Ukkie, ik heb dat ook. Op deze site lees ik iets over de voorlopige aanslag: Ouderschapsverlofkorting 2013 | ouderschapsverlof.info. Kun je schijnbaar aanvragen bij de BD. Ik ga later vandaag even verder googlen .
Op de site van de belastingdienst kan je de voorlopige aangifte van 2013 vinden en invullen ivm ouderschapsverlof.
Eindelijk weer energie en tijd gevonden om even bij te lezen. Het is teveel om op alles te reageren. Leuk dat iedereen zo bezig is met hapjes. Ik kan niet wachten om te beginnen. @zon, ik gebruik een d.ookie. Ik vind hem ideaal. Ook prima tegen wind, lichte regen, sneeuw en het dempt geluiden ook enigszins. Ik vind een parasolletje zo'n geklooi. En een zonnebril wilde de oudste nooit op. Hij gebruikt z'n babyb.anz nu als duikbril in bad @Ukkie, wat een zware nachten weer bij jullie. Ik geef je groot gelijk dat je rijstebloem gaat proberen (ik zou dat ook doen als Sofie uit een flesje zou willen drinken). Hier hangen de wallen inmiddels tot op mijn knieen. Vanwege de menstruatie loopt de BV niet goed. Dus ik ben overdag ieder uur aan het voeden en 's nachts slaapt ze één keer 4 uurtjes en daarna om de 2 uur. Als ze ontevreden blijft, overweeg ik toch maar een flesje KV (de vriezer is leeg). Als ze écht honger heeft, drinkt ze vast uit het flesje...
He meiden, Leuk om jullie hapjes verhalen te lezen! Hier zijn ze nu aan het verbouwen in huis, en als we in rustiger vaarwater zijn beland, gaan we er ook mee starten. Dan is ze ook al de 6 maanden gepasseerd. Wie weet blijft ze dan ook in de kinderstoel zitten. Ze kan nu echt niet zelf zitten nog nl. @ Ukkie en Lycka, pff wat een nachten! Hopelijk gaat het snel beter en kunnen jullie weer een beetje uitrusten. Hier gaat de BV nog steeds goed gelukkig.
@penny en Cin, ik heb het gevonden, merci! Ik ga er vanavond eens voor zitten en het aanvragen. Kan het geld momenteel wel gebruiken @cin, misschien had je er '" verboden woorden" in staan belastingdienstzaken kan erg schokkend zijn haha @Lycka,poehh meid, jij ook zware nachten **knuffel** Heb je al clusterkolven geprobeerd? Dan hoef je maar 1 uur om de 10 min te kolven (10 kolven,10 min rust) Gaat heirbij niet om de opbrengst,want die is erg weinig maar mij hielp het wel om de productie te verhogen! Ieder uur overdag lijkt me erg slopend als ze ook nog eens snachts vaak drinkt. @sammie, hoe gaat het met de verbouwing? Fijn dat de bv zo lekker loopt bij jullie! @mf, he meid wat balen dat je niet lekker in je vel zit. Hopelijk helpt het gesprek wat je binnenkort hebt. Lijkt me ook een lastige situatie waar je momenteel in zit. Maar ik vind dat je ondanks die situatie het super doet!!!en knap dat je aan de bel durft te trekken. Je verhaal kwijt kunnen aan een vreemde kan erg bevrijdend zijn. En wellicht kunnen ze je ook helpen met bepaalde acties die je moet ondernemen (wat betreft werk/woning). gelukkig heb je in ieder geval een prachtige meid waar je super trots op mag zijn en die ook erg bij mag zijn met een moeder die zoveel van haar houdt
@penny: ik staafmix niet, ik prak nu al eigenlijk. heb met Fleur ook iets van 2 weken met de staafmixer fijn gemaakt, maar gewoon wennen aan structuur is het beste en gaat prima. als je overgaat op rapley hoef je ook niet te pureren. En ik geef de groente lauw/koud, hij moet het vast kunnen houden. Wat ik met een lepel ernaast geef is wel 'warm'. @anoniempje: ik heb geen idee hoeveel gram ik geef. wat hij op kan @ouderschapsverlofkorting: ik ga er zo weinig in salaris op achteruit dat ik het pas eind dit jaar ga terugvragen. als ik wat krijg uberhaupt. inderdaad via voorlopige aanslag. @lycka: he bah, wat naar zeg met je bv. zwaar zeg. @MF: dikke knuffel voor jou! opvolgmelk heeft een iets andere samenstelling en daar kunnen darmen op reageren, vandaar dat je beter pas echt die grens aan kunt houden. o men, ik ben dus echt ziek. heb overal een soort spierpijn, constante hoofdpijn, zoveel snot dat ik me afvraag waar dat allemaal wel niet vandaan komt en Fleur is letterlijk een atoombom de laatste dagen, die heeft heel erg behoefte aan school maar helaas, nog een half jaar wachten maar jemig, duik het liefste mijn bed in en negeer de heleboel. maar helaas, dat kan niet met 2 kindjes. Gelukkig is Tim wel zoet en slaapt hij nu overdag best prima dus dat scheelt alweer.
