best goed, hij is zoooo vrolijk sinds t afgelopen weekend! Jammer alleen is dat hij toch weer minder gaat poepen ondanks de forlax en weer meer gaat spugen. Dit zijn meestal de eerste tekenen bij hem dat t weer achteruit gaat. Hopelijk blijft t hierbij en krijgt hij geen pijn meer, maar durf nog niet met zekerheid te zeggen dat t zo zal lopen.....

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Op de telefoon/tablet zijn jullie niet bij te houden hoor! Computer was naar de #$@#, maar ik ben er weer!

Kinderwagenbak, daar past S. nog makkelijk in, scheelt ook dat ze niet zo groot is en dat wij een van de langste bakken hebben (mc mura).

Bijvoeding, hier rapley, het duurde 5 dagen eer ze het goed doorhad. Het geeft hier totaal geen zooitje, af en toe valt er een klein stukje eten op de grond, maar het valt in vergelijking met mijn zoontje erg mee.

Slabbetjes, hier een groot van van silly billy's, ze zijn wat duurder dan normale slabbetjes maar je spoelt ze na gebruik heel makkelijk en snel af onder de kraan, eventjes drogen en weer klaar voor gebruik. Je bespaart dus aardig wat wasmachine kosten, daarnaast gaan ze erg lang mee, hier al 2 jaar en nog geen tekenen van slijtage te zien.

Schema hebben we hier niet, ik voed nog steeds op verzoek. Gisteren had ze maar 3 voedingen! Maar wel als lunch een halve boterham (van papa gejat) en 's avonds aardig wat broccoli. Maar normaal krijgt ze er 4 a 5 dus misschien dat ze gisteren minder dorst had of vol zat van het eten?

Engeltje, wat een geweldige foto's! En wat is Q snel zeg met alles.

Jadebo, hier momenteel ook wat terugloop van de melk. Misschien komt dat door het vaste voedsel? Maar ik heb gelukkig nog wel ruim voldoende, kolf ook meer dan dat ze drinkt.

Ukkie, zie ik nu opeens en campspreider? Dat heb ik dan even gemist! Hoe bevalt het?! Mijn zoontje had er toendertijd totaal geen last van hij kon er zelfs mee zitten en kruipen, geen idee eigenlijk hoe hij zat met dat ding op zn kont maar hij heeft er geen last van gehad.

Maia, wat is T ook al een lekker mannetje zeg! S. zat gisteren precies zo aan de broccoli, ook hier ook groot succes.

Baileyy, je kan bij rapley het beste met groente beginnen. Hier zijn we beide keren met wortel begonnen, dat is makkelijk vast te houden en heeft een milde zoete smaak. Broccoli en bloemkool hebben ook al een natuurlijk handvat en worden vaak ook goed verdragen. Anders moet je eens bij de oude topics zoeken, 2 jaar geleden was er een rapley topic met heel veel informatie.

Hutte, fijn dat je weer beter bent! Lastig he af en toe een baby en een peuter. ;)

Miepkip, jeetje zeg een gescheurde meniscus, hoe kom je eraan? Wordt je geopereerd? Heb het jaren geleden gehad, was wel een opluchting toen ik er vanaf was.

MamaF, haha geweldig lachen om het woord pannelap.

Pfft hoop dat ik zo weer een beetje bij ben?

Hier gaat het zn gangetje, S. slaapt nog steeds erg veel, zit nu tussen de 2 a 3 slaapjes per dag in. Als ze er 3 doet is de middelste maar een uurtje ofzo maar erna is ze weer super vrolijk. Verder zijn we vorige week donderdag begonnen met rapley, het duurde een paar dagen eer ze het doorhad maar nu is het gevolg dat ze denkt dat ze alles kan eten, incl sokken of mijn koffiepads voor in mijn bh. ;)
    Het liefst wil ze de hele dag rechtop zitten, maar zelfstandig kan ze dat niet langer dan 2 minuten volhouden, dus dat zorgt af en toe wel voor frustratie bij haar.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @miepkip, jeetje wat vervelend van je knie en dat je ziek bent! Kunnen ze iets aan je knie doen? Beterschap meid

@ goddin, 9kg al?! Lekker mannetje hoor :)

@mf nu al eenkennig? Lastig lijkt me! Fijn dat je d'r in ieder geval ff kon wegbrengen. Kun je even wat dingen doen die "moeten".

@cin, ja sinds woensdag heeft ze die. Misschien moet dat ding nog wat soepeler worden want zitten lukt nog niet. Kon jouw zoontje misschien ervoor al zelfstandig rechtop zitten? Misschien dat t daarom bij hem wel ging, of wij moeten gewoon nog ff wat geduld hebben ;)
    Wat goed dat ze trouwens zo goed eet!