maia.. beterschap!! Is niet makkelijk om ziek te zijn en 2 kindjes te moeten verzorgen. Geen ouders die even kunnen bijspringen? Heb gisteren verse broccoli gegeven, maar dat vond hij maar niks. Eerst a la rapley gegeven (om te kijken wat hij ermee zou doen) en de rest geprakt. Trok een raar hoofd en wilde 't echt NIET eten!
@Sammie, Wat voor kinderstoel heb je? Wij hebben van het weekend de tripp trapp omgebouwd zodat Sofie er in kan. En ze zit er best goed in. @Maia, beterschap meis. Kan Fleur niet een dagje uit logeren? @Ukkie, thanks! Ik zou nu niet weten wanneer ik moet clusterkolven. Ik zou dat eigenlijk een paar dagen voor mijn menstruatie moeten doen. Ik zal het vast in mijn agenda zetten voor over 4 weken. Net werd ze om 11:30u wakker. Gelijk gevoed, beide kanten uiteraard. Daarna bleef ze happen op alles wat voorbij kwam. Flesje geprobeerd, die pakte ze met 2 handjes en deed hem in haar mond, maar het leek alsof ze de techniek niet beheerst om het er uit te krijgen. 12:30u was ze moe (ze is nog steeds maar een uurtje wakker iedere keer). Op bed gelegd, maar na tien minuten huilen van de honger. Gevoed en aan de borst in slaap gevallen. Weer in bed gelegd en meteen weer huilen. Tien minuutjes gewacht, maar ze ging niet slapen. Andere kant gevoed en nu is ze net stil. Mijn hart breekt echt als ze huilt van de honger en ik alleen lege borsten of een stomme fles te bieden heb
Ff ego, kom met met S. bij de ha vandaan want ze werd plots steeds zieker, wilde niet drinken en was erg benauwd. Blijkt dat ze een oorontsteking, keelontsteking en bovenste luchtweg infectie heeft, nu zit ze dus aan de ab. Was wel ff schrikken want vanmorgen kreeg ik haar ook niet goed wakker.
Lycka, anders met een bekertje of cupje proberen? Maar ik snap je gevoel. Je mag haar ook hier brengen, ik moet juist gaan kolven omdat mw maar een halve.borst drinkt ipv twee borsten.
@Cin. Jeetje dat is niet mis zeg. Hopelijk slaat de AB snel aan en voelt ze zich beter. Ik stuur Sofie even bij je langs Ik hoor haar nu alweer. Ik probeer nu nog een keer een flesje, misschien dat ze er nu wat meer energie voor heeft. Anders misschien inderdaad een bekertje proberen.
Ik denk dat ik zo tijdens mijn laatste kolf moment op het werk stiekem even ga slapen, mag natuurlijk eigenlijk niet, maar ik val gewoon bijna in slaap achter mn bureau. Heeft iemand van jullie dit wel eens gedaan? ff een powernap van 15 min
Wilde even melden dat S. Is opgenomen in het ziekenhuis, ze dronk niet meer en plaste ook niet meer....
@cin jeetje dat is wel veel tegelijk! Mag je bij haar blijven in het ziekenhuis? Heel veel sterkte voor je meisje!! **knuffel**
@ Lycka, vervelend dat de BV minder is nu. @ Sammie, V zit ook nog niet hoor. Doe het nu in de wipstoel. @ MF, jeetje meis veel sterkte! @ Maia, veel beterschap! @ Cin, jeetje wat schrikken zeg! Sterkte ermee! Hopelijk gaat het snel weer beter.
Hoi! Even een teken van leven van deze kant! @ cin: heel veel sterkte met je meisje! Knuf! Verder weinig gelezen, sorry maar ben echt doodop!! Met Quinten gaat t weer steeds minder helaas, nachten achter elkaar een paar uur krijsend wakker, weer meer spugen enz.... De afspraak van over twee maanden bij het jkz is nu naar over twee weken verzet. Gaat t eerder nog meer achteruit, dan moeten we gelijk aan de bel trekken en kunnen we gelijk komen.