@hier vandaag een hangdagje. L wilde niet slapen op d'r kamer alleen op de arm en tijdens het wandelen buiten
    .. Leek niet helemaal goed in d'r vel te zitten maar geen idee waarvan.. Nu ligt ze wel eindelijk in bed, ze was ook kapot.
    Wel lekker dagje binnen geweest, courgette/wortel soep gemaakt, een quiche van prei en spekjes en een koekjestaart :D smullen!

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
  6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Is dit nou ook de groep op Facebook?

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

lekker toch!! Geniet er maar lekker van ;)

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej iedereen,

Jullie ook vrolijk pasen :D
    MF geniet er van!

Hier alles goed. Vandaag lekker in bad geweest met mn ukkie.
    En ze heeft zich op haar zei gerold! Vanuit rug.

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Meloen vond hij wel lekker ;)

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Iedereen vrolijk Pasen :D

Poeh de avond gisteren ging goed, tot een uur of 3. Geen honger geen vieze luier niks.. Maar toch niet willen slapen en huilen :( best een vermoeiende nacht achter de rug. Iemand een idee?
    Vandaag naar familie geweest dus druk druk ;) zal vannacht wel weer overprikkeld zijn... Heeft natuurlijk niet goed geslapen overdag met al die aandacht.

@ mf lekker zon film dagje! Succes met rapley. Leuk dat ze al lekker op een broodkorstje sabbelt. :) sorry (nog) geen tips wat betreft rapley

@ sammie Ahh wat leuk dat ze gerold heeft. Heb je het zelf kunnen zien?

@jadebo mmm lekker meloen!

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier lekker druk. Vl is de schuur aan het opruimen, ik ben backups aan het maken van de foto's. Mijn zusje's harde schijf is gevallen, alles kwijt. Echt erg. Van de meeste foto's heeft ze wel afdrukken, maar filmpjes van haar dochter bijv niet.

@ MF, ik gebruik zowel vers als diepvries groente voor de hapjes (nog geen rapley hier, begin ik mee als hij 6 mnd is). Diepvries is volgens mij net zo goed als vers. Ik stoom het en pureer het dan met de staafmixer. Vries ook alles weer in, aangezien ik thuis kom van werk en hij meteen het hapje krijgt (heb dus geen tijd om het op de dag zelf te maken). Ik maak dan ook gelijk 500gr van iets. Van het weekend doperwten. Dat was me een succes!

Vwb Rapley, geen idee. Op borstvoeding.com staat veel info, de links zijn al eens eerder hier gepost.

13. Maia

Maia Niet meer actief

hey meiden, nog fijne paasdagen gewenst!
    hier alles goed, zijn ziekig geweest afgelopen week (en ik nog steeds) maar verder gaat het z'n gangetje. Met eten gaat het nu echt super met Tim, hij begint zelfs de lepel te snappen, dus doen hier combi rapley en lepel. Vanochtend kreeg hij mango, nou dat vond hij ook erg lekker. Ligt nu ook weer lekker te slapen.
    Van de week had hij even zijn moment, wilde niet slapen, huilen huilen huilen en toen kwam bij mij alles er even uit en ben even een rondje gaan rijden. Merk echt dat ik zijn huilperiode nog niet verwerkt heb. Nou ja, komt ook wel weer en het gaat nu goed maar dit kan ik echt nog niet handelen.

@kinderwagen: hier ligt hij nog gewoon in de bak. Wordt wat krapjes, maar hij wordt al zo veel rechtop gehouden e.d. door de reflux dat ik het recht blijven liggen toch ook nog wel stimuleer. En hij vindt het best, hij ligt dan heerlijk nog, heeft geen haast met alles zien. Is echt een makkelijk ventje.

@miepkip: he balen zeg :( sterkte ermee.

@sammie: goed hoor!

@jadebo: mmm lekker hoor. Meloen was hier ook een succes, alleen vond hij het wat lastig wegkrijgen.

@MF: ik doe het allemaal vers (nou ja, diepvries is ook prima hoor). ik vries alleen prutjes in, maar een stukje broccoli koken is niet zoveel werk. Ik heb tot nu toe (a la rapley) gegeven: wortel (gewoon schillen en koken en af laten koelen), bloemkool (steeltje eraan laten zitten), broccoli (idem), sperzieboon (niet een succes), banaan (gewoon een halve geven, Tim eet meestal 1/3 op), mango (grove stukken of partjes), meloen (idem). en nog wat maar dat weet ik ff niet :). ik denk dat ik van bloemkool/broccoli een stuk of 3-4 roosjes kook meestal en daarvan eet hij dan de steel niet op maar wel het bovenste stuk. en hij laat tot nu toe wel wat staan ervan dus dat lijkt me genoeg. is nu echt alleen nog om te proeven, hoeven nog geen volledige maaltijden te zijn.

14. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Ben nu even snel bij me souders dus kan snel reageren.

Miniscus is 3 jaar geleden gescheurd door een motor-ongeluk. Heb toen ook fysio gehad, maar is niet voorbij gegaan en nog erger terug gekomen. Moet volgende week naar de Ha, en krijg ik te horen over hoe of wat.

Wil er trouwens niemand de meeting regelen overnemen van mij?

Nou ik ga weer heb een paasbrunch

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

MamaF hier eerst begonnen met groente, omdat die wat minder zoet zijn. Daarna fruit erbij. 's ochtends nu fruitje en 's avonds een groente hapje.
    Opvolgmelk is pas vanaf 6 maanden, maar als je bijv. nog nr 1 over hebt kun je dat gewoon opmaken. Althans is mij altijd verteld door cb, liever niet eerst nr 2 (aldus cb)

16. hutte

hutte Lid

24 mrt 2012
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

penny, had jij die gevroren doperwtjes? en vries je die dan na
    het stomen voor een 2e x in? Ik zat me dat af te vragen toen ik dus
    doperwtjes ging doen, omdat je normaal niet een 2e x mag invriezen dus toen maar 1 portie gedaan gewoon om te geven, maar dat pureert zo onhandig met zo weinig.

Ukkie, ik had gister ook een drukke dag, 2 verjaardagen, maar bij de 2e verjaardag was L. gewoon op mn borst in slaap
    gevallen haha zo schattig, moest alleen na een half uur ff aan iemand vragen om een kussen te pakken voor onder mn arm
    want het ging zeer doen aan mn schouder. Maar hij had gewoon heerlijk een uurtje geslapen tussen alle drukte in.

17. Maia

Maia Niet meer actief

@mf: op zijn vroegst met 6 maanden, eerst nr 1 opmaken. maar bijv. niet nu ak met 2 beginnen, echt wachten, liever iets later dan eerder.

18. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    #3558 Penny82, 2 apr 2013
    Laatst bewerkt: 2 apr 2013
    @ HUtte, daar zeg je me wat... Helemaal niet bij nagedacht dat je misschien bevroren groente niet opnieuw mag invriezen. Hmm, denk dat ik met diepvries dan even de avond van te voren moet maken en dan in de koelkast ofzo.
    Ik heb net even gegoogled, maar kan geen eenduidig antwoord vinden of het nou wel of niet mag. Ik denk persoonlijk van wel, maar ja. De avond van te voren maken is ook zo gedaan natuurlijk.

Wanneer begin je met prakken ipv staafmixen? V heeft nu 3 weken hapjes op en de wat grovere groente (sperzieboon en erwt) eet hij ook goed op. Soms moet ik er wel wat water bij doen omdat het droog is. Kan ik dan overgaan op prakken?

Binnenkort over naar Rapley, dames die dat al doen, geven jullie de groente lauw of koud?

19. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    hier gisteren een stukje broccoli gegeven, dat ging niet helemaal dus voorlopig nog even gewoon hapjes. Hoeveel gram geven jullie eigenlijk?

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Poeh mn meisje was weer ieder uur wakker vannacht :( ik ben op na 3 van die nachten! Ik ga vanadaag rijstebloem halen denk ik om 23 een fles afgekolfde melk geven met rijstebloem, ik weet t ff niet meer..

ff een vraagje voor de dames die werken. Had ook al een ander topic ergens geopend maar misschien dat jullie het ook weten.

Zoals op de site van de belastingdienst kun je ook dit jaar weer ouderschapsverlofkorting krijgen. zie hier.
    Ouderschapsverlofkorting

Nu vraag ik mij of hoe je dit aanvraagt. Ik heb namelijk vanaf 14 januari 2013 ouderschapsverlof. Tijdens de belastingaangifte kon je deze korting alleen invullen als je hier in 2012 gebruik van maakte (daar doe je immers ook aangifte over) Dit is dus niet het geval.

Klopt het dat ik het van dit jaar dan dus pas volgend jaar terug krijg? ik kan dit niet nu ergens aangeven/aanvragen en het per maand terug krijgen? Is voor mij namelijk toch zon € 100 per maand, die ik goed zou kunnen gebruiken:D

Deel Deze Pagina